{"id":3308,"date":"2022-03-07T11:58:16","date_gmt":"2022-03-07T11:58:16","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3308"},"modified":"2022-03-07T11:58:20","modified_gmt":"2022-03-07T11:58:20","slug":"onko-porschella-sahkoinen-katumaasturi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porschella-sahkoinen-katumaasturi\/","title":{"rendered":"Onko Porschella s\u00e4hk\u00f6inen katumaasturi?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche ei tarjoa s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 katumaasturia vuonna 2022, eik\u00e4 se ole koskaan tarjonnutkaan. Joidenkin melko salaper\u00e4isten vakoilukuvien perusteella s\u00e4hk\u00f6inen Porsche kuitenkin todenn\u00e4k\u00f6isesti n\u00e4kee pian p\u00e4iv\u00e4nvalon. Tarkemmin sanottuna Porsche t\u00e4ht\u00e4\u00e4 seuraavan sukupolven Porsche Macanin t\u00e4ydelliseen s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6isest\u00e4 Macanista tiedet\u00e4\u00e4n toistaiseksi vain v\u00e4h\u00e4n, mutta kaikki t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 saatavilla olevat tiedot l\u00f6ytyv\u00e4t t\u00e4st\u00e4 artikkelista. Jos olet k\u00e4rsim\u00e4t\u00f6n odottamaan s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 Porsche-maasturia, voit valita nykyisen Porsche EV:n, Taycanin, tai nykyisten Porsche-mallien plug-in-hybridiversiot.<\/p>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 koko autoteollisuus on hitaasti siirtym\u00e4ss\u00e4 kohti s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 tulevaisuutta, Porsche seurasi nopeasti per\u00e4ss\u00e4 Taycanilla. On turvallista sanoa, ett\u00e4 Porsche aikoo pian laajentaa mallistoaan melkoisella m\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja, mukaan lukien l\u00e4pikotaisin s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen superauto.<\/p>\n\n\n\n

Siihen asti keskustelemme tulevasta Macan EV:st\u00e4, nykyisest\u00e4 Taycan EV:st\u00e4 ja Porschen t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 saatavilla olevasta plug-in-hybridimallistosta.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen Porsche Macan – Pian julkistetaan<\/h2>\n\n\n\n

Muutamien verkossa esitettyjen kohtuullisten arvioiden perusteella s\u00e4hk\u00f6isen Macanin pit\u00e4isi alkaa noin 60 000 dollarista ja hinnat nousevat helposti 100 000 dollariin nopeimmassa ja vaikuttavimmassa Macan EV:ss\u00e4. Macan on crossover\/compact SUV, joka on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 markkinoiden suosituin autotyyppi.<\/p>\n\n\n\n

Macan tullaan todenn\u00e4k\u00f6isesti suunnittelemaan t\u00e4ysin uudelle alustalle, johon lis\u00e4t\u00e4\u00e4n kaikki Taycanin my\u00f6t\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notetut huippuluokan EV-teknologiat, kuten 800 voltin infrastruktuuri, jonka pit\u00e4isi taata nopeat latausajat, loistavat kiihdytysajat ja ylivoimainen l\u00e4mp\u00f6tehokkuus.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut Porsche-insin\u00f6\u00f6rit toteavat, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6isen Taycanin pit\u00e4isi tarjota yli 230 EPA:n arvioiman kilometrin toimintas\u00e4de ja ett\u00e4 meid\u00e4n pit\u00e4isi odottaa sen pudotusta vuonna 2023. Macaniin pit\u00e4isi tulla kaksi eri akkukokoa, jotka maksimoivat joko kantaman tai suorituskyvyn.<\/p>\n\n\n\n

Meid\u00e4n pit\u00e4isi odottaa, ett\u00e4 Porsche paljastaa s\u00e4hk\u00f6isen Macanin t\u00e4m\u00e4n vuoden lopulla, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Macan EV on muotoutumassa loistavaksi vaihtoehdoksi.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Taycan – Ensimm\u00e4inen todellinen Porsche EV.<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Taycan osoitti, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot eiv\u00e4t ole tylsi\u00e4 ja ett\u00e4 ne voivat olla dynaamisia ja hauskoja ajaa sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 ne ovat nopeita suoralla linjalla. Taycanista on tarjolla useita eri versioita, joihin kuuluvat 82 000 dollarin hintainen Taycan alhaalla ja 185 000 dollarin hintainen Taycan Turbo S. T\u00e4m\u00e4 on huippuversio.<\/p>\n\n\n\n

Taycan on saatavana my\u00f6s joko neliovisena sedanina tai Gran Turismo -kombi-mallisena autona, joka tarjoaa enemm\u00e4n tavaratilaa. Taycan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 edell\u00e4 mainittua 800 voltin s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 arkkitehtuuria, joka takaa nopeat latausajat, nopeat kiihdytysajat ja alan johtavan l\u00e4mp\u00f6tehokkuuden.<\/p>\n\n\n\n

Valikoiman kattava Taycan Turbo kulkee 0-100 km\/h alle 2,5 sekunnissa, ja se pystyy kulkemaan 220 kilometri\u00e4 yhdell\u00e4 latauksella. Valikoiman kattavimman Turbo S:n ajomatkan pit\u00e4isi olla noin 200 kilometri\u00e4, kun taas Taycan 4S:n pit\u00e4isi p\u00e4\u00e4st\u00e4 l\u00e4hemm\u00e4s 300 mailia latausten v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 on paras valikoimaan kuuluva Taycan-versio.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Taycan on valtavan vaikuttava s\u00e4hk\u00f6auto, joka avaa oven kaikille muille tuleville Porsche-elektroniikkamalleille, kuten Macanille.<\/p>\n\n\n\n

