{"id":3003,"date":"2022-02-21T12:21:02","date_gmt":"2022-02-21T12:21:02","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3003"},"modified":"2022-02-21T12:21:05","modified_gmt":"2022-02-21T12:21:05","slug":"tesla-vs-bugatti-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/tesla-vs-bugatti-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Tesla VS Bugatti – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Tesla ja Bugatti ovat kaksi markkinoiden arvostetuinta automerkki\u00e4. Ne ylpeilev\u00e4t joillakin markkinoiden nopeimmista autoista, joten urheiluautojen yst\u00e4vien on hieman vaikea valita jommankumman v\u00e4lill\u00e4. Mutta kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta on parempi?<\/p>\n\n\n\n

Tesla on markkinoiden paras luksuss\u00e4hk\u00f6auto, kun taas Bugatti on monien mielest\u00e4 markkinoiden paras hyperautomerkki. Vaikka molemmat merkit tarjoavat ylellisi\u00e4 autoja, Bugatti on t\u00e4ysin eri tasolla. Tesla ei kuitenkaan ole kaukana per\u00e4ss\u00e4, sill\u00e4 my\u00f6s sill\u00e4 on tehokkaita autoja.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis etsit ylellist\u00e4, nopeampaa ja suorituskykyisemp\u00e4\u00e4 autoa, Bugatti vie voiton. Mutta jos haluat mukavuutta, erinomaisen toimintas\u00e4teen ja alhaiset p\u00e4\u00e4st\u00f6t, Tesla on sinun autosi. Sit\u00e4 paitsi Bugatti on kalliimpi kuin Tesla, eli Teslan hankkimalla saat paljon enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Miten Tesla p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Bugattille?<\/h2>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4k\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Bugatti on ehdottomasti yksi markkinoiden komeimmista autoista. T\u00e4m\u00e4 koskee sek\u00e4 sen sis\u00e4tiloja ett\u00e4 ulkoasua. Toisaalta Tesla ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole kaukana, sill\u00e4 se luo tyylikk\u00e4it\u00e4 ja moderneja malleja, joihin monet ihmiset ovat ihastuneet.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Bugattilla on useita toisesta maailmasta per\u00e4isin olevia automalleja. Bugatti ei ainoastaan n\u00e4yt\u00e4 kauniilta ja ihmeelliselt\u00e4, vaan ne my\u00f6s huokuvat ylellisyytt\u00e4 ja arvovaltaa. Ulkon\u00e4\u00f6n suhteen Bugatti on siis Teslaan n\u00e4hden etuly\u00f6ntiasemassa. Mutta mit\u00e4 tulee valikoimaan, molemmilla automerkeill\u00e4 on rajallinen valikoima automalleja.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

Riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 etsit. Jos haluat nopeamman kiihtyvyyden, Tesla vie voiton. Mutta jos haluat huippunopeutta, Bugatti on kuningas. Esimerkiksi uusi Tesla Roadster kiihtyy nopeudesta 0-100 km\/h 1,9 sekunnissa, kun taas Bugatti Chiron kiihtyy nopeudesta 0-100 enint\u00e4\u00e4n 2,3 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Teknologia<\/h3>\n\n\n\n

Bugatti tarjoaa autoja, joissa on edistyksellinen muotoilu, innovatiivinen teknologia ja huippuluokan suorituskyky. Toisaalta Tesla tunnetaan my\u00f6s futuristisista autoista, nopeammasta kiihtyvyydest\u00e4 ja huipputeknologiasta. Vaikka Bugattissa on my\u00f6s paljon ylellisi\u00e4 ja teknisesti edistyksellisi\u00e4 ominaisuuksia, Tesla on kuitenkin hieman edell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus<\/h3>\n\n\n\n

Bugatti on eksklusiivinen auto ja kaksipaikkainen, kun taas Tesla on luksusauto, jonka useimmissa malleissa on nelj\u00e4 istuinta. N\u00e4in ollen mukavuuden osalta Tesla tarjoaa enemm\u00e4n tilaa ja mukavat istuimet kuin Bugatti. Ainoa ongelma on, ett\u00e4 takaistuimet eiv\u00e4t ole tarpeeksi suuret, jotta aikuiset mahtuisivat mukavasti.
Mit\u00e4 tulee ylellisyyteen, Bugatti tarjoaa enemm\u00e4n kuin Tesla. Bugattin sis\u00e4tiloissa on sivupaneeleihin kaiverrettu C-muotoinen muotoiltu viiste. Lis\u00e4ksi sen matkustamossa on laadukkaita materiaaleja ja ainutlaatuinen muotoilu, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n kuin Teslan sis\u00e4tilat.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus<\/h3>\n\n\n\n

Tesla ei ainoastaan s\u00e4\u00e4st\u00e4 polttoainekustannuksilta, vaan se on my\u00f6s luotettava. Yksi Bugattin omistamisen haasteista on, ett\u00e4 se on polttoainesy\u00f6pp\u00f6. N\u00e4in ei ole Teslan kohdalla, joka tarvitsee vain latauksen p\u00e4\u00e4st\u00e4kseen liikkeelle. Kaiken lis\u00e4ksi Bugattissa on paljon liikkuvia osia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne hajoavat paljon helpommin kuin Teslat.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisuus<\/h3>\n\n\n\n

