{"id":2695,"date":"2022-02-03T11:47:43","date_gmt":"2022-02-03T11:47:43","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2695"},"modified":"2022-02-03T11:47:46","modified_gmt":"2022-02-03T11:47:46","slug":"kuinka-kauan-mercedes-amg-eqsn-lataaminen-kestaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kuinka-kauan-mercedes-amg-eqsn-lataaminen-kestaa\/","title":{"rendered":"Kuinka kauan Mercedes AMG EQS:n lataaminen kest\u00e4\u00e4?"},"content":{"rendered":"\n

Uusi Mercedes EQS 53 AMG+ vuodelta 2022 on historian ensimm\u00e4inen t\u00e4ysimittainen AMG-s\u00e4hk\u00f6auto, joten sen pit\u00e4isi luoda merkitt\u00e4v\u00e4 vaikutus, kun otetaan huomioon, miten suosittuja ja j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4 AMG-mallit yleens\u00e4 ovat. Vaikka EQS AMG ei olekaan nopein suorituskykyinen s\u00e4hk\u00f6auto, se on silti riitt\u00e4v\u00e4n tehokas ja samalla markkinoiden mukavin s\u00e4hk\u00f6auto.<\/p>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi uusi AMG-versio ei ole r\u00e4j\u00e4ht\u00e4v\u00e4n nopea, on se, ett\u00e4 Mercedes p\u00e4\u00e4tti asettaa luksuksen ja mukavuuden suoranaisen suorituskyvyn edelle, mik\u00e4 on teoriassa hyv\u00e4 ajatus, koska suorituskykyisi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja on jo aivan liikaa, ja monet niist\u00e4 tarjoavat yli 1000 hevosvoimaa, mik\u00e4 on melko turhaa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 kaikissa EQS-malleissa on 108 kWh:n litiumioniakku mallinimikkeest\u00e4 riippumatta, ja ainoa ero on teho ja toimintas\u00e4de. Jos lataat EQS AMG:n nopean DC-pistorasian kautta, EQS voi latautua 10 prosentista 80 prosenttiin noin 30-35 minuutissa tilanteesta riippuen.<\/p>\n\n\n\n

Jos lataat sen kuitenkin tason 2 240 voltin vaihtovirtalaturilla tavallisen kotipistorasian kautta, voit ladata EQS:n t\u00e4yteen noin 11-12 tunnissa. N\u00e4m\u00e4 luvut voivat vaihdella hieman ulkol\u00e4mp\u00f6tilasta ja akun kunnosta riippuen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS:n lataaminen nopealla tasavirtalaturilla<\/h2>\n\n\n\n

Kun Mercedes esitteli EQS:n, he sanoivat, ett\u00e4 se tarjoaa markkinoiden nykyisist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista vaikuttavimmat pikalatausominaisuudet, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4in onkin. Mercedes ilmoittaa, ett\u00e4 EQS:n huippulataustehon pit\u00e4isi olla noin 200 kW, mutta muutamat testit ovat osoittaneet, ett\u00e4 EQS voi saavuttaa jopa 207 kW:n tehon.<\/p>\n\n\n\n

Jos EQS kytket\u00e4\u00e4n pikalaturiin tyhj\u00e4n\u00e4, huippulataustehon pit\u00e4isi alkaa noin 25 prosentista. Latauksen jatkuessa huippulatausteho alkaa hitaasti pienenty\u00e4, kunnes se saavuttaa 115 kW noin 80 prosentin lataustasolla.<\/p>\n\n\n\n

EQS:n 80 prosentin latausasteen saavuttamisen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 noin 30-35 minuuttia, jos n\u00e4m\u00e4 erityispiirteet ovat voimassa. N\u00e4in ei kuitenkaan useinkaan ole, koska kohtaamasi laturi ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 edes pysty toimittamaan sinulle niin paljon mehua lukemattomista eri syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ehk\u00e4 laturi itsess\u00e4\u00e4n ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tehokas tai ymp\u00e4rill\u00e4 on monia s\u00e4hk\u00f6autoja, jotka my\u00f6s lataavat samaan aikaan, mik\u00e4 alentaa yksitt\u00e4isen laturin kokonaistehoa.<\/p>\n\n\n\n

