{"id":2913,"date":"2022-02-17T12:22:51","date_gmt":"2022-02-17T12:22:51","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=2913"},"modified":"2022-02-17T12:22:54","modified_gmt":"2022-02-17T12:22:54","slug":"luotettavin-mercedes-moottori-ja-mita-kannattaa-valttaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/luotettavin-mercedes-moottori-ja-mita-kannattaa-valttaa\/","title":{"rendered":"Luotettavin Mercedes-moottori ja mit\u00e4 kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Moottori on jokaisen auton sykkiv\u00e4 syd\u00e4n, ja siksi sen on oltava mahdollisimman luotettava ja tehokas, jotta ajokokemuksesi olisi mahdollisimman hyv\u00e4. Jotkut ihmiset ovat valmiita vaihtamaan tehokkuuden vetovoimaan, kun taas jotkut arvostavat hienostuneisuutta ja hienostuneisuutta yli kaiken.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, jos moottori ei ole luotettava, ei ole v\u00e4li\u00e4, onko se hienostunut, hienostunut tai tehokas. Mercedes valmistaa tunnetusti maailman hienostuneimpia ja tehokkaimpia moottoreita, mutta luotettavuus ei ole yht\u00e4 johdonmukaista.<\/p>\n\n\n\n

On olemassa muutama eritt\u00e4in luotettava Mercedes-moottori, kuten W124-mallissa oleva 2.6 R6, mutta jos haluat tehokkaan ja luotettavan moottorin, kannattaa hankkia W123:ssa, W124:ss\u00e4 ja W190:ss\u00e4 oleva V8-moottori. W140 V8 on my\u00f6s huomion arvoinen, sill\u00e4 se on eritt\u00e4in luotettava, mutta ei kovin tehokas.<\/p>\n\n\n\n

W211-mallista l\u00f6ytyv\u00e4 V6 on my\u00f6s melko luotettava moottori, samoin kuin W123:sta, W124:st\u00e4 ja W190:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4 2.0d. Jos haluat tehokkaan, legendaarisen Mercedes-dieselmoottorin, W124-mallissa oleva 3.0d on sinulle sopiva moottori.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 2.6 R6 (W124) -moottori<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat l\u00f6yt\u00e4\u00e4 kaikkein luotettavimmat Mercedeksen moottorit, sinun ei tarvitse kuin kysy\u00e4 vanhemmalta taksinkuljettajalta, ja R6-moottori on kiistatta joukon luotettavin moottori. Vaikka uudemmat moottorit ovatkin tasaisen luotettavia ja h\u00e4iri\u00f6tt\u00f6mi\u00e4, tuskin yksik\u00e4\u00e4n Mercedes-moottori ylt\u00e4\u00e4 R6:n kilometritehoihin.<\/p>\n\n\n\n

W124-mallin 2,6 litran 6-sylinterinen rivimoottori on tunnettu yksinkertaisesta rakenteestaan, jonka ansiosta moottorin tiedet\u00e4\u00e4n ylitt\u00e4neen 500 000 kilometrin rajan ilman suurempia peruskorjauksia. Moottori tarjoaa 160 hv ja 220 Nm v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, ja ainoa mit\u00e4 sinun tarvitsee tehd\u00e4, on vaihtaa sytytystulpat, vaihtaa \u00f6ljy ja satunnaiset suodattimet.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 2.0 V8 (W123, W124, W190).<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka R6-moottori on luotettava, se ei ole kovin tehokas. Jos kuitenkin haluat yhdist\u00e4\u00e4 sek\u00e4 tehokkuuden ett\u00e4 luotettavuuden, W123:ssa, W124:ss\u00e4 ja W190:ss\u00e4 oleva 2.0 V8 on se oikea. T\u00e4m\u00e4n moottorin teho on vain vajaat 106 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 158 Nm, mutta my\u00f6hemmin sit\u00e4 nostettiin yht\u00e4 vajaaseen 118 hv:n ja 182 Nm:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttiin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ollut kovinkaan paljon ottaen huomioon, ett\u00e4 jotkut n\u00e4ist\u00e4 luetelluista malleista ovat hieman raskaampia. Siit\u00e4 huolimatta kukaan ei voinut valittaa luotettavuudesta ja tehokkuudesta. 2.0 V8 on edelleen melko kelpo moottori kaupunkiymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n, mutta se ei ole kovinkaan loistava moottoritiek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 4.2 V8 (W140)<\/h2>\n\n\n\n

1980-luku oli Mercedeksen kulta-aikaa, koska useimmat tuon aikakauden moottorit ja niihin liittyv\u00e4t autot olivat tuhoutumattomia. Loppujen lopuksi t\u00e4rkeint\u00e4 oli luotettavuus. Nyky\u00e4\u00e4n Mercedes keskittyy enimm\u00e4kseen ylellisyyteen, tehokkuuteen, mukavuuteen ja innovaatioihin, jotka kaikki haittaavat luotettavuutta.<\/p>\n\n\n\n

W140-mallin 4.2-moottorin teho on terveelliset 280 hv ja 400 Nm, mutta my\u00f6hemmiss\u00e4 versioissa teho nostettiin 326 hv:iin ja 480 Nm:iin. N\u00e4iden moottoreiden tiedet\u00e4\u00e4n edelleen tarjoavan poikkeuksellisen ajokokemuksen, koska ne kuulostavat hyv\u00e4lt\u00e4 ja ajavat mukavasti. Niiden ei kuitenkaan koskaan ollut tarkoitus olla taloudellisia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 3.5 V6 (W211)<\/h2>\n\n\n\n

