{"id":3118,"date":"2022-02-28T14:25:39","date_gmt":"2022-02-28T14:25:39","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3118"},"modified":"2022-02-28T14:25:42","modified_gmt":"2022-02-28T14:25:42","slug":"mercedes-benz-eqs-580-vs-s-luokka","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-benz-eqs-580-vs-s-luokka\/","title":{"rendered":"Mercedes Benz EQS 580 vs. S-luokka"},"content":{"rendered":"\n

Kuusinumeroisten luksusautojen maata asuttavat monet Mercedes-autot, mutta vuoren huipulla istuu mahtava ja ikoninen Mercedes Benz S-luokka. Uusi 2022 Mercedes EQS on s\u00e4hk\u00f6automaailman t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen S-luokka, mutta pystyyk\u00f6 uusi yli 100 000 dollarin hintainen s\u00e4hk\u00f6inen EQS kilpailemaan S-luokan kanssa ja ehk\u00e4 jopa nousemaan Mercedeksen luksusautomalliston lippulaivaksi?<\/p>\n\n\n\n

W223 S-luokka julkaistiin hieman yli vuosi sitten, ja se on sen j\u00e4lkeen ker\u00e4nnyt paljon kiinnostusta, koska se on uusi S-luokka, Mercedeksen malliston ylin lippulaiva, joka pyrkii viem\u00e4\u00e4n alaa eteenp\u00e4in ja johon kaikkia t\u00e4ysikokoisia luksusautoja verrataan.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes p\u00e4\u00e4tti kuitenkin k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 S-kirjainta my\u00f6s EQ-mallistostaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 EQS:n pit\u00e4isi teknisesti olla EQ-malliston (Mercedeksen s\u00e4hk\u00f6autot) S-luokka. EQS vaikuttaa teknisesti vaikuttavammalta, erityisesti EQS:n vuoksi, ja se tarjoaa my\u00f6s t\u00e4ydellisesti kalibroidun voimansiirron, joka sopii t\u00e4ydellisesti luksusautoon.<\/p>\n\n\n\n

EQS ei kuitenkaan ole yht\u00e4 komea eik\u00e4 mukava kuin S-luokka. S-luokka on huomattavasti tilavampi sek\u00e4 edess\u00e4 ett\u00e4 takana, vaikka ei puhuttaisi pidennetyst\u00e4 akseliv\u00e4list\u00e4. S-luokka on mukavampi ja pehme\u00e4mpi, ja siihen on saatavana enemm\u00e4n ylellisi\u00e4 lis\u00e4varusteita.<\/p>\n\n\n\n

Paras Mercedes-luksusauto: EQS VS S-luokka<\/h2>\n\n\n\n

Ylellisyys on termi, jota ei voi helposti m\u00e4\u00e4ritell\u00e4. Olemme kaikki tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 ylellisyystavarat ovat yleens\u00e4 kalliita, eritt\u00e4in haluttuja, eksklusiivisia ja usein jopa teknisesti vaikuttavia ja ylivertaisen toimivia, ja on turvallista sanoa, ett\u00e4 sek\u00e4 EQS ett\u00e4 S-luokka kuuluvat t\u00e4h\u00e4n kategoriaan.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus – S-luokka voittaa<\/h3>\n\n\n\n

Mukavuus on olennainen osa jokaista todellista luksussedania, ja n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 S-luokka vie voiton, koska se on mukavampi ja seesteisempi auto. S-luokka painaa huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n kuin EQS, mink\u00e4 ansiosta autosta on helpompi tehd\u00e4 pehme\u00e4mpi ja ryhdikk\u00e4\u00e4mpi mutkissa.<\/p>\n\n\n\n

S-luokka tarjoaa mukavamman ajomukavuuden, eik\u00e4 EQS yksinkertaisesti ole samalla tasolla. Sek\u00e4 S-luokka ett\u00e4 EQS hy\u00f6tyv\u00e4t nelipy\u00f6r\u00e4ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4, mutta S-luokassa oleva j\u00e4rjestelm\u00e4 on integroitu paljon paremmin. Lis\u00e4ksi \u00e4\u00e4nieristys on S-luokassa parempi.<\/p>\n\n\n\n

Tekniikka – EQS voittaa<\/h3>\n\n\n\n

Kaikki 2022 lippulaiva-autot ovat teknologiafestivaaleja, ja sama juttu on sek\u00e4 EQS:n ett\u00e4 S-luokan kohdalla. EQS hy\u00f6tyy kuitenkin muutamasta ominaisuudesta, joita ei ole saatavilla S-luokkaan, ja n\u00e4m\u00e4 ovat h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen Hyperscreen ja ilmanpuhdistusj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyperscreen on saatavana lis\u00e4varusteena, ja se saa EQS:n tuntumaan tulevaisuudelta. S-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 kauniilta, mutta Hyperscreen yksinkertaisesti p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 S-luokan sis\u00e4tilat. Ilman Hyperscreeni\u00e4 EQS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 l\u00e4hes identtiselt\u00e4 S-luokan kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirto – Se on tasapeli.<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz EQS 580 tarjoaa 516 hv:n kaksoismoottorin, joka ohjaa kaikkia nelipy\u00f6ri\u00e4 ja jonka toimintas\u00e4de on noin 350 kilometri\u00e4. EQS:ss\u00e4 on 108 kWh:n akku, joka voidaan ladata nopealla tasavirtalaturilla noin 30-40 minuutissa riippuen laturin maksimilataustehosta.<\/p>\n\n\n\n

