{"id":3132,"date":"2022-02-28T14:29:07","date_gmt":"2022-02-28T14:29:07","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3132"},"modified":"2022-02-28T14:29:10","modified_gmt":"2022-02-28T14:29:10","slug":"mercedes-s500n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-s500n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes S500:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes S500 on kaikkien aikojen ikonisin Mercedes Benz -malli, ja kaikissa S-luokan sukupolvissa tarjottiin huippumallia, joka ei ollut AMG:t\u00e4 eik\u00e4 V12-mallia ja jota kutsuttiin S500:ksi. S500 S-Class -mallit on varustettu V8-moottoreilla ja jotkut S500-sukupolvet ovat todellakin huonompia kuin toiset.<\/p>\n\n\n\n

W220 tunnetaan S-luokan huonoimpana sukupolvena, ja se on melko selv\u00e4\u00e4, koska W220 oli ja on edelleen ongelmallisin S-luokan sukupolvi. W140 tunnetaan kaikkien aikojen parhaana S-luokan mallina, koska siin\u00e4 esiteltiin lukuisia uusia tekniikoita ja se oli samalla rakennettu kuin tankki.<\/p>\n\n\n\n

S500:n monien vuosien aikana useimmat ongelmat olivat s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4, erityisesti W220-mallissa. Toiseksi merkitt\u00e4vin ongelma kaikissa S500-malleissa on jousitus, jonka tiedet\u00e4\u00e4n vioittuvan tietyiss\u00e4 S500-malleissa, varsinkin jos niit\u00e4 ei huolleta oikein.<\/p>\n\n\n\n

Moottoriongelmat, tarkemmin sanottuna moottorin j\u00e4\u00e4hdytysongelmat, vaivaavat my\u00f6s monia S500-malleja. Lis\u00e4ksi joissakin S500-malleissa on tunnetusti ongelmallisia vaihteistoj\u00e4rjestelmi\u00e4, joilla on taipumus pett\u00e4\u00e4, jos niist\u00e4 ei huolehdita asianmukaisesti. Kaiken kaikkiaan S500 on yksi halutuimmista S-luokan malleista sek\u00e4 moottorin ett\u00e4 kest\u00e4vyyden vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S500 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vanhemmissa S-luokan malleissa on tunnetusti ongelmia kaikenlaisissa s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiss\u00e4, kuten kojelaudan mittareissa, s\u00e4hk\u00f6toimisissa ikkunoissa, s\u00e4hk\u00f6toimisessa takaluukussa ja johdotusongelmissa. Joissakin S-luokan malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tunnetusti biologisesti hajoavia ja uskomattoman hauraita moottorin johdinsarjoja, joilla on taipumus pett\u00e4\u00e4 jo muutaman tuhannen kilometrin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Mittariston ongelmat ovat yleisi\u00e4 kaikissa muissa paitsi uusimmissa S-luokan malleissa, koska uusimmissa S-luokan malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n nyt digitaalista mittaristoa. Vaihtovirtageneraattoriin ja s\u00e4\u00e4timeen liittyv\u00e4t ongelmat ovat my\u00f6s yleisi\u00e4, varsinkin kun auton mittariin on kertynyt jonkin verran kilometrej\u00e4. Lopuksi, ulkovalaistusongelmat ovat yleinen lemmikkiel\u00e4invaras vanhemmissa S-luokan malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S500:n jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes S-luokka on suurin ja painavin Mercedes-sedan, joka pyrkii tarjoamaan kaikista Mercedes-malleista mukavimman ajokorkeuden. Sellaisenaan S-luokka ei koskaan asettanut jousituksen kest\u00e4vyytt\u00e4 etusijalle, vaan pikemminkin sen mukavuusn\u00e4k\u00f6kulmaa. Ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 on tunnettu tyhjenemisest\u00e4 ja ilmavuodoista, erityisesti W220-mallissa.<\/p>\n\n\n\n

Etup\u00e4\u00e4n laakerit ja pallonivelet ovat my\u00f6s tunnetusti vikaantuneet aika ajoin kaikissa S-luokan sukupolvissa. Uudemmista S-luokan malleista l\u00f6ytyv\u00e4 AIRMATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4 ei ole niin ongelmallinen kuin jotkut uskovat, mutta sen korjaaminen maksaa paljon rahaa. Kaiken kaikkiaan jousitukseen liittyv\u00e4t ongelmat ovat yleisi\u00e4 kaikissa S-luokan malleissa, eik\u00e4 niiden korjaaminen ole kaikkein halvinta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S500:n moottori- ja j\u00e4\u00e4hdytysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Palanut moottorivaljaat, voimakas palamisen haju, vinkuvat \u00e4\u00e4net ja \u00f6ljyvuodot ovat tunnetusti l\u00e4hes kaikkien S500-sukupolvien vaivaamia. S500:ssa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n V8-moottoria, jolla on my\u00f6s taipumus kuluttaa paljon \u00f6ljy\u00e4, ja t\u00e4t\u00e4 ongelmaa pahentaa se, ett\u00e4 joillakin S-luokan V8-malleilla on my\u00f6s taipumus k\u00e4rsi\u00e4 \u00f6ljyvuodoista suodattimen alueelta, kampiakselin alueelta ja tiivisteen alueelta.<\/p>\n\n\n\n

