{"id":3110,"date":"2022-02-28T14:23:43","date_gmt":"2022-02-28T14:23:43","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3110"},"modified":"2022-02-28T14:23:46","modified_gmt":"2022-02-28T14:23:46","slug":"yleisia-ongelmia-mercedes-w140n-kanssa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-mercedes-w140n-kanssa\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia Mercedes W140:n kanssa"},"content":{"rendered":"\n

W140 S-luokka on kiistatta yksi kaikkien aikojen parhaista Mercedes-sedaneista ja varmasti yksi parhaista t\u00e4ysikokoisista saksalaisista sedaneista. W140 oli edell\u00e4k\u00e4vij\u00e4 monissa tekniikoissa, jotka nyky\u00e4\u00e4n l\u00f6ytyv\u00e4t tavallisemmista autoista, kuten pys\u00e4k\u00f6intiavustinj\u00e4rjestelmist\u00e4, ESP:st\u00e4, Xenon-ajovaloista ja jopa pehme\u00e4sti sulkeutuvista ovista.<\/p>\n\n\n\n

W140 on rakennettu kuin panssarivaunu, ja siit\u00e4 tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti tulevaisuuden Mercedes-klassikko. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tarkoita, ett\u00e4 W140 olisi t\u00e4ysin virheet\u00f6n, sill\u00e4 se on l\u00e4hes mahdotonta. Yksi W140:n yleisimmist\u00e4 ongelmista ovat polttoaineen ruiskutussarjan ja ilmastointikompressorin vuodot, erityisesti ennen vuotta 1996 valmistuneissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

PSE:n (pneumaattinen j\u00e4rjestelm\u00e4laitteisto) teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on ohjata virtalukkoja, s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 ikkunoita ja s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 takaluukkua, ja kaikkien n\u00e4iden tiedet\u00e4\u00e4n ajoittain ep\u00e4onnistuvan. Viisivaihteisella vaihteistolla ei ollut erityist\u00e4 huoltoaikataulua, mik\u00e4 tarkoitti, ett\u00e4 vikaantumismahdollisuudet ovat suuremmat.<\/p>\n\n\n\n

W140 on uskomattoman raskas auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s jousitus on altis ongelmille. T\u00e4m\u00e4 johtuu l\u00e4hinn\u00e4 kuluneista etu- ja takakeloista. Kaiken kaikkiaan W140 on todellakin rakennettu kuin tankki, ja sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, mutta vain, jos pid\u00e4t siit\u00e4 asianmukaista huolta.<\/p>\n\n\n\n

Polttoaineen ruiskutussarjan ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ennen vuotta 1996 valmistettujen mallien polttoaineen ruiskutusvaljaat ovat alttiita ennenaikaiselle halkeilulle, koska ne on valmistettu biohajoavista materiaaleista, joiden ei ole tarkoitus kest\u00e4\u00e4 ikuisesti. T\u00e4llaisten ongelmien tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan oikosulun, joka voi mahdollisesti aiheuttaa lukemattomia erilaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaisia ongelmia ovat esimerkiksi tilap\u00e4inen tehon menetys, karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, sakkaaminen tai se, ettei autoa voi k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 lainkaan. Varmista, ett\u00e4 etsit aiempia vuoden 1996 malleja, joissa k\u00e4ytettiin laadukkaammin valmistettuja valjaita, tai jopa ennen vuotta 1996 valmistettuja malleja, joissa on vaihdettu valjaat.<\/p>\n\n\n\n

Ilmastointikompressorin vuodot<\/h2>\n\n\n\n

Toinen ongelma, joka on melko yleinen ennen vuotta 1996 valmistuneissa malleissa, on vuotava ilmastoinnin h\u00f6yrystin. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 h\u00f6yrystimen liit\u00e4nt\u00f6ihin muodostuu korroosiota, ja ajan mittaan ne yleens\u00e4 vuotavat. T\u00e4m\u00e4n korjaamiseksi sinun on viet\u00e4v\u00e4 W140-yksikk\u00f6si koulutetulle Mercedes-asiantuntijalle, koska t\u00e4m\u00e4 on melko vaikea teht\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kojelauta on irrotettava, jotta t\u00e4m\u00e4 voidaan korjata, joten sinun on varauduttava j\u00e4tt\u00e4m\u00e4\u00e4n W140-autosi korjaamolle pitk\u00e4ksi aikaa. T\u00e4m\u00e4 on yksi stressaavimmista W140-malliin liittyvist\u00e4 ongelmista, mutta korjaus on itse asiassa melko helppo tehd\u00e4, mutta melko aikaa viev\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Pneumaattisen j\u00e4rjestelm\u00e4n laiteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

PSE-pumpun teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on ohjata lannerangan tukea, lukituksia, takapys\u00e4k\u00f6innin ohjaimia, takaluukun avausta ja alipainetta LVI-servoille. Pumpun tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin my\u00f6s vikaantuvan aika ajoin, ja yksi tapa huomata t\u00e4m\u00e4 on, jos ovien lukot tai s\u00e4hk\u00f6inen lannerangan tuki eiv\u00e4t toimi.<\/p>\n\n\n\n

