{"id":3128,"date":"2022-02-28T14:28:09","date_gmt":"2022-02-28T14:28:09","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3128"},"modified":"2022-02-28T14:28:11","modified_gmt":"2022-02-28T14:28:11","slug":"mercedes-s63n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-s63n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes S63:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes S63 on ylellinen t\u00e4ysikokoinen sedan-hirvi\u00f6, jossa on yli 500 hv ja joka on samalla yht\u00e4 mukava kuin tavallinen S-luokka. L\u00e4hes kaikissa S63-malleissa on V8-moottori, ja uusimmissa malleissa on BiTurbo V8, joka l\u00f6ytyy my\u00f6s monista muista Mercedes AMG:n huippumalleista.<\/p>\n\n\n\n

S63-malli on sin\u00e4ns\u00e4 aina ollut Mercedes Benzin malliston ylin taso, ja S63-mallia ostavat ihmiset arvostavat sek\u00e4 suorituskyky\u00e4 ett\u00e4 ylellisyytt\u00e4. N\u00e4in suuren tehon my\u00f6t\u00e4 tulee kuitenkin my\u00f6s suuri vastuu, ja t\u00e4m\u00e4n moottorin yll\u00e4pito vaatii paljon enemm\u00e4n taitoa ja tarkkuutta, muuten autossa alkaa olla ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Monet S63-mallit ovat tunnettuja \u00f6ljyyn liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten lis\u00e4\u00e4ntyneest\u00e4 \u00f6ljynkulutuksesta tai jopa mahdollisista \u00f6ljyvuodoista. Mercedes Benz S-luokka on todella raskas auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s ilmajousituksen tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan ongelmia, erityisesti vanhemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

S63-mallin V8-moottoreiden tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s kuumenevan eritt\u00e4in kuumaksi suuren rasituksen aikana, mik\u00e4 voi mahdollisesti vaurioittaa l\u00e4hell\u00e4 olevia polttoaineletkuja ja muita komponentteja. My\u00f6s kampikammion hengitysventtiilin tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan, erityisesti M156 AMG -moottorin kohdalla. Lopuksi vuoden 2016 S63-mallissa oleva vaihteisto pyrkii jauhamaan ja tekem\u00e4\u00e4n autosta pomppivan kiihdytett\u00e4ess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyyn liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, kaikissa S63-malleissa on suuremmat V8-moottorit, joilla on taipumus kuluttaa paljon moottori\u00f6ljy\u00e4. Kuitenkin joidenkin S63-mallien, erityisesti M156-moottorilla varustettujen, tiedet\u00e4\u00e4n vuotavan \u00f6ljy\u00e4 venttiilien tiivisteiden kansien, nokka-akselin solenoidin kannen tiivisteiden ja \u00f6ljynsuodattimen kotelon tiivisteiden l\u00e4heisyydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 sinun on vaihdettava venttiilien tiivisteiden kannet ja nokka-akselin solenoidin kannet s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, jotta S63-mallisi alla ei ole jatkuvasti \u00f6ljyl\u00e4t\u00e4k\u00f6it\u00e4. Muista vaihtaa n\u00e4m\u00e4 osat aina, kun niiss\u00e4 on vuoto, sill\u00e4 jos et tee niin, vahingoitat todenn\u00e4k\u00f6isesti l\u00e4hell\u00e4 olevia komponentteja, kuten vaihtovirtageneraattoria, ilmastointikompressoria tai vaihteiston j\u00e4\u00e4hdytysletkuja.<\/p>\n\n\n\n

Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Aktiivisella korinohjausjousituksella varustetut 2000-luvun lopun S63-mallit joutuivat jopa merkitt\u00e4v\u00e4n takaisinkutsun kohteeksi syyskuussa 2008. Takaisinkutsu liittyi etuakselin korin kiihtyvyysantureissa olleeseen vikaan.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s muut S63-mallit, paitsi uusimmat, ovat toisinaan alttiita jousitusongelmille, varsinkin jos niit\u00e4 ei huolleta oikein. Yleisi\u00e4 Mercedeksen jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 ongelmia ovat esimerkiksi vuodot, maavaran menetys tai ep\u00e4tasainen jousituksen taso kaikilla nelj\u00e4ll\u00e4 py\u00f6r\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e4mp\u00f6\u00f6n liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes suunnitteli S63:n paljon kest\u00e4v\u00e4mm\u00e4ksi ja kuumuutta kest\u00e4v\u00e4mm\u00e4ksi, etenkin tavalliseen S-luokan malliin verrattuna. Joidenkin S-luokan mallien ja erityisesti vuoden 2014 S63-mallin tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin toimivan \u00e4\u00e4rimm\u00e4isess\u00e4 kuumuudessa, joka voi jopa vahingoittaa moottorin l\u00e4heisi\u00e4 osia.<\/p>\n\n\n\n

