{"id":2687,"date":"2022-02-03T11:45:41","date_gmt":"2022-02-03T11:45:41","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2687"},"modified":"2022-02-03T11:45:43","modified_gmt":"2022-02-03T11:45:43","slug":"onko-vuoden-2022-mercedes-amg-eqs-auto-pitkille-ihmisille","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-vuoden-2022-mercedes-amg-eqs-auto-pitkille-ihmisille\/","title":{"rendered":"Onko vuoden 2022 Mercedes AMG EQS auto pitkille ihmisille?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz AMG EQS on yksi mukavimmista sedaneista, kiitos ihastuttavan sis\u00e4tilan, jossa on tukevat mutta pehme\u00e4t istuimet. Kaikille matkustajille on tarjolla valtavasti tilaa, joten kaikkien pit\u00e4isi viihty\u00e4 helposti, olivatpa he kuinka pitki\u00e4 tai lyhyit\u00e4 tahansa.<\/p>\n\n\n\n

On kuitenkin muutamia mainittavia eroja sen mukaan, mill\u00e4 istuimella istut. Kahden etuistuimen istuimet ovat helposti mukavammat pidemmille kuljettajille, koska kalteva kattolinja sy\u00f6 takamatkustajan p\u00e4\u00e4ntilaa, mutta ei juurikaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet reilusti yli 180-senttinen, saatat kokea olosi hieman ahtaaksi, mutta vain jos istut suoraan p\u00e4\u00e4 tyyny\u00e4 vasten. T\u00e4st\u00e4 huolimatta EQS on riitt\u00e4v\u00e4n tilava 99 prosentille kuljettajista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 EQS on todenn\u00e4k\u00f6isesti markkinoiden tilavin s\u00e4hk\u00f6autosedan t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 EQS on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ja ylellinen, se on my\u00f6s t\u00e4ynn\u00e4 huipputeknologiaa, kuten MBUX Hyperscreen tai kaikki muut 350 anturia ja j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, jotka on suunniteltu mukauttamaan kuljettajakokemusta toiveidesi ja halujesi mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS – mallivalikoima ja hinnoittelu<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarjolla l\u00e4ht\u00f6tason EQS 450+ -mallina, huippuluokan EQS 560 -mallina tai suorituskykyyn keskittyv\u00e4n\u00e4 AMG-viritettyn\u00e4 EQS 53 AMG+ -mallina. Alkutason EQS 450+ maksaa noin 103 000 dollaria, EQS 580 noin 120 000 dollaria ja AMG-huippumalli maksaa todenn\u00e4k\u00f6isesti 180 000-220 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4varusteita on kuitenkin runsaasti, kuten Mercedeksen malleissa aina, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit helposti nostaa hintaa 10 000, 20 000 tai jopa 30 000 dollariin, jos haluat kaiken mahdollisen. Kaikki kolme EQS-mallia luottavat 108 kWh:n akkuun, kun taas 450+ tulee takavetoisena ja 580 on AWD-tehtaalta.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s AMG-mallissa on AWD-alusta, mutta AMG-versiossa tarjottava 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4 on takapainotteisempi, jotta autosta tulisi paljon dynaamisempi, mutta kaikki AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n suorituskyky- ja turvallisuushy\u00f6dyt s\u00e4ilyv\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

450+-mallin teho on 329 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 406 lb-ft, kun taas 580-mallissa se nousee 516 hv:hen ja 611 lb-ft:hen. Huippumalli EQS 53 AMG + tarjoaa jopa 750 hv ja 700 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS AMG – Miksi AMG EQS on parempi kuin EQS450+ ja EQS580.<\/h2>\n\n\n\n

EQS:n AMG-versio on parempi ostos, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t suorituskyky, muotoilu ja ylellisyys paremmin kuin kahdessa tavallisessa EQS-mallissa. AMG-mallissa on runsaasti muotoilup\u00e4ivityksi\u00e4, joihin kuuluvat aggressiivisempi korin muotoilu ja joukko AMG-py\u00f6ri\u00e4, jotka on asennettu j\u00e4ykemp\u00e4\u00e4n alustaan ja parempiin jarruihin.<\/p>\n\n\n\n

AMG-versiossa on my\u00f6s erityinen AMG 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4, joka on suunniteltu tekem\u00e4\u00e4n EQS AMG:st\u00e4 nopeampi, mutta s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n kaikki tavallisten 4MATIC-j\u00e4rjestelmien turvallisuusominaisuudet. Aika 0-100 km\/h on laskenut 3,4 sekuntiin ja huippunopeus on noussut 155 km\/h:iin.<\/p>\n\n\n\n

