{"id":315,"date":"2021-06-22T10:25:27","date_gmt":"2021-06-22T10:25:27","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=315"},"modified":"2021-06-22T10:25:27","modified_gmt":"2021-06-22T10:25:27","slug":"mika-on-paras-pieni-bmw-maasturi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-paras-pieni-bmw-maasturi\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on paras pieni BMW-maasturi?"},"content":{"rendered":"\n

Tied\u00e4mme, miten hienoja uudet X7- ja X5-mallin katumaasturit ovat, mutta tied\u00e4tk\u00f6 sin\u00e4, mik\u00e4 BMW:n pieni katumaasturi on paras? Huippuvalintamme on F48 BMW X1 xDrive28i. Vaikka se on etuvetoisuutensa vuoksi melko ep\u00e4tavallinen BMW, t\u00e4m\u00e4 pienempi katumaasturi p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 X5:n ja X7:n monessa suhteessa.<\/p>\n\n\n\n

F48 BMW X1 xDrive28i BMW X1 xDrive28i.<\/h2>\n\n\n\n

F48 BMW X1:ss\u00e4 on tehokas etuveto ja 241 hevosvoimaa konepellin alla. Se on pienikokoinen ylellinen crossover-urheilullinen 5-ovinen katumaasturi, joka on varsin tyylik\u00e4s ja sopii kauniisti mihin tahansa maisemaan.<\/p>\n\n\n\n

Se on melko pieni verrattuna X5:een ja X7:\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 sen leveys on 71,7 tuumaa (1,82 metri\u00e4), pituus 174,8 tuumaa (4,44 metri\u00e4) ja korkeus 63,5 tuumaa (1,61 metri\u00e4).<\/p>\n\n\n\n

Toisen sukupolven X1 tarjoaa vuoden 2015 j\u00e4lkeen takavetoiset mallit spektrin huonommissa malleissa: sDrive16d, 18i, 20i ja 20d. N\u00e4m\u00e4 ovat kuitenkin alemman hintaluokan malleja, ja ne on tehty miellytt\u00e4m\u00e4\u00e4n joitakin kovia BMW-faneja, jotka pit\u00e4ytyv\u00e4t takavetoiseen l\u00e4hes fanaattisesti.
xDrive28i saavuttaa 26 mailin yhdistetyn polttoainetalouden kaupungissa ja maantiell\u00e4. Se saa 31 mailia gallonalla maantiell\u00e4 ja 23 mailia gallonalla kaupunkiliikenteess\u00e4, mik\u00e4 on varsin kohtuullista katumaasturille.<\/p>\n\n\n\n

X1:n moottorivaihtoehdot<\/h2>\n\n\n\n

X1:een on viisi bensiinimoottorivaihtoehtoa ja nelj\u00e4 dieselmoottorivaihtoehtoa. Bensiinivaihtoehdot alkavat sDrive18i-moottorilla, joka on pienin saatavilla oleva moottori, jossa on vain 141 hevosvoimaa. Se kiihtyy 0-100 km\/h (0 – 62 mailia tunnissa) 9,7 sekunnissa. Kun taas tehokkain ja nopein moottorivaihtoehto on valitsemamme xDrive28i, jossa on 228 hevosvoimaa ja 6,5 sekunnin aika 62 mailiin.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee dieselvaihtoehtoihin, ne vaihtelevat sDrive16d:st\u00e4 sDrive25d:hen, joista j\u00e4lkimm\u00e4inen saavuttaa nopeuden 62 mailia tunnissa 6,6 sekunnissa, mik\u00e4 on l\u00e4hes yht\u00e4 nopea kuin xDrive28i.
Vaihteiston osalta tarjolla on 6-vaihteinen automaatti, 8-vaihteinen automaatti, 6-vaihteinen manuaali ja 7-vaihteinen DCT-paketti.<\/p>\n\n\n\n

X1 Turvallisuus<\/h2>\n\n\n\n

Euro NCAP -testiss\u00e4 X1 sai 5\/5 t\u00e4hte\u00e4 ja mik\u00e4 t\u00e4rkeint\u00e4, 90 prosentin tuloksen aikuisten matkustajien turvallisuudesta. Lapsimatkustajien turvallisuudeksi mitattiin 87 %. Mallin jousitus on keskinkertainen, mutta muut ajotilat korjaavat asian.
X1 sai viisi t\u00e4hte\u00e4 NHTSA:lta ja IIHS:lt\u00e4, mutta sai marginaaliset pisteet ajovalotestiss\u00e4, mik\u00e4 saattaa olla auton ainoa puute turvallisuuden kannalta.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ja mukavuus<\/h2>\n\n\n\n

Comfort- ja Eco Pro -tilat ovat ne, jotka tarjoavat v\u00e4hemm\u00e4n tuskallisen kuoppaista ajoa kovemmilla teill\u00e4. Sport-tila sen sijaan j\u00e4ykist\u00e4\u00e4 alustaa melkoisesti ja saa unohtamaan kaiken mukavuuden tunteen. Urheilutilassa auto tuntuu BMW:lt\u00e4, vaikka se on etuvetoinen.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat melko tilavat, ja jalkatilaa ja p\u00e4\u00e4ntilaa on riitt\u00e4v\u00e4sti. Se ei tunnu yht\u00e4 kalliilta kuin X7:n tai Volvo XC40:n kaltaiset huippuluokan katumaasturit, mutta se on s\u00e4\u00e4dyllisesti varustettu ja tarjoaa luotettavan vakionopeudens\u00e4\u00e4timen, Bluetoothin, pys\u00e4k\u00f6intitunnistimet ja turva-avustinj\u00e4rjestelm\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Infotainment on merkitt\u00e4v\u00e4, onhan kyseess\u00e4 kuitenkin BMW. Lis\u00e4varusteena voit lis\u00e4t\u00e4 kosketusn\u00e4yt\u00f6n ja sen sijaan k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4n kiert\u00e4v\u00e4n joystickin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, kuinka \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen hiljaista matkustamossa on. Se on t\u00e4ydellisesti eristetty, eik\u00e4 ulkopuolinen melu h\u00e4iritse sinua paljoa, kun nautit kyydist\u00e4si.<\/p>\n\n\n\n

