{"id":3320,"date":"2022-03-07T12:03:58","date_gmt":"2022-03-07T12:03:58","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3320"},"modified":"2022-03-07T12:04:00","modified_gmt":"2022-03-07T12:04:00","slug":"minka-vuoden-porsche-cayennea-kannattaa-valttaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/minka-vuoden-porsche-cayennea-kannattaa-valttaa\/","title":{"rendered":"Mink\u00e4 vuoden Porsche Cayennea kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche Cayenne on Porschen luksusmaasturin lippulaiva, jota on saatavana kolmessa eri sukupolvessa alkaen l\u00e4hes 20 vuotta sitten. Cayennen 1. sukupolvi on nyt suhteellisen vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se vaatii perusteellisempaa tarkastusta, jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, ett\u00e4 Cayennen 2. sukupolvi olisi virheet\u00f6n, sill\u00e4 my\u00f6s siin\u00e4 on muutamia mainittavia ongelmia. Kaiken kaikkiaan my\u00f6hemm\u00e4t 3. sukupolven Cayenne-mallit ovat parhaita hankkia sek\u00e4 tekniikan ett\u00e4 luotettavuuden kannalta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Cayennen huonoimmat vuosimallit ovat ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 vuosimallit 2004 ja 2011, sill\u00e4 n\u00e4iss\u00e4 kahdessa on melko paljon kalliita ja stressaavia ongelmia. Jos kuitenkin huolehdit Cayennestasi kunnolla etk\u00e4 hanki \u00e4lytt\u00f6m\u00e4n paljon kilometrej\u00e4 ajavaa yksil\u00f6\u00e4, sinun pit\u00e4isi pysty\u00e4 nauttimaan jopa vuoden 2004 ja 2011 malleista.<\/p>\n\n\n\n

Parhaita Cayenne-mallivuosia ovat kunkin mallisukupolven my\u00f6hemm\u00e4t mallit. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 parhaita 1. sukupolven Cayenne-malleja ovat vuoden 2009 ja sit\u00e4 uudemmat mallit, parhaita 2. sukupolven Cayenne-malleja ovat vuoden 2017 mallit ja parhaita kolmannen sukupolven Cayenne-malleja ovat nykyiset mallit eli 2021\/2022 mallit.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2004 Cayenne-mallit – Yksi kaikkien aikojen ongelmallisimmista Porsche-malleista.<\/h2>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n Porsche tunnetaan luotettavista ja pitk\u00e4ik\u00e4isist\u00e4 malleista, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 kaikki maailman johtavat luotettavuustaulukot ja tutkimukset ovat yleens\u00e4 samaa mielt\u00e4. N\u00e4in ei kuitenkaan aina ollut, sill\u00e4 2000-luvun alun Porschet ovat tunnetusti ongelmallisempia, sek\u00e4 vanhuuden ett\u00e4 Porschen silloisten vaikeuksien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 oli my\u00f6s aikaa, jolloin Porsche toi markkinoille Porsche Cayennen ensimm\u00e4isen sukupolven. Se ei tarkoita, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 varhaiset Porsche Cayenne -mallit olisivat todella huonoja, vaan l\u00e4hinn\u00e4 siksi, ett\u00e4 niiden korjaaminen on kallista. Yleisimm\u00e4t ongelmat vuoden 2004 Cayenne-malleissa liittyv\u00e4t j\u00e4\u00e4hdytysneste-, voimansiirto- ja s\u00e4hk\u00f6ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmana on se, ett\u00e4 niiden korjaaminen maksaa usein jopa muutaman tuhannen dollarin verran, mit\u00e4 ei haluta autolta, joka maksaa alun perin muutaman tuhat dollaria. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 on melko todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 1. sukupolven Cayennesta tulee vakuutuskirjaus, jopa suhteellisen pienten ongelmien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 on parasta vain v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 n\u00e4it\u00e4, koska t\u00e4m\u00e4 ei ole jotain, mit\u00e4 haluat k\u00e4sitell\u00e4. Halpa Porsche on illuusio, sill\u00e4 halpaa Porschea ei ole olemassa, ehk\u00e4 videopeliss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2011 Porsche Cayenne – Viel\u00e4 ongelmallisempi Porsche Cayenne -malli.<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Cayennen toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2011, ja se toi mukanaan melko paljon mainitsemisen arvoisia p\u00e4ivityksi\u00e4, joihin kuuluvat muun muassa paremman n\u00e4k\u00f6inen sis\u00e4- ja ulkomuotoilu, paremmat ja tehokkaammat moottorit sek\u00e4 yleinen p\u00e4ivitys hienostuneisuudessa, teknologiassa ja ylellisyydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Monien p\u00e4ivitysten my\u00f6t\u00e4 tuli kuitenkin my\u00f6s monia mahdollisia ongelmia, erityisesti ensimm\u00e4isten 2. sukupolven mallien eli vuoden 2011 mallien kohdalla. Vuoden 2011 Cayenne on todenn\u00e4k\u00f6isesti kaikkein kyseenalaisin Cayenne, jonka voit ostaa, koska sit\u00e4 vaivaavat usein lopulliset moottoriongelmat, jotka Porsche n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 suurimmaksi osaksi sivuuttavan.<\/p>\n\n\n\n