EQS:n lataaminen hitaan laturin kautta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS:ss\u00e4 on melko suuri 108 kWh:n akku, jonka lataaminen tyhj\u00e4st\u00e4 kest\u00e4\u00e4 huomattavan kauan, varsinkin jos lataat sit\u00e4 vain kotipistorasiasta. Jotkut ihmiset haluavat ladata s\u00e4hk\u00f6autonsa t\u00e4ll\u00e4 tavoin, koska he j\u00e4tt\u00e4v\u00e4t ne vain y\u00f6ksi autotalliin kytkettyn\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tarvitset kuitenkin v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 11 tuntia akun t\u00e4yteen lataamiseen, mutta tietyiss\u00e4 tilanteissa lataus voi kest\u00e4\u00e4 jopa yli 15 tuntia. Useimmat ihmiset investoivat todenn\u00e4k\u00f6isesti Mercedes-merkkiseen 22 kW:n sein\u00e4laturiin, jolla EQS-akku saadaan ladattua paljon nopeammin.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, kaikki riippuu p\u00e4ivitt\u00e4isist\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6tavoistasi ja siit\u00e4, onko sinulla edes p\u00e4\u00e4sy\u00e4 autotalliin. Jotkut ihmiset haluavat ladata s\u00e4hk\u00f6autonsa matkalla, kun taas toisilla on useita autoja, joten he lataavat s\u00e4hk\u00f6autonsa silloin, kun voivat.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS:n toimintas\u00e4de – Kuinka pitk\u00e4lle EQS p\u00e4\u00e4see?<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS -malleja on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 saatavilla kolme erilaista: EQS 450+, EQS 580 ja EQS 53 AMG+. Kaikissa kolmessa on sama 108 kWh:n akku, mutta teho ja toimintas\u00e4de ovat erilaiset, koska Mercedes halusi erottaa ne sen mukaan, mit\u00e4 kullakin vaihtoehdolla halutaan saavuttaa.<\/p>\n\n\n\n

EQS 450+ on pitk\u00e4n toimintas\u00e4teen malli, jonka EPA-arvioitu toimintas\u00e4de on 350 mailia, mutta EQS 450+ onnistui itse asiassa ajamaan enn\u00e4tykselliset 422 mailia yhdell\u00e4 latauksella. EQS 580:n EPA-arvioitu toimintas\u00e4de on noin 340 mailia, mutta 580 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s pystyv\u00e4n ylitt\u00e4m\u00e4\u00e4n t\u00e4m\u00e4n luvun, mutta ei yht\u00e4 paljon kuin 450+.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi EQS AMG on suorituskykyinen malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen toimintas\u00e4de on kaikista kolmesta mallista pienin. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 53 AMG:ll\u00e4 ei ole tehty reaalimaailman kantomatkaa koskevia testej\u00e4, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n AMG-mallin kantomatka olisi noin 120 mailia pienempi kuin 450+:n.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Mercedes Benz EQS AMG?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun pit\u00e4isi ostaa Mercedes Benz EQS AMG, jos olet kiinnostunut ostamaan mukavan, ylellisen ja komean s\u00e4hk\u00f6auton ilman ylivoimaisia suorituskykyominaisuuksia. Vaikka EQS AMG on aito AMG-tuote, se ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 nopea kuin jotkut halvemmat s\u00e4hk\u00f6autosedanit.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes on tehnyt t\u00e4m\u00e4n tarkoituksella, koska he halusivat saavuttaa mukavuuden, kantaman ja ylellisyyden nopeuden yl\u00e4puolelle. Viel\u00e4 ei kuitenkaan ole selv\u00e4\u00e4, aikooko Mercedes todella tarjota EQS:st\u00e4 huippuluokan 63-versiota, jonka pit\u00e4isi teoriassa olla yht\u00e4 nopea kuin useimmat nykyiset suorituskykyiset s\u00e4hk\u00f6autot ovat.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun ei pit\u00e4isi ostaa Mercedes Benz EQS AMG:t\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 EQS AMG:n ostaminen v\u00e4liin, jos et ole ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n valmis s\u00e4hk\u00f6autoon. Sinun pit\u00e4isi my\u00f6s j\u00e4tt\u00e4\u00e4 EQS AMG:n ostaminen v\u00e4liin, jos odotat sen olevan mit\u00e4\u00e4n samanlaista kuin tavallinen AMG-malli. EQS painaa yht\u00e4 paljon kuin Ford F-150, eik\u00e4 t\u00e4llainen massa voi mitenk\u00e4\u00e4n tuntua dynaamiselta, vaikka ohjelmisto olisi kuinka kehittynyt.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen on parasta testata EQS:\u00e4\u00e4 etuk\u00e4teen vain varmistaaksesi, ett\u00e4 teet oikean p\u00e4\u00e4t\u00f6ksen.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on maailman nopein s\u00e4hk\u00f6auto?<\/h3>\n\n\n\n

Planeetan nopein s\u00e4hk\u00f6auto on monen miljoonan dollarin hintainen Rimac Nevera -hyperauto, koska se onnistuu ajamaan nelj\u00e4nnesmailin leukaper\u00e4isess\u00e4 8,6 sekunnissa. Tesla Model S Plaid on markkinoiden nopein s\u00e4hk\u00f6autosedan, mutta se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Neveralle.<\/p>\n\n\n\n

Tulevassa Pininfarina Batista -mallissa on sama voimansiirto kuin Rimac Neverassa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s sen pit\u00e4isi olla maailman kolmen nopeimman s\u00e4hk\u00f6auton joukossa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Uusi Mercedes EQS 53 AMG+ vuodelta 2022 on historian ensimm\u00e4inen t\u00e4ysimittainen AMG-s\u00e4hk\u00f6auto, joten sen pit\u00e4isi luoda merkitt\u00e4v\u00e4 vaikutus, kun otetaan huomioon, miten suosittuja ja j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4 AMG-mallit yleens\u00e4 ovat. Vaikka EQS<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2695"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2695"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2695\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2696,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2695\/revisions\/2696"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2695"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2695"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2695"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}