{"id":3124,"date":"2022-02-28T14:27:10","date_gmt":"2022-02-28T14:27:10","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3124"},"modified":"2022-02-28T14:27:12","modified_gmt":"2022-02-28T14:27:12","slug":"mercedes-e220n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-e220n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes E220:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes E220 on Mercedes Benz E-Class -mallin l\u00e4ht\u00f6taso, jossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n yleisesti joko 2,0 litran 4-sylinterist\u00e4 moottoria uudemmissa malleissa tai 2,2 litran 4-sylinterist\u00e4 moottoria vanhemmissa E-Class-malleissa. Joidenkin mielest\u00e4 E-Klassea ei kannata ostaa, jos siin\u00e4 ei ole v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 6-sylinterist\u00e4 moottoria, kun taas toisten mielest\u00e4 4-sylinterinen on aivan t\u00e4ydellinen.<\/p>\n\n\n\n

Nelisylinterisen moottorin k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat alhaisemmat, se ei kuluta l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 paljon polttoainetta, se on kevyempi ja useimmissa tapauksissa edullisempi korjata. Kuitenkin 6-sylinterinen moottori tuntuu sopivammalta keskikokoiseen luksussedaniin, koska se tarjoaa tukevamman ja tehokkaamman ajokokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n Mercedeksen 4-sylinteriset moottorit pystyv\u00e4t tarjoamaan yli 200 hv, mutta 6-sylinterinen Mercedes tarjoaa yleens\u00e4 noin 300 hv. Kaiken kaikkiaan E220-mallilinja k\u00e4rsii usein ty\u00f6nt\u00f6aisan holkkiholkkien halkeamista, tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n vuodoista, karkeasta jousituksesta, mahdollisesta ylikuumenemisesta ja yleisest\u00e4 tehon puutteesta.<\/p>\n\n\n\n

E220 on kuitenkin Mercedeksen E-Luokan l\u00e4ht\u00f6taso, ja useimmat E220-mallit ostavat taksinkuljettajat, mik\u00e4 on todellakin hyv\u00e4 merkki siit\u00e4, ett\u00e4 E220-mallin moottori on luotettava. E220 on jokseenkin vakiomoottorivaihtoehto taksinkuljettajille, ja monet n\u00e4ist\u00e4 moottoreista kest\u00e4v\u00e4t tunnetusti satoja tuhansia kilometrej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ty\u00f6nt\u00f6aisan holkin halkeamat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E220:ssa on nokkela tapa saada jousitus tuntumaan hienostuneemmalta ja yhten\u00e4isemm\u00e4lt\u00e4 t\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 etup\u00e4\u00e4n holkit erikois\u00f6ljyll\u00e4, joka pyrkii v\u00e4hent\u00e4m\u00e4\u00e4n yleist\u00e4 t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ja v\u00e4rin\u00e4\u00e4, joka liittyy ajamiseen v\u00e4hemm\u00e4n ihanteellisilla teill\u00e4. N\u00e4iden holkkien tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin halkeilevan jonkin ajan kuluttua, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne muodostavat vuotoja.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 johtaa yleens\u00e4 pomppivampaan ajoon, joka yleens\u00e4 pahenee asteittain ennen kuin huomaat sen. T\u00e4m\u00e4 johtaa my\u00f6s renkaiden kulumisen lis\u00e4\u00e4ntymiseen, joten muista olla tarkkana, jotta et aiheuta enemp\u00e4\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n vuodot<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, E220 on useimpien taksinkuljettajien suosikkimoottori Euroopassa, ja Mercedes on tietoinen t\u00e4st\u00e4. Siksi he pyrkiv\u00e4t ylikoneistamaan n\u00e4m\u00e4 moottorit, jotta ne olisivat ty\u00f6hevosia ja kest\u00e4isiv\u00e4t pitk\u00e4\u00e4n, mutta se ei tarkoita, etteiv\u00e4tk\u00f6 ne olisi alttiita huonosta huollosta johtuville ongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Yleinen ongelma, joka liittyy huollon puutteeseen E220-malleissa, joissa on ajettu paljon kilometrej\u00e4, on vuotava tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6. Jos tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6 alkaa vuotaa, se on todenn\u00e4k\u00f6isesti tiivistett\u00e4v\u00e4 uudelleen tai vaihdettava kokonaan, jos ongelmat ovat vakavampia.<\/p>\n\n\n\n

Kova jousitus<\/h2>\n\n\n\n

Sek\u00e4 holkit ett\u00e4 pallonivelet ovat tunnetusti yleinen ongelma suurimmassa osassa E-Class-malleja. Mercedes yritt\u00e4\u00e4 parhaansa tehd\u00e4 ylivoimaisen mukavan auton, mik\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 tarkoita luotettavimman jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n tekemist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin AIRMATIC-ilmajousitusmallien tiedet\u00e4\u00e4n aika ajoin vuotavan, varsinkin jos niit\u00e4 ei huolleta oikein. Jopa vanhemmissa malleissa, joissa on pneumaattinen itsetasaava jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4, tiedet\u00e4\u00e4n esiintyv\u00e4n kaikenlaisia ongelmia, jotka lopulta johtavat auton notkahtamiseen jommallekummalle puolelle.<\/p>\n\n\n\n