Yksi suurimmista S-luokan voimansiirtoon liittyvist\u00e4 ongelmista on kuitenkin ylikuumeneminen. Moottorin l\u00e4heisten osien, erityisesti hauraiden letkujen, tiedet\u00e4\u00e4n halkeilevan kaiken ylim\u00e4\u00e4r\u00e4isen kuumuuden vuoksi, ja my\u00f6s vesipumpun tiedet\u00e4\u00e4n toisinaan vikaantuvan. My\u00f6s uudemmissa S500-malleissa esiintyy usein moottorin pakoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S500:n vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vanhempien S500-mallien tiedet\u00e4\u00e4n siirtyv\u00e4n vaihteiston limp-tilaan aina, kun auto havaitsee mahdollisen ongelman vaihteistossa. W220- ja W221-mallit ovat yleisimpi\u00e4 S-luokan sukupolvia, joissa esiintyy t\u00e4m\u00e4ntyyppisi\u00e4 ongelmia, mutta vanhemmatkin mallit eiv\u00e4t ole t\u00e4ysin vapaita niist\u00e4. Varmista, ett\u00e4 huollat vaihteistosi valmistajan suositusten mukaisesti, jotta se olisi mahdollisimman kest\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Automaattivaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s kokevan moduuliin liittyvi\u00e4 ongelmia, mik\u00e4 tarkoitti sit\u00e4, ett\u00e4 S500:n kanssa voi esiinty\u00e4 kaikenlaisia viiveit\u00e4. Vanhemmissa S-luokan malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n vankkoja 4- tai 5-vaihteisia automaattivaihteistoja, mutta niiden tiedet\u00e4\u00e4n viev\u00e4n aikaa vaihteita vaihtaessaan. W222- ja W223-S-luokan mallit tarjoavat kaikista S-luokan malleista parhaat vaihteistot, ja ne aiheuttavat v\u00e4hiten ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes Benz S500 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

L\u00e4hes kaikki Mercedes S500 -mallit ovat todellakin loistavia autoja niille, jotka haluavat nauttia tehokkaista ja hienostuneista cruisereista p\u00e4ivitt\u00e4in. Riippumatta siit\u00e4, mink\u00e4 sukupolven S500:n valitset, kaikki ne on rakennettu kest\u00e4m\u00e4\u00e4n ja tarjoamaan samalla muhkean ajokokemuksen. W220-mallia lukuun ottamatta tietenkin.<\/p>\n\n\n\n

W222 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 nyt olevan paras S500-malli ostettavaksi, koska se ei maksa yht\u00e4 paljon kuin W223-malli, mutta tarjoaa 90 prosenttia samasta kokemuksesta. W222 on saatavana sek\u00e4 avoautona ett\u00e4 coupe-mallina, joka on kiistatta yksi nykyajan komeimmista Mercedes Benz -malleista.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes S500 parempi kuin S63 AMG?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes Benz S63 AMG on V8-sarjan S-luokan huippumalli, joka tarjoaa t\u00e4ysin erilaisen kokemuksen kuin S500. S500 on suhteellisen hillitty, mutta reilusti tehokas t\u00e4ysikokoinen sedan, mutta se ei n\u00e4yt\u00e4 yht\u00e4\u00e4n sen kummemmalta kuin jotkin S-luokan dieselvaihtoehdot l\u00e4ht\u00f6tasolla.<\/p>\n\n\n\n

S63 AMG tarjoaa kuitenkin yli 600 hevosvoimaa uusimmassa W222-sukupolvessa ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samalla paljon aggressiivisemmalta ja haluttavammalta. S500:sta l\u00f6ytyv\u00e4 V8 ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 raastava ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 kuin AMG-malleista l\u00f6ytyv\u00e4. Molemmat moottorit perustuvat tosiaan samaan lohkoon, mutta S63:ssa oleva moottori on l\u00e4hes kaikin puolin parempi.<\/p>\n\n\n\n

Onko uusi Mercedes S500 maailman ylellisin auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes haluaa ajatella, ett\u00e4 he tarjoavat maailman ylellisimm\u00e4n auton, mutta n\u00e4in ei yksinkertaisesti ole, sill\u00e4 Rolls Royce Phantom on maailman ylellisin auto. Phantomin tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin maksavan yli 600 000 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 yhden Phantomin hinnalla voi ostaa muutaman S-luokan,<\/p>\n\n\n\n

S-luokka on todellakin vertailukohta kaikille t\u00e4ysikokoisille premium-sedaneille, kuten Audi A8:lle, BMW 7-sarjalle ja Jaguar XJ:lle. S-luokka on kaikista n\u00e4ist\u00e4 autoista teknisesti edistynein ja samalla ylellisempi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes S500 on kaikkien aikojen ikonisin Mercedes Benz -malli, ja kaikissa S-luokan sukupolvissa tarjottiin huippumallia, joka ei ollut AMG:t\u00e4 eik\u00e4 V12-mallia ja jota kutsuttiin S500:ksi. S500 S-Class -mallit on varustettu<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3132"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3132"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3132\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3133,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3132\/revisions\/3133"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3132"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3132"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3132"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}