{"id":3430,"date":"2022-03-15T14:01:06","date_gmt":"2022-03-15T14:01:06","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3430"},"modified":"2022-03-15T14:01:09","modified_gmt":"2022-03-15T14:01:09","slug":"audi-a4-b8-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-a4-b8-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Audi A4 B8 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Audi A4 B8 oli tuotannossa vuosina 2008-2016, ja se on yksi menestyneimmist\u00e4 Audi A4 -malleista t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4. B8 A4:n ilmestyess\u00e4 se tarjosi jonkinlaisen vallankumouksen segmentiss\u00e4, sill\u00e4 se oli ensimm\u00e4inen A4, joka p\u00e4ihitti kilpailijansa mukavasti ylellisyydess\u00e4 ja hienostuneisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

B8 Audi A4 on saatavana useilla moottorivaihtoehdoilla, alkaen pienemmist\u00e4 nelisylinterisist\u00e4 moottoreista aina yli 300 hv:n V6-turbomoottoreihin asti. B8 on saatavana joko manuaalisena tai S-Tronic\/Tiptronic-mallina mallista ja saatavilla olevista lis\u00e4varusteista riippuen. Lis\u00e4ksi B8 on my\u00f6s FWD-auto, kun taas Quattro oli vakiona tehokkaammissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti B8-A4 oli jonkinlainen vallankumous edelt\u00e4v\u00e4\u00e4n malliin verrattuna, mutta kaikki B8:aa edelt\u00e4neet A4-mallit olivat pikemminkin muotoilun evoluutiota kuin vallankumousta. B8 A4:n sis\u00e4tilat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t edelleen upeilta, jos ne on valittu oikein, ja monet uskovat, ett\u00e4 ensimm\u00e4isen sukupolven A5:n ja B8 A4:n sis\u00e4tilat ovat yksi kaikkien aikojen parhaista Audin sis\u00e4tiloista.<\/p>\n\n\n\n

B8 A4:n saa nyt suhteellisen edulliseen hintaan, erityisesti ennen facelift-mallia ajetuista malleista, joiden ajokilometrit ovat korkeammat, kun taas faceliftin j\u00e4lkeisist\u00e4 malleista, joiden ajokilometrit ovat alhaisemmat, veloitetaan edelleen suhteellisen korkeita hintoja. B8:aan mahtuu mukavasti jopa nelj\u00e4 henkil\u00f6\u00e4, ja tavaratila on sit\u00e4, mit\u00e4 tuon aikakauden kompaktilta sedanilta voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Audi A4 B8 -mallisto k\u00e4ynnistyy kahdella 1,8 litran TFSI-mallilla, joista toinen malli tarjoaa 1,8 litran 4-sylinterisen turbomoottorin 120 hv:n teholla, kun taas toinen kasvatti tehon 160 hv:iin. My\u00f6s 2.0L TFSI -mallista on kaksi versiota, joista toisessa 2.0L turbonelosmoottori tuottaa 180hv ja toisessa 211hv.<\/p>\n\n\n\n

Korkeamman hintaluokan Audi A4 -mallit ovat 3.2L TFSI -malleja, jotka tarjoavat 3.2L V6:n 265hv:n teholla, kun taas huippumalli Audi S4 tarjoaa 3.0L turbov6:n 333hv:n teholla. Kaikki n\u00e4m\u00e4 saa Quattro AWD -j\u00e4rjestelmill\u00e4, kun taas 6-sylinteriset moottorit tulevat Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 suoraan tehtaalta.<\/p>\n\n\n\n

Alemman hintaluokan autot on yleens\u00e4 varustettu manuaalilaatikolla, kun taas korkeamman hintaluokan mallit on varustettu joko manuaalilaatikolla tai Audin Tiptronic-laatikon varhaisella iteraatiolla. Faceliftin j\u00e4lkeinen B8 esiteltiin vuonna 2012, ja siin\u00e4 3,2 litran V6-moottori vaihdettiin taloudellisempaan 3,0 litran V6-moottoriin, jossa on 272 hv.
Faceliftin j\u00e4lkeinen Audi A4 B8 oli my\u00f6s varustettu Audi DCT S-Tronic -vaihteistolla, joka oli useimpien Faceliftin j\u00e4lkeisen B8 Audi A4:n ostajien suosima vaihtoehto. B8:n polttoainetaloudellisuus vaihtelee v\u00e4hemm\u00e4n tehokkaiden mallien 30 ja tehokkaimpien mallien 45MPG:n v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 Audi A4 B8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko hyv\u00e4lt\u00e4 jopa nykyp\u00e4iv\u00e4n standardien mukaan, sill\u00e4 se on vanhin A4-malli, joka muistuttaa jonkin verran nykyist\u00e4 A4:\u00e4\u00e4. A4 B8 oli ensimm\u00e4inen Audi A4, jossa oli saatavana LED-ajovalot, mik\u00e4 teki valtavan eron etuosaan. S-Line-autot ovat halutuimpia, kun taas sedan on paljon suositumpi kuin Avant.<\/p>\n\n\n\n

