{"id":3316,"date":"2022-03-07T12:02:42","date_gmt":"2022-03-07T12:02:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3316"},"modified":"2022-03-07T12:02:45","modified_gmt":"2022-03-07T12:02:45","slug":"porsche-cayenne-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-cayenne-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Porsche Cayenne – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Porsche Cayenne on ylellinen keskikokoinen katumaasturi ja yksi kaikkien aikojen suosituimmista Porsche-malleista. Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne esiteltiin jo vuonna 2003, ja se oli tuotannossa vuoteen 2010 asti. Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne on nyky\u00e4\u00e4n suhteellisen ep\u00e4suosittu auto merkkins\u00e4 lis\u00e4ksi, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman oudolta eik\u00e4 ole luotettavin auto markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Cayennen toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2011 ja se oli tuotannossa vuoteen 2018 asti. T\u00e4m\u00e4 Cayennen sukupolvi on nyt eritt\u00e4in suosittu auto, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta ja on paljon luotettavampi. Nykyinen Cayennen sukupolvi on paras Cayenne-malli t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4, ja sit\u00e4 on saatavana joko coup\u00e9- tai tavallisena katumaasturina.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Cayenne on n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4, dynaaminen ja ylellinen. Kaikki sis\u00e4tilojen materiaalit ovat vertaansa vailla, ja sis\u00e4tilojen yleinen muotoilu on samaan aikaan sek\u00e4 huipputeknist\u00e4 ett\u00e4 hillitty\u00e4. Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne on kaikkein ongelmallisin, kaksi j\u00e4lkimm\u00e4ist\u00e4 sukupolvea n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan paljon luotettavampia.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Cayenne on haluttu katumaasturi sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on Porsche, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on kaiken kaikkiaan hyv\u00e4 katumaasturi. Cayennen toinen sukupolvi on nyt melko helposti saatavissa, ja se kannattaa hankkia, varsinkin faceliftin j\u00e4lkeinen versio.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Cayennen 1. sukupolvi – 2003-2010<\/h2>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne on saatavana muutamalla eri moottorivaihtoehdolla, jotka vaihtelevat 250 hv:n 3,2 litran V6-moottorista perustason malliin, keskitason S-malliin, jossa on 4,5 litran V8-moottori 340 hv:n teholla, ja Turbo-malleihin, jotka tarjoavat 450-550 hv:n tehon 5,4\/5,8 litran twin-turbo V8:n huippumallista.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne on saatavana joko 955 pre-facelift- tai 957 post-facelift-mallina 2010 ja siit\u00e4 eteenp\u00e4in. 957 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 halutuin auto, koska se on luotettavampi ja tarjoaa muutaman modernimman muotoilun ja tekniikan yksityiskohdan. Kaiken kaikkiaan muotoilu on kyseenalaista, mutta kokonaisuus on todellakin vaikuttava.<\/p>\n\n\n\n

Voit ostaa 1. sukupolven ennen faceliftia olevat mallit 4 000-18 000 dollarilla ja faceliftin j\u00e4lkeiset mallit 8000-25 000 dollarilla. Luotettavuuden kannalta 1st gen on suhteellisen luotettava, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan oikein, mutta kun otetaan huomioon, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ovat nyt todella helposti saatavilla, useimmat ihmiset eiv\u00e4t huolla niit\u00e4 kovin hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Automaattivaihteistolla on tunnetusti ongelmia, erityisesti aiemmissa malleissa. Jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen, kiinnit\u00e4 huomiota huoltotietoihin ja tee aina ennen ostoa tarkastus, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot ovat edelleen todella kalliita omistaa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Cayennen 2. sukupolvi – 2011-2018<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Cayennen 2. sukupolvi on paljon suositumpi malli verrattuna nyrkkisukupolveen, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kauniimmalta ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on luotettavampi. Lis\u00e4ksi toinen sukupolvi on paljon dynaamisempi, ylellisempi ja tehokkaampi.<\/p>\n\n\n\n

