{"id":2890,"date":"2022-02-17T12:04:24","date_gmt":"2022-02-17T12:04:24","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2890"},"modified":"2022-02-17T12:04:25","modified_gmt":"2022-02-17T12:04:25","slug":"mazda-rx-8-luotettavuus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mazda-rx-8-luotettavuus\/","title":{"rendered":"Mazda RX-8 Luotettavuus"},"content":{"rendered":"\n
Mazda, kuten useat muutkin japanilaiset automerkit, on yksi maailman luotettavimmista automerkeist\u00e4. RX-8 on urheiluauto, joka oli tuotannossa vuodesta 2003 vuoteen 2012. Autossa on pieni ja urheilullinen korimuotoilu, joka on eritt\u00e4in houkutteleva katsella.<\/p>\n\n\n\n
Autossa on 1,3 litran moottori, joka tuottaa maksimissaan 238 hevosvoimaa, ja se pystyy kiihdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n 0-100 km\/h 6,8 sekunnissa. Autoa ei myyty s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti Yhdysvalloissa, mutta se on edelleen esill\u00e4 joidenkin vanhojen autojen markkinoilla. Kyseess\u00e4 on RWD-auto, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 eritt\u00e4in miellytt\u00e4v\u00e4n ajaa.<\/p>\n\n\n\n
Luotettavuus on usein ostajien merkitt\u00e4v\u00e4 huolenaihe ennen mink\u00e4 tahansa ajoneuvon ostamista, ja Mazda on nimetty yhdeksi luotettavimmista ajoneuvomerkeist\u00e4. Se on lis\u00e4ksi saanut uskomattoman hyv\u00e4n sijoituksen vankkumattoman laadun suhteen, ja se on sijoittunut viidenneksi luotettavimmaksi merkiksi 32:sta ajoneuvomerkist\u00e4. RX-8 on hauska auto ajaa, ja sen omistajat ovat antaneet monia hyvi\u00e4 luotettavuusarvioita.<\/p>\n\n\n\n
Turvallisuusmittausten osalta Mazdalla on ollut kunnioitettavia arvioita kautta aikojen. Ajoneuvoja on my\u00f6s rutiininomaisesti testattu t\u00f6rm\u00e4yksiss\u00e4. RX-8:a ei ole koskaan testattu t\u00f6rm\u00e4ystesteiss\u00e4 Yhdysvalloissa. Turvallisuusominaisuuksia tarkasteltaessa siin\u00e4 on melkoisia vaihtoehtoja, kuten lukkiutumattomat jarrut, turvatyynyt, turvaj\u00e4rjestelm\u00e4 jne.<\/p>\n\n\n\n
Mazda-autoilla on suuri j\u00e4lleenmyyntiarvo niiden suuren luotettavuuden ja kest\u00e4vyyden ansiosta. Mazdan autojen keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen arvon alenemisaste on noin 40 % 5 vuoden kuluttua. RX-8 on vanha auto, eik\u00e4 sen j\u00e4lleenmyyntiarvo vaikuta en\u00e4\u00e4 luotettavuuteen.<\/p>\n\n\n\n
Huoltokustannukset ovat yksi autojen luotettavuuden t\u00e4rkeimmist\u00e4 tekij\u00f6ist\u00e4. Ihmiset eiv\u00e4t halua ostaa autoa, joka vie kaikki heid\u00e4n rahansa sen huollon takia. Mazdan autojen keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset vuotuiset huoltokustannukset ovat l\u00e4hes 450 dollaria. Koska kyseess\u00e4 on vanha auto, se riippuu p\u00e4\u00e4asiassa auton kunnosta. MX-5:n keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset vuotuiset huoltokustannukset ovat 308 dollaria, mik\u00e4 ei ole kovin paljon verrattuna moniin muihin autoihin.<\/p>\n\n\n\n
Mazda RX-8 on takavetoauto.<\/p>\n\n\n\n
Mazda RX-8 on auto, jossa on 4 istuinta. T\u00e4m\u00e4n auton EPA-luokitus on: Sub-compact<\/p>\n\n\n\n
Mazda RX-8:n teho on 232 hevosvoimaa ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 159 lb-ft. Moottori on Kaasukiertopy\u00f6r\u00e4, jonka iskutilavuus on 1,3L\/ Polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4 on: MPFI.<\/p>\n\n\n\n
7,6 kuutiometri\u00e4 ( 0,215 m3 ).<\/p>\n\n\n\n
4,7 tuumaa ( 11,94 cm )<\/p>\n\n\n\n
Mazda RX-8:ssa on 19 x 8,0 tuuman alumiiniset etuvanteet ja 19 x 8,0 tuuman alumiiniset takavanteet.<\/p>\n\n\n\n
Kuumak\u00e4ynnistysongelmat ovat merkki huonosta puristuksesta. Kasvavat \u00e4\u00e4net ja tehon menetys (jumittava viritys tai SSV-venttiilit). Moottorin hallintavalo vilkkuu ajon aikana (reaaliaikainen havainto moottorin palovirheest\u00e4). Varhaiset k\u00e4ynnistysmoottorit olivat hitaampia ja tehottomampia kuin my\u00f6hemm\u00e4t mallit.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Mazda, kuten useat muutkin japanilaiset automerkit, on yksi maailman luotettavimmista automerkeist\u00e4. RX-8 on urheiluauto, joka oli tuotannossa vuodesta 2003 vuoteen 2012. Autossa on pieni ja urheilullinen korimuotoilu, joka on eritt\u00e4in<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[49],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2890"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2890"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2890\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2891,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2890\/revisions\/2891"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2890"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2890"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2890"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}