W140:ss\u00e4 on t\u00e4ysin erillinen j\u00e4rjestelm\u00e4, joka ohjaa innovatiivisia pehme\u00e4sti sulkeutuvia ovia, mutta my\u00f6s t\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 on altis samanlaisille ongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Mahdolliset automaattivaihteiston ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W140-mallissa olevalle 5-vaihteiselle automaattivaihteistolle ei ollut erityist\u00e4 huoltoaikataulua, mink\u00e4 vuoksi et ole koskaan 100-prosenttisen varma, milloin \u00f6ljy on vaihdettava. Jos et vaihda \u00f6ljy\u00e4 t\u00e4sm\u00e4lleen oikeaan aikaan, kasvatat mahdollisuuksia aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia my\u00f6hemmin.<\/p>\n\n\n\n

Muista siis laskea, milloin vaihdoit edellisen vaihteisto\u00f6ljyn, ja varmista, ett\u00e4 vaihdat sen noin 40 kilometrin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

Jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Malliston huippumalli W140 painaa l\u00e4hes 5000 kiloa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on uskomattoman raskas auto jopa nykyp\u00e4iv\u00e4n standardien mukaan. Kaikki t\u00e4m\u00e4 paino on tuettava hienostuneella jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, jonka on kestett\u00e4v\u00e4 paino kaikenlaisissa ymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4, kuten huonossa tienlaadussa ja aggressiivisissa kuoppissa.<\/p>\n\n\n\n

Jousituksen alarungoissa olevien holkkien tiedet\u00e4\u00e4n menev\u00e4n noin 150 000 kilometrin v\u00e4lein, joten n\u00e4ihin j\u00e4rjestelmiin on syyt\u00e4 kiinnitt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 huomiota. Toinen W140-mallia vaivaava jousitusongelma on etu- ja takajousituksen kelaosa, jolla on taipumus rikkoutua jonkin ajan kuluttua. Jousituksen j\u00e4m\u00e4kkyys heikkenee huomattavasti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kuoppia tulee enemm\u00e4n, ja auto horjuu enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes W140 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W140 on itse asiassa yksi kaikkien aikojen parhaista Mercedes-malleista, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 kaikkien aikojen parhaana S-luokkana. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 S-luokka on aina ollut Mercedeksen malliston lippulaiva, ja t\u00e4m\u00e4 on yksi, ellei jopa kaikkien aikojen paras S-luokka, on turvallista sanoa, ett\u00e4 W140 on todellakin todella hyv\u00e4 auto.<\/p>\n\n\n\n

W140 tarjosi niin monia ominaisuuksia ja innovaatioita, joita ei tuolloin viel\u00e4 tunnettu. Nyky\u00e4\u00e4n niin monet autot hy\u00f6tyv\u00e4t W140:st\u00e4 ja siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedes otti k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n niin monia mukavuusominaisuuksia W140:n my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes W140 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

W140 S-luokka on todellakin turvallinen auto, koska se oli ensimm\u00e4inen auto, jossa otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n s\u00e4hk\u00f6inen ajonvakautusj\u00e4rjestelm\u00e4. Yksik\u00e4\u00e4n auto ei tuolta aikakaudelta tarjonnut l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 paljon turvatekniikkaa kuin W140, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 W140 on my\u00f6s nykyp\u00e4iv\u00e4n standardien mukaan turvallinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat t\u00f6rm\u00e4ystestausorganisaatiot antoivat W140:lle huippuluokan 5 t\u00e4hden arvosanan.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes W140 tulevaisuuden klassikko?<\/h3>\n\n\n\n

Suuret luksussedaanit eiv\u00e4t ole muutaman vuosikymmenen kuluttua aivan halutuimpia autoja, mutta kaikkein parhaista autoista, kuten W140:st\u00e4, voi mahdollisesti tulla klassikoita. Niiden arvot ovat nimitt\u00e4in edelleen vahvat, ja parhaiden esimerkkien arvo nousee yleens\u00e4 ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis t\u00f6rm\u00e4\u00e4t kunnolliseen W140-autoon, pid\u00e4 se hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ja suhteellisen v\u00e4hill\u00e4 kilometreill\u00e4, sill\u00e4 siit\u00e4 voi ansaita rahaa my\u00f6hemmin. On uskomattoman vaikeaa ennustaa, nouseeko tietyn auton arvo vai ei, mutta W140 on varmasti menossa siihen suuntaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

W140 S-luokka on kiistatta yksi kaikkien aikojen parhaista Mercedes-sedaneista ja varmasti yksi parhaista t\u00e4ysikokoisista saksalaisista sedaneista. W140 oli edell\u00e4k\u00e4vij\u00e4 monissa tekniikoissa, jotka nyky\u00e4\u00e4n l\u00f6ytyv\u00e4t tavallisemmista autoista, kuten pys\u00e4k\u00f6intiavustinj\u00e4rjestelmist\u00e4, ESP:st\u00e4, Xenon-ajovaloista<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3110"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3110"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3110\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3111,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3110\/revisions\/3111"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3110"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3110"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3110"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}