{"id":2793,"date":"2022-02-10T10:48:07","date_gmt":"2022-02-10T10:48:07","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2793"},"modified":"2022-02-10T10:48:10","modified_gmt":"2022-02-10T10:48:10","slug":"mazda-3-luotettavuus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mazda-3-luotettavuus\/","title":{"rendered":"Mazda 3 Luotettavuus"},"content":{"rendered":"\n
Mazda, kuten monet muutkin japanilaiset automerkit, on yksi maailman luotettavimmista automerkeist\u00e4. Mazda 3 on pienikokoinen auto, jonka korimuoto on 5-ovinen viistoper\u00e4 ja 4-ovinen sedan. Auto on p\u00e4ivitetty 4. sukupolveen hiljattain vuonna 2019.<\/p>\n\n\n\n
Autosta on useita eri malleja, ja vanhemmat sukupolvet ovat my\u00f6s hyvi\u00e4 ostaa k\u00e4ytettyn\u00e4 autona. Tuore on l\u00e4sn\u00e4 monissa moottorityypeiss\u00e4 ja premium-tasoissa. Perusmallissa on 2,0 L I4-moottori ja Mazda 3:sta on my\u00f6s hybridimalli, mutta ei Yhdysvalloissa.<\/p>\n\n\n\n
Luotettavuus on usein ihmisten t\u00e4rke\u00e4 huolenaihe ennen auton ostamista, ja Mazdaa kutsutaan yhdeksi luotettavimmista automerkeist\u00e4. Sill\u00e4 on my\u00f6s hyv\u00e4 maine luotettavuuden suhteen, ja se on sijalla 5. luotettavin merkki 32:sta automerkist\u00e4. Mazda 3:n luotettavuus on J.D Powerin mukaan hyv\u00e4, 74 pistett\u00e4 100:sta, ja RepairPalin mukaan 4,0 pistett\u00e4 5,0:sta.<\/p>\n\n\n\n
Turvallisuusvaihtoehtojen osalta Mazdalla on kautta aikojen ollut kunnon arvosanat. Autoja my\u00f6s testataan s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti t\u00f6rm\u00e4ystesteiss\u00e4. Sek\u00e4 IIHS ett\u00e4 NHTSA ovat testanneet Mazda 3:n t\u00f6rm\u00e4ystesteiss\u00e4, ja se on saanut niilt\u00e4 t\u00e4ydet arvosanat turvallisuudestaan. Autossa on my\u00f6s monia turvallisuusominaisuuksia, kuten kuolleen kulman valvonta, \u00e4lyk\u00e4s jarrutustuki, kaista-avustin jne.<\/p>\n\n\n\n
Mazda-autoilla on suuri j\u00e4lleenmyyntiarvo niiden suuren luotettavuuden ja kest\u00e4vyyden ansiosta. Mazdan autojen keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen arvon alenemisaste on noin 40 % 5 vuoden kuluttua. Mazda 3:n poistuma on noin 48 % 5 vuoden kuluttua, joten se on hyv\u00e4 auto ostaa ja myyd\u00e4 edullisesti.<\/p>\n\n\n\n
Huolto ja korjaus ovat merkitt\u00e4vi\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4 autojen luotettavuuden kannalta. Mit\u00e4 pienemm\u00e4t huoltokustannukset ovat, sit\u00e4 luotettavampi auto on. Mazdan autojen keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset vuotuiset huoltokustannukset ovat l\u00e4hes 450 dollaria. Mazda 3:n keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset huoltokustannukset ovat 433 dollaria vuodessa, ja siin\u00e4 on my\u00f6s hyv\u00e4t varaosat ja pienempi mahdollisuus, ett\u00e4 suuria korjauksia tehd\u00e4\u00e4n usein.<\/p>\n\n\n\n
Mazda 3 on etuvetoinen auto.<\/p>\n\n\n\n
Mazda 3 on 5-paikkainen auto. T\u00e4m\u00e4n auton EPA-luokitus on: Kompaktit autot<\/p>\n\n\n\n
Mazda 3:ssa on 186 hevosvoimaa ja 186 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Moottori on Regular Unleaded I-4, jonka iskutilavuus on 2,5 L. Polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4 on: Bensiinin suoraruiskutus.<\/p>\n\n\n\n
13,2 kuutiometri\u00e4 ( 0,374 m3 ).<\/p>\n\n\n\n
5,5 tuumaa ( 13,97 cm )<\/p>\n\n\n\n
Mazda 3:ssa on 18 X 7 tuuman alumiiniset etuvanteet ja 18 X 7 tuuman alumiiniset takavanteet.<\/p>\n\n\n\n
Vuonna 2009 ensimm\u00e4isen sukupolven Mazda3:n valmistus lopetettiin. Mazda3:n toinen sukupolvi sai pienen p\u00e4ivityksen vuonna 2010. Emme suosittele t\u00e4m\u00e4n sukupolven Mazda3:a. Vuoden 2008 tai 2009 puhdas malli, jossa on v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4 ja dokumentoidut huoltotiedot, olisi kuitenkin paras.<\/p>\n\n\n\n
Vaihteisto-ongelmat eiv\u00e4t ole yleisi\u00e4 uusimmassa Mazda 3:ssa. Yleisin vuoden 2010 Mazda 3:sta raportoitu vaihteisto-ongelma on kytkimen vikaantuminen manuaalivaihteistomallissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Mazda, kuten monet muutkin japanilaiset automerkit, on yksi maailman luotettavimmista automerkeist\u00e4. Mazda 3 on pienikokoinen auto, jonka korimuoto on 5-ovinen viistoper\u00e4 ja 4-ovinen sedan. Auto on p\u00e4ivitetty 4. sukupolveen hiljattain<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[49],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2793"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2793"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2793\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2794,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2793\/revisions\/2794"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2793"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2793"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2793"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}