{"id":2697,"date":"2022-02-03T11:48:21","date_gmt":"2022-02-03T11:48:21","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2697"},"modified":"2022-02-03T11:48:23","modified_gmt":"2022-02-03T11:48:23","slug":"2022-mercedes-gls-suv-vs-bmw-x7","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-gls-suv-vs-bmw-x7\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes GLS SUV vs. BMW X7"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz GLS ja BMW X7 ovat kiistatta parhaita t\u00e4ysikokoisten luksusmaastureiden joukossa. On olemassa monia Yhdysvalloissa valmistettuja katumaastureita, kuten uusi Cadillac Escalade tai Lincoln Navigator, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 hienostuneita eiv\u00e4tk\u00e4 hienostuneita kuin kumpikaan n\u00e4ist\u00e4 kahdesta. N\u00e4in ollen on vain loogista verrata parhaita vertailussa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLS-luokka on suurin ja n\u00e4ytt\u00e4vin Mercedes-maasturi, jonka voit ostaa, koska se tarjoaa mukavat istumapaikat seitsem\u00e4lle, paljon ylellisi\u00e4 mukavuuksia, korkealuokkaisia materiaalivalintoja ja tyylikk\u00e4it\u00e4 muotoilup\u00e4\u00e4t\u00f6ksi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW X7 on my\u00f6s BMW:n huippuluokan katumaasturi, johon mahtuu suhteellisen helposti jopa seitsem\u00e4n matkustajaa ja joka on samalla ylellinen, komea ja haluttava. N\u00e4iden kahden katumaasturin v\u00e4lill\u00e4 on monia yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4, ja on turvallista sanoa, ett\u00e4 ne vastaavat toisiaan l\u00e4heisesti l\u00e4hes kaikilta osin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLS on kuitenkin suurempi, tarjoaa enemm\u00e4n istuintilaa kaikilla kolmella rivill\u00e4 ja tarjoaa ylivoimaiset maasto-ominaisuudet. X7 on hieman mukavampi ja hiljaisempi, ja sen sis\u00e4tilat ovat korkeatasoisemmat ainakin rakennusmateriaalien osalta.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes Benz GLS<\/h2>\n\n\n\n

Alkaen 76 000 dollarista Mercedes Benz GLS on saatavana muutamalla eri moottorivaihtoehdolla, joihin kuuluu 6-sylinterisi\u00e4 moottoreita sek\u00e4 hedelm\u00e4llisempi\u00e4 ja janoisia V8-moottoreita. Mercedes tarjoaa GLS:st\u00e4 my\u00f6s hybridiversiota niille, jotka haluavat maksimoida tehokkuuden t\u00e4st\u00e4 yli 6000 kiloa painavasta mammutista.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilun osalta GLS on X7:\u00e4\u00e4 selv\u00e4sti parempi, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon hallitsevammalta ja luottamusta her\u00e4tt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4. Sis\u00e4tilojen osalta GLS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 futuristisemmalta, koska siin\u00e4 on yksi lasipaneeli, jonka alla on kaksi n\u00e4ytt\u00f6\u00e4, jotka ohjaavat infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ja kojelaudan tietoja.<\/p>\n\n\n\n

GLS:ss\u00e4 on my\u00f6s enemm\u00e4n tilaa, ja se tuntuu tukevammalta ratin takana istuessa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se my\u00f6s rullaa hieman enemm\u00e4n X7:\u00e4\u00e4n verrattuna. Tavaratila on runsaampi kuin X7:ss\u00e4, ja Mercedes n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tarjoavan tehtaalta enemm\u00e4n lis\u00e4varusteita.<\/p>\n\n\n\n

Yksi GLS:n suurimmista ongelmista on kuitenkin se, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 l\u00e4hes identtiselt\u00e4 Mercedes Benz GLE:n kanssa sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sisustus ei ole kovinkaan eksklusiivinen eik\u00e4 uraauurtava, mit\u00e4 ei halua sanoa t\u00e4ysikokoisesta lippulaivamaasturista.<\/p>\n\n\n\n

2022 BMW X7<\/h2>\n\n\n\n

X7:n mukana tulee my\u00f6s muutama eri moottorivaihtoehto, joihin kuuluvat 6-sylinteriset moottorit ovat BMW:n M-luokiteltuja V8-moottoreita. X7 on uudempi auto verrattuna GLS:\u00e4\u00e4n, ja se n\u00e4kyy varmasti joillakin alueilla, kuten ulkosuunnittelussa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka GLS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin ulkoisesti yhten\u00e4isemm\u00e4lt\u00e4, X7 tuntuu ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 uudemmalta ja rohkeammalta, erityisesti etupuolen suurten munuaisritil\u00f6iden ansiosta. X7:n l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 75 000 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4iden kahden auton l\u00e4ht\u00f6hinnat ovat l\u00e4hes identtiset.<\/p>\n\n\n\n

