{"id":3432,"date":"2022-03-15T14:02:27","date_gmt":"2022-03-15T14:02:27","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3432"},"modified":"2022-03-15T14:02:30","modified_gmt":"2022-03-15T14:02:30","slug":"audi-a4-b8-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-a4-b8-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi A4 B8 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi A4 B8 oli tuotannossa vuosina 2008-2012, kun taas B8 facelift esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2012 ja se oli tuotannossa vuoteen 2016 asti. A3 B8 on itse asiassa yksi suosituimmista A4-malleista t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4, koska se tarjosi todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isen ulkomuodon ja luokkansa parhaan sisustuksen.<\/p>\n\n\n\n

A4 B8 oli my\u00f6s ensimm\u00e4inen todella moderni A4, koska siihen oli saatavana ensimm\u00e4iset LED-ajovalot ja ensimm\u00e4inen todella kattava MMI-infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4. Tarjolla olevat moottorit ovat kohtuullisen luotettavia, ja faceliftin j\u00e4lkeiset S-Tronic A4 B8:t ovat my\u00f6s eritt\u00e4in hienostuneita ja helppoja ajaa.<\/p>\n\n\n\n

A4 B8 on yksi parhaista kaikin puolin edullisista k\u00e4ytetyist\u00e4 kompakteista luksusautoista, joita voit ostaa juuri nyt. Ennen kuin kuitenkin syvennyt syvemm\u00e4lle mahdolliseen A4 B8:n omistamiseen, sinun on puututtava joihinkin A4 B8:n yleisimpiin ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4it\u00e4 ovat viallinen vesipumppu, vuodot, liiallinen \u00f6ljynkulutus, ongelmat ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 ja hiilen kertyminen imuventtiileihin. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan korjata helposti, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ilmaannu uudelleen usein. Kaiken kaikkiaan A4 on luotettava auto, ja jos huollat sit\u00e4 oikein, voit nauttia siit\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 vesipumppuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vesipumppu on yksi Audi A4 B8:n herkimmist\u00e4 komponenteista, ja todenn\u00e4k\u00f6isesti vesipumppuun tulee ongelmia lopulta. Ongelma on se, ett\u00e4 pumppu on valmistettu muovista, jolla on taipumus halkeilla ja hajota ajan my\u00f6t\u00e4, koska se joutuu kosketuksiin korkeissa l\u00e4mp\u00f6tiloissa toimivien komponenttien kanssa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kotelo todenn\u00e4k\u00f6isesti halkeaa jossain vaiheessa, mik\u00e4 johtaa j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotamiseen. Jos et puutu t\u00e4h\u00e4n ongelmaan riitt\u00e4v\u00e4n pian, A4 B8 todenn\u00e4k\u00f6isesti ylikuumenee. Pumpun ja termostaatin v\u00e4liss\u00e4 sijaitseva tiiviste on my\u00f6s tunnettu A4:n heikko kohta. Jotkut sanovat, ett\u00e4 vesipumppuun liittyvi\u00e4 ongelmia voi esiinty\u00e4 2-3 kertaa 100 000 kilometrin v\u00e4lein, erityisesti 2.0L-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 vuodot<\/h2>\n\n\n\n

A4 B8 luottaa moottorin suoraruiskutukseen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 polttoainesuuttimet ruiskuttavat polttoainetta suoraan moottorin sylintereihin. N\u00e4iden ruiskutussuuttimien tiedet\u00e4\u00e4n tukkeutuvan, likaantuvan ja vaurioituvan, mik\u00e4 lopulta aiheuttaa vuodon. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 on melko ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 kaikki ruiskut vuotavat kerralla, mutta huono uutinen on se, ett\u00e4 jopa yksi vuotava ruisku aiheuttaa suorituskykyongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Jos tunnet, ett\u00e4 A4 ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4, se k\u00e4y huonosti tyhj\u00e4k\u00e4ynnill\u00e4, siin\u00e4 esiintyy syttymish\u00e4iri\u00f6it\u00e4 tai sen suorituskyky on heikko, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 syyn\u00e4 ovat ruiskutussuuttimet.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 liiallinen \u00f6ljynkulutus<\/h2>\n\n\n\n

Verkossa on monia omistajia, jotka kertovat, ett\u00e4 heid\u00e4n A4 B8 -malleillaan on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 liiallisesta \u00f6ljynkulutuksesta. Jotkut sanovat, ett\u00e4 heid\u00e4n A4-mallinsa kuluttaa 1 litran \u00f6ljy\u00e4 1 000-2 000 mailin v\u00e4lein, kun taas toisilla ei ole lainkaan ongelmia. N\u00e4iden ongelmien vuoksi monet A4:n omistajat nostivat ryhm\u00e4kanteen Audia vastaan vuonna 2012.<\/p>\n\n\n\n

