{"id":3057,"date":"2022-02-24T10:53:48","date_gmt":"2022-02-24T10:53:48","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3057"},"modified":"2022-02-24T10:53:48","modified_gmt":"2022-02-24T10:53:48","slug":"polttoainetaloudeltaan-paras-audi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/polttoainetaloudeltaan-paras-audi\/","title":{"rendered":"Polttoainetaloudeltaan paras Audi"},"content":{"rendered":"\n

Audi A8 L plug-in-hybridi p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kaikki muut Audit polttoainetaloudessa, mutta sen hinta on eritt\u00e4in kallis, yli 90 000 dollaria. Siksi t\u00e4m\u00e4n luokan voittaja on kolme kertaa halvempi Audi A3, joka on hieman v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetaloudellinen 30 mpg tai 7 litraa 100 km:ll\u00e4. Jos sill\u00e4 ajetaan vastuullisesti maantiell\u00e4, se p\u00e4\u00e4see jopa 36 mailia gallonalla tai 6,5 litraa 100 kilometrill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3 Sedan on polttoainetaloudellinen.<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka Audi A3:aa ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisempi\u00e4 vaihtoehtoja, kuten Audi A8 L plug-in-hybridi, on olemassa, puhtaasti taloudellisesti A3 sedan on parempi vaihtoehto. Syyn\u00e4 t\u00e4h\u00e4n on se, ett\u00e4 A8 L Plug-in hybrid saattaa tarjota h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4t 54 MPG tai 5,2 litraa 100 kilometrill\u00e4, mutta se maksaa kolme kertaa enemm\u00e4n kuin Audi A3 sedan.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis etsit autoa, joka saa hyv\u00e4t bensam\u00e4\u00e4r\u00e4t, etk\u00e4 aio ajaa yli miljoona kilometri\u00e4, A3 sedan on taloudellisesti viisaampi valinta. Audi A3 sedanin keskikulutus on 30 mpg eli 7 litraa sadalla kilometrill\u00e4, mik\u00e4 on varsin hyv\u00e4 luksus sedanille.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4:n 2,0-litrainen 4-sylinterinen moottori saa vain 1 mpg v\u00e4hemm\u00e4n kuin A3, joten se on my\u00f6s taloudellisesti viisas valinta luksussedaniksi. Mutta A3 p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 sen halvemmalla hankintahinnalla ja hieman paremmalla polttoainetaloudella.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2020 Audi A3:n moottorimuunnos, 1498 cm3, 150 hevosvoiman 4-sylinterinen bensiinimoottori, on polttoainetaloudeltaan kadehdittava, sill\u00e4 sen yhdistetty polttoaineenkulutus on vaikuttava 5,6 litraa sadalla kilometrill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3 ostovaihtoehdot<\/h3>\n\n\n\n

Audi A3 on saatavana nelj\u00e4n\u00e4 ostovaihtoehtona Sport Premium, Sport Premium Plus, S Line Premium ja S Line premium plus. Alhaisimman perushinnan ollessa 34 000 dollaria ja korkeimman 40 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Etuvetoinen Sport Premium Plus -vaihtoehto l\u00f6yt\u00e4\u00e4 parhaan tasapainon polttoainetalouden, suorituskyvyn ja ominaisuuksien v\u00e4lill\u00e4. Ja vaikka nelisylinterinen, 184-hevosvoimainen moottori ei ole yht\u00e4 tehokas kuin S Line -moottori, sen polttoainetehokkuus on paljon parempi. Lis\u00e4ksi S line Premium Plus -vaihtoehto on l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 Audi A4:n kuin A3:n hintaluokkaa. Miksi et siis hankkisi sen sijaan A4:\u00e4\u00e4, jos valitset S line -mallin?<\/p>\n\n\n\n

Moottori ja suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 autoa on saatavana sek\u00e4 manuaali- ett\u00e4 automaattivaihteistolla, sit\u00e4 on saatavana my\u00f6s bensiini-, hybridi- ja dieselmoottorina. Sen lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 nimenomainen manuaalimalli ei kiihdy yht\u00e4\u00e4n hitaammin kuin automaattivaihteinen vastineensa. Useimmissa muissa Audeissa t\u00e4m\u00e4 on hyvin yleinen ongelma, josta k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t raportoivat.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 esimerkki tehon, luotettavuuden ja polttoainetaloudellisuuden hyv\u00e4st\u00e4 yhdistelm\u00e4st\u00e4 on 1,5-litrainen bensiinimoottori, jonka huippunopeus on 232 km\/h eli 144 mph ja 0-100 km\/h noin 8 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3:n sis\u00e4tilat ja ominaisuudet<\/h3>\n\n\n\n

Audi A3:ssa on vakiona nahkaverhoilu, mutta se tarjoaa vaihtoehdoksi mustansiniset tai mustahopeat kangasverhoilut. Vakiomallissa on my\u00f6s etukeskuksen k\u00e4sinojat.<\/p>\n\n\n\n

