{"id":3358,"date":"2022-03-07T12:15:44","date_gmt":"2022-03-07T12:15:44","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3358"},"modified":"2022-03-07T12:15:47","modified_gmt":"2022-03-07T12:15:47","slug":"onko-mercedes-gla-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-mercedes-gla-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Mercedes GLA hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz GLA-luokka on Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturi, jonka toivotaan houkuttelevan sek\u00e4 viistoper\u00e4isten autojen omistajia ett\u00e4 niit\u00e4, jotka haluavat hy\u00f6ty\u00e4 korotetusta, maasturimaisesta ajoasennosta. GLA on periaatteessa A-Luokka puujaloilla, ja se on melko ilmeist\u00e4 heti, kun GLA:n ulko- ja sis\u00e4tiloihin tutustuu.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 oli ongelma edellisess\u00e4 mallissa, joka ei ollut kovinkaan maasturimainen, se n\u00e4ytti ja tuntui paisuneelta viistoper\u00e4lt\u00e4, mutta ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ollut samalla tasolla Audi Q3:n, BMW X1:n ja Volvo XC40:n kanssa. Uusi GLA on t\u00e4ysin eri juttu, sill\u00e4 se on kilometrej\u00e4 parempi kuin edellinen malli ja p\u00e4rj\u00e4\u00e4 helposti Q3:n, X1:n ja XC40:n seurassa.<\/p>\n\n\n\n

GLA on todellakin hyv\u00e4 auto niille, jotka haluavat omistaa crossoverin\/subcompact SUV:n, jossa on runsaasti ylellisi\u00e4 ominaisuuksia ja kaikin puolin mukava ajaa. GLA tarjoaa kilpailijoista parhaat sis\u00e4tilat, ja my\u00f6s ajokokemus on huippuluokkaa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan GLA on keskinkertainen, mutta meid\u00e4n pit\u00e4isi odottaa muutama vuosi, ennen kuin voimme arvioida GLA:n t\u00e4ysin. Edellisest\u00e4 GLA:sta poiketen uusi GLA on ehdottomasti Mercedes-palkintomerkkins\u00e4 arvoinen, sill\u00e4 se tarjoaa todellisen 2000-luvun Mercedes Benz -kokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLA – Ylellisin pienikokoinen\/crossover SUV.<\/h2>\n\n\n\n

Ylellisen pienikokoisten SUV:ien segmentiss\u00e4 GLA, Audi Q3, BMW X1 ja Volvo XC40 erottuvat joukosta ylellisimpin\u00e4 vaihtoehtoina. GLA tarjoaa futuristisimman n\u00e4k\u00f6isen sisustuksen, jota ei voi verrata puhtaaseen estetiikkaan ja ulkon\u00e4k\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Laadullisesti Q3 ja XC40 ovat enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samantasoisia, kun taas X1 on todellakin paremmin rakennettu, mutta sen muotoilussa on puutteita. Jos kuitenkin haluat GLA:n n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4n aidolta Mercedekselt\u00e4, joudut maksamaan siit\u00e4, sill\u00e4 vain huippumallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t niin hyvilt\u00e4 kuin Mercedeksen kuuluukin.<\/p>\n\n\n\n

GLA:han saa my\u00f6s ihanan Mercedes MB UX-infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n, joka on sijoitettu suuren lasipaneelin taakse. Mukavat, s\u00e4hk\u00f6s\u00e4\u00e4t\u00f6iset nahkaistuimet, huippuluokan \u00e4\u00e4nentoistoj\u00e4rjestelm\u00e4, vaikuttava ambient-valaistus, alumiini, musta pianomuovi ja pannukatto ovat kaikki saatavana GLA:han, ja ne saavat auton n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n erikoisemmalta.<\/p>\n\n\n\n

Miss\u00e4 GLA my\u00f6s p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kilpailijansa, on sek\u00e4 ulkoinen muotoilu ett\u00e4 merkkihakuisuus. GLA n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hienostuneemmalta, Q3 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman nuorekkaammalta, X1 alkaa olla jo v\u00e4h\u00e4n i\u00e4kk\u00e4\u00e4mpi ja XC40 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko p\u00e4\u00e4tt\u00f6m\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLA – Arvo ja voimansiirtovaihtoehdot<\/h2>\n\n\n\n

GLA 250 on ainoa tavallinen Mercedes GLA -malli, jonka voi ostaa juuri nyt, ja se alkaa 36 230 dollarista ei-4MATIC-versiona, mutta jos haluat 4MATICin, joudut maksamaan 2 000 dollaria enemm\u00e4n. GLA 250:ss\u00e4 on 2,0 litran 4-sylinterinen turbomoottori, joka tuottaa 221 hv ja 258 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 moottori pystyy my\u00f6s palauttamaan 20:n keskiarvon MPG:n, mutta t\u00e4m\u00e4 luku vaihtelee suuresti sen mukaan, miten autoa ajetaan. T\u00e4m\u00e4n ansiosta GLA250 saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin 6,6 sekunnissa, jos se on varustettu 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, ja 6,8 sekunnissa ilman sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4m\u00e4 ei riit\u00e4 sinulle ja haluat k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 isoja summia Mercedesin l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturiin, GLA 35:een on tarjolla AMG:ll\u00e4 paranneltu 2,0 litran nelivetoturbomoottori, joka tarjoaa 302 hv ja 295 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Jos kuitenkin haluat suurimman ja pahimman, sinun on valittava GLA 45 AMG, joka tarjoaa k\u00e4sity\u00f6n\u00e4 valmistetun 2,0 litran 4-sylinterisen AMG-moottorin, jossa on 382 hv ja 354 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

