{"id":2879,"date":"2022-02-10T11:17:28","date_gmt":"2022-02-10T11:17:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2879"},"modified":"2022-02-10T11:17:31","modified_gmt":"2022-02-10T11:17:31","slug":"2022-mercedes-sl-vs-porsche-911","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-sl-vs-porsche-911\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes SL vs Porsche 911"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes on juuri julkaissut upouuden Mercedes SL:n, jonka tavoitteena on varastaa asiakkaita Porsche 911 -osastolta. SL on nyt saatavana yksinomaan AMG-muodossa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on asemoitu urheiluautoksi eik\u00e4 luksusroadsteriksi, vaikka siit\u00e4 ei puutu luksusominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 on kiistatta paras urheiluauto, koska se istuu vuosikymmeni\u00e4 kest\u00e4neell\u00e4 perinn\u00f6ll\u00e4 vaikuttavasta takamoottorilla varustetusta loistosta. Porsche onnistuu jatkuvasti tuottamaan ylivoimaista suorituskyky\u00e4 tasakuutosmoottorilla ja tarjoamaan samalla paljon ylellisyytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes SL tuntuu ylellisemm\u00e4lt\u00e4, ja se on saatavana vain roadster-muodossa. Se tarjoaa vaikuttavampia ylellisyysominaisuuksia, on mukavampi ja tarjoaa suurempia ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 moottoreita. 911 tarjoaa yksinomaan 6-sylinterisi\u00e4 moottoreita, mutta 911 GT -osasto tarjoaa parhaat moottorit, jotka ovat luonnollisesti imett\u00e4vi\u00e4 kuutosmoottoreita.<\/p>\n\n\n\n

911 on edelleen ketter\u00e4mpi ja paremmin k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4 auto, koska se painaa huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n. 911:n saa coup\u00e9-, Targa- ja avoautona. SL on ylellisempi, mukavampi ja teknisesti edistyneempi, mutta Porsche-merkki on paljon arvokkaampi.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes SL AMG – Uusi AMG:n lippulaiva.<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz AMG GT:n tuotanto on lopetettu hurjan Black Series -mallin my\u00f6t\u00e4, joten AMG keskittyy nyt SL:\u00e4\u00e4n. SL:n hinnat alkavat noin 100 000 dollarista 55 AMG:n l\u00e4ht\u00f6tasoversiosta, jossa on 469 hv:n 4,0 litran Bi-Turbo V8-moottori, kun taas huippumalli SL 63 tarjoaa 577 hv:n tehon ja maksaa huomattavasti enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa Mercedes SL -malleissa on sis\u00e4\u00e4nvedett\u00e4v\u00e4 pehme\u00e4 katto, jonka voi valita joko mustana, harmaana tai punaisena. SL:n suurin etu 911-malliin verrattuna on sis\u00e4tilat, jotka vastaavat ylellisimpi\u00e4 Mercedes-malleja, kuten S-luokkaa.<\/p>\n\n\n\n

SL tarjoaa dynaamisen ajokokemuksen upealta kuulostavalla V8-moottorilla, mutta ketteryydess\u00e4 se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 911:lle. Tiloiltaan SL on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n identtinen 911:n kanssa, sill\u00e4 molempia ei ole tarkoitettu k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisiksi.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilun suhteen on t\u00e4p\u00e4r\u00e4 tulos, sill\u00e4 molemmat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t upeilta. SL:n pit\u00e4isi saavuttaa nopeus 100 km\/h paikaltaan hieman yli kolmessa sekunnissa. Se on varustettu tehtaalta AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, jossa on mukautuvat vaimentimet ja AMG DYNAMIC SELECT -ajotilat.<\/p>\n\n\n\n

2022 Porsche 992 911 – Urheiluautoikoni<\/h2>\n\n\n\n

Tuskin mill\u00e4\u00e4n muulla autolla on yht\u00e4 ikoninen asema kuin Porsche 911:ll\u00e4. Klassinen resepti taakse asennetusta tasakuutosmoottorista ja takavedosta tekee 911:st\u00e4 todellisen ihanuuden. 911:n saa edelleen manuaalivaihteistolla, kun taas SL on tiukka automaatti.<\/p>\n\n\n\n

911:n hinnat alkavat 101 000 dollarista tavallisesta 911-mallista, kun taas huippumalli Turbo S maksaa 171 300 dollaria. Radalle suunnattu, luonnollisesti imuteltava GT3-malli maksaa 161 100 dollaria ja keskitason GTS-malli 136 700 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

911 tarjoaa j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n ajon, koska se painaa v\u00e4hemm\u00e4n ja tarjoaa manuaalivaihteiston. Alkutason 911 tarjoaa 379 hv, kun taas huippumalli Turbo S tarjoaa 640 hv. Turbo S saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikallaan pys\u00e4htymisest\u00e4 huikeassa 2,6 sekunnissa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 yhden markkinoiden nopeimmista autoista.<\/p>\n\n\n\n

