{"id":300,"date":"2021-06-22T10:20:03","date_gmt":"2021-06-22T10:20:03","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=300"},"modified":"2021-06-22T10:20:03","modified_gmt":"2021-06-22T10:20:03","slug":"onko-bmw-hyva-ensimmainen-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-bmw-hyva-ensimmainen-auto\/","title":{"rendered":"Onko BMW hyv\u00e4 ensimm\u00e4inen auto?"},"content":{"rendered":"\n

Ensimm\u00e4ist\u00e4 autoa etsiess\u00e4\u00e4n useimmat ihmiset ovat innoissaan ja innostuneita l\u00e4htem\u00e4\u00e4n liikenteeseen. BMW:t ovat ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 hienoja ja suorituskykyisi\u00e4 ajoneuvoja. Ne on rakennettu laadukkaista materiaaleista, ja ne ovat melko turvallisia, mutta niit\u00e4 on ajettava varoen, sill\u00e4 useimmat niist\u00e4 ovat melko tehokkaita.<\/p>\n\n\n\n

BMW voi olla hyv\u00e4 ensimm\u00e4inen auto, jos v\u00e4lt\u00e4t tehokkaampia moottorivaihtoehtoja ja muistat ajaa ajoneuvoa j\u00e4rkev\u00e4sti ja muita tiell\u00e4 liikkuvia kuljettajia kunnioittaen.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n hankkimisen edut ensimm\u00e4iseksi autoksi<\/h2>\n\n\n\n

Jos ostat BMW:n ensimm\u00e4iseksi autoksi, valitset todenn\u00e4k\u00f6isesti k\u00e4ytetyn BMW:n. Tavoittele autoa, jossa on alle 100 000 kilometri\u00e4 ajettu ja joka on huollettu asianmukaisesti. Pyyd\u00e4 mekaanikkoa tarkastamaan auto ennen ostoa.<\/p>\n\n\n\n

Valitse luotettava BMW-malli<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat teini-ik\u00e4iset tai uudet kuljettajat valitsevat E36- ja E46-mallit vuodelta 1996, jotka eiv\u00e4t ole kalliita, ovat kest\u00e4vi\u00e4 ja varustettu niin sanotuilla luodinkest\u00e4vill\u00e4 moottoreilla, joita edes uudet kuljettajat eiv\u00e4t voi rikkoa.<\/p>\n\n\n\n

Ne on kruunattu kaikkien aikojen kest\u00e4vimmiksi BMW-malleiksi. Ainoat luotettavuusongelmat, joita n\u00e4iss\u00e4 kahdessa mallissa on, ovat niiden j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4t, joiden ei pit\u00e4isi h\u00e4irit\u00e4 uusia kuljettajia, koska heid\u00e4n ei odoteta ajavan pitki\u00e4 tunteja tai korkeilla kierrosluvuilla.<\/p>\n\n\n\n

Opit, miten autosta pidet\u00e4\u00e4n huolta.<\/h3>\n\n\n\n

Kun olet jo hankkinut BMW:n, se tarvitsee melko paljon huoltoa ja yll\u00e4pitoa. BMW:n omistaminen on kalliimpaa kuin muiden autojen, ja se opettaa omistajalle yleens\u00e4 muutamia asioita siit\u00e4, miten autot toimivat. T\u00e4m\u00e4 on hieno asia uudelle kuljettajalle. Saat heti kokemuksen siit\u00e4, miten autot toimivat ja miten autostasi pit\u00e4\u00e4 huolta.<\/p>\n\n\n\n

Ajamisen iloa alennettuun hintaan<\/h3>\n\n\n\n

Jos ostat k\u00e4ytetyn BMW:n, se tuo silti samanlaista ajamisen iloa kuin uudet BMW:t. Kyll\u00e4, sen huolto ja korjaus saattavat joskus maksaa paljon, mutta se on huomattavasti alennettu alkuper\u00e4isest\u00e4 hinnastaan, kuten kaikki k\u00e4ytetyt BMW:t. Jos haluat vain kokeilla urheiluautoa vuoden tai kaksi, k\u00e4ytetty BMW voi olla hyv\u00e4 valinta.<\/p>\n\n\n\n

BMW:t\u00e4 on helpompi ajaa kuin useimpia muita autoja.<\/h3>\n\n\n\n

Monet kuljettajat, jopa kokeneetkin, ovat kertoneet, ett\u00e4 tunne, jonka BMW antaa ratin takana, on aivan erilainen kuin useimmissa muissa ajoneuvoissa. On paljon helpompi luoda yhteys ajoneuvoon. Takavetoiset mallit antavat hyv\u00e4n voimanhallinnan aurinkoisella s\u00e4\u00e4ll\u00e4, mutta uusien kuljettajien tulisi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 niit\u00e4 kylmempin\u00e4 kuukausina. Jos olet uusi kuljettaja, v\u00e4lt\u00e4 takavetoisen BMW:n hankkimista talveksi.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n ostamisen haitat ensimm\u00e4iseksi autoksi<\/h2>\n\n\n\n

BMW:n tehoa ei pid\u00e4 aliarvioida. Monet uudet kuljettajat ovat innokkaita hypp\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n tien p\u00e4\u00e4lle ja ostamaan edullisen k\u00e4ytetyn BMW:n, joka ylitt\u00e4\u00e4 heid\u00e4n ajokykyns\u00e4. He p\u00e4\u00e4tyv\u00e4t kolaroimaan ajoneuvon ja joskus my\u00f6s loukkaamaan itsens\u00e4.
T\u00e4llaisen tehon ja suorituskyvyn omaavaa ajoneuvoa ei pit\u00e4isi aliarvioida. Ei edes kokeneiden kuljettajien. Aloittaminen hitaasti ja turvallisena pysymisen tiell\u00e4 pit\u00e4isi olla ensisijainen prioriteettisi uutena kuljettajana.<\/p>\n\n\n\n

