{"id":346,"date":"2021-06-22T10:37:59","date_gmt":"2021-06-22T10:37:59","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=346"},"modified":"2021-06-22T10:37:59","modified_gmt":"2021-06-22T10:37:59","slug":"ruostuuko-mercedes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/ruostuuko-mercedes\/","title":{"rendered":"Ruostuuko Mercedes?"},"content":{"rendered":"\n
Yksi syy Mercedes-Benzin suureen suosioon ymp\u00e4ri maailmaa on autojen ylellinen ja upea ulkon\u00e4k\u00f6. T\u00e4ll\u00e4 ylellisell\u00e4 merkill\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s osansa ongelmista.<\/p>\n\n\n\n
Kuten muutkin autot, Mercedes ruostuu. Mercedeksell\u00e4 saattaa olla joitakin upeimmista, ylellisimmist\u00e4 ja mukavimman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4 autoista, mutta ruoste on yksi ongelma, jonka useimmat Mercedeksen omistajat kohtaavat. Huomaa, ett\u00e4 joillakin Mercedes-malleilla on vakavia ruosteongelmia verrattuna muihin.<\/p>\n\n\n\n
Useimmissa 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa rakennetuissa Mercedes-Benz-malleissa oli ruosteongelmia. T\u00e4m\u00e4 johtui p\u00e4\u00e4asiassa k\u00e4ytetyst\u00e4 maalityypist\u00e4. Yhti\u00f6 siirtyi vesipohjaiseen maaliin, joka ei ollut kovin kest\u00e4v\u00e4. Siin\u00e4 oli my\u00f6s ohuempia kerroksia, mik\u00e4 tarkoitti, ett\u00e4 se kului nopeasti, jolloin autot altistuivat s\u00e4\u00e4n vaikutuksille.<\/p>\n\n\n\n
Joitakin Mercedes-malleja, joilla oli ruostumisongelmia vuosina 1995-2004, olivat Mercedes-Benz W202 C-luokka, W210, W208, W220 S-luokka, C208 CLK-luokka, W210 E-luokka, C215 CL-luokka, W203 C-luokka ja W211 E-luokka.
Useimmissa vuoden 2006 j\u00e4lkeisiss\u00e4 Mercedes-malleissa ei ole ollut ruosteongelmia.<\/p>\n\n\n\n
Useita vuosina 2011-2016 valmistettuja Mercedes-malleja on vedetty takaisin ruostumisongelmien vuoksi. Takaisin kutsutut autot eiv\u00e4t p\u00e4rj\u00e4nneet hyvin It\u00e4-Kanadan kylmill\u00e4 alueilla. Takaisinvedon syyn\u00e4 oli suurten suolakerrostumien kaataminen maanteille talvikuukausina.<\/p>\n\n\n\n
Maanteille pudotettu suola aiheutti ruostetta pultteihin, jotka yhdistiv\u00e4t s\u00e4hk\u00f6isen ohjaustehostimen apumoottorin ohjauskoteloon. Ylim\u00e4\u00e4r\u00e4inen korroosio saattoi johtaa ohjaustehostimen irtoamiseen ja ohjaustehostimen menett\u00e4miseen. T\u00e4m\u00e4 osoittautui vaaralliseksi, ja yli 21 500 Mercedes-autoa kutsuttiin takaisin.<\/p>\n\n\n\n
Suurin osa malleista kuului C-luokkaan, E-luokkaan, CLS-luokkaan, S-luokkaan, GLC-luokkaan, GLE-luokkaan ja ML-luokkaan. Mercedes kehotti j\u00e4lleenmyyji\u00e4 vaihtamaan kiinnityspultit ja k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n korroosiosuojapinnoitetta vaihteiston koteloon ja pultteihin. Toinen vaihtoehto oli vaihtaa ohjausvaihde.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz on kallis paitsi ostaa, my\u00f6s yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. Vaikka monissa luksusautoissa on ruostumisongelmia, Mercedeksell\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat alkavat usein kehitty\u00e4 melko varhain. Useimmissa malleissa ruostumisongelmat alkavat 120 000 mailin tai 10 vuoden j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n
Jos omistat 10 vuotta vanhan tai sit\u00e4 vanhemman Mercedes-auton, sinun kannattaa tarkastaa se perusteellisesti ennen kuin se karkaa k\u00e4sist\u00e4. Pienten ruostekohtien korjaaminen on helpompaa kuin niiden levi\u00e4misen odottaminen. Ruoste voi my\u00f6s sy\u00f6d\u00e4 joitakin elint\u00e4rkeit\u00e4 osia, mik\u00e4 johtaa kalliisiin korjauksiin.<\/p>\n\n\n\n
Vaikka Mercedes-Benz on luksusauton ruumiillistuma, useiden vuosien k\u00e4yt\u00f6n j\u00e4lkeen autoon voi tulla erilaisia ongelmia, kuten ruostetta. Jos olet omistanut autosi yli 10 vuotta, sinun kannattaa alkaa tarkastaa tiettyj\u00e4 alueita ennen kuin ruoste pahenee.