911 ei ole yht\u00e4 ylellinen kuin SL-malli, mutta sen sis\u00e4tilat ovat kauniisti sisustettu ja niiss\u00e4 on laadukkaat materiaalit. SL on paljon suurempi ja sen k\u00e4\u00e4nt\u00f6s\u00e4de on suurempi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 911 on ketter\u00e4mpi kaupungissa.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – 911 on edelleen kuningas, mutta uusi SL on vaikuttava.<\/h2>\n\n\n\n

Mink\u00e4\u00e4nlaista Mercedes-mallia on vaikea verrata Porscheen, koska Porschen merkkihakuisuus on huomattavasti korkeampi kuin Mercedeksen. 911 on historian paras urheiluauto, ja jokainen 911-sukupolvi on erityinen monista eri syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

911 s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin ja on todenn\u00e4k\u00f6isesti paljon luotettavampi. 911 on ketter\u00e4mpi, k\u00e4sitelt\u00e4vyydelt\u00e4\u00e4n parempi ja nopeampi huippunopeuksissaan. 911 GT3 tarjoaa joukon parhaan moottorivalikoiman, eik\u00e4 edes SL-mallin suurempi V8-moottori ved\u00e4 vertoja GT3:n imukoneelle.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat cruiserin, jolla voi ajaa paljon kilometrej\u00e4, etk\u00e4 keskity 100-prosenttisesti k\u00e4sitelt\u00e4vyyteen, SL saattaa olla sinulle parempi valinta. Jos kuitenkin haluat kyvykk\u00e4\u00e4mm\u00e4n auton, joka tarjoaa samanlaista ylellisyytt\u00e4 ja mukavuutta, 911 on edelleen kuningas.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes SL saatavana coupe-mallina?<\/h3>\n\n\n\n

Uutta Mercedes SL:\u00e4\u00e4 tarjotaan yksinomaan roadsterina, jossa on pehme\u00e4 katto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kovakattoista coupea ei voi en\u00e4\u00e4 ostaa. Mercedes teki n\u00e4in, koska pehme\u00e4 katto painaa v\u00e4hemm\u00e4n, sen kehitt\u00e4minen maksaa v\u00e4hemm\u00e4n rahaa, ja se voidaan vet\u00e4\u00e4 nopeammin sis\u00e4\u00e4n ja se vie v\u00e4hemm\u00e4n tilaa.<\/p>\n\n\n\n

911-mallia puolestaan on saatavana kovakattoisena coup\u00e9na, tyylikk\u00e4\u00e4n\u00e4 Targa-mallina tai tavallisena avoautona. Tarjolla on my\u00f6s rajoitettu er\u00e4 Speedster 911:\u00e4\u00e4, joka ei ole nyky\u00e4\u00e4n kovin yleinen eik\u00e4 helppo saada.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes SL luotettavampi kuin Porsche 911?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes SL ei ole viel\u00e4 p\u00e4\u00e4ssyt teille, joten emme voi oikein arvioida, kuinka luotettava se tulee olemaan. Kun kuitenkin otetaan huomioon, ett\u00e4 911 on yksi, ellei jopa luotettavin urheiluauto, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 SL ei pysty vastaamaan siihen.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4mme odottamaan ja katsomaan, mutta ensimm\u00e4isten raporttien perusteella 911:n luotettavuuden pit\u00e4isi edelleen olla ylivoimainen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes SL mukavampi kuin 911?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes SL on fyysisesti suurempi auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tuntuu tiell\u00e4 tukevammalta. T\u00e4m\u00e4n ansiosta Mercedes pystyi my\u00f6s lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n SL:n yleist\u00e4 sis\u00e4tilaa, mik\u00e4 teki siit\u00e4 hieman tilavamman kuin 911:st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 SL:ss\u00e4 ett\u00e4 Mercedeksess\u00e4 on suhteellisen hy\u00f6dytt\u00f6m\u00e4t takaistuimet, mutta jos valitset mukavuusistuimet, SL:n pit\u00e4isi olla mukavampi kuin 911:n. Joka tapauksessa, jos haluat mukavan suuren avoauton, sinun kannattaa valita BMW 8-sarjan avoauto tai Bentley Continental GTC.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes on juuri julkaissut upouuden Mercedes SL:n, jonka tavoitteena on varastaa asiakkaita Porsche 911 -osastolta. SL on nyt saatavana yksinomaan AMG-muodossa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on asemoitu urheiluautoksi eik\u00e4 luksusroadsteriksi,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11,12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2879"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2879"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2879\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2880,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2879\/revisions\/2880"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2879"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2879"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2879"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}