W211 E-luokka on yksi kaikkien aikojen menestyneimmist\u00e4 Mercedes Benz -malleista, koska se tarjoaa t\u00e4ydellisen tasapainon modernin ylellisyyden ja tehokkuuden Mercedes-filosofian ja vanhan kunnon Mercedes built to last -filosofian v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat t\u00e4m\u00e4n aikakauden moottorit olivat kyseenalaisia, lukuun ottamatta 3,5 litran V6-moottoria. T\u00e4m\u00e4n moottorin tehokkaimmat versiot tarjoavat 306 hv ja 400 Nm v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mik\u00e4 on terveellinen m\u00e4\u00e4r\u00e4 imusarjaan kuuluvalle voimanl\u00e4hteelle.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 2.0d (W123, W124, W190).<\/h2>\n\n\n\n

On vain oikein sis\u00e4llytt\u00e4\u00e4 diesel t\u00e4h\u00e4nkin listaan, sill\u00e4 W123:ssa, W124:ss\u00e4 ja W190:ss\u00e4 k\u00e4ytetty 2.0-dieselmoottori on ikoni. T\u00e4m\u00e4 2.0d oli taksinkuljettajien suosikki, koska sill\u00e4 pystyi helposti ajamaan yli miljoona kilometri\u00e4 ilman suurempia peruskorjauksia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 moottori tarjoaa kuitenkin vain s\u00e4\u00e4litt\u00e4v\u00e4t 75 hv ja 126 Nm v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mik\u00e4 on nykyaikana l\u00e4hes k\u00e4sitt\u00e4m\u00e4t\u00f6n luku.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 3.0d (W124)<\/h2>\n\n\n\n

Kaikkien aikojen luotettavimpien Mercedes-moottoreiden listan p\u00e4\u00e4tteeksi on puhuttava W124-mallin 3.0-dieselist\u00e4. T\u00e4m\u00e4n moottorin imumoottoriversio tarjoaa noin 110 hv ja 190 Nm, mik\u00e4 ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 tarpeeksi, mutta polttoainetehokkuus oli kohtuullinen.<\/p>\n\n\n\n

Voit my\u00f6s vaihtaa 3.0d-moottoriin, jossa on turboahdin, jos haluat 150 hv ja paljon voimakkaamman 273 Nm v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin. Se tunnetaan yhten\u00e4 kaikkien aikojen luotettavimmista Mercedes-moottoreista, kuten kaikki muutkin t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa luetellut moottorit.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko nykyajan Mercedes-moottorit yht\u00e4 luotettavia kuin vanhemmat?<\/h3>\n\n\n\n

Nykyaikaiset Mercedes-moottorit ovat p\u00e4\u00e4osin luotettavia, mutta ne eiv\u00e4t voi olla yht\u00e4 luotettavia kuin 1980-luvun luotettavimmat Mercedes-moottorit, koska n\u00e4it\u00e4 moottoreita ei s\u00e4\u00e4nnelty yht\u00e4 tiukasti kuin nykyisi\u00e4 moottoreita.<\/p>\n\n\n\n

Nykyaikaisissa Mercedes-moottoreissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n turboahtimia, s\u00e4hk\u00f6moottorin tehostimia ja kaikenlaista taikuutta tehokkuuden lis\u00e4\u00e4miseksi ja p\u00e4\u00e4st\u00f6jen v\u00e4hent\u00e4miseksi. Sellaisenaan n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti kest\u00e4 yht\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on kaikkien aikojen paras Mercedes-moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Kaikkien aikojen paras Mercedes-moottori on 6,2 litran imumoottori, joka l\u00f6ytyy monista AMG-malleista 00-luvulta aina 2010-luvun puoliv\u00e4liin asti. T\u00e4m\u00e4 luontaisesti puhallettu kunnia tarjoaa 400hv:n v\u00e4lill\u00e4 aina yli 600hv:iin asti SLS AMG Black Series -mallissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4t\u00e4 moottoria on todella vaikea verrata mihink\u00e4\u00e4n muuhun moottoriin, koska se on luotettava, t\u00e4ynn\u00e4 luonnetta ja se kuulostaa muskeliautolta. Helposti yksi kaikkien aikojen parhaista moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

Miksi moottorit pienenev\u00e4t?<\/h3>\n\n\n\n

Pienent\u00e4minen, pakkoinduktio ja hybridisointi ovat kolme suosituinta sanaa, kun puhutaan auton moottoreista nyky\u00e4\u00e4n. Jokaisen uudemman sukupolven my\u00f6t\u00e4 moottorit pienenev\u00e4t ja pienenev\u00e4t niin paljon, ett\u00e4 jopa joissakin malliston huippuautoissa on nyt 2,0 litran nelisylinterisi\u00e4 moottoreita, joita ei voitu kuvitella viel\u00e4 muutama vuosi sitten.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 pienent\u00e4minen, pakkoinduktio ja hybridisointi johtavat tehokkaampiin, kevyempiin mutta yht\u00e4 tehokkaisiin moottoreihin, joiden p\u00e4\u00e4st\u00f6t ovat minimaaliset.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Moottori on jokaisen auton sykkiv\u00e4 syd\u00e4n, ja siksi sen on oltava mahdollisimman luotettava ja tehokas, jotta ajokokemuksesi olisi mahdollisimman hyv\u00e4. Jotkut ihmiset ovat valmiita vaihtamaan tehokkuuden vetovoimaan, kun taas jotkut<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2913"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2913"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2913\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2914,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2913\/revisions\/2914"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2913"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2913"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2913"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}