Kallis huolto<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, opit huoltamaan autoa ja huoltamaan sit\u00e4 s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, jos haluat pit\u00e4\u00e4 BMW:si tiell\u00e4, ja se on plussaa uudelle kuljettajalle. Toisaalta joudut sijoittamaan melko paljon rahaa korjauksiin ja huoltoon. T\u00e4m\u00e4 on ehdottomasti asia, joka saattaa h\u00e4irit\u00e4 uutta kuljettajaa.
Jos olet p\u00e4\u00e4tt\u00e4nyt hankkia k\u00e4ytetyn BMW:n, varaudu aina silloin t\u00e4ll\u00f6in ongelmiin ja piilota k\u00e4teist\u00e4 rahaa silt\u00e4 varalta, ett\u00e4 tarvitset kiireellist\u00e4 korjausta. Useimmat korjaukset voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 oikein ajoitetuilla m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuolloilla, mutta koskaan ei voi tiet\u00e4\u00e4, mit\u00e4 tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4 tapahtuu.
Vakuutuskustannukset, polttoaineen k\u00e4ytt\u00f6 ja verot ovat kaikki korkeammat urheiluajoneuvoissa, ja ne voivat my\u00f6s vaikuttaa menoihisi. BMW:n kokonaisomistuskustannukset ovat paljon korkeammat kuin useimpien muiden ajoneuvojen, joten pid\u00e4 t\u00e4m\u00e4 mieless\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n takaveto voi olla hankala.<\/h3>\n\n\n\n

Jos opettelet ajamaan BMW:ll\u00e4 ensimm\u00e4isen\u00e4 autona ja vaihdat my\u00f6hemmin etuvetoiseen autoon, se voi tuntua aluksi hieman oudolta. Takaveto tuntuu mahtavalta kuivalla s\u00e4\u00e4ll\u00e4, mutta voi joskus tehd\u00e4 pahaa pilaa talvella.
Lis\u00e4ksi jos sinut on opetettu ajamaan toisella etuvetoisella autolla, BMW:n ajaminen tuntuu aluksi oudolta, ja sinun on ajettava varovaisesti, sill\u00e4 kaasupolkimen painaminen voi ajaa sinut tielt\u00e4, varsinkin tehokkaammissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Ihmiset luulevat, ett\u00e4 kaikki BMW:n kuljettajat ovat \u00e4\u00e4li\u00f6it\u00e4.<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa maissa BMW-kuljettajiin liittyy leimautuminen. Ihmiset saattavat olla v\u00e4hemm\u00e4n avuliaita, jos sinulla on ongelmia autosi kanssa tai olet kokenut moottorivikoja ja pys\u00e4htynyt tien sivuun. Uudet kuljettajat tarvitsevat usein enemm\u00e4n apua kuin muut, ja joskus BMW:n k\u00e4ytt\u00f6 saattaa olla joillekin kuljettajille jopa haitaksi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Hajoavatko BMW:t enemm\u00e4n kuin muut autot?<\/h3>\n\n\n\n

Mallista riippuen joillakin BMW:ll\u00e4 on taipumus hajota enemm\u00e4n, varsinkin jos niiden takuu on p\u00e4\u00e4ttynyt ja niill\u00e4 on ajettu yli 100 000 kilometri\u00e4. Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t uudempien mallien elektroniikkaan, jonka korjaaminen maksaa lopulta paljon. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi useimmat ongelmat ovat v\u00e4h\u00e4isi\u00e4, ja ne ovat yleens\u00e4 \u00f6ljyvuotoja tai j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vikoja.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko BMW:t luotettavia ajoneuvoja?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2007 j\u00e4lkeiset mallit luokitellaan eri l\u00e4hteiss\u00e4 usein luotettavuuden keskikastiin. Yleisesti ottaen vuosien 1996-2004 v\u00e4liset BMW-mallit ovat eritt\u00e4in luotettavia, erityisesti mallit E36 ja E46, jotka on merkitty luotettavan moottorin standardiksi.
Valitettavasti uudemmat BMW-mallit ovat v\u00e4hemm\u00e4n luotettavia. Vuonna 2012 BMW-mallit palkittiin vuoden ep\u00e4luotettavimpina autoina.<\/p>\n\n\n\n

Voiko BMW:n korjata kotona?<\/h3>\n\n\n\n

Voit ehk\u00e4 korjata joitakin pieni\u00e4 ongelmia, mutta ellet ole kokenut mekaanikko, pysy kaukana turvaj\u00e4rjestelmien, kuten jarrujen, sek\u00e4 ajoneuvon moottorin tai jousituksen osien korjauksista, sill\u00e4 saatat vaarantaa turvallisuutesi. Jos sinulla on ongelmia, ota yhteytt\u00e4 BMW-sertifioituun mekaanikkoon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ensimm\u00e4ist\u00e4 autoa etsiess\u00e4\u00e4n useimmat ihmiset ovat innoissaan ja innostuneita l\u00e4htem\u00e4\u00e4n liikenteeseen. BMW:t ovat ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 hienoja ja suorituskykyisi\u00e4 ajoneuvoja. Ne on rakennettu laadukkaista materiaaleista, ja ne ovat melko turvallisia, mutta niit\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":301,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/300"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=300"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/300\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/301"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=300"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=300"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=300"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}