{"id":3310,"date":"2022-03-07T11:58:46","date_gmt":"2022-03-07T11:58:46","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3310"},"modified":"2022-03-07T11:58:48","modified_gmt":"2022-03-07T11:58:48","slug":"onko-porschessa-paljon-ongelmia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porschessa-paljon-ongelmia\/","title":{"rendered":"Onko Porschessa paljon ongelmia?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche on saksalainen luksusautojen valmistaja, joka on keskittynyt valmistamaan hyvin suunniteltuja, luotettavia ja haluttuja urheiluautoja ja premium-luokan autoja. Porsche aloitti aluksi urheiluautomerkkin\u00e4, mutta my\u00f6hemmin siihen kuului my\u00f6s luksusmalleja, kuten Cayenne- ja Macan-maasturit sek\u00e4 Porsche Panamera -sedan.<\/p>\n\n\n\n

Porsche tunnetaan ennen kaikkea 911-mallista, joka on kiistatta yksi kaikkien aikojen parhaista urheiluautoista. 70-vuotisessa perinn\u00f6ss\u00e4 911 s\u00e4ilytti klassisen takamoottorilla varustetun urheiluauton reseptin, joka ei ole muuttunut kovinkaan paljon vuosien varrella.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen Porsche on johtava luksusautomerkki, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Porschet kest\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, vaikka niiden yll\u00e4pito maksaakin paljon rahaa. Siksi niiss\u00e4 ei ole kovinkaan paljon ongelmia, mutta vain jos niit\u00e4 huolletaan oikein.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmat Porsche Cayenne- ja Panamera-mallit eiv\u00e4t ole yht\u00e4 tukevia kuin nykyaikaiset Cayenne- ja Panamera-mallit. 911 on luotettava, luotettava, ja siin\u00e4 esiintyy harvoin ongelmia, kun taas Cayman\/Boxster on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama tarina. Lopuksi, t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen Taycan vaikuttaa my\u00f6s melko luotettavalta autolta.<\/p>\n\n\n\n

Porschen luotettavuus – Luokkansa johtava<\/h2>\n\n\n\n

Useiden verkossa julkaistujen luotettavuustaulukoiden ja -tutkimusten mukaan Porschea pidet\u00e4\u00e4n yhten\u00e4 luotettavimmista automerkeist\u00e4 ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Porsche valmistaa hyvin suunniteltuja autoja, jotka eiv\u00e4t muutu kovin paljon vuosien varrella.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ei kuitenkaan ole aina ollut, sill\u00e4 Porsche ei ollut yht\u00e4 luotettava 20-30 vuotta sitten. P\u00e4invastoin, Porsche oli ennen suhteellisen ep\u00e4luotettava automerkki, mutta se onnistui parantamaan toimintaansa, ja nyt se on merkki, jonka kanssa useimmat muut merkit haluavat kilpailla luotettavuuden suhteen.<\/p>\n\n\n\n

J.D. Power on yksi tunnetuimmista luotettavuutta arvioivista organisaatioista, ja se antoi Porschelle erinomaisen arvosanan 5 t\u00e4hte\u00e4 5:st\u00e4. 911 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan Porschen luotettavin malli, kun taas vanhemmat Cayenne- ja Panamera-mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan kaikkein ep\u00e4luotettavimpia.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan on turvallista sanoa, ett\u00e4 Porscheissa ei ole ongelmia kovinkaan usein ja ett\u00e4 ne ovat todellakin luotettavia. Jotkin mallit ovat parempia kuin toiset, mutta ne kaikki tyydytt\u00e4v\u00e4t kuitenkin useimmat asiakkaat. Kaikki t\u00e4m\u00e4 on kuitenkin mahdollista vain, jos huollat Porscheasi asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Porschen huolto – kallista<\/h2>\n\n\n\n

Useimmat Porsche-mallit tarvitsevat m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoa noin 10 000 mailin v\u00e4lein, v\u00e4lihuoltoa 20 000 mailin v\u00e4lein ja p\u00e4\u00e4huoltoa 40 000 mailin v\u00e4lein. S\u00e4\u00e4nn\u00f6llinen 10 000 mailin huoltosuunnitelma sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 \u00f6ljynvaihdon ja \u00f6ljynsuodattimen vaihdon. 20 000 mailin huoltoon kuuluu my\u00f6s matkustamon ilmansuodattimen vaihto ja ajoneuvon perusteellisempi tarkastus.<\/p>\n\n\n\n

