{"id":3451,"date":"2022-03-15T14:18:05","date_gmt":"2022-03-15T14:18:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3451"},"modified":"2022-03-15T14:18:07","modified_gmt":"2022-03-15T14:18:07","slug":"minka-vuoden-e90-on-luotettavin","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/minka-vuoden-e90-on-luotettavin\/","title":{"rendered":"Mink\u00e4 vuoden E90 on luotettavin?"},"content":{"rendered":"\n

Jos haluat auton, joka tarjoaa mukavuutta, ylellisyytt\u00e4 ja suorituskyky\u00e4, BMW on paras vaihtoehto. Lis\u00e4ksi BMW:ll\u00e4 on markkinoiden parhaita automallistoja. Jotkin mallit, kuten BMW E90 3-sarja, ovat kuitenkin luotettavampia kuin toiset. Mutta mink\u00e4 vuoden E90-malli on luotettavin?<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2009 BMW E90 328i -malli on kaikkien aikojen luotettavin E90-malli. Se korvasi BMW E90 325i -mallin, jota valmistettiin vuosina 2006-2008. E90 328i -mallissa on 2,8-litrainen kuusisylinterinen moottori, joka tuottaa maksimissaan 230 hv ja 200 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Se on tehokkaampi kuin 325i-malli, joka tuottaa enint\u00e4\u00e4n 215 hv ja 184 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vuonna 2009 BMW E90-malli uudistettiin 325i:st\u00e4 328i:ksi. Lis\u00e4ksi BMW esitteli toisen vaihtoehdon, 330i-mallin, joka oli viel\u00e4 tehokkaampi kuin 325i- ja 328i-mallit. My\u00f6s E90 330i -malliin asennettiin imukykyinen kuusisylinterinen moottori, joka tuotti enimmill\u00e4\u00e4n 268 hv.<\/p>\n\n\n\n

Muita E90-malleja olivat M3, jossa oli 4,9-litrainen V8-moottori, joka tuotti jopa 400 hv, ja 335i, jossa oli turboahdettu kuusisylinterinen moottori, joka tuotti jopa 302 hv. Vaikka 330i, M3 ja 335i ovat tehokkaampia kuin 328i-malli, se on luotettavampi kuin ne kaikki.<\/p>\n\n\n\n

Miksi vuoden 2009 BMW E90 328i on luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2009 BMW E90 328i oli luotettavampi kuin muut vuosimallit, koska sen N52-moottori oli luotettava. N52 on yksi kaikkien aikojen luotettavimmista BMW-moottoreista. Esimerkiksi BMW E90 335i -mallissa oli N54-moottori, joka oli v\u00e4hemm\u00e4n luotettava kuin N52-moottori. Vaikka n\u00e4iss\u00e4 autoissa oli siis samat ominaisuudet, 328i-mallissa oli parempi moottori.<\/p>\n\n\n\n

BMW 2009 E90 328i -mallin ominaisuudet?<\/h3>\n\n\n\n

BMW E90 oli edelt\u00e4j\u00e4\u00e4ns\u00e4, BMW E46-sukupolvea, suurempi ja kookkaampi. Sen lis\u00e4ksi siin\u00e4 oli 3,0-litrainen kuusisylinterinen kaasumoottori, jossa oli imusarja. Moottori oli valmistettu magnesium-alumiinilohkosta ja alumiinisesta p\u00e4\u00e4materiaalista.<\/p>\n\n\n\n

Koska E90 328i:n N52-moottori oli varustettu elektronisella kaasunohjauksella, kaksois-VANOSilla ja Valvetronicilla, se toimi poikkeuksellisen hyvin. Se tuotti maksimissaan 230 hv ja 200 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Lis\u00e4ksi sen huippunopeus oli 130 km\/h ja se kiihtyi 0-100:een 6,1 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW E90 328i -mallin yleiset ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

BMW E90 328i -malli voi olla luotettava, mutta sill\u00e4 on my\u00f6s omat ongelmansa. Niit\u00e4 ovat esimerkiksi \u00f6ljyvuodot, viallinen \u00f6ljynsuodattimen tiiviste, s\u00e4hk\u00f6isen vesipumpun ongelmat, venttiilikannen tiivisteen vuoto ja viallinen termostaatti. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 ongelmista on kuitenkin helposti korjattavissa, mutta niiden korjaaminen voi olla melko ty\u00f6l\u00e4st\u00e4 ja kallista.<\/p>\n\n\n\n

Onko E90-sarja sedan vai coup\u00e9?<\/h3>\n\n\n\n

BMW E90 3-sarja saapui markkinoille vuonna 2005 sen j\u00e4lkeen, kun BMW E46-sukupolvi oli menestynyt markkinoilla hyvin. T\u00e4m\u00e4 auto tuli nelj\u00e4n\u00e4 eri korityyppin\u00e4, joten ostajilla oli useita vaihtoehtoja valittavaksi. E90 oli sedan, kun taas E91 oli wagon, E92 coupe ja E93 avoauto.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 BMW E90 -malli on v\u00e4hiten luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka BMW E90 on yksi luotettavimmista BMW-malleista, joissakin autoissa oli ongelmia, jotka olivat aivan siet\u00e4m\u00e4tt\u00f6mi\u00e4. Esimerkiksi BMW 335i on yksi markkinoiden v\u00e4hiten luotettavista BMW E90 -malleista. Joitakin t\u00e4m\u00e4n mallin yleisi\u00e4 ongelmia ovat muun muassa polttoainepumpun korkeapaineh\u00e4iri\u00f6t.<\/p>\n\n\n\n