Tarjolla on my\u00f6s useita moottoreita alkaen 3,5 litran V6-moottorista, jossa on 300 hv, aina 4,8 litran V8-turbomoottoriin, jossa on 570 hv. Cayennen perustason malli, jossa on edell\u00e4 mainittu 3,5 litran moottori, ja Cayenne S -malli, jossa on 3,6 litran V6-turbomoottori, jossa on 420 hv, ovat kaksi suosituinta mallia toisen k\u00e4den markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Cayennen toinen sukupolvi on l\u00e4hes kaikin puolin parempi. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4 my\u00f6s sis\u00e4lt\u00e4, sill\u00e4 se muistuttaa melko paljon Cayennen nykyist\u00e4 sukupolvea. Luotettavuudeltaan se on paljon parempi kuin edelt\u00e4j\u00e4ns\u00e4, mutta sen yll\u00e4pito maksaa my\u00f6s paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan toisen sukupolven Cayenne on saatavissa 17 000-70 000 dollarilla mallista, ajokilometreist\u00e4 ja yleiskunnosta riippuen.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Cayennen kolmas sukupolvi – 2018-nykyisin<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Cayennen nykyisess\u00e4 sukupolvessa otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n coupe-korimalli, jotta se olisi kilpailukykyisempi BMW X6:n, GLE Coup\u00e9n ja Audi Q8:n kaltaisten autojen kanssa. Nykyinen Cayenne tarjoaa tehokkaammat, mutta pienemm\u00e4t ja tehokkaammat moottorit verrattuna sen molempiin edelt\u00e4jiin.<\/p>\n\n\n\n

Suosituimmissa Cayenne- ja Cayenne S -malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 3,0 litran V6-turbomoottoria, jossa on 340 ja 440 hevosvoimaa. Huippumalli Cayenne Turbo GT tarjoaa 4,0 litran tuplaturbov8-moottorin, jossa on 640 hv. Kolmannen sukupolven Cayenne esitteli my\u00f6s melkoisen m\u00e4\u00e4r\u00e4n hybridimalleja, joista Turbo S E-Hybrid on tehokkain Porsche SUV 700 hv:ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kolmannen sukupolven Cayenne on todellinen nykyaikainen auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saat kaikki ominaisuudet ja tekniikat, joita voit odottaa uudelta Porsche-mallilta. Hinnat vaihtelevat 50 000 dollarin puoliv\u00e4list\u00e4 aina erikoisempien mallien yli 200 000 dollariin asti.
Luotettavuuden kannalta 3. sukupolven Cayenne on useimmille viel\u00e4 takuun piiriss\u00e4, mutta kaiken kaikkiaan se on t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 luotettavin Porsche-maasturi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Porsche Cayenne minun pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat parhaan, uusimman ja h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vimm\u00e4n, valitse 3rd gen Cayenne, koska et tule pettym\u00e4\u00e4n. Jos kuitenkin yli 50 000 dollarin lunastaminen k\u00e4ytetyst\u00e4 autosta on sinulle ongelma, sinun kannattaa tutustua faceliftin j\u00e4lkeisiin 2nd gen Cayenne -malleihin, sill\u00e4 ne ovat paljon reilummin hinnoiteltuja, mutta eiv\u00e4t eroa 3. gen-malleista.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne on hankittu maku, sill\u00e4 joidenkin mielest\u00e4 se on tyls\u00e4 ja ruma, kun taas toiset pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 eritt\u00e4in arvokkaana.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kallis Cayenne on omistaa?<\/h3>\n\n\n\n

Riippumatta siit\u00e4, mink\u00e4 sukupolven Cayenneen valitset, sinun on varattava jonkin verran rahaa huoltokustannuksiin, sill\u00e4 n\u00e4iden luksusmaastureiden yll\u00e4pito voi maksaa melko paljon rahaa. Cayenne on Porsche, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat huomattavat.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven mallit ovat halpoja ostaa, mutta niiden omistaminen ei ole halvempaa kuin my\u00f6hempien mallien, vaikka ne kest\u00e4v\u00e4tkin aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Cayenne parempi kuin kilpailijansa?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Cayenne kilpailee BMW X6:n, Mercedes GLE Coupen, Audi Q8:n ja mahdollisesti jopa Lamborghini Urusin kanssa, kun kyseess\u00e4 on korkeamman hintaluokan malli. X6 aloitti n\u00e4m\u00e4 markkinat, ja nykyisen sukupolven X6 on valtavan vaikuttava auto, kun taas GLE on mielest\u00e4ni hieman v\u00e4hemm\u00e4n j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Q8 on kiistatta joukon komein, ja se on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 suosituin Coupe-maasturi. Urus on j\u00e4nnitt\u00e4vin vaihtoehto, mutta se maksaa aika paljon enemm\u00e4n. Kaiken kaikkiaan Cayenne pystyy enemm\u00e4n kuin hyvin kilpailemaan n\u00e4iden kanssa ja jopa ylitt\u00e4m\u00e4\u00e4n ne monilla segmenteill\u00e4, kuten laadussa ja merkkien houkuttelevuudessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche Cayenne on ylellinen keskikokoinen katumaasturi ja yksi kaikkien aikojen suosituimmista Porsche-malleista. Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne esiteltiin jo vuonna 2003, ja se oli tuotannossa vuoteen 2010 asti. Ensimm\u00e4isen sukupolven Cayenne on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3316"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3316"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3316\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3317,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3316\/revisions\/3317"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3316"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3316"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3316"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}