{"id":3378,"date":"2022-03-07T12:20:58","date_gmt":"2022-03-07T12:20:58","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3378"},"modified":"2022-03-07T12:21:01","modified_gmt":"2022-03-07T12:21:01","slug":"2022-mercedes-eqs-vs-porsche-taycan","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-eqs-vs-porsche-taycan\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes EQS vs. Porsche Taycan"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes EQS on yksi markkinoiden uusimmista ja puhutuimmista EV-autoista t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, kun taas Porsche Taycan on alan standardi luksus-EV-sedanien osalta. Kyll\u00e4, Tesla Model S saattaa olla nopeampi ja suositumpi, mutta Taycan on ja on aina ollut auto, joka kannattaa voittaa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQS on t\u00e4ysikokoinen ylellinen EV-sedan, ja se on todenn\u00e4k\u00f6isesti ylellisin ja muhkein s\u00e4hk\u00f6auton iteraatio t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4. EQS on my\u00f6s Mercedeksen tekniikkatalo ja edistyksellisin auto, jonka Mercedes on koskaan rakentanut, l\u00e4hinn\u00e4 vaikuttavan Hyperscreen MB UX -infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Taycan taas ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 ylellinen eik\u00e4 mukava, mutta se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta ja kulkee my\u00f6s paremmin. Keskitason Taycan 4S on paljon miellytt\u00e4v\u00e4mpi ajettava kuin EQS, puhumattakaan malliston huipulla olevasta Taycan Turbo S:st\u00e4, joka on ajamisen innostavuuden osalta paljon EQS:\u00e4\u00e4 parempi.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan sinun kannattaa valita Mercedes EQS, jos haluat \u00e4\u00e4rimm\u00e4ist\u00e4 mukavuutta ja ylellisyytt\u00e4 etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 0-100 km\/h -ajoista tai siit\u00e4, kuinka nopeasti voit ajaa mutkassa. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista ovat nykyisten s\u00e4hk\u00f6automarkkinoiden huippuluokkaa, ja molemmat ovat yht\u00e4 vaikuttavia, mutta hyvin erilaisista syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes EQS – Planeetan ylellisin s\u00e4hk\u00f6auto.<\/h2>\n\n\n\n

2022 Mercedes EQS on neliovinen ylellinen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan, jonka toivotaan asettavan s\u00e4hk\u00f6automarkkinoiden ylellisyysstandardit samaan tapaan kuin S-luokka on polttomoottorilla varustetun maailman ylellisyyden vertailukohta. Vaikka EQS ei pysty kilpailemaan S-luokan kanssa mukavuuden ja tilojen suhteen, EQS tuntuu kuitenkin erikoisemmalta, etenkin ratin takana.<\/p>\n\n\n\n

EQS:\u00e4\u00e4 tarjotaan kahdella moottorikokoonpanolla, ”l\u00e4ht\u00f6tason” EQS 450:ll\u00e4 ja huippumallin EQS 580:lla. EQS 450:n hinnat alkavat 102 310 dollarista ja EQS 580:n hinnat 119 000 dollarista. 450-mallin teho on 329 hv ja 580-mallin 516 hv. 450:n mitoitus on noin 350 mailia, mutta 450:ll\u00e4 p\u00e4\u00e4stiin jopa yli 422 mailia yhdell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

580:n pit\u00e4isi ajaa enint\u00e4\u00e4n noin 320 mailia, ja molemmat voidaan ladata t\u00e4yteen nopealla tasavirtalaturilla hieman yli 40 minuutissa. EQS on yksiselitteisesti luksusauto, ja on selv\u00e4\u00e4, ettei Mercedes ole asemoinut EQS:\u00e4\u00e4 urheiluautoksi.<\/p>\n\n\n\n

EQS on luokkansa johtava teknologiassa ja sisustuksessa, sill\u00e4 mik\u00e4\u00e4n muu s\u00e4hk\u00f6auto ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n sit\u00e4. EQS:ss\u00e4 on my\u00f6s ominaisuuksia, kuten ilmanpuhdistusj\u00e4rjestelm\u00e4t, nelipy\u00f6r\u00e4ohjaus, ymp\u00e4rist\u00f6n valaistus ja kehittynyt mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din puoliautonomisella toiminnolla.<\/p>\n\n\n\n

2022 Porsche Taycan – Planeetan dynaamisin s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan.<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Taycan tulee saataville kahdessa korimuodossa ja muutamassa eri tehokokoonpanossa. Valikoima alkaa 82 700 dollarin perusmallilla Taycan, joka tarjoaa 270 mailin toimintas\u00e4teen ja 400 hv. Seuraavana vuorossa on 103 800 dollarin Taycan 4S, jossa on 247 mailin toimintas\u00e4de ja 522 hv.<\/p>\n\n\n\n