Mink\u00e4 vuoden BMW on luotettavin?<\/h3>\n\n\n\n

BMW on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa joitakin edistyksellisimpi\u00e4, mukavimpia, ylellisimpi\u00e4 ja suorituskykyisimpi\u00e4 autoja, mutta kaikki niist\u00e4 eiv\u00e4t ole luotettavia. Vuoden 2009 BMW E90 328i on kuitenkin luotettavin koskaan valmistettu BMW. Sit\u00e4 seuraa tiiviisti vuoden 2006 BMW E90 330i.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat BMW:t tarjoavat mukavuutta, erinomaista suorituskyky\u00e4, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4, teknologiaa ja ylellisyytt\u00e4. Ne on my\u00f6s varustettu luotettavimmilla BMW-moottoreilla. Lis\u00e4ksi vuoden 2006 BMW E90 330i on BMW 3-sarjan malliston myydyin luksusauto.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW E90:ss\u00e4 paljon ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW E90:ss\u00e4 ei ole niin paljon ongelmia kuin muissa BMW-malleissa. Siit\u00e4 huolimatta siin\u00e4 on joitakin merkitt\u00e4vi\u00e4 ongelmia, joihin omistajien on syyt\u00e4 varautua. Joitakin n\u00e4ist\u00e4 haasteista ovat kolisevat \u00e4\u00e4net autoissa, joissa on paljon ajettu kilometrej\u00e4, reagoimaton elektroninen ohjauslukko, huonot takimmaiset s\u00e4hk\u00f6iset ikkunans\u00e4\u00e4timet ja takertunut puhallinmoottori.<\/p>\n\n\n\n

Onko k\u00e4ytetyn BMW E90 3-sarjan huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, k\u00e4ytetyn BMW E90 3-sarjan huolto on kallista, sill\u00e4 BMW:n osat ovat kalliita. Lis\u00e4ksi useimmat BMW-osat ovat hankalia korjata, jolloin kokonaiskustannukset nousevat. Mutta kun verrataan k\u00e4ytetyn BMW E90 -mallin yll\u00e4pitokustannuksia muihin k\u00e4ytettyihin BMW-malleihin, huomaat, ett\u00e4 se on melko edullisempi, koska siin\u00e4 ei ole paljon ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on luotettavin BMW E90:n moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Luotettavin BMW E90:n moottori on N52-moottori. T\u00e4m\u00e4 on tehokas ja luotettava moottori, jota on saatavana kahtena vaihtoehtona. Siin\u00e4 on 2,0-litrainen ja 3,0-litrainen moottoritilavuus. Mutta jos haluat parhaista parhaan, valitse 3,0-litrainen moottori, joka on asennettu BMW E90 329i -malliin.<\/p>\n\n\n\n

N55-moottorilla on kuitenkin my\u00f6s ongelmansa, jotka sinun tulisi tiet\u00e4\u00e4. Yksi ongelmista on VANOS-j\u00e4rjestelm\u00e4n muuttuvan venttiilien ajoituksen ongelmat. Toinen ongelma on se, ett\u00e4 hydrauliset nostimet voivat my\u00f6s j\u00e4\u00e4d\u00e4 \u00f6ljyn puutteeseen.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2009 BMW E90 328i -malli on markkinoiden luotettavin BMW E90 -malli. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 se on luotettava, se on my\u00f6s mukava, ylellinen, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ja toimii erinomaisesti. Mutta kuten muillakin BMW-moottoreilla, my\u00f6s t\u00e4ll\u00e4 mallilla on ongelmansa, joita ovat \u00f6ljyvuodot, viallinen \u00f6ljynsuodattimen tiiviste, venttiilikannen tiivisteen vuoto ja s\u00e4hk\u00f6isen vesipumpun ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan BMW E90 328i -sarja on eritt\u00e4in luotettava ja halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin muut BMW E90 -mallit. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 siihen on asennettu yksi markkinoiden parhaista moottoreista, N52-moottori. T\u00e4m\u00e4 moottori on tehokas ja siin\u00e4 oli v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia verrattuna muihin BMW:n moottoreihin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jos haluat auton, joka tarjoaa mukavuutta, ylellisyytt\u00e4 ja suorituskyky\u00e4, BMW on paras vaihtoehto. Lis\u00e4ksi BMW:ll\u00e4 on markkinoiden parhaita automallistoja. Jotkin mallit, kuten BMW E90 3-sarja, ovat kuitenkin luotettavampia kuin toiset.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3451"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3451"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3451\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3452,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3451\/revisions\/3452"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3451"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3451"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3451"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}