{"id":3447,"date":"2022-03-15T14:16:54","date_gmt":"2022-03-15T14:16:54","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3447"},"modified":"2022-03-15T14:16:56","modified_gmt":"2022-03-15T14:16:56","slug":"yleiset-ongelmat-bmw-e90-3-sarjan-sedan-kanssa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleiset-ongelmat-bmw-e90-3-sarjan-sedan-kanssa\/","title":{"rendered":"Yleiset ongelmat BMW E90 (3-sarjan sedan) kanssa"},"content":{"rendered":"\n

BMW E90 3-sarja on yksi kaikkien aikojen myydyimmist\u00e4 BMW-malleista. T\u00e4m\u00e4 auto on luotettava, hyvin rakennettu, tehokas, ylellinen, mukava ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, my\u00f6s siin\u00e4 on useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Mutta mitk\u00e4 ovat joitakin BMW E90 3-sarjan sedanin yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW E90 3-sarjan sedanissa on useita ongelmia, joita kiinnostuneen ostajan tulisi olla valmis kohtaamaan tulevaisuudessa. Joitakin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat \u00f6ljyvuodot, viallinen korkeapainepumppu, s\u00e4hk\u00f6isen vesipumpun ongelmat, viallinen ohjauspy\u00f6r\u00e4n lukitus, venttiilikannen tiivisteen vuoto, vanhempien autojen kolisevat \u00e4\u00e4net ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

BMW E90 3-sarjassa on useita korityyppej\u00e4, kuten E90 sedan, E91 sport wagon, E92 coupe ja E93 avoauto. Vaikka kaikissa n\u00e4iss\u00e4 korityypeiss\u00e4 on omat ongelmansa, useimmat niist\u00e4 kohtaavat samanlaisia haasteita.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW E90:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuodot<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ole ongelma BMW E90-sarjassa, vaan samoin kuin kaikissa BMW:ss\u00e4. E90-sarjassa \u00f6ljy vuotaa kuluneiden tiivisteiden takia. E90:n mukana tulee kaksi tiivistett\u00e4. Ensimm\u00e4inen tiiviste sijaitsee \u00f6ljynsuodatinkotelon ja moottorilohkon v\u00e4liss\u00e4, kun taas toinen tiiviste sijaitsee kotelon ja \u00f6ljynj\u00e4\u00e4hdyttimen v\u00e4liss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kun E90:ll\u00e4 on ajettu jonkin aikaa, tiivisteet muuttuvat koviksi ja hauraiksi, mik\u00e4 aiheuttaa \u00f6ljyvuodon. Voit kuitenkin korjata t\u00e4m\u00e4n ongelman vaihtamalla kuluneet tiivisteet uusiin.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6isen vesipumpun ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma esiintyy yleens\u00e4 BMW E90 -malleissa, joissa on paljon kilometrej\u00e4. Koska E90-mallissa on kuusisylinterinen moottori, se k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysvesipumppua, jonka kierrosluku riippuu moottorin l\u00e4mp\u00f6tilasta ja kuormituksesta. Jonkin ajan kuluttua j\u00e4\u00e4hdytysnestepumppua py\u00f6ritt\u00e4v\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottori voi pett\u00e4\u00e4, jolloin moottori ylikuumenee.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava kulunut s\u00e4hk\u00f6inen vesipumppu uuteen.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen korkeapainepumppu<\/h3>\n\n\n\n

Joissakin tapauksissa korkeapainepumppu voi aiheuttaa ongelmia ja saada moottorin sammumaan. T\u00e4m\u00e4 on yleist\u00e4 turboahdetuissa moottoreissa, koska niiss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n korkeapaineista polttoaineen ruiskutusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on yleens\u00e4 kaksi vikaa, jotka ovat korkeapainepumppu, joka johtaa tehon puutteeseen, voimakkaaseen ep\u00e4r\u00f6intiin ja huonoon kiihtyvyyteen.<\/p>\n\n\n\n

Toinen vika on polttoainesuuttimien tukkeutuminen, joka johtuu huonolaatuisesta polttoaineesta. Lis\u00e4ksi viallinen korkeapainepumppu voi aiheuttaa \u00f6ljyvuodon sis\u00e4isesti, vaikka t\u00e4m\u00e4 ei olekaan kovin yleist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset VANOS-solenoidit<\/h3>\n\n\n\n

Jokaisessa BMW E90 -moottorissa on muuttuva venttiilien ajoitus, josta k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n my\u00f6s nimityst\u00e4 VANOS. Vaikka t\u00e4m\u00e4 ongelma ei olekaan yleinen, kahdessa solenoidissa, jotka toimivat venttiilien ajoituksessa, voi alkaa esiinty\u00e4 \u00f6ljyn liettymisen aiheuttamia ongelmia. Seurauksena on k\u00e4yntih\u00e4iri\u00f6it\u00e4, moottorin tarkastusvalon syttyminen ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin puute matalalla.<\/p>\n\n\n\n

Onneksi sinun ei tarvitse vaihtaa VANOS-solenoideja, sill\u00e4 puhdistus riitt\u00e4\u00e4 palauttamaan solenoidit ennalleen.<\/p>\n\n\n\n

Venttiilikannen tiivisteen vuoto<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jonka todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaat BMW E90:n omistamisen aikana, on viallinen venttiilikannen tiiviste. Kun venttiilikannen tiiviste on ollut k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 yli pitk\u00e4n ajan, se saattaa kulua, jolloin \u00f6ljy vuotaa. T\u00e4lle on yleens\u00e4 ominaista voimakas polttava haju auton matkustamossa.<\/p>\n\n\n\n