Ylikuumeneminen<\/h2>\n\n\n\n

Aika monissa Mercedes E-Class -malleissa on ollut ainakin yksi ylikuumenemisongelma. T\u00e4llaiset ongelmat ovat yleisempi\u00e4 pienemm\u00e4ll\u00e4 moottorilla, kuten 2,2 litran nelisylinterisell\u00e4, koska niiden on joskus ty\u00f6skennelt\u00e4v\u00e4 kovemmin saavuttaakseen saman tehon kuin kuusisylinterisen.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4m\u00e4 yhdistet\u00e4\u00e4n vialliseen vesipumppuun, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 E220-moottorisi ylikuumenee lopulta. Pid\u00e4 siis silm\u00e4ll\u00e4 l\u00e4mp\u00f6tilamittaria.<\/p>\n\n\n\n

Tehon puute<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes E-Class on keskikokoinen luksussedan, joka kilpailee BMW 5-sarjan ja Audi A6:n kaltaisten autojen kanssa. Kaikki kolme n\u00e4ist\u00e4 autoista ostetaan yleens\u00e4 6-sylinterisill\u00e4 moottoreilla, koska 6-sylinterinen moottori sopii paljon paremmin n\u00e4in suureen ja painavaan autoon.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka Mercedeksen nykyiset 4-sylinteriset moottorit pystyv\u00e4t tuottamaan yli 200 hv, ne eiv\u00e4t silti ole yht\u00e4 tehokkaita eiv\u00e4tk\u00e4 yht\u00e4 miellytt\u00e4vi\u00e4 ajaa kuin 6-sylinteriset moottorit. Niist\u00e4 puuttuu yleens\u00e4 tehoa, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole yht\u00e4 hyvi\u00e4 ohitustilanteissa kuin 6-sylinteriset moottorit. Lis\u00e4ksi 6-sylinterinen moottori on hiljaisempi ja joskus jopa taloudellisempi riippuen siit\u00e4, miss\u00e4 ja miten ajat.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes E220 paras E-luokan variantti?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes E220 on auto, joka kannattaa ostaa, jos haluat alentaa kokonaisomistuskustannuksiasi, etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 ajat parhaalla ja hiljaisimmalla moottorilla. Kuten aiemmin mainittiin, useimmat E220-mallit ostetaan ty\u00f6k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne ylitt\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 muutaman satatuhatta kilometri\u00e4 elinaikanaan.<\/p>\n\n\n\n

Ne eiv\u00e4t ole tehokkaimpia eiv\u00e4tk\u00e4 hienostuneimpia, mutta niiden k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat yleens\u00e4 alhaisemmat sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 ne kuluttavat v\u00e4hemm\u00e4n polttoainetta, ett\u00e4 niiden vakuuttaminen on halvempaa. T\u00e4m\u00e4 4-sylinterinen moottori on saatavana s\u00e4\u00e4st\u00f6tarkoituksessa, eik\u00e4 se ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n paras ja hienostunein voimanl\u00e4hdevaihtoehto niinkin suureen autoon kuin E-Klasse.<\/p>\n\n\n\n

Onko E220-mallissa vakiona AWD?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes E220:ssa ei ole vakiovarusteena nelivetoa, koska AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4 on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity enemm\u00e4n korkeamman hintaluokan E-Class-malleihin. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, ettetk\u00f6 voisi p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, vaan pikemminkin sit\u00e4, ett\u00e4 se ei ole vakiovarusteena ja ett\u00e4 useimmat ihmiset j\u00e4tt\u00e4v\u00e4t sen yleens\u00e4 v\u00e4liin.<\/p>\n\n\n\n

4MATIC-lis\u00e4varuste maksaa yleens\u00e4 noin 2000 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 summalla voi melkeinp\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 korkeamman hintaluokan E-Class-luokkaan, mink\u00e4 min\u00e4 tekisin aina.<\/p>\n\n\n\n

Onko E220 mukava ja hienostunut?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka E220 on halvempi, hitaampi eik\u00e4 l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hieno, se ei tarkoita, etteik\u00f6 se olisi hienostunut tai mukava. Kuusisylinterinen on todellakin hienostuneempi ja hiljaisempi, mutta erot eiv\u00e4t ole valtavia. Useimmat ihmiset, jotka eiv\u00e4t v\u00e4lit\u00e4 autoista, eiv\u00e4t huomaa eroa ilman, ett\u00e4 sit\u00e4 korostetaan.<\/p>\n\n\n\n

Kyse on vain siit\u00e4, ett\u00e4 6-sylinterinen moottori sopii hieman paremmin E-luokan luonteeseen. Vaikka voimme nauttia suuremmista moottoreista suuremmissa autoissa, meid\u00e4n pit\u00e4isi ehdottomasti nauttia niist\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes E220 on Mercedes Benz E-Class -mallin l\u00e4ht\u00f6taso, jossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n yleisesti joko 2,0 litran 4-sylinterist\u00e4 moottoria uudemmissa malleissa tai 2,2 litran 4-sylinterist\u00e4 moottoria vanhemmissa E-Class-malleissa. Joidenkin mielest\u00e4 E-Klassea ei kannata<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3124"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3124"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3124\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3125,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3124\/revisions\/3125"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3124"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3124"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3124"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}