{"id":3374,"date":"2022-03-07T12:19:51","date_gmt":"2022-03-07T12:19:51","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3374"},"modified":"2022-03-07T12:19:54","modified_gmt":"2022-03-07T12:19:54","slug":"onko-gla45-todellinen-amg","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-gla45-todellinen-amg\/","title":{"rendered":"Onko GLA45 todellinen AMG?"},"content":{"rendered":"\n

Edellinen GLA oli surkea, sek\u00e4 tavallinen ett\u00e4 AMG-versio. T\u00e4m\u00e4 uusi on kuitenkin aivan eri juttu, sill\u00e4 se ei ainoastaan p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Audi Q3:lle, BMW X1:lle ja Volvo XC40:lle, vaan se my\u00f6s p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 ne kaikki ylellisyydess\u00e4, haluttavuudessa ja mukavuudessa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 nyt AMG:ll\u00e4 on aluksi loistava auto, mik\u00e4 tekee ty\u00f6st\u00e4 paljon helpompaa. GLA on todellinen Mercedeksen arvoinen auto, ja AMG-versiot ovat sek\u00e4 voimakkaita ett\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4. Huippumalli GLA 45 AMG on t\u00e4ynn\u00e4 luonnetta, ja se on ihana kaupunkiin suuntautunut taskuraketti.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 GLA 45 on todellakin aito AMG, koska se t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaikki ne vaatimukset, jotka aidon AMG:n tulee t\u00e4ytt\u00e4\u00e4. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole tulisieluista V8-moottoria, mutta V8 on nyt poissa jopa tulevasta C63 AMG:st\u00e4. Kun l\u00e4ht\u00f6hinta on 54 500 dollaria, odotukset ovat todellakin korkealla, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 GLA 45 t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ne.<\/p>\n\n\n\n

Subcompact\/crossover-maastureista on tullut viime aikoina eritt\u00e4in suosittuja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 GLA 45 AMG:n kaltaiset autot pystyv\u00e4t houkuttelemaan uusia AMG-asiakkaita. Mercedes on tietoinen siit\u00e4, ett\u00e4 GLA on suosittu auto, ja siksi Mercedes p\u00e4\u00e4tti antaa sille todellisen AMG-k\u00e4sittelyn.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLA 45 AMG – Markkina-asemointi<\/h2>\n\n\n\n

El\u00e4mme eri aikakautta, joka on t\u00e4ynn\u00e4 uusia EV-julkaisuja, jotka lupaavat ajaa 0-100 km\/h alle 3 sekunnissa, vaikka ne painavat yli 2,5 tonnia. N\u00e4m\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot pystyv\u00e4t ohittamaan jopa huippuluokan V8-AMG-mallit suoralla radalla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 GLA 45 AMG:ll\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n mahdollisuuksia t\u00e4llaisia autoja vastaan.<\/p>\n\n\n\n

Se, mihin GLA 45 pystyy, on se, ett\u00e4 ajokokemus tuntuu erikoiselta my\u00f6s paikallaan ollessa. GLA 45:een saa malliston k\u00e4rkeen kuuluvan AMG:n nahkaverhoillun ohjauspy\u00f6r\u00e4n, joka l\u00f6ytyy my\u00f6s huippuluokan GT63 S AMG:st\u00e4. Istuimet ovat tukevat ja koko sis\u00e4tila tuntuu erikoisemmalta, j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

GLA 45:t\u00e4 ei ole suunniteltu viett\u00e4m\u00e4\u00e4n p\u00e4ivi\u00e4\u00e4n kilparadalla, eik\u00e4 sit\u00e4 ole suunniteltu drag stripille. GLA 45 on paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi kuin BMW X1 M135i, eik\u00e4 Volvo XC40 ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4. Audi RS Q3 voi p\u00e4rj\u00e4t\u00e4 GLA:ta vastaan, mutta Q3 ei ole myynniss\u00e4 Yhdysvalloissa.<\/p>\n\n\n\n

GLA 45 AMG:ll\u00e4 on kuitenkin paikkansa markkinoilla, ja monet ihmiset haluavat omistaa GLA 45:n.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 tekee aidosta AMG:st\u00e4 todellisen AMG:n, ja onko GLA 45 todellinen AMG?<\/h2>\n\n\n\n

Jopa AMG:n on kohdattava todellisuus, ett\u00e4 suuret moottorit, kova\u00e4\u00e4niset pakoputket ja janoiset moottorit ovat menneisyytt\u00e4. Aito AMG oli ennen takavetoinen, luonnollisesti imev\u00e4 V8-moottori, joka pystyy pumppaamaan sinut k\u00e4yntiin heti, kun k\u00e4\u00e4nn\u00e4t avaimen ja joka k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 korvaa aamukahvikupin.<\/p>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n AMG:n on l\u00f6ydett\u00e4v\u00e4 muita keinoja, sen on sopeuduttava yh\u00e4 tiukempiin p\u00e4\u00e4st\u00f6- ja \u00e4\u00e4nim\u00e4\u00e4r\u00e4yksiin, jotka k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 tuhoavat sen, mit\u00e4 todellinen AMG on\/oli. Upouusi C63 AMG tarjoaa uudistetun version GLA 45 AMG:n moottorista, ja tuskin kukaan ep\u00e4ilisi C63:n ”AMG-ominaisuuksia”, ennen kuin nyt.<\/p>\n\n\n\n

