{"id":3471,"date":"2022-03-15T14:26:46","date_gmt":"2022-03-15T14:26:46","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3471"},"modified":"2022-03-15T14:26:48","modified_gmt":"2022-03-15T14:26:48","slug":"yleisia-ongelmia-bmw-x1ssa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-bmw-x1ssa\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia BMW X1:ss\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

K\u00e4ytetyn auton ostaminen on hyvin haastavaa, koska et tied\u00e4, mit\u00e4 odottaa. Viel\u00e4 haastavampaa se on, jos ostat BMW:n kaltaisia huoltovarmoja autoja. Ennen kuin investoit k\u00e4ytettyyn autoon, ota selv\u00e4\u00e4 sen historiasta ja tarkasta se huolellisesti. T\u00e4st\u00e4 huolimatta, mitk\u00e4 ovat BMW X1:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW X1 on tyylik\u00e4s, kompakti, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, ylellinen ja suorituskykyinen auto. Mutta kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 autossa on joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien on hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4. Joitakin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat jarrupalojen ennenaikainen kuluminen, ovenkahvaongelmat, \u00f6ljyvuoto, ajoketjuongelmat ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW X1:n yleiset ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto on yleinen ongelma kaikissa BMW-malleissa, my\u00f6s BMW X1:ss\u00e4. BMW X1:n \u00f6ljyvuodon p\u00e4\u00e4asiallinen syy on kulunut venttiilikannen tiiviste. BMW-malleissa venttiilikannen tiiviste on vaihdettava 60 000 kilometrin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Jarrupalojen ennenaikainen kuluminen<\/h3>\n\n\n\n

BMW suosittelee takajarrupalojen vaihtoa 30 000 mailin v\u00e4lein. Huomaa, ett\u00e4 BMW X1:n takajarrupalat ovat pehme\u00e4mm\u00e4t kuin etujarrupalat, ja siksi ne kuluvat nopeammin. T\u00e4m\u00e4 on siis asia, jota kannattaa aina varoa.<\/p>\n\n\n\n

Ajastusketjuongelmat<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2012 BMW X1:ss\u00e4. Ajastusketjun suorituskykyyn vaikuttavat muun muassa v\u00e4\u00e4r\u00e4 \u00f6ljy ja huono kiristin. Siit\u00e4 huolimatta BMW suosittelee ajoitusketjun vaihtamista 90 000 kilometrin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteensiirtovian aiheuttava vika vaihteensiirtovirheess\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

Vaihteensiirtonuppi on yksi auton unohdetuimmista osista. Jos vaihdetta vaihdetaan voimakkaasti, se voi kuitenkin vahingoittaa pohjassa olevaa holkkia, mik\u00e4 voi johtaa vaihteen vaihtamisen l\u00f6ysyyteen. Lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 voi johtaa siihen, ett\u00e4 vaihdekepin solenoidi vioittuu, mik\u00e4 voi aiheuttaa vaihteistovian.<\/p>\n\n\n\n

Jousitusongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen BMW X1:n ongelma on jousitusongelmat. T\u00e4m\u00e4 voi johtua useista asioista, ja niihin kuuluvat etummaisen alatukivarren ohjauksen vikaantuminen, huono etujousen puskuripuskuri, etujousen yl\u00e4kiinnityksen vikaantuminen ja etujousituksen korkeuden putoaminen.<\/p>\n\n\n\n

Alemman ohjausvarren holkkien ongelma<\/h3>\n\n\n\n

Koska alatukivarren holkit ovat yhteydess\u00e4 jousitukseen, on helpompi ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4, miksi se on yleinen ongelma BMW X1:ss\u00e4. Useimmissa tapauksissa BMW kuitenkin suosittelee t\u00e4m\u00e4n osan vaihtamista 90 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Kuitenkin ne, jotka ajavat huonoilla teill\u00e4, saattavat joutua vaihtamaan osan paljon nopeammin.<\/p>\n\n\n\n

Liiallinen tuuli\u00e4\u00e4ni takaoven ikkunasta<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on toinen yleinen ongelma l\u00e4hes kaikissa BMW:ss\u00e4. X1 ei siis ole poikkeus. Suurin syy t\u00e4h\u00e4n on ovien tai ikkunoiden tiivisteiden nopeampi kuluminen. Sinun pit\u00e4isi siis vaihtaa ne useammin.<\/p>\n\n\n\n

Haiseva ilmastointi kes\u00e4ll\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

Valitettavasti t\u00e4m\u00e4 on yleinen ongelma kaikissa BMW:ss\u00e4. Se johtuu huonosta suunnittelusta; n\u00e4in ollen auton ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n joutuva vesi tai kosteus ei kuivu kokonaan. N\u00e4in ollen kes\u00e4ll\u00e4 tai l\u00e4mpimill\u00e4 alueilla, kuten Kaliforniassa, ilmastointilaite haisee, kun se kytket\u00e4\u00e4n p\u00e4\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Ovenkahvaongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Useimmissa BMW:ss\u00e4 on ovenkahvaongelmia. Kun auto vanhenee, ovien lukitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n alkaa yleens\u00e4 tulla ongelmia, ja se saattaa jopa lakata toimimasta. Joitakin t\u00e4rkeimpi\u00e4 syit\u00e4 ovat viallinen ovilukkoj\u00e4rjestelm\u00e4, viallinen ovilukon toimilaite, huono johdotus tai palaneet sulakkeet.<\/p>\n\n\n\n

