{"id":2869,"date":"2022-02-10T11:14:28","date_gmt":"2022-02-10T11:14:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2869"},"modified":"2022-02-10T11:14:31","modified_gmt":"2022-02-10T11:14:31","slug":"2022-mercedes-g-wagon-vs-range-rover","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-g-wagon-vs-range-rover\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes G Wagon vs Range Rover"},"content":{"rendered":"\n

Land Rover on hiljattain julkistanut t\u00e4ysin uuden 2022 lippulaiva Range Roverin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vanha Mercedes G-luokan ja Range Roverin kilpailu jatkuu. Uusi G Wagon on kuitenkin ollut myynniss\u00e4 jo noin kaksi vuotta ja se oli tuolloin my\u00f6s t\u00e4ysin uusi malli.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 Mercedes ett\u00e4 Range Rover enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n p\u00e4ivittiv\u00e4t autojaan sen sijaan, ett\u00e4 olisivat uudistaneet niit\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sek\u00e4 nykyinen G-luokka ett\u00e4 uusi Range Rover ovat enemm\u00e4nkin evoluutiota kuin vallankumousta. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 molemmat mallit nauttivat etuoikeutettua asemaa alan ylemm\u00e4ss\u00e4 sarjassa, eik\u00e4 niiden tarvitse siksi muuttua paljon tyydytt\u00e4\u00e4kseen nykyisi\u00e4 asiakkaita.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ysin uusi vuoden 2022 Range Rover on tyylik\u00e4s, suuri, ylellinen ja statusta kohottava katumaasturi, joka p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 G-vaunun tekniikan, ylellisyyden, turvallisuuden ja ajokokemuksen osalta. Range Rover on aina ollut auto, jolla on paremmat ajo-ominaisuudet, ja uusi malli tuo sen entist\u00e4kin paremmin esiin.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta G-vaunu tarjoaa ikonisen muotoilun ja ylivertaisen k\u00e4ytett\u00e4vyyden tietynlaisen yhdistelm\u00e4n, johon tuskin mik\u00e4\u00e4n muu katumaasturi pystyy vastaamaan. Molemmat ovat loistavia katumaastureita, mutta Range Rover vaikuttaa kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes Benz G-luokka – raakile puvussaan<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz G-luokka alkaa 131 000 dollarista G550-maasturin osalta, ja huippumalli G 63 AMG S maksaa 156 000 dollaria. T\u00e4ll\u00e4 hinnalla saat yhden, ellei jopa historian ikonisimmista maasturimalleista ja auton, joka pit\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin kuin 99 prosenttia kaikista maastureista.<\/p>\n\n\n\n

Tekniikan osalta G Wagon tarjoaa suunnilleen kaiken, mit\u00e4 2000-luvun katumaasturilta vaaditaan. Kahdessa suuressa maiseman\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 on sek\u00e4 mittaristo ett\u00e4 keskeinen infotainment-n\u00e4ytt\u00f6, jota voi ohjata useilla eri tavoilla.<\/p>\n\n\n\n

Tiloiltaan G Wagon j\u00e4\u00e4 Range Roverin taakse sek\u00e4 edess\u00e4 ett\u00e4 takana, mutta se tarjoaa hieman suuremman tavaratilan. Luotettavuuden osalta G Wagon on huomattavasti parempi, varsinkin kun auton omistus on kest\u00e4nyt muutaman vuoden ja kilometrej\u00e4 on kertynyt kohtuullisesti.<\/p>\n\n\n\n

Huoltoteknisesti G Wagon vaikuttaa my\u00f6s hieman helpommin l\u00e4hestytt\u00e4v\u00e4lt\u00e4. G-luokka on maastokelpoisempi auto, ja korkeimmillaan se maksaa v\u00e4hemm\u00e4n kuin Range Rover ja tarjoaa samalla huomattavasti paremman arvon s\u00e4ilymisen.<\/p>\n\n\n\n

2022 Range Rover – uusi luksusmaastureiden kuningas<\/h2>\n\n\n\n

Upouusi Range Rover alkaa noin 92 000 dollarista helpommin l\u00e4hestytt\u00e4viss\u00e4 6-sylinterisiss\u00e4 versioissa, kun taas jotkut V8-mallit alkavat tuplasti kalliimmasta hinnasta. Range Rover tarjoaa kuitenkin useampia moottorivaihtoehtoja ja sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 samalla my\u00f6s muutamia hybridej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Uusi Range Rover on siten G-Wagon-mallia tehokkaampi ja samalla mukavampi liikenteess\u00e4. Se tarjoaa uudempaa tekniikkaa, joka tuntuu ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta. Uusi Range Rover on saatavana takapy\u00f6r\u00e4ohjauksella, joka k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 lyhent\u00e4\u00e4 akseliv\u00e4li\u00e4 ja tekee autosta G-luokkaa ketter\u00e4mm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Range Roveria on sek\u00e4 parempi ajaa ett\u00e4 ajaa, koska siit\u00e4 on saatavana my\u00f6s pitk\u00e4n akseliv\u00e4lin versio, joka kasvattaa toisen rivin tilaa huomattavasti G-luokkaa suuremmaksi. Uusi Range Rover on saatavana my\u00f6s seitsenpaikkaisena versiona, kun taas G-luokka on ainoastaan viisipaikkainen.<\/p>\n\n\n\n

