{"id":3475,"date":"2022-03-15T14:30:34","date_gmt":"2022-03-15T14:30:34","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3475"},"modified":"2022-03-15T14:30:37","modified_gmt":"2022-03-15T14:30:37","slug":"mercedes-s550n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-s550n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes S550:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes S-luokka on Mercedeksen lippulaiva t\u00e4ysikokoinen sedan, jonka tavoitteena on tyydytt\u00e4\u00e4 ne, jotka haluavat ylellisimm\u00e4n limusiinin, joka on yht\u00e4 vaikuttava ajettava ja ajettava. S-luokka aloitti toimintansa jo vuonna 1972 W116-sukupolvella, ja viimeisin on W223, joka tuli markkinoille viime vuonna.<\/p>\n\n\n\n

S550 S-luokan muunnos on korkeamman kokoluokan malli, jossa on 8-sylinterinen moottori, ja ensimm\u00e4inen S550 esiteltiin mallivuonna 2007, W221. S550:n toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2014 W222-mallimerkinn\u00e4ll\u00e4. Nykyist\u00e4 W223-mallia ei tarjota S550-malliversiona.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven 2007 S550 tarjoaa 4,7L V8-moottorin, joka on suhteellisen luotettava, mutta W221 S550:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n apuakkuongelmista, ilmajousitusongelmista ja vaihteiston elektroniikkaongelmista. Toisen sukupolven W222 S550 tunnetaan l\u00e4hinn\u00e4 mahdollisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan S550 on suhteellisen luotettava S-luokan variantti, mutta sen yll\u00e4pito maksaa paljon rahaa, koska siin\u00e4 on kaikenlaista monimutkaista tekniikkaa ja ominaisuuksia. Jos olet S550:n markkinoilla, sek\u00e4 ensimm\u00e4inen ett\u00e4 toinen sukupolvi ovat faceliftattuina kelpo malleja.<\/p>\n\n\n\n

Apuakkuongelmat – W221<\/h2>\n\n\n\n

W221 S-luokassa on kaksi akkua. Ensimm\u00e4ist\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n moottorin k\u00e4ynnist\u00e4miseen, kun taas toista k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kaiken sis\u00e4tilojen elektroniikan, my\u00f6s vaihteiston, virransy\u00f6tt\u00f6\u00f6n. Mercedes p\u00e4\u00e4tti tehd\u00e4 n\u00e4in, jotta voit laittaa auton parkkiin, vaikka p\u00e4\u00e4akku loppuisi, mutta ongelma syntyy, jos apuakku loppuu ensin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on melko yleinen ongelma W221-mallissa, mutta se voidaan kuitenkin ratkaista helposti vaihtamalla akku aikanaan. Useimmat mekaanikot suosittelevat, ett\u00e4 akku vaihdetaan 100 000 kilometrin tai 7 vuoden v\u00e4lein, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n kerran el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 teht\u00e4v\u00e4 teht\u00e4v\u00e4 toimenpide. Akun vaihtaminen on my\u00f6s suhteellisen helppoa, koska se sijaitsee takaistuinten takana.<\/p>\n\n\n\n

Ilmajousitusongelmat – W221<\/h2>\n\n\n\n

W221 S550s on varustettu \u00e4lykk\u00e4\u00e4ll\u00e4 Mercedes AIRMATIC-ilmajousituksella, joka tarjoaa uskomattoman mukavan ajonautinnon, mutta se on joskus altis aiheuttamaan ongelmia, varsinkin jos sit\u00e4 ei huolleta oikein. Ilmakompressorin tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan jonkin ajan kuluttua, jolloin jousitus ei tuota tarpeeksi painetta auton nostamiseksi yl\u00f6s.<\/p>\n\n\n\n

Toinen mahdollinen ongelma W221-mallin ilmajousituksessa on ilmajousituksen turvatyyny, jonka tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s ep\u00e4onnistuvan noin 100 000 kilometrin j\u00e4lkeen. W221-mallin AIRMATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4 on paljon parempi kuin W220-mallin j\u00e4rjestelm\u00e4, mutta sit\u00e4 on huollettava, jos haluat sen toimivan aina asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteiston elektroniikkaongelmat – W221<\/h2>\n\n\n\n

Faceliftia edelt\u00e4v\u00e4 W221 ei yleens\u00e4 ole yht\u00e4 luotettava kuin faceliftin j\u00e4lkeinen versio, ja 722.9:n 7-vaihteinen automaattivaihteisto on t\u00e4st\u00e4 t\u00e4ydellinen esimerkki. Pre-facelift W221:ss\u00e4 k\u00e4ytettiin virheellist\u00e4 vaihteiston ohjausyksikk\u00f6\u00e4, joka tunnetusti vioittui, samoin johtolevy ja ohjausyksikk\u00f6.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma johtaa yleens\u00e4 siihen, ett\u00e4 auto asetetaan hitaaseen tilaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto pystyy ajamaan muutaman kilometrin tuntinopeuteen asti.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat – W222<\/h2>\n\n\n\n