Ihmiset valittivat, ett\u00e4 jopa v\u00e4h\u00e4n ajetuissa autoissa moottorit ovat kuolleet, renkaat ja jarrut ovat kuluneet ennenaikaisesti ja j\u00e4\u00e4hdytysongelmia on ilmennyt. Edell\u00e4 mainittu moottorivika on suurin mahdollinen ongelma kaikista Porsche Cayenne -sukupolvista, joten v\u00e4lt\u00e4 vuoden 2011 malleja.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, ett\u00e4 kaikki 1. ja 2. sukupolven Cayenne-mallit olisivat huonoja, koska ne eiv\u00e4t ole. Monet ensimm\u00e4isen, toisen ja kolmannen sukupolven Cayenne-mallit ovat ylivoimaisia, ja listaamme ne seuraavassa kappaleessa.<\/p>\n\n\n\n

Parhaat Porsche Cayenne -sukupolvet, joita sinun kannattaa harkita<\/h2>\n\n\n\n

Kaikkia Porsche Cayenne -malleja ei ole tehty samanarvoisiksi, sill\u00e4 kaikista kolmesta sukupolvesta my\u00f6hemm\u00e4t mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan kaikkein v\u00e4hiten ongelmallisia. Parhaat 1. sukupolven Cayenne-mallit ovat faceliftin j\u00e4lkeiset, tarkemmin sanottuna vuoden 2009 ja 2010 mallit, koska ne ovat tehtaalta l\u00e4htien kaikkein parhaiten lajiteltuja.<\/p>\n\n\n\n

Suurin piirtein sama juttu on Porsche Cayennen toisen sukupolven kanssa, sill\u00e4 faceliftin j\u00e4lkeiset 2017-mallit ovat parhaita ostettavia. N\u00e4m\u00e4 vuoden 2017 Porsche Cayenne -mallit ovat kiistatta paras vaihtoehto juuri nyt, sill\u00e4 ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 kalliita kuin kolmannen sukupolven mallit, mutta ne ovat moderneja ja haluttuja.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan parhaat Porsche Cayenne -mallit ovat aivan uusimmat, vuosimallien 2021 ja 2022 mallit, koska ne ovat uusimpia, edistyksellisimpi\u00e4 ja j\u00e4nnitt\u00e4vimpi\u00e4, erityisesti upouudet Turbo GT- ja hybridimallit.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Porsche Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Vastaus t\u00e4h\u00e4n kysymykseen on hyvin subjektiivinen, sill\u00e4 useimmat ihmiset, joilla on taipumus ostaa Cayenne, ovat kiinnostuneita siit\u00e4 muutamasta eri syyst\u00e4. Ensimm\u00e4inen on se, ett\u00e4 se on Porschen katumaasturi, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu hyv\u00e4lt\u00e4, ainakin 2. ja 3. sukupolvi n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t ja tuntuvat hyv\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toinen syy on se, ett\u00e4 ne ovat haluttuja autoja, jotka n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t hyv\u00e4lt\u00e4, toimivat hyvin, ovat ylellisi\u00e4 ja joissa on laadukkaita materiaaleja ja hyvin suunniteltuja moottoreita. Kaiken kaikkiaan, jos haluat Cayennen, sinun kannattaa ostaa se, mutta vain jos olet t\u00e4ysin tietoinen siit\u00e4, mit\u00e4 t\u00e4llaisen auton yll\u00e4pit\u00e4minen ja omistaminen vaatii.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Cayenne paras Porschen luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Parhaan Porschen luksusauton tittelist\u00e4 kiistell\u00e4\u00e4n kovasti Panamera sedanin ja Cayennen v\u00e4lill\u00e4. Jotkut pit\u00e4v\u00e4t Panameraa parhaana, h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4vimp\u00e4n\u00e4 ja leukoja hivelevimp\u00e4n\u00e4 Porsche-ylellisysautona, kun taas toiset pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 paisuneen n\u00e4k\u00f6isen\u00e4 ja melko ep\u00e4k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisen\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Cayenne on j\u00e4rkev\u00e4mpi p\u00e4\u00e4t\u00f6s, sill\u00e4 se tarjoaa kaikki katumaasturin edut ja on samalla dynaaminen, ylellinen ja paljon haluttavampi. N\u00e4in ollen on turvallista sanoa, ett\u00e4 Cayenne on todellakin Porschen t\u00e4rkein luksusauto.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Macan parempi kuin Porsche Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Macan on Porschen l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturi, joka on sek\u00e4 pienempi ett\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n tehokas kuin Cayenne. Cayenne on my\u00f6s halutumpi ja paremman n\u00e4k\u00f6inen katumaasturi, koska se on kalliimpi ja sit\u00e4 tarjotaan useammalla moottorilla.<\/p>\n\n\n\n

Macan on tosiaan mukava auto, mutta Cayenne on paljon parempi. Macanin seuraava sukupolvi on kuitenkin pian tulossa markkinoille, ja siin\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti esitell\u00e4\u00e4n Porschen muotoilun seuraava sukupolvi, joten pysy kuulolla, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 saattaa jopa muuttua seuraavan sukupolven Macanin my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche Cayenne on Porschen luksusmaasturin lippulaiva, jota on saatavana kolmessa eri sukupolvessa alkaen l\u00e4hes 20 vuotta sitten. Cayennen 1. sukupolvi on nyt suhteellisen vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se vaatii<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3320"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3320"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3320\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3321,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3320\/revisions\/3321"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3320"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3320"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3320"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}