{"id":3330,"date":"2022-03-07T12:07:06","date_gmt":"2022-03-07T12:07:06","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3330"},"modified":"2022-03-07T12:07:08","modified_gmt":"2022-03-07T12:07:08","slug":"yleisia-ongelmia-bmw-z4n-kanssa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-bmw-z4n-kanssa\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia BMW Z4:n kanssa"},"content":{"rendered":"\n

BMW Z4 on yksi markkinoiden parhaista roadstereista. T\u00e4m\u00e4 auto ei ainoastaan suoriudu erinomaisesti, vaan siin\u00e4 on my\u00f6s mukava ja tyylik\u00e4s sisustus. Mutta mitk\u00e4 ovat yleisi\u00e4 ongelmia, jotka BMW Z4:n omistajien tulisi tiet\u00e4\u00e4?<\/p>\n\n\n\n

BMW Z4 2-ovisessa avoautossa on useita yleisi\u00e4 ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4 ennen kuin he investoivat t\u00e4h\u00e4n erinomaiseen autoon. Joitakin niist\u00e4 ovat s\u00e4hk\u00f6ongelmat, moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t, \u00f6ljyvuodot, viallinen j\u00e4\u00e4hdytysneste, ohjauspy\u00f6r\u00e4n kolina, viallinen avoauton katto ja vialliset ovenkahvat.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat joitakin BMW Z4:n yleisimpi\u00e4 ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW Z4 on kaunis ja tehokas, siin\u00e4 on paljon s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 vikoja, joista kiinnostuneiden ostajien on syyt\u00e4 olla tietoisia. T\u00e4m\u00e4 on synonyymi useimmille BMW:ille. BMW Z4:ss\u00e4 pyyhkij\u00e4mekanismi pett\u00e4\u00e4 aika ajoin. Muita s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 osia, joissa on ongelmia, ovat j\u00e4\u00e4hdytystuuletin ja vilkku.<\/p>\n\n\n\n

Huomaa, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat yleisempi\u00e4 vanhemmissa BMW Z4 -malleissa kuin uusimmissa.<\/p>\n\n\n\n

Moottori syttyy v\u00e4\u00e4rin<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen BMW Z4:n ongelma on moottorin syttyminen v\u00e4\u00e4rin. Kun n\u00e4in tapahtuu, auto siirtyy limp-tilaan est\u00e4\u00e4kseen katalysaattorin vaurioitumisen, koska polttoainetila on joko liian rikas tai liian laiha. Se tekee t\u00e4m\u00e4n sammuttamalla vaihteiston elektroniikan.<\/p>\n\n\n\n

Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 polttoaine on liian runsasta tai liian laihaa, moottori voi sytty\u00e4 v\u00e4\u00e4rin DISA-venttiilin rikkoutumisen vuoksi. Jos n\u00e4in on, t\u00e4m\u00e4 venttiili on vaihdettava. Jos moottori syttyy v\u00e4\u00e4rin DISA-venttiilin takia, moottorista kuuluu yleens\u00e4 kolisevaa \u00e4\u00e4nt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen j\u00e4\u00e4hdytysnestej\u00e4rjestelm\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

Lukuisat ihmiset ovat raportoineet, ett\u00e4 joissakin vuosien 2003-2005 ja 2008 BMW Z4 -autoissa on ollut ongelmia j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotamisen kanssa. T\u00e4m\u00e4n seurauksena moottorit ylikuumenevat. J\u00e4\u00e4hdytysneste on eritt\u00e4in t\u00e4rke\u00e4 autossa, sill\u00e4 se suojaa moottoria ylikuumenemiselta. Jos j\u00e4\u00e4hdytysneste vuotaa, moottori kuumenee.<\/p>\n\n\n\n

Ohjauspy\u00f6r\u00e4n kolina<\/h3>\n\n\n\n

Ohjauspy\u00f6r\u00e4n kolina on ongelma joissakin BMW Z4 -malleissa. Kourallinen vuosien 2003-2008 BMW Z4:n omistajia on valittanut t\u00e4st\u00e4 ongelmasta. He kertoivat, ett\u00e4 he voivat tuntea ohjauspy\u00f6r\u00e4n kolinan jarruttaessaan.<\/p>\n\n\n\n

Toisissa tilanteissa he saattoivat kuulla halkeilevan \u00e4\u00e4nen yritt\u00e4ess\u00e4\u00e4n ajaa peruutusvaihteella, mik\u00e4 johtui viallisesta etutukivarren kiinnitysholkin holkista. Jos BMW Z4:ss\u00e4si on sama ongelma, voit vaihtaa viallisen osan ja v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 ongelman.<\/p>\n\n\n\n

Jarruputkien ruoste ja korroosio<\/h3>\n\n\n\n

Ruoste on yleinen ongelma useimmissa luksusautoissa. My\u00f6s BMW Z4:ss\u00e4 on t\u00e4m\u00e4 ongelma, ja se on yleinen jarruputkissa. Jos BMW Z4 on ajanut yli 40 000 kilometri\u00e4, sinun kannattaa tarkistaa jarruputket, sill\u00e4 on hyvin mahdollista, ett\u00e4 ne ovat alkaneet ruostua ja sy\u00f6py\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