W222 S-luokkaa pidet\u00e4\u00e4n yhten\u00e4 kaikkien aikojen parhaista S-luokan malleista, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu edelleen upouudelta, varsinkin faceliftin j\u00e4lkeinen malli. Yksik\u00e4\u00e4n auto ei kuitenkaan ole virheet\u00f6n, ja aivan sama juttu p\u00e4tee my\u00f6s W222:een.<\/p>\n\n\n\n

W222 S550:n tiedet\u00e4\u00e4n vilkuttavan erilaisia varoitusvaloja kojelaudassa kuluneiden antureiden takia, jotka harvoin johtuvat laillisesta ongelmasta. W222 on eritt\u00e4in monimutkainen auto, ja t\u00e4llaiset ongelmat ovat suhteellisen yleisi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat – W222<\/h2>\n\n\n\n

W222:n ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n olevan suurimmaksi osaksi luotettava, mutta kun se alkaa aiheuttaa ongelmia, ne voivat olla melko ongelmallisia. Muutamat omistajat valittivat, ett\u00e4 heid\u00e4n W222 S550:ns\u00e4 pit\u00e4\u00e4 ohjauksen aikana narskuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4, ja ongelmat paikallistettiin my\u00f6hemmin ohjauskytkimeen ja kumipalkeisiin.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s ohjaustehostimen tiedet\u00e4\u00e4n joskus aiheuttavan ongelmia, ja jos n\u00e4in todella on, autossa vilkkuu todenn\u00e4k\u00f6isesti varoitusvalo kojelaudassa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko W222 S-luokka parempi kuin W221 S-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

W222 S-luokka on todellakin parempi kuin W221, koska se johdatti S-luokan tulevaisuuteen sis\u00e4llytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 siihen kaksoislaidallisen kojelaudan muotoilun, joka on nyky\u00e4\u00e4n yleinen jopa Mercedesin perustason malleissa. W222 S-luokka todella asetti standardit kaikille muille Mercedes-malleille ravintoketjussa alasp\u00e4in.<\/p>\n\n\n\n

W221 on my\u00f6s hieno auto, erityisesti faceliftin j\u00e4lkeinen versio, mutta se ei yksinkertaisesti ved\u00e4 vertoja W222:lle ylellisyydess\u00e4, mukavuudessa, teknologiassa tai yleisess\u00e4 muotoilussa ja haluttavuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Onko S550 paras Mercedes S-luokan variantti?<\/h3>\n\n\n\n

S550 luokitellaan ylemm\u00e4n keskitason S-luokan malliin, jossa suorituskyky, mukavuus ja yll\u00e4pitokustannukset ovat t\u00e4ydellisesti tasapainossa. S600 V12 -malli on tosiaan pehme\u00e4mpi ja halutumpi, mutta sen k\u00e4ytt\u00f6 ja yll\u00e4pito maksavat paljon enemm\u00e4n. Se kuluttaa enemm\u00e4n polttoainetta ja on kalliimpi.<\/p>\n\n\n\n

S500-malli ja sit\u00e4 alemmat mallit ovat todellakin todellisia S-luokan malleja, mutta niiss\u00e4 on pienemm\u00e4t moottorit, jotka eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 iskukykyisi\u00e4 kuin S550-mallin moottori. N\u00e4in ollen S550 voisi yht\u00e4 hyvin olla paras S-luokan malli, jonka voit ostaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko S-luokka t\u00e4ysikokoisen luksussedanin vertailukohta?<\/h3>\n\n\n\n

Saksalainen luksuskolmikko Mercedes, BMW ja Audi kilpailevat edelleen parhaasta tuotteesta jokaisessa segmentiss\u00e4. T\u00e4ysikokoisten sedanien segmentti\u00e4 leimaa S-luokka, mutta Audi valmistaa ihastuttavaa A8:aa ja BMW yht\u00e4 ihastuttavaa BMW 7-sarjaa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 pystyv\u00e4t vaihtamaan ly\u00f6ntej\u00e4 p\u00e4iv\u00e4kausia, mutta W223 S-luokka on porukan uusin auto ja t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 paras kolmikosta. S-luokalla on todellakin taipumus asettaa standardit t\u00e4ysikokoisten luksussedanien segmentille, ja se on melko ilmeist\u00e4, koska Audi ja BMW yritt\u00e4v\u00e4t aina ottaa kiinni, kun kyse on myynnist\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes S-luokka on Mercedeksen lippulaiva t\u00e4ysikokoinen sedan, jonka tavoitteena on tyydytt\u00e4\u00e4 ne, jotka haluavat ylellisimm\u00e4n limusiinin, joka on yht\u00e4 vaikuttava ajettava ja ajettava. S-luokka aloitti toimintansa jo vuonna 1972 W116-sukupolvella,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3475"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3475"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3475\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3476,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3475\/revisions\/3476"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3475"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3475"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3475"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}