Kumpaakaan n\u00e4ist\u00e4 autoista ei ole kolaritestattu, mutta koska ne ovat luksusautoja, ne ovat eritt\u00e4in turvallisia. Lis\u00e4ksi niiss\u00e4 on joitakin markkinoiden parhaita turvallisuusominaisuuksia. Teslalla saattaa kuitenkin olla pieni etu Bugattin kustannuksella, sill\u00e4 siin\u00e4 on Autopilotti, joka on keskeinen turvallisuusominaisuus.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kumpi auto on kalliimpi – Tesla vai Bugatti?<\/h3>\n\n\n\n

Bugatti on tietenkin kalliimpi kuin Tesla. Toisin kuin Tesla, joka on luksusautomerkki, Bugatti on hyperautomerkki. Siksi se on hyvin eksklusiivinen ja sen hinta on l\u00e4hes nelinkertainen useimpiin Tesloihin verrattuna. Esimerkiksi uuden Tesla Roadsterin hinta on noin 200 000 dollaria, kun taas Bugatti Chironin hinta on noin 2 990 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto on nopeampi – Tesla Roadster vai Bugatti Chiron?<\/h3>\n\n\n\n

Molemmat autot ovat supernopeita, mutta Tesla Roadster kiihtyy paremmin kuin Bugatti Chiron, kun taas j\u00e4lkimm\u00e4isell\u00e4 on parempi huippunopeus. Tesla Roadster kiihtyy 0-100 vain 1,9 sekunnissa, kun taas Bugatti Chiron kiihtyy 0-100 2,3 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Huippunopeuden osalta Bugatti Chironin nopeus on kuitenkin 261 kilometri\u00e4 tunnissa, kun taas uuden Tesla Roadsterin huippunopeus on 250 kilometri\u00e4 tunnissa. Yll\u00e4tt\u00e4en Tesla Roadsterin toimintas\u00e4de on parempi kuin Bugatti Chironin, sill\u00e4 se pystyy kulkemaan t\u00e4ydell\u00e4 latauksella jopa 620 mailia, kun taas Bugatti Chiron pystyy kulkemaan t\u00e4ydell\u00e4 tankilla vain 286 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on maailman nopein auto?<\/h3>\n\n\n\n

Yll\u00e4tyt varmasti, kun huomaat, ett\u00e4 Bugatti Chiron tai Tesla Roadster eiv\u00e4t p\u00e4\u00e4se viiden nopeimman auton listalle vuonna 2021. Tuon tittelin saa Devel Sixteen, jonka huippunopeus on 347 mailia tunnissa. Sit\u00e4 seuraa SSC Tuatara nopeudella 331 mph, ja kolmannella sijalla on Koenigsegg Jesko Absolut nopeudella 330 mph.<\/p>\n\n\n\n

Nelj\u00e4nnell\u00e4 sijalla on Bugatti Bolide nopeudella 310, joka on my\u00f6s tasapisteiss\u00e4 Hennessey Venom F5:n kanssa. Bugatti Chiron Super Sport 300+ on kuudennella sijalla huippunopeudella 304 mph. Sen sijaan uusi Tesla Roadster ei p\u00e4\u00e4se edes 10 nopeimman auton listalle.<\/p>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 Bugatti s\u00e4hk\u00f6autoa?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, Bugatti ei valmista s\u00e4hk\u00f6autoja. Asia kuitenkin muuttuu pian, sill\u00e4 Volkswagen suunnittelee aloittavansa t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6isen Bugattin valmistuksen, jota kutsutaan nimell\u00e4 Bugatti-Rimac. T\u00e4m\u00e4n mallin lis\u00e4ksi yhti\u00f6 aikoo rakentaa useita t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 Bugatti-malleja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Tesla Roadsterissa Autopilotti?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, uudessa Tesla Roadsterissa on Autopilotti. Samaa ei kuitenkaan voi sanoa vanhasta Tesla Roadsterista. Ensimm\u00e4isen sukupolven Tesla Roadsterissa ei ole Autopilottia. Mutta uusimmassa sukupolvessa ei ole vain Autopilotti, vaan siin\u00e4 on my\u00f6s lis\u00e4tty ajotila, joka auttaa kuljettajaa tiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Valinta Teslan ja Bugattin v\u00e4lill\u00e4 ei ole helppo teht\u00e4v\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Bugatti on eksklusiivinen automerkki, kun taas Tesla on luksusautomerkki. Kaiken kaikkiaan Bugatti sopii paremmin ihmisille, jotka haluavat arvovaltaa, nopeutta ja suorituskyky\u00e4, kun taas Tesla on ihanteellinen niille, jotka haluavat mukavuutta, erinomaista toimintas\u00e4dett\u00e4 ja alhaisia p\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tesla ja Bugatti ovat kaksi markkinoiden arvostetuinta automerkki\u00e4. Ne ylpeilev\u00e4t joillakin markkinoiden nopeimmista autoista, joten urheiluautojen yst\u00e4vien on hieman vaikea valita jommankumman v\u00e4lill\u00e4. Mutta kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta on parempi?<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3003"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3003"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3003\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3004,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3003\/revisions\/3004"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3003"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3003"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3003"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}