150 900 dollarin hintainen Taycan Turbo tarjoaa 670 hv ja noin 250 mailin toimintas\u00e4teen, kun taas huippumalli Taycan Turbo S maksaa 185 000 dollaria, ja sen teho on 750 hv ja toimintas\u00e4de noin 200 mailia yhdell\u00e4 latauksella. Kaikkia n\u00e4it\u00e4 saa my\u00f6s Cross Turismo -korimallilla, joka maksaa noin 2 000 dollaria enemm\u00e4n kuin sedan.<\/p>\n\n\n\n

Heti, kun Taycanin n\u00e4kee silmiins\u00e4, tiedostaa, ett\u00e4 se on todellinen urheiluauto, vaikka se painaa noin 5 000 kiloa. Porsche on pit\u00e4nyt huolen siit\u00e4, ett\u00e4 Taycan ajaa niin kuin oikean Porschen kuuluukin, ja useimpien mielest\u00e4 se on dynaamisempi kuin Panamera.<\/p>\n\n\n\n

Taycan ei ole sis\u00e4lt\u00e4 yht\u00e4 r\u00e4ike\u00e4 kuin EQS, mutta se ei tarkoita, etteik\u00f6 Taycan olisi my\u00f6s uskomattoman ylellinen, se on vain se, ett\u00e4 EQS on aivan eri tasolla. Taycan ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 varusteltu kuin EQS, mutta siin\u00e4 on kaikki, mit\u00e4 voi odottaa huippuluokan luksusautolta.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Ota EQS, jos haluat ylellisyytt\u00e4, ota Taycan, jos haluat urheilullista ajoa.<\/h2>\n\n\n\n

Molemmat n\u00e4ist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista ovat yht\u00e4 vaikuttavia, ja ne ovat mielest\u00e4ni t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 kaksi j\u00e4nnitt\u00e4vint\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoa. EQS on ehdottomasti maailman ylellisin EV, ja jos arvostat ylellisyytt\u00e4 urheilullisuuden sijaan, EQS on selv\u00e4 valinta.<\/p>\n\n\n\n

Jos arvostat toimintas\u00e4dett\u00e4, kannattaa valita EQS 450, sill\u00e4 se tarjoaa t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainituista malleista suurimman toimintas\u00e4teen. 450 on itse asiassa paras valinta koko EQS-mallistosta, koska voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 20 000 dollarin hintaeron 450:n kunnolliseen lis\u00e4varusteluun.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos arvostat urheilullista ajoa, Taycan on oikea valinta, sill\u00e4 se on ehdottomasti markkinoiden urheilullisin ja parhaiten k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4 s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan, ja malliston paras valinta on Taycan 4S, sill\u00e4 se tasapainottaa t\u00e4ydellisesti tehon ja toimintas\u00e4teen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes Benz EQS AMG nopeampi kuin Taycan?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes on hiljattain esitellyt EQS 53 AMG:n, joka on dynaamisin ja nopein EQS-malli, jonka voi ostaa. EQS AMG tarjoaa 650 hevosvoimaa, mink\u00e4 ansiosta EQS spurttaa 0-100 km\/h parhaimmillaan noin 3,5 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on todellakin nopea, mutta 750 hv Porsche Taycan Turbo S pystyy siihen alle 2,5 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes EQS parempi kuin Tesla Model S?<\/h3>\n\n\n\n

Tesla Model S on nopeampi, halvempi, suositumpi ja helpompi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Teslan Supercharger-verkoston ansiosta. Model S ei kuitenkaan ole parempi kuin EQS, koska EQS tarjoaa kokonaisuutena paremman ja hienostuneemman kokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

Teslan autoja ei yksinkertaisesti ole rakennettu tarpeeksi hyvin, jotta ne voisivat p\u00e4rj\u00e4t\u00e4 EQS:lle. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, ett\u00e4 Tesla tekee huonoja autoja, p\u00e4invastoin, he tekev\u00e4t loistavia autoja, mutta Mercedes yksinkertaisesti tekee sen paremmin.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes EQS parempi kuin Audi e-Tron GT?<\/h3>\n\n\n\n

Audi e-Tron GT tarjoaa uskomattoman samanlaisen kokemuksen kuin Taycan. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 molemmat on rakennettu yhteiselle VAG-alustalle ja ne jakavat monia komponentteja kesken\u00e4\u00e4n. e-Tron on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n hillitty versio Taycanista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on paljon urheilullisempi kuin EQS.<\/p>\n\n\n\n

e-Tron GT on yksi markkinoiden parhaimman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista, kun taas EQS on yksi markkinoiden oudoimman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista. Kaiken kaikkiaan EQS on todellakin vaikuttavampi kokonaispakettina, kun taas e-Tron on hauskempi auto ajaa, omistaa ja katsoa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes EQS on yksi markkinoiden uusimmista ja puhutuimmista EV-autoista t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, kun taas Porsche Taycan on alan standardi luksus-EV-sedanien osalta. Kyll\u00e4, Tesla Model S saattaa olla nopeampi ja suositumpi, mutta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11,12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3378"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3378"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3378\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3379,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3378\/revisions\/3379"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3378"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3378"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3378"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}