Ahtaat etumatkustajan istuimet<\/h3>\n\n\n\n

BMW X1 voi olla k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, mutta se ei ole kovin tilava. T\u00e4m\u00e4n vuoksi pitk\u00e4t ihmiset saattavat kokea eturivin istuimet ep\u00e4mukaviksi. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 paikka on ahdas eik\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n mukava.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kumpi auto on polttoainetehokkaampi – BMW X1 vai Mercedes-Benz GLA?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X1 ja Mercedes-Benz GLA ovat saman luokan autoja. Lis\u00e4ksi niill\u00e4 on samanlainen suorituskyky, ja ne ovat ylellisi\u00e4 ja niiss\u00e4 on huipputeknisi\u00e4 ominaisuuksia. Polttoaineenkulutuksen osalta Mercedes-Benz GLA on kuitenkin BMW X1:t\u00e4 polttoainetehokkaampi. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 sen EPA-luokitus on parempi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-Benz GLA:n EPA-luokitus on 24 mpg kaupungissa, 34 mpg maantiell\u00e4 ja yhdistetty 28 mpg. Toisaalta BMW X1:n EPA-luokitus on 23 mpg kaupungissa, 31 mpg maantiell\u00e4 ja yhdistetty 26 mpg.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW 1X:n korkea kulutus?<\/h3>\n\n\n\n

Jos aiot ostaa k\u00e4ytetyn BMW X1:n, ajokilometrien m\u00e4\u00e4r\u00e4 on eritt\u00e4in ratkaiseva. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 voit kertoa, onko autossa paljon ongelmia vai ei. BMW X1:ll\u00e4, jolla on yli 150 000 kilometri\u00e4, katsotaan olevan korkea kilometritilanne. T\u00e4ss\u00e4 vaiheessa autoon saattaa alkaa kehitty\u00e4 todella vakavia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Kumpi auto on halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 – BMW X1 vai Volvo XC40?<\/h3>\n\n\n\n

Molemmat autot ovat halvempia yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 verrattuna vastaaviin autoihinsa, mutta Volvo XC40 on paljon halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 kuin BMW X1. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Volvo XC40 on luotettavampi kuin BMW X1 ja sen varaosat ovat my\u00f6s halvempia. Lis\u00e4ksi Volvo XC40:n huoltokustannukset ovat my\u00f6s halvemmat kuin BMW X1:n.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea BMW X1 on?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X1 voi olla mukava perheauto, jonka yll\u00e4pitokustannukset ovat alhaisemmat, mutta t\u00e4m\u00e4 auto ei ole kovin nopea. Sen huippunopeus on enint\u00e4\u00e4n 144 kilometri\u00e4 tunnissa, ja se kiihtyy 0-100 vain 6,3 sekunnissa. Huomaa, ett\u00e4 BMW X1 xDrive28i on nopeampi kuin sDrive28i. J\u00e4lkimm\u00e4inen kiihtyy 0-100:een 6,6 sekunnissa, mik\u00e4 on melko hitaampaa.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW X1:ss\u00e4 alkaa esiinty\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X1 on luotettava ja kest\u00e4v\u00e4 auto, joka kest\u00e4\u00e4 yli 150 000 kilometri\u00e4. Kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, t\u00e4ss\u00e4kin autossa alkaa kuitenkin esiinty\u00e4 vakavia ongelmia 80 000 ja 100 000 kilometrin v\u00e4lill\u00e4. Jos kuitenkin huollat autosi kunnolla ja noudatat m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuoltoja, useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ilmene.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

BMW X1 on pienikokoinen ja ylellinen katumaasturi, jolla on poikkeukselliset ominaisuudet ja suorituskyky, mutta siin\u00e4 on my\u00f6s joitakin yleisi\u00e4 ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Joitakin n\u00e4ist\u00e4 ovat jarrupalojen ennenaikainen kuluminen, jousitusongelmat, \u00f6ljyvuoto, ajoketjuongelmat, ovenkahvaongelmat, vaihdekahvan vika ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 asia on, ett\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan hoitaa BMW-huoltokeskuksessa tai sertifioiduilla BMW-teknikoilla. Siit\u00e4 huolimatta useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja kunnossapidolla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

K\u00e4ytetyn auton ostaminen on hyvin haastavaa, koska et tied\u00e4, mit\u00e4 odottaa. Viel\u00e4 haastavampaa se on, jos ostat BMW:n kaltaisia huoltovarmoja autoja. Ennen kuin investoit k\u00e4ytettyyn autoon, ota selv\u00e4\u00e4 sen historiasta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3471"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3471"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3471\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3472,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3471\/revisions\/3472"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3471"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3471"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3471"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}