40 000 mailin suurhuollossa vaihdetaan yleens\u00e4 my\u00f6s muita t\u00e4rkeit\u00e4 auton osia, kuten sytytystulpat tai kierukkahihnat. Kaikkiin n\u00e4ihin kuuluu yleens\u00e4 my\u00f6s renkaiden tarkastus, akun kunnon tarkastus, j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n tarkastus, jarrunesteen vaihto, jarrupalojen\/jarrusatuloiden tarkastus ja vaihto, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n tarkastus ja niin edelleen.<\/p>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, Porschen huolto maksaa paljon rahaa. Ensimm\u00e4isten 10 vuoden aikana Porschet maksavat yleens\u00e4 yli 20 000 dollaria. Useimpien luksusmerkkien keskiarvo on noin 10 000 dollaria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Porschen yll\u00e4pito on todella kallista.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4h\u00e4n sis\u00e4ltyv\u00e4t tietysti huippuluokan superautot, kuten Carrera GT ja 918 Spyder, jotka nostavat keskim\u00e4\u00e4r\u00e4isi\u00e4 kustannuksia melkoisesti. Tavallisemmat Porsche-mallit, kuten Panamera, Cayenne, 911 ja Boxster\/Cayman, eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 kalliita.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Porsche-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porschet, kuten kaikki muutkin eurooppalaiset merkit, ovat alttiita vuotamaan melkoisesti. Yleisin Porschen vuoto-ongelma liittyy takatiivisteisiin, joita voi joskus olla vaikea korjata. Koska useimmilla Porsche-malleilla ei ajeta p\u00e4ivitt\u00e4in, niill\u00e4 on taipumus istua pitk\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 vahingoittaa akkua.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmissa manuaalik\u00e4ytt\u00f6isiss\u00e4 Porsche-malleissa on usein ongelmia kytkinpolkimen kanssa, mik\u00e4 johtuu paineakusta, joka tekee kytkinpolkimesta raskaan. My\u00f6s vanhempien Tiptronic-automaattivaihteistojen tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan, erityisesti ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne- ja Panamera-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Porschet tarvitsevat asianmukaista huoltoa, jotta n\u00e4it\u00e4 ongelmia ei ilmenisi. Jotta mik\u00e4 tahansa auto olisi luotettava, se tarvitsee asianmukaista huoltoa. T\u00e4m\u00e4 p\u00e4tee erityisesti Porschen kaltaisiin monimutkaisiin luksusautoihin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko Porschet sen arvoisia?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuu siit\u00e4, kenelt\u00e4 kysyt, mutta on melko yleisesti tiedossa, ett\u00e4 Porsche-autot ovat useista eri syist\u00e4 useimpia muita liikenteess\u00e4 olevia autoja korkeammalla tasolla. Ensinn\u00e4kin Porschet ovat suorituskykyisi\u00e4 autoja, joita valmistaa merkki, joka on keskittynyt selv\u00e4sti moottoriurheiluun ja kilpaurheiluun. T\u00e4m\u00e4 DNA on ilmeinen jopa kaikkein ylellisimmiss\u00e4 ja ei-rasittavimmissa Porsche-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Toiseksi, Porsche-mallit ovat laadukkaasti valmistettuja tuotteita, joissa on korkealaatuisia materiaaleja ja kaikenlaista 2000-luvun ylellisyysteknologiaa. Kolmanneksi ne ovat luotettavia ja s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t yleens\u00e4 hyvin arvonsa. Kaiken kaikkiaan on turvallista sanoa, ett\u00e4 Porschet ovat todellakin sen arvoisia.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 Porschen kannattaa hankkia?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 haluat autolta. Jos haluat mukavan luksusauton, Panamera on paras valinta. Jos rakastat maastureita, tilaa ja hy\u00f6dyllisyytt\u00e4 uhraamatta ylellisyytt\u00e4, Cayenne on sinun valintasi. Voit tietysti harkita my\u00f6s Macania, jos haluat pienemm\u00e4n aidon Porsche-maasturin.<\/p>\n\n\n\n

911 on kiistatta kaikkien aikojen paras Porsche-malli, koska se on Porschen perusmalli. Siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t suorituskyky ja ylellisyys paremmin kuin miss\u00e4\u00e4n muussa Porsche-mallissa, ja se my\u00f6s n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4. Lopuksi, jos olet ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llinen ja haluat s\u00e4hk\u00f6auton, sinun kannattaa harkita Taycania tai odottaa vuosi tai kaksi, kunnes Porsche julkaisee Macan EV:n.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Porsche on huonoin hankkia?<\/h3>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven Porsche Cayenne on luultavasti huonoin Porsche, jonka voi ostaa juuri nyt, koska se on halpa ostaa mutta todella kallis omistaa. Lis\u00e4ksi 1. sukupolven Cayenne ei ole kaikkien aikojen parhaimman n\u00e4k\u00f6inen Porsche, ja siit\u00e4 useimmat Porsche-harrastajat ovat yleens\u00e4 samaa mielt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kannattaa seurata syd\u00e4nt\u00e4\u00e4n, ja jos haluaa mallin, jota useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t tyls\u00e4n\u00e4, hitaana tai rumana, se on viime k\u00e4dess\u00e4 itsest\u00e4 kiinni. Kyse on sinun rahoistasi ja mieltymyksist\u00e4si, mutta muista kiinnitt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 huomiota huoltoon ja luotettavuuteen liittyviin n\u00e4k\u00f6kohtiin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche on saksalainen luksusautojen valmistaja, joka on keskittynyt valmistamaan hyvin suunniteltuja, luotettavia ja haluttuja urheiluautoja ja premium-luokan autoja. Porsche aloitti aluksi urheiluautomerkkin\u00e4, mutta my\u00f6hemmin siihen kuului my\u00f6s luksusmalleja, kuten Cayenne-<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3310"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3310"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3310\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3311,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3310\/revisions\/3311"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3310"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3310"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3310"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}