Mercedes-Benzin kohdalla on helppo tarkastaa ruostetta, koska se on yleisemp\u00e4\u00e4 tietyiss\u00e4 auton osissa. N\u00e4it\u00e4 ovat mm:<\/p>\n\n\n\n
Mercedes on vuosien varrella muuttanut paljon asioita tehd\u00e4kseen autoista luotettavampia. Vuosien 1995 ja 2004 automallien v\u00e4lisen\u00e4 aikana ruostumisesta tehtyjen valitusten j\u00e4lkeen Mercedeksen autot ovat nyt kest\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 eiv\u00e4tk\u00e4 ruostu helposti. T\u00e4m\u00e4 johtuu uudemmissa Mercedeksiss\u00e4 k\u00e4ytetyst\u00e4 innovatiivisesta maalaustekniikasta.
Mercedeksen k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4 innovatiivinen maalaustekniikka tunnetaan nimell\u00e4 ”Permagard”. Se on j\u00e4lkimarkkinoilla myyt\u00e4v\u00e4 maalisuoja-aine, joka on luotu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n Mercedesit loistavassa kunnossa. Innovatiivista maalia k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n, koska se auttaa muodostamaan muovin kaltaisen esteen oikean maalipinnan ja elementtien, kuten mehun, happaman sateen, linnunkakan ja muiden elementtien, v\u00e4lille.
Permagard-pinnoite s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s Mercedeksen ylellisen ulkon\u00e4\u00f6n ja saa sen n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n kuin uudelta. Toisin kuin suojaavat kiillotusaineet tai vahat, t\u00e4m\u00e4 innovatiivinen maali on pitk\u00e4ik\u00e4inen, sill\u00e4 se kiinnittyy auton maalipintaan. Se ei siis haalistu nopeasti kuten kiillotusaineet tai vahat.<\/p>\n\n\n\n
N\u00e4ist\u00e4 kolmesta saksalaisesta luksusautomerkist\u00e4 Audit ovat v\u00e4hiten alttiita ruostumisongelmille, kun taas Mercedeksell\u00e4 on eniten ongelmia ruostumisen kanssa. Audi A3 ja A4 sijoittuvat korkealle monissa vertailuissa autoista, joilla on v\u00e4hiten ruostumisongelmia. BMW:n 3-sarja seuraa per\u00e4ss\u00e4, ja seuraavaksi tulevat Mercedes-Benzin A- ja GLS-luokka.<\/p>\n\n\n\n
Vaikka monet Mercedes-omistajat ovat raportoineet autojensa ruostumisongelmista, kaikki mallit eiv\u00e4t ruostu. Varmista siis ennen kuin tyydyt tiettyyn Benz-malliin, ettei siin\u00e4 ole ruostumisongelmia. A-luokassa ja GLS-luokassa on v\u00e4hiten ruosteongelmia.<\/p>\n\n\n\n
Kyll\u00e4 ruostuvat. Jotkin ilmastot ovat kuitenkin autollesi ankarampia kuin toiset. Esimerkiksi talvella Mersulla ajaminen altistaa sen ruostumiselle, koska autoon heitet\u00e4\u00e4n paljon suolaa. Lis\u00e4ksi kosteassa ilmastossa ajettu Mercedes ruostuu nopeammin kuin v\u00e4hemm\u00e4n kosteassa ilmastossa ajettu Mercedes.<\/p>\n\n\n\n
Tietenkin voit korjata ruosteongelmasi! Se tulee kuitenkin kalliiksi. Vie autosi valtuutetulle Mercedes-j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle tai luotettavalle mekaanikolle, jos auton takuu on p\u00e4\u00e4ttynyt. Mekaanikko hioo, hioo ja maalaa autosi. Ruosteesta eroon p\u00e4\u00e4seminen on melko ty\u00f6l\u00e4st\u00e4 ja kallista.<\/p>\n\n\n\n
Useimmat auton ulko-osat on valmistettu ter\u00e4ksest\u00e4. Kun maali naarmuuntuu tai kuluu, sen alla oleva ter\u00e4smetalli altistuu elementeille. Metalli alkaa ruostua ja lopulta ruostua. Kun ruostetta ei hoideta, se voi pahentua ja aiheuttaa autoon reiki\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Ruoste on yksi yleisimmist\u00e4 Mercedes-Benzin ongelmista. Ennen kuin ostat jonkin Mercedes-mallin, varmista, ett\u00e4 otat selv\u00e4\u00e4, onko siin\u00e4 ruosteongelma vai ei. T\u00e4m\u00e4 auttaa sinua pit\u00e4m\u00e4\u00e4n autosi kunnossa ja v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4\u00e4n kalliit korjaukset.
Tarkasta aina autosi puskuri, rekisterikilpi, kuljettajan ja matkustajan istuinten alla, tavaratilan sis\u00e4puolella, akseliv\u00e4lin alapuolella, ovien alaosassa ja sivuseinien suojusten takana. Mercedes-ajoneuvot ovat kuitenkin parantuneet paljon, eik\u00e4 uusimmissa automalleissa ole paljon ruosteongelmia kuten aiemmissa malleissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Yksi syy Mercedes-Benzin suureen suosioon ymp\u00e4ri maailmaa on autojen ylellinen ja upea ulkon\u00e4k\u00f6. T\u00e4ll\u00e4 ylellisell\u00e4 merkill\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s osansa ongelmista. Kuten muutkin autot, Mercedes ruostuu. Mercedeksell\u00e4 saattaa olla joitakin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":347,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11,15],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/346"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=346"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/346\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/347"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=346"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=346"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=346"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}