BMW Z4:n jarruputkien vaihtaminen tai korjaaminen on jonkin verran kallista, sill\u00e4 putkien irrottaminen on hankalaa.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto on yleinen ongelma l\u00e4hes kaikissa BMW:ss\u00e4. Mutta kun kyse on BMW Z4:st\u00e4, t\u00e4m\u00e4 ongelma oli yleinen vuosien 2003-2006 BMW Z4 -malleissa. K\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ilmoittivat, ett\u00e4 heid\u00e4n moottoritilastaan tuli palavan \u00f6ljyn haju. Toiset ovat raportoineet n\u00e4hneens\u00e4 \u00f6ljyvuotoja matkustajan puolelta.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen avoauton katto<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yksi BMW Z4:n t\u00e4rkeimmist\u00e4 ongelmista. T\u00e4t\u00e4 ongelmaa ei l\u00f6ydy ainoastaan vanhoista BMW Z4 -malleista, vaan my\u00f6s joistakin uusimmista malleista. Ihmiset ovat raportoineet, ett\u00e4 avoauton katon sulkemisessa on ollut ongelmia. Jotkut ovat jopa yritt\u00e4neet vaihtaa moottoria ja hydrauliikkaa, mutta ongelma on edelleen havaittavissa.<\/p>\n\n\n\n

Ohjaus ajautuu<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2007 BMW Z4 -mallissa. Useat k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, ett\u00e4 ohjauspy\u00f6r\u00e4 nykii sivulle. T\u00e4m\u00e4n seurauksena avoauton ohjaaminen on melko haastavaa. Lis\u00e4ksi jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet, ett\u00e4 ohjauspy\u00f6r\u00e4 tuntuu tarttuvalta k\u00e4\u00e4ntyess\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset ovien lukot ja kahvat<\/h3>\n\n\n\n

Joidenkin BMW Z4 -mallien lukitus ja lukituksen avaaminen on ongelma. Joissakin tapauksissa ulkokahvat kielt\u00e4ytyiv\u00e4t avautumasta, mutta joissakin tapauksissa sek\u00e4 sis\u00e4- ett\u00e4 ulko-ovien kahvat tulivat viallisiksi ja niiden avaaminen oli hankalaa. T\u00e4m\u00e4 tapahtuu yleens\u00e4 viallisen ovensalvan vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW Z4 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu. Jos haluat k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisen auton, BMW Z4 ei ole sinulle hyv\u00e4 auto. Mutta jos haluat ylellisen ja suorituskykyisen Roadsterin, BMW Z4 on sinulle hyv\u00e4 auto. Lis\u00e4ksi se on tilavampi ja mukavampi kuin useimmat luokkansa autot.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW Z4:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat ostaa laadukkaan k\u00e4ytetyn BMW Z4:n, auton ajokilometrien m\u00e4\u00e4r\u00e4 on ratkaiseva. Jos BMW Z4 on siis ajanut yli 250 000 kilometri\u00e4, se tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isemmin vakavia ongelmia ja siit\u00e4 kannattaa pysy\u00e4 kaukana. Tietenkin, ellet halua klassikkoautoa.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW Z4 kallis huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW Z4 on eritt\u00e4in kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se ei ole luotettava ja korjaus- ja huoltokustannukset ovat melko korkeat. Keskim\u00e4\u00e4rin BMW Z4:n korjaamiseen ja yll\u00e4pitoon on maksettava v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 900 dollaria. T\u00e4m\u00e4 on enemm\u00e4n kuin luksusautojen keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset korjauskustannukset, jotka ovat noin 800 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi BMW Z4:st\u00e4 raportoidaan enemm\u00e4n ongelmia kuin useimmista sen kilpailijoista, kuten Porsche Boxsterista, Porsche Caymanista, Audi TT:st\u00e4, Toyota Suprasta ja Chevrolet Corvetesta. Sit\u00e4 paitsi sen huolto on jopa paljon kalliimpaa kuin valtavirta-autojen, joiden keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset vuotuiset korjauskustannukset ovat yleens\u00e4 noin 650 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras vuosi BMW Z4:lle?<\/h3>\n\n\n\n

Paras BMW Z4 -malli on vuoden 2011 BMW Z4 Roadster, Yleisesti ottaen vuosina 2009-2017 valmistetut BMW X4 -mallit ovat parhaita ja luotettavimpia. P\u00e4invastoin, kannattaa pysy\u00e4 kaukana vuosina 2003-2007 valmistetuista BMW Z4:ist\u00e4, joista huonoin on vuoden 2005 BMW Z4 Roadster.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Ennen kuin investoit t\u00e4h\u00e4n tehokkaaseen ja ylelliseen roadsteriin, on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4 joitakin asioita, joita tulet kohtaamaan auton omistuksen aikana. Joitakin BMW Z4:n yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat \u00f6ljyvuodot, ohjauspy\u00f6r\u00e4n kolina, vialliset ovenkahvat, ohjauksen ajautuminen, moottorin syttyminen v\u00e4\u00e4rin, viallinen j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 ja s\u00e4hk\u00f6ongelmat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW Z4 on yksi markkinoiden parhaista roadstereista. T\u00e4m\u00e4 auto ei ainoastaan suoriudu erinomaisesti, vaan siin\u00e4 on my\u00f6s mukava ja tyylik\u00e4s sisustus. Mutta mitk\u00e4 ovat yleisi\u00e4 ongelmia, jotka BMW Z4:n omistajien<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3330"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3331,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330\/revisions\/3331"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3330"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3330"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3330"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}