Liiallinen \u00f6ljynkulutus ei todenn\u00e4k\u00f6isesti aiheuta suuria ongelmia, jos tankkaat aina tarvittaessa. Ongelman korjaaminen on kuitenkin aina parempi ajatus.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 -ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi A4 B8:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n nopeuden heilahtelusta ja voimakkaasta t\u00e4rin\u00e4st\u00e4 ajettaessa sek\u00e4 suurilla nopeuksilla ett\u00e4 pienemmill\u00e4 nopeuksilla. Audin mukaan t\u00e4m\u00e4 ongelma ilmenee viallisen ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n letkun vuoksi ja on yleisempi kuljettajilla, joilla on taipumus ajaa aggressiivisemmin.<\/p>\n\n\n\n

Aikaisemmat, ennen faceliftia olevat B8-mallit ovat paljon alttiimpia n\u00e4ille ongelmille, niin paljon, ett\u00e4 Audi jopa julkaisi takaisinkutsun. Joidenkin verkkosivujen mukaan ongelma voidaan usein korjata yksinkertaisesti vaihtamalla ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n neste ja huuhtelemalla samalla vanha neste kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Audi A4 B8 Hiilen kertyminen imuventtiileihin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi A4 B8 k\u00e4rsii usein my\u00f6s hiilen kertymisest\u00e4 imuventtiileihin, koska polttoaine ruiskutetaan suoraan sylintereihin. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4iss\u00e4 moottoreissa tiedet\u00e4\u00e4n toisinaan esiintyv\u00e4n \u00f6ljyn takaiskujen aiheuttamaa hiilikerrostumaa.<\/p>\n\n\n\n

Kun n\u00e4m\u00e4 kerrostumat ker\u00e4\u00e4ntyv\u00e4t jatkuvasti, ne rajoittavat ilmavirtaa ja voivat vaikuttaa moottorin suorituskykyyn huomattavasti. Jos tunnet, ett\u00e4 A4 B8 -moottorisi k\u00e4rsii tehon puutteesta, sytytyskatkoksista tai karkeasta tyhj\u00e4k\u00e4ynnist\u00e4, sinun on puhdistettava imuventtiilit saksanp\u00e4hkin\u00e4puhalluksella.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi A4 B8 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 B8 on yksi kaikkien aikojen luotettavimmista Audi sedaneista kahdesta erityisest\u00e4 syyst\u00e4. Ensimm\u00e4inen on se, ett\u00e4 B8 edustaa suurinta teknologista harppausta A4-perheess\u00e4, vaikka se on edelleen suunniteltu tunnetulle alustalle, ja koska faceliftin j\u00e4lkeinen A4 ei muuttunut kovinkaan paljon sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 siin\u00e4 korjattiin monia ongelmia, jotka vaivasivat faceliftia edelt\u00e4v\u00e4\u00e4 mallia.<\/p>\n\n\n\n

B8-A4 on sellaisenaan eritt\u00e4in kest\u00e4v\u00e4, mutta vain, jos teet kaikki huoltotoimenpiteet. N\u00e4it\u00e4 saksalaisia huippuautoja ei ole suunniteltu el\u00e4m\u00e4\u00e4n ilman kunnollista huoltoa. Ei siksi, ett\u00e4 niist\u00e4 puuttuisi laatua, vaan pikemminkin siksi, ett\u00e4 ne tarvitsevat huoltoa ollakseen yht\u00e4 ylivoimaisia kuin ne ovat taloudellisissa autoissa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi A4 B8 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Audi A4 B8 on todellakin sen arvoinen, jos etsit kompaktia luksusautoa, joka pystyy toimimaan l\u00e4hes kaikissa tilanteissa. A4 on saatavana AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on loistava auto kaikkina vuodenaikoina. Lis\u00e4ksi se kuroo umpeen kuilun uusimman A4-mallin ja edullisempien A4-sukupolvien v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 B8-A4 on nyt arvon mestari.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4m\u00e4 yhdistet\u00e4\u00e4n ylivoimaiseen luotettavuuteen ja Audin malleihin yleens\u00e4 liitettyyn vetovoimaan, B8 A4 on ehdottomasti sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Audi A4 B8 minun pit\u00e4isi ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Ensiksi kannattaa kiinnitt\u00e4\u00e4 huomio faceliftin j\u00e4lkeiseen malliin, sill\u00e4 se on paljon hienostuneempi ja my\u00f6s paljon luotettavampi. Moottoreista kannattaa hankkia 2,0-litrainen post-facelift TFSI, sill\u00e4 siin\u00e4 teho ja tehokkuus ovat t\u00e4ydellisesti tasapainossa.<\/p>\n\n\n\n

Se on my\u00f6s joukon suosituin valinta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s varaosien saatavuus on t\u00e4m\u00e4n moottorin kohdalla ylivoimainen. V6-moottorit ovat potentiaalisesti viel\u00e4 kest\u00e4v\u00e4mpi\u00e4, mutta ne k\u00e4rsiv\u00e4t suuremmasta hiilikertym\u00e4st\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A4 B8 oli tuotannossa vuosina 2008-2012, kun taas B8 facelift esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2012 ja se oli tuotannossa vuoteen 2016 asti. A3 B8 on itse asiassa yksi suosituimmista<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3432"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3432"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3432\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3433,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3432\/revisions\/3433"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3432"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3432"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3432"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}