Vakiomallin hintaan kuuluu ty\u00f6kalupakki ja rengaskorjaussarja, ja lis\u00e4varusteena on mahdollista hankkia tilaa s\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4 varapy\u00f6r\u00e4. Mukana on my\u00f6s pre sense edess\u00e4, pys\u00e4k\u00f6intianturit takana, m\u00e4kil\u00e4ht\u00f6avustin, kaistavahti ja vakionopeudens\u00e4\u00e4din. Ristikk\u00e4isliikenteen varoitin sen sijaan maksaa noin 700 euroa\/ 850 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisuus<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2020 Audi A3 on l\u00e4p\u00e4issyt U.S. Newsin pistetaulukon mukaan turvallisuusluokituksen 9,3\/10. Se l\u00e4p\u00e4isi kaikki testit hyvill\u00e4 tuloksilla ja sai ylivoimaiset tulokset etut\u00f6rm\u00e4yksenestotestiss\u00e4. Ainoa huono puoli, joka sill\u00e4 oli testeiss\u00e4, oli ajovalojen tulokset, joita pidettiin parhaimmillaan hyv\u00e4ksytt\u00e4vin\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisuuden osalta Audi A3:ssa on vakiona etusivuturvatyynyt, p\u00e4\u00e4nturvatyynyt ja vuorovaikutusturvatyynyt. Siin\u00e4 on my\u00f6s turvavy\u00f6muistutus, joka k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 matkustajan l\u00e4sn\u00e4olon tunnistusta my\u00f6s takana. Sen sijaan takaturvatyynypaketti on maksullinen lis\u00e4laite.<\/p>\n\n\n\n

Audi A3:ssa on lastenistuinten yl\u00e4kiinnityslaitteet kaikilla kolmella takaistuimella. Sijainnista riippuen se on varustettu LATCH- tai ISOFIX-kiinnikkeill\u00e4 2:lle ulkopuoliselle takaistuimelle. Etuistuimen ISOFIX-lastenistuinkiinnikkeeseen on my\u00f6s lis\u00e4varuste, ja se on maksuton.<\/p>\n\n\n\n

UKK<\/h2>\n\n\n\n

Onko olemassa muita polttoainetehokkaita autoja vastaavassa hintaluokassa?<\/h3>\n\n\n\n

Muita Audi A3:n kanssa kilpailevia, suhteellisen taloudellisia luksussedaneita ovat Mercedes-Benzin C-luokka, joka on hieman kalliimpi, ja Volvo S60 tai Mazda 6, jotka ovat hieman edullisempia, mutta kuitenkin hyv\u00e4 valinta. Toinen vaihtoehto on BMW 2-sarja. Sen lis\u00e4ksi Audi A4 on hieman parempi, mutta vain hieman kalliimpi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi A3 kaiken kaikkiaan hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A3 on l\u00e4ht\u00f6tason luksusauto. Sen hinta on suhteellisen korkea, ja siit\u00e4 puuttuu joitakin ylellisi\u00e4 ominaisuuksia, joita kilpailevilla merkeill\u00e4 saattaa olla samaan hintaan, mutta se kompensoi sen tyylikk\u00e4\u00e4ll\u00e4 muotoilulla, hyv\u00e4ll\u00e4 turvallisuusluokituksella sek\u00e4 tasapainoisella tehon ja polttoainetalouden tasapainolla. Sen lis\u00e4ksi se on eritt\u00e4in pehme\u00e4 ja miellytt\u00e4v\u00e4 ajaa, ja siin\u00e4 on erinomainen jousitus.<\/p>\n\n\n\n

Mihin alustaan Audi A3 perustuu?<\/h3>\n\n\n\n

Kolmannen sukupolven Audi A3 perustuu Volkswagen-konsernin MQB-alustaan, kun taas ensimm\u00e4isen ja toisen sukupolven Audi A3:t perustuivat Volkswagen-konsernin A-alustaan, jota monet muut autot, kuten Audi TT, Volkswagen Caddy ja Golf, Touran ja jopa SEAT, k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on Audi A3:n ja Audi A4:n t\u00e4rkein ero?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4rkein ero n\u00e4iden kahden Audi-mallin v\u00e4lill\u00e4 on se, ett\u00e4 A3 on pienempi, kompaktimpi ja siin\u00e4 on v\u00e4hemm\u00e4n tilaa matkustajille ja lastille, kun taas A4:ss\u00e4 on enemm\u00e4n jalkatilaa ja p\u00e4\u00e4ntilaa matkustajille. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi A3-mallissa on hieman parempi polttoainetaloudellisuus, koska se on kevyempi.<\/p>\n\n\n\n

Kumman automerkin yll\u00e4pito maksaa v\u00e4hemm\u00e4n, Audin vai BMW:n?<\/h3>\n\n\n\n

Audi-ostokset eiv\u00e4t sis\u00e4ll\u00e4 ilmaista huoltoa ostohintaan. BMW:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t k\u00e4yttiv\u00e4t ensimm\u00e4isten 10 vuoden aikana keskim\u00e4\u00e4rin 5 500 dollaria enemm\u00e4n rahaa huoltoon kuin Audin k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t. Audin k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t 10 000-14 000 dollaria 10 vuoden huoltoon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A8 L plug-in-hybridi p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kaikki muut Audit polttoainetaloudessa, mutta sen hinta on eritt\u00e4in kallis, yli 90 000 dollaria. Siksi t\u00e4m\u00e4n luokan voittaja on kolme kertaa halvempi Audi A3, joka<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3057"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3057"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3057\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3058,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3057\/revisions\/3058"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3057"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3057"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3057"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}