X7 tuntuu tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4 hienostuneemmalta, koska se on hiljaisempi ja vaikuttaa my\u00f6s hieman paremmin rakennetulta. BMW on GLS:\u00e4\u00e4n n\u00e4hden etuly\u00f6ntiasemassa materiaalivalintojen, sis\u00e4tilojen yleisen kest\u00e4vyyden ja halvan muovin puuttumisen suhteen, sill\u00e4 BMW:ss\u00e4 ei ole juuri lainkaan halpaa muovia.<\/p>\n\n\n\n

GLS tarjoaa enemm\u00e4n tilaa, mutta X7 tuntuu ylellisemm\u00e4lt\u00e4 ja paremmalta paikalta. Se ajaa paremmin kuin GLS, koska se tuntuu paljon pienemm\u00e4lt\u00e4 kuin mit\u00e4 se todellisuudessa on.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – BMW X7 vie voiton.<\/h2>\n\n\n\n

Molemmat n\u00e4ist\u00e4 kahdesta katumaasturista ovat upeita, ja on vaikea sanoa, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta on parempi valinta tarkoituksiisi. X7 tuntuu kuitenkin paremmin kootulta autolta, joka tuntuu aidommalta ja ainutlaatuisemmalta, kun taas GLS tuntuu hieman suuremmalta versiolta GLE:st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes sanoo, ett\u00e4 GLS on katumaastureiden S-luokka, mutta se ei todellakaan pid\u00e4 paikkaansa. GLS tuntuu isolta, raskaalta ja j\u00e4m\u00e4k\u00e4lt\u00e4, mist\u00e4 jotkut pit\u00e4v\u00e4t, mutta loppujen lopuksi X7 tuntuu kuitenkin ryhdikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja automaisemmalta, mik\u00e4 johtaa my\u00f6s mukavampaan ajoon.<\/p>\n\n\n\n

Totuus on, ett\u00e4 jos pid\u00e4t BMW:st\u00e4, kannattaa valita X7. Jos taas rakastat Mercedest\u00e4, kannattaa valita GLS. Merkkiuskollisuus on t\u00e4rke\u00e4 tekij\u00e4, kun on kyse premium-tuotteen ostamisesta, eiv\u00e4tk\u00e4 n\u00e4iden kahden v\u00e4liset erot ole niin merkitt\u00e4vi\u00e4, ett\u00e4 ne kumoaisivat sen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Mercedes-maasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes tarjoaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 yli 10 erilaista crossoveria\/maasturia kaikkiin kuviteltavissa oleviin tarkoituksiin. Paras Mercedes-maasturi on kuitenkin ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Mercedes Benz G-luokka, koska se on nykyajan ikoni niin monesta syyst\u00e4. Muotoilullisesti se saattaa yht\u00e4 hyvin olla yksi kaikkien aikojen komeimmista katumaastureista, ainakin useimpien rikkaiden mielest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 G-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4, se on my\u00f6s ylellinen ja uskomattoman maastokelpoinen. Muutama vuosi sitten Mercedes uudisti G-luokan perusteellisesti ja teki siit\u00e4 paljon paremman kuin edellinen sukupolvi.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras BMW:n katumaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n paras katumaasturi on BMW X6, koska se aloitti koko nykyisen villityksen coupe-maastureita kohtaan. Kun X6 tuli markkinoille, kaikki olivat vakuuttuneita siit\u00e4, ett\u00e4 BMW teki maailman rumimman katumaasturin, mutta vain muutamaa vuotta my\u00f6hemmin kaikki muut saksalaiset premium-merkit seurasivat X6:n jalanj\u00e4lki\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Uusin X6-sukupolvi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pelottavalta, ylelliselt\u00e4 ja hauskalta ajaa. Se sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 kaiken, mit\u00e4 BMW voi tarjota ylellisyyden ja tekniikan osalta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla ihana paikka viett\u00e4\u00e4 aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Miksi ihmiset rakastavat maastureita?<\/h3>\n\n\n\n

Ihmiset rakastavat katumaastureita, koska ne tarjoavat ylellisyytt\u00e4, tilaa, turvallisuutta, hallitsevan ajoasennon ja kaiken kaikkiaan kyvykk\u00e4\u00e4mm\u00e4n auton, jolla voi kulkea kaikenlaisissa maastoissa. Maasturit vain n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t ja tuntuvat komeammilta, ja isolla maasturilla ajaminen tuntuu hyv\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4kyvyys on my\u00f6s selke\u00e4 etu, joka maastureilla on pienempiin autoihin verrattuna. Nykyinen suuntaus kohti maastureita on j\u00e4rkev\u00e4, sill\u00e4 ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t paremmilta kuin useimmat muut autosegmentit niille, jotka eiv\u00e4t ole kiinnostuneita urheilullisesta ajokokemuksesta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz GLS ja BMW X7 ovat kiistatta parhaita t\u00e4ysikokoisten luksusmaastureiden joukossa. On olemassa monia Yhdysvalloissa valmistettuja katumaastureita, kuten uusi Cadillac Escalade tai Lincoln Navigator, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6,11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2697"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2697"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2697\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2698,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2697\/revisions\/2698"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2697"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2697"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2697"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}