{"id":3085,"date":"2022-02-24T11:06:17","date_gmt":"2022-02-24T11:06:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3085"},"modified":"2022-02-24T11:06:20","modified_gmt":"2022-02-24T11:06:20","slug":"bmw-z4-vs-supra-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-z4-vs-supra-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"BMW Z4 VS Supra – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Roadsterit ja coupet eiv\u00e4t ole vain hienoja autoja, vaan ne ovat my\u00f6s nopeita. Lis\u00e4ksi n\u00e4m\u00e4 autot ovat suorituskykyisempi\u00e4 kuin sedanit ja helpompia k\u00e4sitell\u00e4. Markkinoilla tarjolla olevista erilaisista roadstereista ja coupeista BMW Z4 ja Supra ovat er\u00e4it\u00e4 erinomaisimpia. Mutta kumpi on parempi?<\/p>\n\n\n\n

Paperilla BMW Z4 saattaa vaikuttaa paremmalta autolta, mutta n\u00e4m\u00e4 kaksi autoa ovat hyvin l\u00e4hell\u00e4 toisiaan. Kyll\u00e4, BMW Z4:n suorituskyky on hieman parempi kuin Supran, mutta niiden nopeus on l\u00e4hes sama. Lis\u00e4ksi Z4:ss\u00e4 on ylellisempi sisustus kuin Toyota Suprassa, mutta Toyota Supra n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ulkoisesti BMW Z4:\u00e4\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

On t\u00e4rke\u00e4\u00e4 huomata, ett\u00e4 BMW Z4:ss\u00e4 ja Toyota Suprassa on sama alusta ja voimansiirto. Yll\u00e4tt\u00e4en niiden ulko- ja sis\u00e4tilojen muotoilu on hyvin erilainen, mik\u00e4 h\u00e4mment\u00e4\u00e4 monia ihmisi\u00e4. Lis\u00e4ksi Toyota Supra on coupe, kun taas BMW Z4 on avoauto.<\/p>\n\n\n\n

Miten BMW Z4 vertautuu Toyota Supraan?<\/h2>\n\n\n\n

Ulkoinen ja sis\u00e4inen ulkon\u00e4k\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet urheiluautojen yst\u00e4v\u00e4, pid\u00e4t BMW Z4:st\u00e4 ja Toyota Suprasta. N\u00e4m\u00e4 kaksi autoa n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t n\u00e4ytt\u00e4vilt\u00e4 ja toimivat poikkeuksellisen hyvin maantiell\u00e4. Toyota Supra n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin ulkoisesti houkuttelevammalta kuin BMW Z4. Kiitos sen ter\u00e4vien linjojen, ison lantion ja yleisen ketter\u00e4n muotoilun, joka vet\u00e4\u00e4 puoleensa.<\/p>\n\n\n\n

Toisin kuin Toyota Suprassa, BMW Z4:ss\u00e4 on hienovarainen ja konservatiivinen muotoilu, joka on hyv\u00e4, mutta ei ole samalla tasolla kuin Suprassa. Jos siis haluat auton, joka her\u00e4tt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n huomiota, kun kruisailet moottoritiell\u00e4, Toyota Supra on vastaus.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilojen osalta BMW Z4 vie voiton. Siin\u00e4 on nimitt\u00e4in useita huippuluokan ja ylellisi\u00e4 ominaisuuksia, kuten Sporting Magma Red Vernasca -nahkaistuimet, 10,25-tuumainen n\u00e4ytt\u00f6 ja kehittynyt iDrive-infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4. Suprassa on sit\u00e4 vastoin pienempi 8,8-tuumainen n\u00e4ytt\u00f6 ja v\u00e4hemm\u00e4n ominaisuuksia kuin BMW Z4:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

Kuten odotettua, n\u00e4iden autojen suorituskyky on samanlainen. BMW Z4:ss\u00e4 on kaksi versiota: vakiovarusteinen 2,0-litrainen nelisylinterinen turbomoottori, joka tuottaa jopa 255 hv ja 295 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, ja 3,0-litrainen turbo-rivikuutosmoottori (kilpa-ajokelpoinen M40i-malli), joka tuottaa jopa 382 hv ja 368 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta Toyota Suprasta on my\u00f6s kaksi versiota: turboahdettu 2,0-litrainen nelosrivimoottori, joka tuottaa enint\u00e4\u00e4n 255 hv ja 295 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, ja 3,0-litrainen rivikuutosmoottori, joka tuottaa enint\u00e4\u00e4n 335 hv ja 365 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Huomaa, ett\u00e4 Supran ja Z4:n korkeammat versiot kiihtyv\u00e4t molemmat 0-100:een 3,8 sekunnissa. BMW Z4:n huippunopeus on kuitenkin parempi, 165 km\/h, verrattuna Supran 160 km\/h:n huippunopeuteen. Kaiken kaikkiaan n\u00e4ill\u00e4 autoilla on l\u00e4hes sama nopeus, sill\u00e4 BMW Z4 on paljon raskaampi kuin Supra.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkuus<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW Z4 on raskaampi, se on silti polttoainetehokkaampi kuin Toyota Supra. T\u00e4m\u00e4n auton EPA-luokitus on 25mpg kaupungissa ja 32mpg maantiell\u00e4. Sit\u00e4 vastoin Toyota Supran luokitus on 25mpg kaupungissa ja 30mpg maantiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h3>\n\n\n\n