Jos et pid\u00e4 hiljaisuudesta, 12-kaiutin Kardon-\u00e4\u00e4nij\u00e4rjestelm\u00e4 on vaihtoehto, jonka voit sis\u00e4llytt\u00e4\u00e4 mukaan oston yhteydess\u00e4. Vakioversiossa on seitsem\u00e4n kaiuttimen audioj\u00e4rjestelm\u00e4. BMW X1:ss\u00e4 toimii Applen CarPlay, mutta se ei tarjoa Android Autoa. Saatavilla on SiriusXM-satelliittiradio sek\u00e4 USB-portit ja Bluetooth-puhelinominaisuus \u00e4\u00e4ni- ja puheluyhteyksi\u00e4 varten.<\/p>\n\n\n\n

X1:n hyv\u00e4t ja huonot puolet<\/h2>\n\n\n\n

BMW X1 on t\u00e4ydellinen SUV-perheauto 4- tai 5-henkisille perheille. Se on k\u00e4sitt\u00e4m\u00e4tt\u00f6m\u00e4n upea ajoneuvo, joka voi olla osa mit\u00e4 tahansa autotallia. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, etteik\u00f6 sill\u00e4 olisi muutamia puutteita.<\/p>\n\n\n\n

Plussat:<\/h3>\n\n\n\n

\u25cf Nahkainen sisustus, ylellinen tunne
\u25cf Hyv\u00e4 MPG
\u25cf Panoraamakattoluukku saatavilla
\u25cf Suuri infotainment, nopeusrajoitusennusteet ja ohjeet
\u25cf Tilava sisustus
\u25cf Ei kallis verrattuna muihin luksusmaastureihin<\/p>\n\n\n\n

Miinukset:<\/h3>\n\n\n\n

\u25cf Etuistuimet ovat pienemm\u00e4t kuin niiden pit\u00e4isi olla
\u25cf Ei sis\u00e4ll\u00e4 kuolleen kulman tunnistinta
Mit\u00e4 tulee kokoon, jos mitat eiv\u00e4t selv\u00e4sti merkitse sinulle mit\u00e4\u00e4n, se on suunnilleen samankokoinen kuin BMW:n valmistamat vanhemmat X3-mallit. Jos aiot ostaa X1:n, harkitse muutaman lis\u00e4maksun lis\u00e4\u00e4mist\u00e4 ja xDrive28i:n ostamista alemman hintaluokan mallien sijaan. Se on ehdottomasti sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

BMW SUV FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka paljon BMW X1 maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X1:n alhaisin mahdollinen hinta alkaa Yhdysvalloissa noin 35 000 dollarista. Premium-ominaisuuksien ja paremman moottorin, kuten bensiinimoottorisen xDrive28i- tai diesel xDrive25d-mallin, valitseminen saattaa pident\u00e4\u00e4 hintaa jopa 50 000 dollariin, mutta se on ehdottomasti sen arvoista lis\u00e4etujen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras suuri BMW-maasturi?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X7 on suurin ja ylellisin katumaasturi, jota BMW t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 valmistaa. Siin\u00e4 on petollisen tehokkaat moottorit ja teknisi\u00e4 ominaisuuksia t\u00e4ynn\u00e4 oleva k\u00e4ytt\u00f6liittym\u00e4. 4,4 litran V-8-moottori tuntuu silt\u00e4, ett\u00e4 ajat urheiluautoa, jossa on tankin turvallisuus.
X7 on BMW-merkin lippulaivamaasturi, ja se kilpailee Mercedes GLS:n, Volvo XC90:n ja Audi Q7:n kanssa. T\u00e4h\u00e4n premium-luokan suureen katumaasturiin mahtuu kuljettaja mukaan lukien jopa 7 henkil\u00f6\u00e4 kolmelle istuinriville.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko BMW:n katumaasturit luotettavia maantiell\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Uudet BMW:n katumaasturit ovat varsin luotettavia. Esimerkiksi BMW X5:n viimeinen sukupolvi sai luotettavuudeltaan toisen sijan suurten luksusmaastureiden luokassa. Se sijoittui Range Rover Sportin ja Volvo XC90:n edelle. Toisaalta viime vuonna BMW-merkki kokonaisuudessaan on sijoittunut luotettavuudessa 16. sijalle. Varmista siis, ett\u00e4 tutkit jokaisen mallin ennen ostamista.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tied\u00e4mme, miten hienoja uudet X7- ja X5-mallin katumaasturit ovat, mutta tied\u00e4tk\u00f6 sin\u00e4, mik\u00e4 BMW:n pieni katumaasturi on paras? Huippuvalintamme on F48 BMW X1 xDrive28i. Vaikka se on etuvetoisuutensa vuoksi melko<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":316,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/315"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=315"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/315\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/316"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=315"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=315"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=315"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}