{"id":3304,"date":"2022-03-07T11:57:03","date_gmt":"2022-03-07T11:57:03","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3304"},"modified":"2022-03-07T11:57:05","modified_gmt":"2022-03-07T11:57:05","slug":"miten-tesla-avataan-kun-sen-akku-on-tyhja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/miten-tesla-avataan-kun-sen-akku-on-tyhja\/","title":{"rendered":"Miten Tesla avataan, kun sen akku on tyhj\u00e4?"},"content":{"rendered":"\n
Kuten useimmat s\u00e4hk\u00f6autot, my\u00f6s Tesla toimii p\u00e4\u00e4vetoakulla ja 12 V:n lyijyakulla. Jos 12 V:n akku kuitenkin tyhjenee kokonaan, Tesla ei toimi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 esimerkiksi ovet, ikkunat ja ajovalot eiv\u00e4t toimi. Miten voit siis avata Teslan, jonka akku on tyhj\u00e4?<\/p>\n\n\n\n
Jos Teslan ovi on kiinni ja akku on tyhj\u00e4, voit avata oven lataamalla 12 V:n akkua tavaratilan kautta. 12 V:n akku on se, joka antaa virtaa Teslan oville ja muille apuj\u00e4rjestelmille. Se on my\u00f6s sama akku, joka sytytt\u00e4\u00e4 ajovalot, kun 400 voltin p\u00e4\u00e4akku sammuu.<\/p>\n\n\n\n
Jos sattumalta takakontti<\/p>\n\n\n\n
Jos Teslan akku kuolee keskell\u00e4 tiet\u00e4, sinun ei tarvitse odottaa hinausauton saapumista, jotta voit ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 sen syrj\u00e4\u00e4n. Niin kauan kuin 12 V:n akussa on jonkin verran varausta, voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 auton asettamiseen tyhj\u00e4k\u00e4ynnille. Siit\u00e4 huolimatta auto kannattaa ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 hitaasti ja lyhyit\u00e4 matkoja.<\/p>\n\n\n\n
Huomaa, ett\u00e4 12 V:n akku ja 400 V:n akut toimivat eri tavalla. 400 V:n akku on tarkoitettu moottorin py\u00f6ritt\u00e4miseen, kun taas 12 V:n akkua k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n auton aputoimintojen virransy\u00f6tt\u00f6\u00f6n. Jos siis auton akku loppuu, 12V akku pit\u00e4\u00e4 kosketusn\u00e4yt\u00f6n p\u00e4\u00e4ll\u00e4, jolloin voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 auton asettamiseen vapaalle.<\/p>\n\n\n\n
Jos Teslan akku tyhjenee syrj\u00e4isell\u00e4 alueella, sinun kannattaa aloittaa etsim\u00e4ll\u00e4 toinen auto, joka auttaa sinua k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n autosi. Varmista, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on polttomoottoriauto, sill\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot voivat vahingoittaa moottoriaan, jos ne k\u00e4ynnist\u00e4v\u00e4t muita autoja.<\/p>\n\n\n\n
Jos l\u00e4hist\u00f6ll\u00e4 ei kuitenkaan ole autoja, mutta sinulla on litium-ionihyppyk\u00e4ynnistin, voit silti k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 autosi. Varmista vain, ett\u00e4 kytket k\u00e4ynnistyskaapelit 12V-akun napoihin tarpeen mukaan. K\u00e4y sen j\u00e4lkeen latausasemalla lataamassa akku t\u00e4yteen.<\/p>\n\n\n\n
Se riippuu reitist\u00e4. Jotkin reitit ovat hyvi\u00e4 pitk\u00e4n matkan ajamiseen, toiset taas eiv\u00e4t. Jos reitill\u00e4si on siis useita supercharger-asemia tai taukotiloja, joissa p\u00e4\u00e4set lataukseen, ei ole mit\u00e4\u00e4n ongelmaa. Jos kuitenkin haluat matkustaa pitk\u00e4n matkan reitill\u00e4, jolla on vain v\u00e4h\u00e4n latausasemia, siit\u00e4 tulee haastavaa.<\/p>\n\n\n\n
Jos Teslasi akku on tyhj\u00e4, mutta haluat avata oven, tarvitset siihen starttikoneen. Ennen kaikkea sinun on avattava tavaratila ennen 12 V:n akun yhdist\u00e4mist\u00e4 hyppyk\u00e4ynnistimeen. Kun olet kytkenyt 12 V:n akun p\u00e4\u00e4lle, voit nyt avata oven.<\/p>\n\n\n\n
Teslan mukana toimitetaan kaksi akkua: 400 V:n akku on tarkoitettu moottorin virransy\u00f6tt\u00f6\u00f6n, kun taas 12 V:n akku on tarkoitettu apuj\u00e4rjestelmien, kuten ovien, virransy\u00f6tt\u00f6\u00f6n. Kun olet avannut ovet, varmista, ett\u00e4 j\u00e4t\u00e4t ikkunat osittain auki, kunnes olet ladannut akun t\u00e4yteen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Kuten useimmat s\u00e4hk\u00f6autot, my\u00f6s Tesla toimii p\u00e4\u00e4vetoakulla ja 12 V:n lyijyakulla. Jos 12 V:n akku kuitenkin tyhjenee kokonaan, Tesla ei toimi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 esimerkiksi ovet, ikkunat ja ajovalot eiv\u00e4t<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3304"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3304"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3304\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3305,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3304\/revisions\/3305"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3304"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3304"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3304"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}