EQS AMG:ss\u00e4 on my\u00f6s paremman n\u00e4k\u00f6iset sis\u00e4tilat, kuten AMG-kohtaiset istuimet, AMG-kohtaiset kynnykset, AMG-kohtainen urheiluohjauspy\u00f6r\u00e4 ja AMG-kohtaiset verhoilut, kuten hiilikuitu ja Alcantara. Saat my\u00f6s runsaasti AMG-ohjelmistoja, kuten k\u00e4ynnistyksenohjauksen ja suorituskykyanalyysin ihastuttavassa MBUX Hyperscreen -n\u00e4yt\u00f6ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS AMG – Miksi kannattaa valita tavalliset EQS 450+ ja EQS 580 -mallit?<\/h2>\n\n\n\n

EQS AMG tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti maksamaan 180 000-220 000 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se tulee muhkealla hinnalla samanlaisesta kokemuksesta. Tavalliset EQS-versiot ovat sek\u00e4 mukavampia ett\u00e4 helpompia el\u00e4\u00e4, koska ne ovat edullisempia ja tarjoavat my\u00f6s suuremman toimintas\u00e4teen.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki EQS-mallit ovat riitt\u00e4v\u00e4n tilavia pidemmille kuljettajille, joten erojen pit\u00e4isi olla minimaalisia. Tavalliset EQS-mallit eiv\u00e4t varmasti n\u00e4yt\u00e4 yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4vilt\u00e4 kuin AMG-versio, mutta ne voivat n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 jopa paremmilta, jos panostat hintaeron EQS:n parantamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Jos et ole kiinnostunut suorituskyvyst\u00e4 ja haluat ylellisimm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autokokemuksen, jonka voit ostaa, EQS 580:n pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4. Jos kuitenkin haluat lis\u00e4suorituskyky\u00e4 etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ylim\u00e4\u00e4r\u00e4isi\u00e4 dollareita, valitse AMG-versio.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras suorituskykyinen s\u00e4hk\u00f6autosedan?<\/h3>\n\n\n\n

Nopein suorituskykyinen s\u00e4hk\u00f6autosedan on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Tesla Model S Plaid, vaikka se ei olekaan paras suorituskykyinen s\u00e4hk\u00f6autosedan, sill\u00e4 se kunnia menee Porsche Taycan Turbo S:lle. Porsche tunnetaan markkinoiden parhaiden urheiluautojen valmistajana, ja vaikutus on varmasti ilmeinen Turbo S Taycanissa.<\/p>\n\n\n\n

Taycan ei ole yht\u00e4 nopea kuin Tesla, mit\u00e4 tulee 0-100 mailin tuntinopeuteen, mutta Taycan tarjoaa j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n ajomatkan ja pystyy my\u00f6s ajamaan kovaa pidemp\u00e4\u00e4n. Audi e-Tron RS GT on suurin piirtein sama kuin Taycan Turbo S, mutta se j\u00e4\u00e4 hieman j\u00e4lkeen, koska Taycan tarjoaa hieman enemm\u00e4n hevosvoimia ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko suorituskykyiset s\u00e4hk\u00f6autosedanit edes tarpeen?<\/h3>\n\n\n\n

Pitk\u00e4t, leve\u00e4t ja painavat sedanit eiv\u00e4t ole markkinoiden parhaita urheiluautoja, varsinkaan jos ne painavat yli 6000 kiloa. Siksi monet ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 Tesla Model S:n, Taycanin, e-Tron GT:n tai EQS:n kaltaiset autot eiv\u00e4t tarvitse mit\u00e4\u00e4n lis\u00e4tehoa l\u00e4ht\u00f6tason mallien yl\u00e4puolelle.<\/p>\n\n\n\n

0-60mph-ajat ovat kiinnostavia vain alussa, ja my\u00f6hemmin ne muuttuvat merkityksett\u00f6miksi, kun autoon on tottunut ja haluaa mieluummin s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 kantaman kuin ajaa koko ajan t\u00e4ysill\u00e4. N\u00e4in ollen ei ole tarvetta ostaa suorituskykyist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autosedania, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 tavallisten s\u00e4hk\u00f6automallien pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 useimmille ihmisille.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on markkinoiden mukavin s\u00e4hk\u00f6auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS on markkinoiden mukavin s\u00e4hk\u00f6auto melkoisella marginaalilla. Mercedes on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa maailman mukavimpia autoja, ja EQS on niin mukava ja tilava, ett\u00e4 se kilpailee helposti mahtavan S-luokan kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Yksik\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auto ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n EQS:\u00e4\u00e4 ylellisyyden, mukavuuden ja tekniikan osalta. Jos kuitenkin valitset AMG-version, saat melko nopean auton, jossa on seesteisin ajokokemus.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz AMG EQS on yksi mukavimmista sedaneista, kiitos ihastuttavan sis\u00e4tilan, jossa on tukevat mutta pehme\u00e4t istuimet. Kaikille matkustajille on tarjolla valtavasti tilaa, joten kaikkien pit\u00e4isi viihty\u00e4 helposti, olivatpa he<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2687"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2687"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2687\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2688,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2687\/revisions\/2688"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2687"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2687"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2687"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}