{"id":3142,"date":"2022-02-28T14:32:22","date_gmt":"2022-02-28T14:32:22","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3142"},"modified":"2022-02-28T14:32:25","modified_gmt":"2022-02-28T14:32:25","slug":"bmw-z4-vs-ford-mustang-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-z4-vs-ford-mustang-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"BMW Z4 VS Ford Mustang – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Markkinoilla on niin paljon suorituskykyisi\u00e4 ylellisi\u00e4 avoautoja, ettei ole koskaan helppoa l\u00f6yt\u00e4\u00e4 autoa, jossa on haluamasi ominaisuudet ja suorituskyky. Esimerkiksi Ford Mustang ja BMW Z4 tarjoavat ylelliset sis\u00e4tilat, erinomaisen nopeuden ja suorituskykyiset kyydit. Mutta kumpi auto on toista parempi?<\/p>\n\n\n\n

BMW Z4:ss\u00e4 on ylellisemm\u00e4t ja kehittyneemm\u00e4t sis\u00e4tilat kuin Ford Mustangissa. Lis\u00e4ksi se on helpompi k\u00e4sitell\u00e4 ja polttoainetehokkaampi. Toisaalta Ford Mustang GT -avoauto on nopeampi, tehokkaampi ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi kuin BMW Z4.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang GT -avoautoon mahtuu jopa 4 henkil\u00f6\u00e4, kun taas BMW Z4:\u00e4\u00e4n mahtuu vain 2 henkil\u00f6\u00e4. Lis\u00e4ksi molemmissa avoautoissa on kaksi varustevaihtoehtoa, joten kiinnostuneilla ostajilla on eri budjettivaihtoehtoja.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto on parempi – BMW Z4 vai Ford Mustang?<\/h2>\n\n\n\n

Ulko- ja sis\u00e4tilojen ulkon\u00e4k\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Huippuluokan luksusluokan avoautojen luokassa BMW Z4:n ulkoinen muotoilu on j\u00e4\u00e4nyt l\u00e4himpien kilpailijoiden, kuten Porsche 718 Boxsterin, Mercedes SLK:n, Jaguar F Type:n ja Audi TT:n jalkoihin, mutta Ford Mustangin ulkoinen muotoilu on varsin puutteellinen.<\/p>\n\n\n\n

Siksi BMW Z4 on ulkoisesti houkuttelevampi ja lihaksikkaampi kuin Ford Mustang GT Convertible. BMW Z4 erottuu helposti perinteisell\u00e4 munuaisritil\u00e4ll\u00e4\u00e4n, takimmaisella kolminelj\u00e4nneksell\u00e4 ja hyvin integroiduilla takavaloilla. BMW Z4 M40i n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 viel\u00e4kin n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 lis\u00e4tyn Shadowline-ulkoverhoilun ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka Ford Mustang on muotoilultaan parempi kuin amerikkalaiset kollegansa, se j\u00e4\u00e4 silti j\u00e4lkeen t\u00e4st\u00e4 saksalaisesta j\u00e4ttil\u00e4isest\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 autossa on ohuemmat ja leve\u00e4mm\u00e4t ajovalot, kaunis puskuri, s\u00e4leikk\u00f6 ja konepelti. Yksinkertaisen muotoilunsa ansiosta t\u00e4m\u00e4 auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n modernilta urheiluautolta kuin sedanilta.<\/p>\n\n\n\n

Ketter\u00e4n ulkomuodon lis\u00e4ksi BMW Z4:n sis\u00e4tilat ovat silti ylellisemm\u00e4t ja kehittyneemm\u00e4t kuin Ford Mustangin. Kiitos ominaisuuksien, kuten Vernasca-nahkaistuinten, pehme\u00e4n tuntuisen SensaTec-verhoillun kojelaudan ja intuitiivisen k\u00e4ytt\u00f6liittym\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang on my\u00f6s mukava, sill\u00e4 siin\u00e4 on nelj\u00e4 istumapaikkaa. Takaistuimet ovat kuitenkin ahtaat, eiv\u00e4tk\u00e4 ne sovellu aikuisille. Ford Mustangin kiehtovin piirre sis\u00e4ll\u00e4 on 12,0-tuumainen digitaalinen kojelautakokonaisuus, joka on kaunis, hyvin j\u00e4rjestetty ja kohottaa matkustamon tunnelmaa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang GT Convertible -mallin akseliv\u00e4li on 107,1 tuumaa, pituus 188,3 tuumaa, leveys 75,4 tuumaa ja korkeus 54,9 tuumaa. BMW Z4:n akseliv\u00e4li on 97,2 tuumaa, pituus 170,7 tuumaa, leveys 73,4 tuumaa ja korkeus 51,4 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang GT Convertible on siis paljon pidempi ja korkeampi kuin BMW Z4. Sit\u00e4 paitsi siin\u00e4 on my\u00f6s suurempi tavaratila, jossa voi s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 malmin tavaroita.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

BMW Z4:n k\u00e4sitelt\u00e4vyys mutkissa voi olla parempi, mutta Ford Mustang GT Convertible on suorituskyvylt\u00e4\u00e4n paljon parempi. Lis\u00e4ksi BMW Z4 tarjoaa t\u00e4ydellisen ajokokemuksen, sill\u00e4 sit\u00e4 on hauskempi ajaa kuin Ford Mustangia. Ford Mustang on kuitenkin BMW Z4:\u00e4\u00e4 tehokkaampi ja nopeampi.<\/p>\n\n\n\n