Toyota Supran perushinta on 44 300 dollaria, kun taas BMW Z4:n perushinta on 50 800 dollaria. BMW Z4 on siis paljon kalliimpi, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 niill\u00e4 on samat ominaisuudet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mist\u00e4 BMW Z4:n ja Toyota Supran osat hankitaan?<\/h3>\n\n\n\n

BMW Z4 ja Toyota Supra jakavat useimmat osat konepellin alla. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 osista on hankittu tai valmistettu Magna Steyrin samassa tehtaassa It\u00e4vallan Grazissa. Korin ja useimpien sis\u00e4tilojen osat on kuitenkin hankittu kummankin yrityksen omasta tehtaasta. Siksi n\u00e4iss\u00e4 autoissa on erilaisia ulko- ja sis\u00e4tiloja.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Toyota k\u00e4ytti BMW:t\u00e4 Supraan?<\/h3>\n\n\n\n

Toyota k\u00e4ytti BMW:t\u00e4 Supraan, koska BMW:ll\u00e4 oli jo valmiiksi varusteet, joita Toyota tarvitsi uuteen coupeensa. Erityisesti BMW:ll\u00e4 oli tehokas 3,0-litrainen rivi-6-moottori. Sen sijaan, ett\u00e4 Toyota olisi valmistanut moottorin itse, se p\u00e4\u00e4tti ulkoistaa sen BMW:lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Siksi Toyota Suprassa on kaksi moottorivaihtoehtoa BMW:lt\u00e4. Ensimm\u00e4inen moottori on 382-hevosvoimainen versio BMW:n B58 3,0-litraisesta moottorista, ja toinen on 255-hevosvoimainen versio BMW:n B48 2,0-litraisesta turbonelosmoottorista.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto on halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 – Toyota Supra vai BMW Z4?<\/h3>\n\n\n\n

Toyota Supra on halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin BMW Z4. Vaikka n\u00e4iss\u00e4 autoissa on sama moottori, Toyota Supran osat ovat paljon halvempia kuin BMW Z4:n, eik\u00e4 se hajoa usein. Niinp\u00e4 BMW Z4:n korjaus- ja huoltokustannukset ovat paljon korkeammat kuin Supran.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi BMW Z4:n vuosittaiset huoltokustannukset ovat noin 895 dollaria, kun taas Toyota Supran huoltokustannukset ovat noin 345 dollaria. Lis\u00e4ksi n\u00e4iden autojen vanhetessa my\u00f6s huoltokustannukset nousevat. Huomaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi autoa tarvitsevat vuosien mittaan my\u00f6s joitakin suuria korjauksia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kustannukset ovat viel\u00e4 korkeammat.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto kest\u00e4\u00e4 kauemmin – BMW Z4 vai Supra?<\/h3>\n\n\n\n

Koska n\u00e4iss\u00e4 kahdessa autossa on sama moottori, ne todenn\u00e4k\u00f6isesti vanhenevat samaan aikaan. Niinp\u00e4 niiden pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 keskim\u00e4\u00e4rin yli 250 000 kilometri\u00e4. Koska Toyota Supra on kuitenkin hieman luotettavampi kuin BMW Z4, se kest\u00e4\u00e4 hieman kauemmin.<\/p>\n\n\n\n

Sit\u00e4 paitsi auton yleinen kest\u00e4vyys riippuu kuljettajan ajotavoista, siit\u00e4, miten hyvin h\u00e4n huoltaa autoaan, ja siit\u00e4, mill\u00e4 alueella h\u00e4n asuu. Lis\u00e4ksi autoilla on taipumus vanheta nopeammin ankarissa olosuhteissa kuin kohtalaisissa olosuhteissa.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto on hauska ajaa – Toyota Supra vai BMW Z4?<\/h3>\n\n\n\n

Toyota Supra ja BMW Z4 ovat paitsi nopeita my\u00f6s helpompia k\u00e4sitell\u00e4 ja ajaa. Toyota Supra on kuitenkin meluisa ep\u00e4tasaisella p\u00e4\u00e4llysteell\u00e4, ja se tuottaa my\u00f6s paljon rengasmelua. Toisaalta BMW Z4 on hiljainen ja helpompi k\u00e4sitell\u00e4 kuin Toyota Supra. BMW Z4 on siis paljon hauskempi ajettava.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

BMW Z4 on ihanteellinen roadstereita rakastaville, kun taas Toyota Supra sopii parhaiten coupen yst\u00e4ville. Lis\u00e4ksi BMW Z4 tarjoaa enemm\u00e4n ylellisi\u00e4 ominaisuuksia kuin Toyota Supra. Ulkon\u00e4\u00f6lt\u00e4\u00e4n Supra on ulkoisesti komeamman n\u00e4k\u00f6inen, kun taas Z4 on sis\u00e4lt\u00e4 paremman n\u00e4k\u00f6inen ja mukavampi.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 autot ovat urheilullisen n\u00e4k\u00f6isi\u00e4, nopeita ja suorituskykyisi\u00e4. Koska BMW Z4 on kuitenkin paljon kalliimpi kuin Supra, mutta niill\u00e4 on paljon yhteisi\u00e4 ominaisuuksia, Supra n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan paras tarjous.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Roadsterit ja coupet eiv\u00e4t ole vain hienoja autoja, vaan ne ovat my\u00f6s nopeita. Lis\u00e4ksi n\u00e4m\u00e4 autot ovat suorituskykyisempi\u00e4 kuin sedanit ja helpompia k\u00e4sitell\u00e4. Markkinoilla tarjolla olevista erilaisista roadstereista ja coupeista<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6,17],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3085"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3085"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3085\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3086,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3085\/revisions\/3086"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3085"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3085"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3085"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}