{"id":2689,"date":"2022-02-03T11:46:11","date_gmt":"2022-02-03T11:46:11","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2689"},"modified":"2022-02-03T11:46:14","modified_gmt":"2022-02-03T11:46:14","slug":"onko-vuoden-2022-mercedes-amg-eqs-auto-lyhyille-kuljettajille","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-vuoden-2022-mercedes-amg-eqs-auto-lyhyille-kuljettajille\/","title":{"rendered":"Onko vuoden 2022 Mercedes AMG EQS auto lyhyille kuljettajille?"},"content":{"rendered":"\n

Vuoden 2022 Mercedes EQS 53 AMG + on ensimm\u00e4inen t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen AMG, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 versio EQS:st\u00e4 tulee olemaan yksi vaikuttavimmista suorituskykyisist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista tinkim\u00e4tt\u00e4 siit\u00e4, mit\u00e4 tavallinen EQS parhaiten osaa, eli luksuksesta ja mukavuudesta.<\/p>\n\n\n\n

EQS on t\u00e4ysikokoinen luksussedan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siihen mahtuu helposti sek\u00e4 pitempi\u00e4 ett\u00e4 lyhyempi\u00e4 matkustajia. Vaikka EQS:n AMG-versio t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kahden tavallisen EQS-mallin j\u00e4tt\u00e4m\u00e4t aukot suorituskyvyn ja suoranaisen nopeuden osalta, se ei silti ole yht\u00e4 nopea kuin useimmat kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

EQS ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 pieni ajoneuvo, mutta \u00e4lykk\u00e4\u00e4n nelipy\u00f6r\u00e4ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ansiosta EQS:\u00e4\u00e4 on helppo ohjata ahtaissakin paikoissa. Siin\u00e4 on vankkarakenteinen ja ominaisuuksiltaan monipuolinen matkustamo, joka on verhoiltu laadukkailla materiaaleilla, kuten nahalla, hiilikuidulla tai mustalla pianoverhoilulla.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilun ja suorituskyvyn osalta EQS ei kuitenkaan p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kovinkaan hyvin. Etutila ei avaudu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 et saa etutakaluukkua. Takaistuimet eiv\u00e4t ole yht\u00e4 tilavat kuin S-luokassa, koska lattiaa on nostettu, jotta akut mahtuisivat siistimmin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 53 AMG + – Lyhyt yleiskatsaus<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 EQS 53 AMG+ on ensimm\u00e4inen t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6inen sarjatuotanto-AMG-malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 160 000-180 000 dollarin hintainen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan on eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4 auto sek\u00e4 Mercedekselle ett\u00e4 AMG:lle. Vaikka Mercedes oli hieman my\u00f6h\u00e4ss\u00e4 esitelless\u00e4\u00e4n t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6auton, joka on rakennettu erilliselle s\u00e4hk\u00f6auton alustalle, he ovat varmasti onnistuneet tekem\u00e4\u00e4n siit\u00e4 odottamisen arvoisen.<\/p>\n\n\n\n

EQS AMG:ss\u00e4 on my\u00f6s 108 kWh:n litium-ioniakku, joka on yhdistetty kahteen s\u00e4hk\u00f6moottoriin, joiden yhteisteho on 650 hevosvoimaa ja 700 kilov\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. EQS AMG:ss\u00e4 on my\u00f6s erityinen, vain lanseerauksen yhteydess\u00e4 saatavilla oleva over-boost-toiminto, joka voi tilap\u00e4isesti tarjota maksimissaan 750 hv ja 752 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n EQS AMG:n noin 3,8 sekunnissa 100 km\/h:n nopeuteen paikaltaan ja saavuttamaan 155 km\/h:n huippunopeuden. EQS:n AMG-versiossa on my\u00f6s runsaasti AMG-ominaisuuksia, kuten vahvistettu ulkoasu, AMG-vanteet, AMG-ominaisuuteen sopiva s\u00e4leikk\u00f6, AMG-urheiluistuimet ja AMG-urheiluohjauspy\u00f6r\u00e4.
Autossa on my\u00f6s paljon AMG-spesifist\u00e4 ohjelmistoa, kuten Race Start, AMG-spesifiset suorituskykymittarit ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 53 AMG + – Miksi sinun pit\u00e4isi ostaa sellainen?<\/h2>\n\n\n\n

EQS:n AMG-versio on suunniteltu niille, jotka haluavat nauttia mukavasta ja ylellisest\u00e4 cruiserista, jolla on lis\u00e4ksi mahdollisuus nauttia siit\u00e4 mutkaisella tienp\u00e4tk\u00e4ll\u00e4. EQS ei tunnu 650 hv:n tehollaan alitehoiselta, vaan se tuntuu itse asiassa paremmalta kuin jotkut sen 1000 hv:n kilpailijat, koska sit\u00e4 voi ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 varmemmin.<\/p>\n\n\n\n

Yksik\u00e4\u00e4n nykyisill\u00e4 markkinoilla oleva s\u00e4hk\u00f6auto ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n sit\u00e4 ylellisyytt\u00e4, jota EQS tarjoaa sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Yli 350 eri anturia on ripoteltu koko auton sis\u00e4- ja ulkopuolelle, jotta voidaan valvoa ajamisen jokaista osa-aluetta.<\/p>\n\n\n\n