Pahin mahdollinen skenaario on sidottu polttoaineletkujen hajoamiseen, joka voi mahdollisesti jopa sytytt\u00e4\u00e4 tulipalon. Muutamat omistajat valittivat my\u00f6s viallisista vesipumpuista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S63 ei ole t\u00e4ysin vapaa mahdollisista ylikuumenemisongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Kampiakselin tuulettimen arvoon liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kampiakselin hengitysventtiilill\u00e4 on taipumus vikaantua kahdella eri tavalla. Ensimm\u00e4inen johtuu hengitysilman kalvoventtiilin heikkenemisest\u00e4. Joskus kampiakselilta tulevalla letkulla on taipumus huonontua hieman nopeammin lis\u00e4\u00e4ntyneen l\u00e4mm\u00f6n ja yleisen haurastumisen vuoksi, mik\u00e4 voi my\u00f6s aiheuttaa hengitysventtiiliongelmia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4kin ongelma liittyy useimmiten M156-moottoriin, ja se voidaan helposti j\u00e4ljitt\u00e4\u00e4 P0170-virhekoodin avulla. N\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4t on vaihdettava noin 60 000 kilometrin v\u00e4lein, mutta hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ei vie yli 30 minuuttia.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteistoon liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Uudemmat S63-mallit, erityisesti vuoden 2016 malli, tunnetaan tietyist\u00e4 vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten narskuttelusta tai hyppimisest\u00e4 kovassa kiihdytyksess\u00e4. Vuoden 2016 S63-mallin vaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin my\u00f6s p\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4n outoja vinkuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4 tai jopa polttavaa hajua, jotka ovat todellakin pelottavia.<\/p>\n\n\n\n

Helpoin ja turvallisin tapa pit\u00e4\u00e4 vaihteisto moitteettomana on vaihtaa \u00f6ljy 30k-60k mailin v\u00e4lein. S63 on paljon suorituskykyisempi ja se on suunniteltu ajettavaksi kovaa, joten on eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4\u00e4 huoltaa vaihteisto s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, varsinkin jos k\u00e4yt\u00e4t usein laukaisuohjausta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 S63-malli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Viimeisen sukupolven W222 Mercedes Benz S63 on todenn\u00e4k\u00f6isesti kaikkien aikojen paras S63-malli, koska siin\u00e4 mukavuus ja suorituskyky ovat t\u00e4ydellisesti tasapainossa. Joidenkin huippuluokan suorituskykyisten sedanien tiedet\u00e4\u00e4n muuttuvan aivan liian ep\u00e4mukaviksi, jotta ne k\u00e4sittelisiv\u00e4t hyvin mutkia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on ongelma my\u00f6s muutamissa S63-malleissa, mutta W222 on se, joka pyrkii tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n asteikon molemmat puolet. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 W222 on nopea ja mukava, se on tehokkain ja halutuin S63-malli, etenkin p\u00e4ivityksen j\u00e4lkeinen. Emme ole viel\u00e4 n\u00e4hneet upouutta W223 S63 AMG:t\u00e4, joka todenn\u00e4k\u00f6isesti tulee olemaan W222:n paras.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes S63 AMG sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat t\u00e4ysikokoisen ylellisen suorituskykyisen sedanin, S63 on t\u00e4ydellinen auto sinulle. Monet pit\u00e4v\u00e4t S-luokkaa parhaana autona, jonka rahalla saa, ja S63 on paras mahdollinen S-luokan malli. S63:ssa on yli 500 hv ja tilaa viidelle, ja se on uskomattoman hauska ajaa vauhdikkaasti ja ajaa moottoritiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 S63 on todellakin sen arvoinen, mutta vain jos olet t\u00e4llaisen auton per\u00e4ss\u00e4. S63:n ostaminen uutena maksaa paljon rahaa, ja se pyrkii menett\u00e4m\u00e4\u00e4n arvonsa hullun lailla. Se on kuitenkin auto, jota voit pit\u00e4\u00e4 vuosikymmeni\u00e4 ja silti olla siihen tyytyv\u00e4inen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi S8 parempi kuin S63 AMG?<\/h3>\n\n\n\n

Audi S8 on Mercedes S63 AMG:n p\u00e4\u00e4kilpailija, mutta S8 on hieman hillitympi ja tarjoaa hieman v\u00e4hemm\u00e4n tehoa. S63 on enemm\u00e4n show stopper, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aggressiivisemmalta ja samalla hallitsevammalta.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat n\u00e4ist\u00e4 t\u00e4ysikokoisista maajahdeista ovat upeita, mutta sinun kannattaa valita S8, jos haluat nukkuvan t\u00e4ysikokoisen sedanin, kun taas S63 on paljon huomiota her\u00e4tt\u00e4v\u00e4mpi sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes S63 on ylellinen t\u00e4ysikokoinen sedan-hirvi\u00f6, jossa on yli 500 hv ja joka on samalla yht\u00e4 mukava kuin tavallinen S-luokka. L\u00e4hes kaikissa S63-malleissa on V8-moottori, ja uusimmissa malleissa on BiTurbo<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3128"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3128"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3128\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3129,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3128\/revisions\/3129"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3128"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3128"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3128"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}