BMW Z4:ss\u00e4 on kaksi varustevaihtoehtoa, samoin Ford Mustangissa. BMW Z4:st\u00e4 on tarjolla sDrive30i avoauto, jossa on 2,0-litrainen turbo-sis\u00e4akselinen nelosmoottori, ja M40i, jossa on 3,0-litrainen turbo-sis\u00e4akselinen kuutosmoottori. Perusversio tuottaa jopa 255 hv ja 295 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, kun taas edistynyt versio tuottaa jopa 383 hv ja 368 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustangin avoautona on saatavana EcoBoost-avoauto ja GT-avoauto. Perusmalli tuottaa niukasti 310 hv ja 350 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, kun taas huippuluokan GT Premium -avoauto tuottaa jopa 460 hv ja 420 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kiihtyvyyden ja nopeuden osalta BMW Z4 kiihtyy 0-100 vain 3,9 sekunnissa ja sen huippunopeus on 155 km\/h, kun taas Ford Mustang GT Premium -avoauto kiihtyy 0-100 vain 4,0 sekunnissa ja sen huippunopeus on 186 km\/h. BMW Z4 kiihtyy siis nopeammin, mutta Ford Mustang on nopeampi.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h3>\n\n\n\n

Yll\u00e4tt\u00e4en Ford Mustang saattaa olla nopeampi maaliin, mutta se ei maksa paljon. Ford Mustangin perusversio (EcoBoost Convertible) maksaa noin 40 000 dollaria, kun taas edistyneempi versio (GT Premium Convertible) maksaa 46 950 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

BMW Z4 on paljon kalliimpi, sill\u00e4 sen perusversion l\u00e4ht\u00f6hinta on 49 800 dollaria ja korkeamman version l\u00e4ht\u00f6hinta on 63 600 dollaria. Ford Mustangista saa siis enemm\u00e4n vastinetta, sill\u00e4 se on tilavampi, siihen mahtuu jopa nelj\u00e4 henkil\u00f6\u00e4 ja siin\u00e4 on suuri tavaratila.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kumpi auto on halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 – BMW Z4 vai Ford Mustang?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Mustang GT Convertible on halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin BMW Z4. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 BMW Z4:n varaosat ovat kalliita, sen korjaus- ja huoltokustannukset ovat korkeat, sill\u00e4 niiden k\u00e4sittelyyn tarvitaan yleens\u00e4 erikoisty\u00f6kaluja ja p\u00e4tevi\u00e4 mekaanikkoja.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto on turvallisempi ajaa – Ford Mustang vai BMW Z4?<\/h3>\n\n\n\n

Jos turvallisuus on huolenaiheesi, sinun on harkittava BMW Z4:n hankkimista. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se on varustettu kehittyneemmill\u00e4 turvallisuusominaisuuksilla kuin Ford Mustang. T\u00e4ss\u00e4 roadsterissa on muun muassa etut\u00f6rm\u00e4ysvaroitin, takat\u00f6rm\u00e4ysvaroitin, ristikk\u00e4isliikenteen varoitin ja kaistavahti.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang on my\u00f6s turvallinen auto, mutta se sai vain 3 t\u00e4hte\u00e4 viidest\u00e4, kun Euro NCAP testasi sen vuonna 2017. Joitakin t\u00e4m\u00e4n auton elint\u00e4rkeit\u00e4 turvallisuusominaisuuksia ovat muun muassa kaistavahti, mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din, takapys\u00e4k\u00f6intianturit ja kaistavahti.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Mustang rahan arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit tehokasta avoautoa, johon mahtuu my\u00f6s nelj\u00e4 henkil\u00f6\u00e4, Ford Mustang on ihanteellinen avoauto sinulle. Mutta jos haluat erinomaista suorituskyky\u00e4, parempaa k\u00e4sitelt\u00e4vyytt\u00e4 ja tyyli\u00e4, sinun on ehk\u00e4 katsottava muualle. Jos kuitenkin otat huomioon Ford Mustangin tarjoamat ominaisuudet, se on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen.<\/p>\n\n\n\n

Bottom line<\/h2>\n\n\n\n

Riippuen siit\u00e4, mit\u00e4 etsit, saatat l\u00f6yt\u00e4\u00e4 jommankumman n\u00e4ist\u00e4 kahdesta avoautosta erinomaisesti tarpeisiisi ja budjettiisi sopivaksi. BMW Z4 tarjoaa mukavuutta, parempaa k\u00e4sitelt\u00e4vyytt\u00e4 ja polttoainetehokkuutta. Ford Mustang sen sijaan tarjoaa nopeutta, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 ja voimaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Markkinoilla on niin paljon suorituskykyisi\u00e4 ylellisi\u00e4 avoautoja, ettei ole koskaan helppoa l\u00f6yt\u00e4\u00e4 autoa, jossa on haluamasi ominaisuudet ja suorituskyky. Esimerkiksi Ford Mustang ja BMW Z4 tarjoavat ylelliset sis\u00e4tilat, erinomaisen nopeuden<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6,31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3142"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3142"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3142\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3143,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3142\/revisions\/3143"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3142"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3142"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3142"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}