Autossa on jopa huippuluokan ilmanpuhdistusj\u00e4rjestelm\u00e4, joka valvoo jatkuvasti sis\u00e4ilman laatua. Yksi EQS:n puhutuimmista ominaisuuksista on j\u00e4ttim\u00e4inen hyperscreen-n\u00e4ytt\u00f6, jossa on kolme erilaista kosketusherkk\u00e4\u00e4 n\u00e4ytt\u00f6\u00e4 kauniin n\u00e4k\u00f6isen lasilevyn takana.<\/p>\n\n\n\n

EQS on ylellisin ja mukavin s\u00e4hk\u00f6auto mit\u00e4 on olemassa, ja jos se on jotain, mit\u00e4 haluat, muista laittaa EQS:n lyhyt lista.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 53 AMG + Miksi sinun ei pit\u00e4isi ostaa sellaista?<\/p>\n\n\n\n

Vaikka EQS vaikuttaa hienolta autolta l\u00e4hes kaikista n\u00e4k\u00f6kulmista, se ei yksinkertaisesti pid\u00e4 paikkaansa. Ensinn\u00e4kin jokainen markkinoilla oleva premium-luokan luksusluokan s\u00e4hk\u00f6autosedan tarjoaa enemm\u00e4n suorituskyky\u00e4 kuin EQS AMG -huippumalli.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka 650 hevosvoimaa tuskin voidaan pit\u00e4\u00e4 alitehoisuutena, ei voi v\u00e4ltty\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 jotkut sen halvemmista kilpailijoista pystyv\u00e4t n\u00f6yryytt\u00e4m\u00e4\u00e4n AMG EQS:\u00e4\u00e4 suoralla radalla. Toinen ilmeinen ongelma EQS:ss\u00e4 on muotoilu, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sopimattomalta ja suorastaan oudolta.<\/p>\n\n\n\n

AMG-verhoilu kyll\u00e4 pirist\u00e4\u00e4 hieman, mutta sille ei voi tehd\u00e4 paljon. Suurin syy siihen, miksi EQS:n AMG-version ostaminen kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 v\u00e4liin, on kuitenkin se, ett\u00e4 tavalliset EQS-versiot ovat yksinkertaisesti paremman hinta-laatusuhteen omaavia.<\/p>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 et saa ylivoimaista suorituskyky\u00e4 ja samalla menet\u00e4t toimintas\u00e4teen, on parempi valita EQS 450+ tai jopa 580, koska saat enemm\u00e4n toimintas\u00e4teen paljon halvemmalla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on markkinoiden tilavin s\u00e4hk\u00f6auto?<\/h3>\n\n\n\n

Tesla Model X on markkinoiden tilavin s\u00e4hk\u00f6auto sek\u00e4 matkustajatilan ett\u00e4 tavaratilan kannalta. Model X:\u00e4\u00e4n mahtuu my\u00f6s kaikenkokoisia ja -muotoisia matkustajia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Model X:ss\u00e4 on melko helppo viihty\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Edell\u00e4 mainittu Mercedes Benz EQS on tilavin s\u00e4hk\u00f6autosedan, kun taas Lexus UX 300e on yksi tilavimmista s\u00e4hk\u00f6autojen crossovereista.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on Mercedes Bent EQS 53 AMG + -mallin todellinen toimintas\u00e4de?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes ei ole viel\u00e4 julkaissut varmaa tietoa siit\u00e4, kuinka pitk\u00e4lle EQS AMG p\u00e4\u00e4see yhdell\u00e4 latauksella, mutta on turvallista sanoa, ett\u00e4 EQS AMG:n reaalimaailman toimintas\u00e4teen pit\u00e4isi olla jossain 277-330 mailin v\u00e4lill\u00e4. EQS 450+ onnistui jopa enn\u00e4tykselliset 422 mailia yhdell\u00e4 latauksella, kun taas EQS 580 kest\u00e4\u00e4 noin 365 mailia.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 toimintas\u00e4dearviot vaihtelevat suuresti ajoymp\u00e4rist\u00f6st\u00e4 ja siit\u00e4, miten autolla on tapana ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes Benz EQS parempi kuin S-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

Sek\u00e4 EQS ett\u00e4 S-luokka on suunniteltu kilpailemaan samankaltaisilla t\u00e4ysikokoisten luksussedanien markkinoilla. S-luokka on tosiaan mukavampi paikka, varsinkin jos haluat mieluummin auton kuljettajaksi kuin itse ajamaan.<\/p>\n\n\n\n

EQS on melko samanlainen kuin S-luokka monissa eri tekij\u00f6iss\u00e4, kuten mukavuudessa, koossa ja tekniikassa. EQS on kuitenkin edistyneempi auto, ja se edustaa Mercedes Benzin seuraavaa askelta. Jos siis pystyt hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton alustaa t\u00e4ysill\u00e4, EQS on todellakin parempi auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vuoden 2022 Mercedes EQS 53 AMG + on ensimm\u00e4inen t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen AMG, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 versio EQS:st\u00e4 tulee olemaan yksi vaikuttavimmista suorituskykyisist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista tinkim\u00e4tt\u00e4 siit\u00e4, mit\u00e4 tavallinen EQS parhaiten osaa,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2689"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2689"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2689\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2690,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2689\/revisions\/2690"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2689"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2689"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2689"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}