Faceliftin j\u00e4lkeinen Audi A4 yksinkertaisesti toi B8:n t\u00e4ysin moderniin aikakauteen, sill\u00e4 hyvin varustellut B8:n post-facelift-mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t edelleen melko uudenveroisilta. Parasta B8:ssa on kuitenkin sis\u00e4tilat, erityisesti post-facelift-versiossa, sill\u00e4 ne ovat yksi kaikkien aikojen parhaiten suunnitelluista ja laadukkaimmista Audin sis\u00e4tiloista, joka p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 helposti C-luokan ja BMW:n 3-sarjan tuolta aikakaudelta.<\/p>\n\n\n\n

B8 A4:n alusta ja jousitus on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity mukavuuden ja pehmeyden suuntaan, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole kovinkaan dynaamisia. B8 ei tarjoa tasapainoista alustaa ja painojakaumaa kuten BMW 3-sarja, koska moottori on liian kaukana edess\u00e4, mik\u00e4 altistaa auton aliohjautuvuudelle.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan A4 B8 on melko luotettava auto, erityisesti faceliftin j\u00e4lkeiset versiot, joissa on korjattu useimmat faceliftia edelt\u00e4neit\u00e4 malleja vaivanneet ongelmat. Joka tapauksessa A4 B8:n yleisimm\u00e4t ongelmat ovat vesipumpun vikaantuminen, vuodot, liiallinen \u00f6ljynkulutus, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat ja hiilen kertyminen imuventtiileihin.<\/p>\n\n\n\n

Jos huollat B8 A4 Audin, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti nauttia siit\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

J\u00e4rkev\u00e4sti varustellun, v\u00e4h\u00e4n ajetun ja v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4 ajetun, ennen faceliftia valmistetun Audi A4:n saa noin 6 000-7 000 dollarilla, kun taas paremmin varustellusta, v\u00e4h\u00e4n ajetusta ja v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4 ajetusta, faceliftin j\u00e4lkeisest\u00e4 B8 A4:st\u00e4 maksetaan l\u00e4hes kolminkertainen hinta. A4 B8 on edelleen eritt\u00e4in edullinen, sill\u00e4 se on nykyaikainen auto, jossa on kaikki tarvittava.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n se on suurin piirtein sama kuin nykyinen Audi A4, mutta takapenkit ja tavaratila ovat hieman pienemm\u00e4t. N\u00e4kyvyys on kaikkialla hyv\u00e4, ja A4 on my\u00f6s erinomainen perheauto.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi A4 B8 turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 B8 on todellakin turvallinen auto, sill\u00e4 siin\u00e4 on kaikki tarvittavat ominaisuudet, joita nykyautolta vaaditaan. On totta, ett\u00e4 turvallisuustaso riippuu suuresti lis\u00e4varustelistoista, mik\u00e4 v\u00e4hent\u00e4\u00e4 hieman yleist\u00e4 vetovoimaa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on kuitenkin vakioasia kaikille t\u00e4m\u00e4n segmentin autoille, sill\u00e4 kaikki parhaat ja hy\u00f6dyllisimm\u00e4t ohjelmisto-ominaisuudet on aina varattu kalliimpiin autoihin ja kalliisiin lis\u00e4varustepaketteihin. Jos haluat turvallisimman A4:n, valitse Prestige-malli.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon Audi A4 B8:n huolto maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Huoltokuluihin k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 raha riippuu suuresti auton kunnosta, ajokilometreist\u00e4 ja siit\u00e4, miten edellinen omistaja on pit\u00e4nyt autosta huolta. Sinun pit\u00e4isi varautua noin 200-300 dollariin vuodessa, mutta jos jokin vakavampi asia menee pieleen, n\u00e4m\u00e4 luvut voivat helposti kaksinkertaistua.<\/p>\n\n\n\n

Oikean huoltoarvion tekeminen on melko vaikeaa, koska B8:sta on saatavana erilaisia voimansiirto- ja voimansiirtokokoonpanoja.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi A4 B8?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 B8 on yksi edullisimmista k\u00e4ytetyist\u00e4 Audi-malleista, joita voit ostaa juuri nyt, sill\u00e4 se kuroo umpeen kuilun aivan uusimpien Audien ja edullisten Audien v\u00e4lill\u00e4. Sin\u00e4ns\u00e4 B8 A4 on luotettava, hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen, hienostunut, hyvin varusteltu ja haluttava.<\/p>\n\n\n\n

Jos etsit k\u00e4ytetty\u00e4 kompaktia luksusluokan sedania, \u00e4l\u00e4 etsi kauempaa kuin Audi A4 B8:a, erityisesti faceliftin j\u00e4lkeist\u00e4 mallia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A4 B8 oli tuotannossa vuosina 2008-2016, ja se on yksi menestyneimmist\u00e4 Audi A4 -malleista t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4. B8 A4:n ilmestyess\u00e4 se tarjosi jonkinlaisen vallankumouksen segmentiss\u00e4, sill\u00e4 se oli ensimm\u00e4inen A4,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3430"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3430"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3430\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3431,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3430\/revisions\/3431"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3430"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3430"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3430"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}