Range Roverit ovat kuitenkin tunnetusti jonkin ajan kuluttua ep\u00e4luotettavia, ja niiden korjaaminen maksaa my\u00f6s kohtuuttomia summia. Ne eiv\u00e4t pid\u00e4 arvoaan yht\u00e4 hyvin kuin G-vaunut, eiv\u00e4tk\u00e4 ne n\u00e4yt\u00e4 yht\u00e4 hienoilta, vaikka ne ovatkin kauttaaltaan paljon hienostuneempia.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Range Rover on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Range Roverissa on yksinkertaisesti enemm\u00e4n kaikkea, ja siin\u00e4 ovat suurimmat erot. Range Roveriin on saatavana useita eri moottorivaihtoehtoja ja -kokoonpanoja, kun taas G-luokkaan on saatavilla vain janoinen V8-moottori.<\/p>\n\n\n\n

Range Roverin saa sek\u00e4 seitsenpaikkaisena ett\u00e4 pitk\u00e4vetoisena mallina, kun taas G-luokka on pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n viisipaikkainen. Range Roveriin on saatavana tekniikoita, kuten takapy\u00f6r\u00e4ohjaus, aktiivinen melunvaimennus, s\u00e4hk\u00f6s\u00e4\u00e4t\u00f6iset k\u00e4sinojat, vegaaniyst\u00e4v\u00e4llinen sisustus ja erityinen bakteeri-ilmanvaihtoj\u00e4rjestelm\u00e4n suodatinj\u00e4rjestelm\u00e4, jotka kaikki puuttuvat G-luokan vaunusta.<\/p>\n\n\n\n

Range Rover tuntuu hienostuneemmalta ja mukavammalta riippumatta siit\u00e4, miss\u00e4 istut. G-luokka on edelleen h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 katumaasturi, joka maksaa v\u00e4hemm\u00e4n, s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin, on luotettavampi ja halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, mutta se tuntuu paljon vanhemmalta kuin Range Rover.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes Benz G-Class haluttavampi auto kuin Range Rover?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Range Rover on parempi auto, useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t G-luokkaa Range Roveria parempana monista eri syist\u00e4. Arvoltaan G-luokan ostaminen ja omistaminen on j\u00e4rkev\u00e4mp\u00e4\u00e4, koska se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin, mutta suurin erottava tekij\u00e4 on ulkoinen muotoilu.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki tuntevat G-luokan ulkon\u00e4\u00f6n, ja kaikki pit\u00e4v\u00e4t siit\u00e4. N\u00e4in ollen on turvallista sanoa, ett\u00e4 G-luokka on halutumpi auto useimmilla maailman markkinoilla, my\u00f6s Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes G Wagon parempi maasturi kuin Range Rover?<\/h3>\n\n\n\n

Sek\u00e4 Mercedes ett\u00e4 Range Rover ovat ylpeit\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 ne valmistavat kyvykk\u00e4it\u00e4 katumaastureita, jotka p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t sek\u00e4 aidatulla parkkipaikalla ett\u00e4 maastoreitill\u00e4. G-Wagon on kuitenkin hieman kyvykk\u00e4\u00e4mpi maasturi, koska sen muotoilu on utilitaristisempi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, ett\u00e4 Range Rover olisi huono maastoauto, vaan se on itse asiassa my\u00f6s uskomattoman taitava, mutta se on enemm\u00e4n maastoon viritetty.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on markkinoiden ylellisin katumaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Markkinoiden ylellisin katumaasturi on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 Rolls Royce Cullinan, koska se tarjoaa 100-prosenttisesti r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6idyn luksuskokemuksen, joka kattaa 100-prosenttisesti auton omistamisen. Jokainen Cullinanin sis\u00e4lt\u00e4m\u00e4 osa on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen laadukas, eik\u00e4 sit\u00e4 voi verrata mihink\u00e4\u00e4n muuhun.<\/p>\n\n\n\n

Rolls Royce Cullinan on katumaasturipelin huippuluokkaa, ja jopa Range Roverin kaltaiset katumaasturit ovat kaukana todellisista uhkista. T\u00e4st\u00e4 huolimatta Cullinan maksaa yli 335 000 dollaria ilman lis\u00e4varusteita.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Land Rover on hiljattain julkistanut t\u00e4ysin uuden 2022 lippulaiva Range Roverin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vanha Mercedes G-luokan ja Range Roverin kilpailu jatkuu. Uusi G Wagon on kuitenkin ollut myynniss\u00e4 jo<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11,13],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2869"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2869"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2869\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2870,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2869\/revisions\/2870"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2869"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2869"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2869"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}