{"id":2685,"date":"2022-02-03T11:45:04","date_gmt":"2022-02-03T11:45:04","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2685"},"modified":"2022-02-03T11:45:07","modified_gmt":"2022-02-03T11:45:07","slug":"onko-vuoden-2022-mercedes-amg-eqs-sen-arvoinen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-vuoden-2022-mercedes-amg-eqs-sen-arvoinen\/","title":{"rendered":"Onko vuoden 2022 Mercedes AMG EQS sen arvoinen?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes EQS on yksi j\u00e4nnitt\u00e4vimmist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista, joita on tullut markkinoille viimeisen parin vuoden aikana, koska se tarjoaa korkeimman mahdollisen ylellisyyden tason s\u00e4hk\u00f6autossa. EQS on niin ylellinen ja seesteinen, ett\u00e4 se kilpailee helposti legendaarisen S-luokan kanssa sek\u00e4 mukavuudessa ett\u00e4 ylellisyydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ihastuttavan n\u00e4k\u00f6isen MBUX Hyperscreen -n\u00e4yt\u00f6n ansiosta EQS tuntuu markkinoiden teknisesti edistyksellisimm\u00e4lt\u00e4 autolta. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Mercedeksen MBUX Hyperscreen -infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on yksi helppok\u00e4ytt\u00f6isimmist\u00e4 sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 se tarjoaa valtavasti toimintoja, on melko loogista harkita EQS:\u00e4\u00e4 jopa S-luokan sijaan.<\/p>\n\n\n\n

EQS:\u00e4\u00e4 kritisoitiin liev\u00e4sti siit\u00e4, ett\u00e4 se maksoi paljon enemm\u00e4n kuin Tesla Model S ilman, ett\u00e4 se tarjosi mit\u00e4\u00e4n ylivoimaisia suorituskykyominaisuuksia. T\u00e4m\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin muuttuneen, sill\u00e4 Mercedes on juuri julkaissut upouuden EQS 53 AMG+ -mallin, joka on sek\u00e4 ylellinen ett\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ajaa.<\/p>\n\n\n\n

EQS 53 AMG+ tarjoaa jopa 750 hevosvoimaa boost-toiminnon kautta vain lyhyen aikaa latauksen s\u00e4ilytt\u00e4miseksi ja l\u00e4mp\u00f6tilan pit\u00e4miseksi alhaalla. P\u00e4ivitt\u00e4in voit aina hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 650hv, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 EQS AMG on ehdottomasti sen arvoinen maailman ylellisin EV.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 53 AMG+ – Yleiskatsaus<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4skett\u00e4in julkaistu EQS 53 AMG on nopein Mercedes EV, jonka voit ostaa juuri nyt, koska se tarjoaa kaksimoottorisen kokoonpanon, jossa on 650-750hv ajoymp\u00e4rist\u00f6st\u00e4 riippuen. T\u00e4m\u00e4n ansiosta 53 AMG saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan 3,4 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

EQS on tavallisesta EQS:st\u00e4 entist\u00e4 hienostuneempi versio, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tekee EQS-alustasta yht\u00e4 ylellisen kuin EQS580 ja yht\u00e4 nopean kuin todellisen AMG:n kuuluukin olla. Mercedes ei ole viel\u00e4 vahvistanut suunnittelevansa 63 AMG:n huippuversiota, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 se saattaa tulevaisuudessa tapahtua, koska t\u00e4t\u00e4 mallia ei kutsuta 63:ksi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes ei ole viel\u00e4 julkaissut 53 AMG:n hintatietoja, mutta mallin pit\u00e4isi maksaa helposti yli 180 000 dollaria ilman lis\u00e4varusteita. AMG-versiossa on my\u00f6s runsaasti AMG-ominaisuuksia, kuten AMG-vanteet, urheilullisempi ulkokuori, urheiluistuimet, AMG-urheiluohjauspy\u00f6r\u00e4, AMG-ajotilat ja oma AMG-suoritusohjelmisto.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS 53 AMG+ – Miksi EQS 53 AMG:n ostaminen on hyv\u00e4 ajatus<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, yksi suurimmista ep\u00e4kohdista EQS:n suhteen oli se, ett\u00e4 se ei koskaan ollut hintaansa n\u00e4hden kovinkaan j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4. Perusmallien 450+ ja 580 ulkoinen muotoilu oli ristiriitainen, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman sopimattomalta, eik\u00e4 sovi luksusautoon tai suorituskykyiseen autoon.<\/p>\n\n\n\n

AMG-versio n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin varmasti paljon paremmalta kuin perusmalli, ja koska AMG valmistaa er\u00e4it\u00e4 kaikkein viihdytt\u00e4vimpi\u00e4 autoja ajettavaksi, EQS:n pit\u00e4isi my\u00f6s tukea muotoilua monilla AMG-hyvill\u00e4, joiden pit\u00e4isi tehd\u00e4 EQS:st\u00e4 kilpailukykyisempi suorituskykyisten s\u00e4hk\u00f6autojen joukossa.<\/p>\n\n\n\n