GLA 35 -mallin hinnat alkavat 47 550 dollarista, kun taas huippumalli GLA 45 -mallin hinnat alkavat per\u00e4ti 54 500 dollarista. Pohjimmiltaan kaikki GLA-mallit tarjoavat 2,0 litran moottorin, ja sinun kannattaa yksinkertaisesti pit\u00e4yty\u00e4 4MATIC GLA 250:ss\u00e4, jolla on 20 000 dollaria lis\u00e4\u00e4 taskussa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLA – K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ja turvallisuus<\/h2>\n\n\n\n

Kilpailijoihinsa verrattuna GLA j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydess\u00e4, sill\u00e4 se tarjoaa pienimm\u00e4n tavaratilan kaikista muista premium-luokan pienikokoisista SUV-malleista. Istuintilojen osalta GLA:ssa ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, sill\u00e4 se tarjoaa v\u00e4hemm\u00e4n tilaa kuin kaikki muut premium-luokan pienikokoiset SUV:t.<\/p>\n\n\n\n

Erot eiv\u00e4t kuitenkaan ole niin merkitt\u00e4vi\u00e4, joten t\u00e4m\u00e4n ei pit\u00e4isi vaikuttaa lopulliseen p\u00e4\u00e4t\u00f6kseen kovinkaan paljon. Turvallisuuden osalta GLA tarjoaa vaikuttavia tuloksia sek\u00e4 passiivisen ett\u00e4 aktiivisen turvallisuuden luokissa, sill\u00e4 kaikki t\u00f6rm\u00e4ystestausorganisaatiot antoivat GLA:lle maksimissaan viiden t\u00e4hden arvosanan.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 monet GLA:n tarjoamista turvaj\u00e4rjestelmist\u00e4 ovat valinnaisia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 joudut maksamaan enemm\u00e4n rahaa ollaksesi mahdollisimman turvassa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes GLA urheilullinen ajaa?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLA ajaa kuten mik\u00e4 tahansa muu premium-luokan Executive Subcompact SUV, mutta se tarjoaa paremman jousitusasetelman kilpailijoihinsa verrattuna. Mit\u00e4 tulee vauhdikkaaseen ajamiseen, GLA on riitt\u00e4v\u00e4 perusmallissa, kun taas AMG-mallit nostavat sit\u00e4 viel\u00e4 paremmaksi.<\/p>\n\n\n\n

Yli 60 000 dollarin kustannukset kohtuullisesti varustellusta GLA 45 AMG:st\u00e4 ovat kuitenkin melko typeri\u00e4, sill\u00e4 GLA on Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason malli. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 upouusi keskikokoinen GLE 350 -katumaasturi alkaa 55 700 dollarista.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes GLA haluttu auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tahansa auto, jossa on kolmik\u00e4rkinen t\u00e4htikoriste, on haluttava, olipa kyseess\u00e4 mik\u00e4 tahansa segmentti. GLA ei kuitenkaan ved\u00e4 vertoja muille isommille Mercedeksen katumaastureille haluttavuuden suhteen. Se on loppujen lopuksi pienikokoinen katumaasturi, joka ei k\u00e4\u00e4nn\u00e4 p\u00e4\u00e4t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta GLA on eritt\u00e4in suosittu auto, koska crossover\/pienten SUV:ien segmentti on nyt maailman suosituin autosegmentti.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes GLA sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLA on todellakin sen arvoinen, jos etsit pient\u00e4 luksusmaasturia, joka p\u00e4rj\u00e4\u00e4 sek\u00e4 kaupungissa ett\u00e4 maantiell\u00e4. GLA tarjoaa luokkansa komeimman sisustussuunnittelun, ja my\u00f6s GLA:n ajo-ominaisuudet ovat luokkansa parhaita.<\/p>\n\n\n\n

GLA maksaa enemm\u00e4n kuin jotkin kilpailijansa, kun lis\u00e4varustelistaa kartutetaan, mutta GLA on Mercedes ja XC40 on Volvo, katsotpa asiaa miten tahansa. Q3 on luultavasti GLA:n l\u00e4hin kilpailija, koska se on yht\u00e4 ylellinen ja haluttava, mutta merkkiuskollisuus todenn\u00e4k\u00f6isesti horjuttaa sinua suuntaan tai toiseen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz GLA-luokka on Mercedeksen l\u00e4ht\u00f6tason katumaasturi, jonka toivotaan houkuttelevan sek\u00e4 viistoper\u00e4isten autojen omistajia ett\u00e4 niit\u00e4, jotka haluavat hy\u00f6ty\u00e4 korotetusta, maasturimaisesta ajoasennosta. GLA on periaatteessa A-Luokka puujaloilla, ja se on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3358"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3358"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3358\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3359,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3358\/revisions\/3359"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3358"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3358"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3358"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}