Porschen hybridit – Cayenne ja Panamera E-Hybrid.<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat nauttia sek\u00e4 polttomoottorista ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottorista mukavassa Porsche-alustassa, Cayenne tai Panamera ovat hankinnan arvoisia. Cayenne E-Hybridiss\u00e4 on 3,0 litran V6-moottori ja s\u00e4hk\u00f6moottori, joiden molempien yhteisteho on 455 hv, kun taas huippumalli Cayenne Turbo E-Hybrid tarjoaa 670 hv 4,0 litran V8-moottorista ja s\u00e4hk\u00f6moottorista.<\/p>\n\n\n\n

Saman voimansiirron saa my\u00f6s Panameraan, ja sen tehot ovat identtiset. 911-, Macan- ja Boxster\/Cayman-malleja ei viel\u00e4 ole saatavana hybridivoimansiirrolla, mutta ne tulevat todenn\u00e4k\u00f6isesti aikanaan.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat e-Hybrid Turbo -mallit ovat my\u00f6s tehokkaimmat ICE Porsche -mallit, joita on olemassa. 670 hevosvoimaa 4-ovisessa sedanissa ja suuressa katumaasturissa on resepti, jonka tiedet\u00e4\u00e4n kiihottavan kaikkia suorituskykyfriikkej\u00e4 ymp\u00e4ri maailmaa.<\/p>\n\n\n\n

On oikeastaan hieman mielet\u00f6nt\u00e4, ett\u00e4 voimme ostaa t\u00e4llaisia autoja, sill\u00e4 hybridivoimansiirtoa ei otettu k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, jotta autoista tulisi nopeampia ja aggressiivisempia, vaan Priuksen kaltaisia autoja varten, joissa tehokkuus on etusijalla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche Macan sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Nykyinen Porsche Macan on todellakin sen arvoinen, sill\u00e4 se on valtavan kyvyk\u00e4s katumaasturi, joka tasapainoilee ylivoimaisen mukavuuden ja Porschen legendaarisen luotettavuuden ja haluttavuuden v\u00e4lill\u00e4. Se on paras kompakti katumaasturi, mit\u00e4 tulee arvon s\u00e4ilymiseen, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 dynaamisimpana myynniss\u00e4 olevana pienen\u00e4 katumaasturina.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa Macan-versioissa on tehokkaat moottorit, lukuun ottamatta l\u00e4ht\u00f6tason 2,0 litran nelisylinterist\u00e4 moottoria, joka on hieman vaimea. Kaiken kaikkiaan Macan on todellakin sen arvoinen, sill\u00e4 se on mukava auto, joka tarjoaa luokkansa johtavan arvon s\u00e4ilymisen, suorituskyvyn ja vetovoiman.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa hybridi-Porsche?<\/h3>\n\n\n\n

E-Hybrid-mallivalikoima tarjoaa joko j\u00e4rkev\u00e4mm\u00e4n kilometreihin keskittyv\u00e4n kokoonpanon, joka l\u00f6ytyy sek\u00e4 Cayennen ett\u00e4 Panameran 3,0 litran V6-moottorista, tai naurettavan 670 hv:n V8- ja s\u00e4hk\u00f6moottoriyhdistelm\u00e4n. Molemmissa moottorikokoonpanoissa on nyky\u00e4\u00e4n paljon j\u00e4rke\u00e4, sill\u00e4 hybrideill\u00e4 ja s\u00e4hk\u00f6moottoreilla on muutamia etuja.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 hybridiporschen ostaminen kannattaa. Valikoiman huipulla olevat Turbo E-Hybrid -mallit ovat nopeinta ja tehokkainta Porschea, mit\u00e4 nyky\u00e4\u00e4n voi ostaa, kun taas 3,0 litran V6-versiot ovat taloudellisimpia.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Taycan sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit s\u00e4hk\u00f6autoa, jossa suorituskyky, tyyli, mukavuus ja teknologia ovat tasapainossa paremmin kuin useimmissa muissa autoissa, Taycan on hankittava. Taycan kilpailee Tesla Modelin, Audi e-Tron GT:n, Lucid Airin ja Mercedes EQS:n kaltaisten autojen kanssa parhaasta luksuss\u00e4hk\u00f6sedanista.<\/p>\n\n\n\n

Mielest\u00e4ni Taycan vie voiton n\u00e4ist\u00e4 kaikista parhaimpana suorituskykyisen\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autona luokkansa johtavalla laadulla ja muotoiluvalinnoilla, kun taas Model S on mukavin k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja EQS on ylellisin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche ei tarjoa s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 katumaasturia vuonna 2022, eik\u00e4 se ole koskaan tarjonnutkaan. Joidenkin melko salaper\u00e4isten vakoilukuvien perusteella s\u00e4hk\u00f6inen Porsche kuitenkin todenn\u00e4k\u00f6isesti n\u00e4kee pian p\u00e4iv\u00e4nvalon. Tarkemmin sanottuna Porsche t\u00e4ht\u00e4\u00e4 seuraavan sukupolven<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3308"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3308"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3308\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3309,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3308\/revisions\/3309"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3308"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3308"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3308"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}