S-luokkaan on tarjolla muutamia eri moottorivaihtoehtoja, mutta paras niist\u00e4 on S580-mallissa oleva moottori. S580-mallissa on 4,0 litran BiTurbo V8, jossa on noin 500 hv, l\u00e4hes 600 kilometrin toimintas\u00e4de ja vain 5 minuutin tankkausaika.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 EQS on parempi, koska se tarjoaa tasaisemman tehonsiirron ja taloudellisemman voimansiirron, kun taas S-luokka tarjoaa suuremman toimintas\u00e4teen ja on helpompi el\u00e4\u00e4 sen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Tilat ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys – S-luokka voittaa.<\/h3>\n\n\n\n

Todellisen t\u00e4ysikokoisen luksussedanin on oltava hieno ajaa ja hieno olla ajettava, ja t\u00e4ss\u00e4 S-Class voittaa EQS:n helposti. S-luokassa on enemm\u00e4n tilaa ja suuremmat ja mukavammat istuimet. EQS:ss\u00e4 akut on sijoitettu istuinten alle, mik\u00e4 nosti lattiaa yl\u00f6sp\u00e4in ja lyhensi istuimen pohjan ja lattian v\u00e4list\u00e4 et\u00e4isyytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tekee siit\u00e4 huomattavasti v\u00e4hemm\u00e4n tilavan, ja lis\u00e4ksi S-luokka on saatavana my\u00f6s pidennetyn akseliv\u00e4lin mallina, mutta EQS ei ole. EWB S-luokassa on takana kaksi kapteenituolia, jotka voidaan sek\u00e4 asettaa taaksep\u00e4in, hieroa, l\u00e4mmitt\u00e4\u00e4 ja j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4. EQS tuntuu tiloiltaan enemm\u00e4n E-Klassilta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko s\u00e4hk\u00f6autot parempia luksusautoja?<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autot voivat todellakin olla parempia luksusautoja, koska EV-alusta tarjoaa helpommin kalibroidun tehokaistan, jonka ansiosta auto tuntuu pehme\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja helpommin ajettavalta. S\u00e4hk\u00f6moottori tarjoaa sinulle 100 % v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin joka hetki, eik\u00e4 se tarvitse vaihteistoa tehon tuottamiseen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6moottori on my\u00f6s paljon hiljaisempi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 tasaisin ja hiljaisinkaan V12-moottori ei pysty vastaamaan s\u00e4hk\u00f6moottoriin tasaisuuden osalta. S\u00e4hk\u00f6autot eiv\u00e4t kuitenkaan viel\u00e4 tarjoa riitt\u00e4v\u00e4\u00e4 toimintas\u00e4dett\u00e4, jotta ne olisivat yht\u00e4 hyvi\u00e4 kuin polttomoottoriautot, mutta vain aika n\u00e4ytt\u00e4\u00e4, muuttuuko t\u00e4m\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko EQS halutumpi auto kuin S-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

S-luokka oli aina uskomattoman haluttu auto, koska kaikki tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 S-luokka on Mercedeksen luksussedanien huippu. Uusi EQS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin ker\u00e4\u00e4v\u00e4n paljon kiinnostusta, koska kaikki pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 maailman ylellisimp\u00e4n\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autona.<\/p>\n\n\n\n

S-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kiistatta hienommalta, mutta EQS tarjoaa enemm\u00e4n l\u00e4sn\u00e4oloa tiell\u00e4. Kaiken kaikkiaan molemmat ovat yht\u00e4 haluttuja, mutta EQS tuli vasta markkinoille ja S-luokka on ollut olemassa vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko EQS kalliimpi kuin S-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

Uusi S-luokka 2022 alkaa 111 350 dollarista S500 AWD -mallin osalta, kun taas S580-malli alkaa l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 120 000 dollaria. Malliston k\u00e4rkiversio Maybach maksaa yli 210 000 dollaria ja on ylellisin ja halutuin S-luokan malli.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta EQS-mallin l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 102 000 dollaria, kun taas tehokkaampi ja halutumpi EQS580-malli maksaa 120 000 dollaria. Huippumalli EQS AMG maksaa yli 150 000 dollaria, ja se on markkinoiden tehokkain ja halutuin EQS-malli.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kuusinumeroisten luksusautojen maata asuttavat monet Mercedes-autot, mutta vuoren huipulla istuu mahtava ja ikoninen Mercedes Benz S-luokka. Uusi 2022 Mercedes EQS on s\u00e4hk\u00f6automaailman t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen S-luokka, mutta pystyyk\u00f6 uusi yli 100 000<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3118"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3118"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3118\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3119,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3118\/revisions\/3119"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3118"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3118"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3118"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}