”Todellinen” AMG on poissa, he eiv\u00e4t aio tehd\u00e4 en\u00e4\u00e4 koskaan yht\u00e4\u00e4n uutta \u00e4\u00e4nek\u00e4st\u00e4, luontaissuihkuk\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4, takavetoista huligaania, ainakaan massoille. Sin\u00e4ns\u00e4 t\u00e4m\u00e4n p\u00e4iv\u00e4n todellinen AMG on sellainen, joka vain saa sinut tuntemaan olosi erityiseksi ja pystyy tarjoamaan sinulle keskittyneemm\u00e4n ajokokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

GLA 45 on juuri sit\u00e4, erikoisempi versio tavallisesta GLA:sta. Aikana, jolloin AMG:n on keksitt\u00e4v\u00e4 keino tehd\u00e4 hiljaisista ja pienist\u00e4 moottoreista erityisi\u00e4, GLA 45 AMG on toivon majakka, ett\u00e4 tulevat AMG:t ovat edelleen j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4 ja hintapyynn\u00f6n arvoisia, sill\u00e4 GLA:n M139-moottori on varsin vaikuttava.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLA 45 AMG: K\u00e4sintehty AMG:n voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

AMG yritt\u00e4\u00e4 parhaansa mukaan saada pienest\u00e4 2,0 litran 4-sylinterisest\u00e4 moottorista irti niin paljon j\u00e4nnityst\u00e4 kuin mahdollista, ja GLA 45:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4 M139-moottori on t\u00e4st\u00e4 hyv\u00e4 esimerkki. Jossain vaiheessa t\u00e4m\u00e4 oli maailman tehokkain 4-sylinterinen moottori, ja t\u00e4m\u00e4 kertoo siit\u00e4, kuinka omistautunut AMG on saadessaan sinut tuntemaan olosi erityiseksi.<\/p>\n\n\n\n

M139 ei ole vain tavallinen 2,0 litran Mercedes-moottori AMG:n valeasussa, vaan melko aito AMG-voimanl\u00e4hde, joka rakastaa kierroksia 7 000 kierrosta minuutissa. Kun vaihdat GLA 45:n sport-tilaan, tunnet v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, kuinka auto kyykistyy, pakoputki kovenee ja jousitus j\u00e4m\u00e4k\u00f6ityy huomattavasti.<\/p>\n\n\n\n

Korin kallistelu k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 katoaa, ja kahdeksanvaihteinen kaksoiskytkinautomaatti vaihtaa vaihteita hetkess\u00e4. M139-moottori on todellakin aito AMG-moottori, jos et usko sit\u00e4, kokeile itse.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko GLA 45 AMG sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuu siit\u00e4, kenelt\u00e4 kysyt, sill\u00e4 jotkut sanovat, ett\u00e4 60 000 dollarin hintainen, kunnolla varusteltu 2,0-litrainen pienikokoinen entry-level-Mersu on vitsi. Kaikki riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 haluat autolta, ja jos pid\u00e4t GLA-alustasta, tulet rakastamaan GLA 45 AMG:t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e4ht\u00f6hinta 54 500 dollaria on kuitenkin todella korkea. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 GLE 350 -keskikokoinen katumaasturi maksaa l\u00e4hes saman verran. Jos pystyt arvostamaan sit\u00e4, mit\u00e4 GLA 45 voi tarjota, niin kyll\u00e4, se on sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi RS Q3 parempi kuin GLA 45 AMG?<\/h3>\n\n\n\n

Audi RS Q3 ei ole saatavana Yhdysvalloissa, eik\u00e4 se todenn\u00e4k\u00f6isesti ole sit\u00e4 l\u00e4hiaikoina, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 GLA 45 AMG on paras ja tehokkain t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 myynniss\u00e4 oleva pienikokoinen katumaasturi. N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 sanoisin, ett\u00e4 RS Q3 on parempi auto, koska se tarjoaa legendaarisen 5-sylinterisen moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Muutamat testit ovat kuitenkin osoittaneet, ett\u00e4 GLA 45 on paljon dynaamisempi ja pystyy ohittamaan RS Q3:n mutkissa.<\/p>\n\n\n\n

Onko GLA 45 AMG parempi kuin CLA 45 AMG?<\/h3>\n\n\n\n

CLA-alusta on aluksi paljon keskittyneempi kuin GLA-alusta, ja jos haluat j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n ja kyvykk\u00e4\u00e4mm\u00e4n auton, CLA on paljon parempi. Jos kuitenkin haluat yhdist\u00e4\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 ja j\u00e4nnityst\u00e4, GLA on parempi valinta.<\/p>\n\n\n\n

CLA tarjoaa melko paljon kompromisseja ollakseen niin dynaaminen kuin se on, kun taas GLA ei. Kaiken kaikkiaan CLA on parempi AMG, mutta GLA on parempi auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Edellinen GLA oli surkea, sek\u00e4 tavallinen ett\u00e4 AMG-versio. T\u00e4m\u00e4 uusi on kuitenkin aivan eri juttu, sill\u00e4 se ei ainoastaan p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Audi Q3:lle, BMW X1:lle ja Volvo XC40:lle, vaan se my\u00f6s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3374"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3374"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3374\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3375,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3374\/revisions\/3375"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3374"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3374"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3374"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}