L\u00f6ys\u00e4t DISA-venttiilin l\u00e4p\u00e4t.<\/h3>\n\n\n\n

L\u00f6ys\u00e4t DISA-venttiilil\u00e4p\u00e4t ovat yleisi\u00e4 vain BMW E90 -malleissa, joissa on N52-moottori, kuten 325i-, 328i- ja 330i-moottoreissa. T\u00e4ss\u00e4 moottorissa on kaksi DISA-l\u00e4pp\u00e4\u00e4, jotka muuttavat imusarjan muotoa. Kun n\u00e4it\u00e4 l\u00e4ppi\u00e4 on k\u00e4ytetty jonkin aikaa, ne voivat l\u00f6ysty\u00e4 eiv\u00e4tk\u00e4 tiivisty kunnolla. Jos niit\u00e4 ei vaihdeta, ne voivat irrota ja aiheuttaa massiivisia moottorivaurioita.<\/p>\n\n\n\n

R\u00e4tisev\u00e4t \u00e4\u00e4net<\/h3>\n\n\n\n

Monet BMW E90:n omistajat ovat my\u00f6s raportoineet ongelmista, jotka liittyv\u00e4t koliseviin \u00e4\u00e4niin. T\u00e4m\u00e4 alkaa yleens\u00e4 tapahtua, kun he ovat ajaneet yli 4 000 kilometri\u00e4. Yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 syist\u00e4 koliseviin \u00e4\u00e4niin on VANOS-akselin ja nokkapy\u00f6r\u00e4n v\u00e4linen \u00e4\u00e4rimm\u00e4inen kuluminen.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen ohjauspy\u00f6r\u00e4n lukko<\/h3>\n\n\n\n

Jotkut E90-omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 avain ei k\u00e4\u00e4nny, kun he yritt\u00e4v\u00e4t k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 autoa. Sen sijaan kojelautaan syttyy ohjauslukon symboli. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 viallisesta ohjauspylv\u00e4\u00e4st\u00e4 tai tietokoneongelmista.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on luotettavin BMW E90 -malli?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavin BMW E90 -malli on vuoden 2009 BMW E90 328i -malli. T\u00e4ss\u00e4 autossa on ollut v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia kuin muissa BMW-malleissa. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se oli varustettu N52-moottorilla, jossa oli v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia ja joka on edelleen yksi kaikkien aikojen luotettavimmista BMW-moottoreista.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on v\u00e4hiten luotettava BMW E90 -malli?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka koko E90 3-sarjan mallisto koostuu joistakin kaikkien aikojen luotettavimmista BMW-malleista, E90 335i on v\u00e4hiten luotettava malli. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t rekister\u00f6iv\u00e4t enemm\u00e4n ongelmia kuin muissa BMW E90 -malleissa. Kaiken kaikkiaan se on silti erinomainen auto, jossa on erinomaiset ominaisuudet.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW E90 -mallin korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Koska BMW E90 on yksi kaikkien aikojen luotettavimmista BMW-malleista, se voi ajaa yli 200 000 kilometri\u00e4, jos sit\u00e4 huolletaan oikein. Kaikkia BMW-malleja, joiden ajokilometrit ovat yli 250 000 kilometri\u00e4, pidet\u00e4\u00e4n kuitenkin suurina kilometrein\u00e4, eik\u00e4 BMW E90 ole poikkeus.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW E90 kallis huoltaa?<\/h3>\n\n\n\n

BMW E90 saattaa olla luotettavampi kuin useimmat BMW-mallit, mutta huoltokustannukset ovat silti korkeat. Muihin BMW-malleihin verrattuna E90 on kuitenkin melko edullisempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Ongelmana on se, ett\u00e4 useimmat BMW E90:n ongelmat ovat hankalia k\u00e4sitell\u00e4, mink\u00e4 vuoksi korjaus- ja huoltokustannukset ovat kokonaisuudessaan korkeat.<\/p>\n\n\n\n

Bottom line<\/h2>\n\n\n\n

Jos etsit luotettavaa BMW-sarjaa, BMW E90 on paras valinta. Sit\u00e4 paitsi auto on my\u00f6s mukava, tehokas, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ja toimii erinomaisesti. Siihen liittyy kuitenkin my\u00f6s joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, kuten \u00f6ljyvuotoja, viallisia korkeapainepumppuja, l\u00f6ys\u00e4t DISA-venttiilil\u00e4p\u00e4t, kolinaa ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Muihin BMW-malleihin verrattuna BMW E90 -mallissa on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia, joten se on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-sedaneista. Siit\u00e4 huolimatta yleisten ongelmien korjaaminen voi olla melko hankalaa ja kallista riippuen siit\u00e4, miss\u00e4 se sijaitsee. Kaiken kaikkiaan E90 on mukava ja luotettava.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW E90 3-sarja on yksi kaikkien aikojen myydyimmist\u00e4 BMW-malleista. T\u00e4m\u00e4 auto on luotettava, hyvin rakennettu, tehokas, ylellinen, mukava ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, my\u00f6s siin\u00e4 on useita ongelmia, jotka<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3447"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3447"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3447\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3448,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3447\/revisions\/3448"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3447"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3447"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3447"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}