EQS AMG 53 tarjoaa takapainotteisemman ajokokemuksen, dynaamisemman alustan sek\u00e4 viritettyj\u00e4 laakeri- ja taka-akselikomponentteja, joiden pit\u00e4isi tehd\u00e4 autosta hauskempi ajaa. Autossa on my\u00f6s paljon AMG-ohjelmistoja, kuten ”Race Start” ja kaikenlaisia suorituskykytietoja ja analyysity\u00f6kaluja.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, EQS AMG 53 on selv\u00e4 parannus tavallisiin EQS-malleihin verrattuna sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, ja sit\u00e4 kannattaa harkita, jos haluat suhteellisen nopean ja markkinoiden mukavimman EV-auton.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS 53 AMG+ – Miksi EQS 53 AMG:n j\u00e4tt\u00e4minen v\u00e4liin on hyv\u00e4 ajatus<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 EQS AMG 53 on markkinoiden dynaamisin Mercedes EV, mutta Mercedes voisi mahdollisesti tuoda markkinoille viel\u00e4 tehokkaamman ja nopeamman AMG 63 -mallin. T\u00e4m\u00e4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 melko ep\u00e4selv\u00e4\u00e4, mutta jos he tekev\u00e4t niin, he todenn\u00e4k\u00f6isesti t\u00e4ht\u00e4\u00e4v\u00e4t Porsche Taycan Turbo S:n, e-Tron GT RS:n ja Tesla Model S Plaidin asiakkaisiin.<\/p>\n\n\n\n

Onko kuitenkaan mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 ostaa suorituskykyist\u00e4 EV:t\u00e4 joka tapauksessa, koska niit\u00e4 on l\u00e4hinn\u00e4 hauska ajaa seisovassa jonossa? T\u00e4st\u00e4 ei lopulta tule kovinkaan j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4, ja j\u00e4ljelle j\u00e4\u00e4 yli 50 000 dollarin hinnankorotus vastaavasta autosta.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 tahansa s\u00e4hk\u00f6auton kutsuminen suorituskykyiseksi s\u00e4hk\u00f6autoksi on melko pitk\u00e4lle viety asia, koska EQS 53 AMG painaa l\u00e4hes 6000 kiloa, mik\u00e4 on sama kuin Ford F-150. Lis\u00e4ksi on vaikea niell\u00e4 180 000-220 000 dollarin hintalappu autosta, joka tuskin kilpailee useimpien markkinoilla olevien premium-suorituskykyisten s\u00e4hk\u00f6autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa EQS AMG tavallisen EQS:n sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa ostaa AMG-versio, jos kuulut niihin, joiden mielest\u00e4 tavallinen EQS-malli on hieman liian hidas ja liian tyls\u00e4. Ei voi v\u00e4ltty\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 AMG-versio sek\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ett\u00e4 toimii paremmin kuin EQS 450+ ja 580.<\/p>\n\n\n\n

AMG-malli ei tee kovinkaan monia uhrauksia tavallisiin malleihin verrattuna, vaikka se tarjoaa merkitt\u00e4v\u00e4n suorituskyvyn ja muotoilun lis\u00e4yksen.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa tavallinen EQS AMG EQS:n sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa ostaa tavallinen EQS-malli, jos olet ensisijaisesti kiinnostunut ylellisyydest\u00e4 ja toimintas\u00e4teest\u00e4. AMG EQS -mallilla p\u00e4\u00e4see t\u00e4ydell\u00e4 latauksella 60 mailia v\u00e4hemm\u00e4n matkaa kuin EQS 580 -mallilla, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 tekem\u00e4\u00e4n eron.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi tavallinen EQS-malli maksaa paljon v\u00e4hemm\u00e4n rahaa, vaikka se tarjoaa 90 prosenttia siit\u00e4, mit\u00e4 AMG-versio tarjoaa. Saattaa olla parempi ajatus valita t\u00e4ysin varusteltu EQS 580 kuin AMG-versio, koska k\u00e4yt\u00e4t paljon v\u00e4hemm\u00e4n rahaa melko samanlaiseen autoon.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on markkinoiden paras suorituskykyinen s\u00e4hk\u00f6auto?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Tesla Model S Plaid on markkinoiden nopein EV-suorituskykyinen sedan, sit\u00e4 ei silti ole yht\u00e4 hauska ajaa kuin e-Tron RS GT:t\u00e4 ja Taycan Turbo S:\u00e4\u00e4. Rimac Nevera on nopein auto, mutta toiseksi nopein 0-100 km\/h EV on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Plaid.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta Plaid ei tarjoa kilpailukykyisen dynaamista kokemusta mutkissa, ja siksi sinun kannattaa keskitt\u00e4\u00e4 huomiosi l\u00e4hinn\u00e4 Taycaniin ja e-Tron GT:hen, jos et pysty nielem\u00e4\u00e4n Rimac Neveran monen miljoonan dollarin hintalappua.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes EQS on yksi j\u00e4nnitt\u00e4vimmist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista, joita on tullut markkinoille viimeisen parin vuoden aikana, koska se tarjoaa korkeimman mahdollisen ylellisyyden tason s\u00e4hk\u00f6autossa. EQS on niin ylellinen ja seesteinen, ett\u00e4 se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2685"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2685"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2685\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2686,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2685\/revisions\/2686"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2685"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2685"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2685"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}