{"id":3479,"date":"2022-03-15T14:31:37","date_gmt":"2022-03-15T14:31:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3479"},"modified":"2022-03-15T14:31:40","modified_gmt":"2022-03-15T14:31:40","slug":"mercedes-e350n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-e350n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes E350:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes E350 on keskitason E-luokan malli, joka on varustettu joko 6-sylinterisell\u00e4 moottorilla tai uusimmissa E350-malleissa 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla. Sellaisenaan E350:n teho on yleens\u00e4 250 ja 300 hv v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi ylelliselle sedanille.<\/p>\n\n\n\n

E350 ei kuitenkaan ole t\u00e4ydellinen, ja monet E350-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t ajan mittaan muutamista mainitsemisen arvoisista ongelmista, kuten tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n vuodoista ja jousitusongelmista. Vanhemmissa E350-malleissa esiintyy s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti my\u00f6s vaihteistoon liittyvi\u00e4 ongelmia, jotka johtuvat vaihteiston kuluneista osista.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s 4MATIC-nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan tietyiss\u00e4 E350-malleissa l\u00e4hinn\u00e4 4MATIC-siirtokotelon takia. S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat my\u00f6s melko yleisi\u00e4, erityisesti vanhemmissa malleissa, kuten ikkunan s\u00e4\u00e4timen ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan E350 ei ole maailman luotettavin auto, mutta jos sit\u00e4 huolletaan oikein ja valitaan suhteellisen v\u00e4h\u00e4n kilometrej\u00e4 ajettu malli, se voi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n. Suurin syy siihen, miksi useimmissa E350-malleissa esiintyy ongelmia, on se, ett\u00e4 kukaan ei yleens\u00e4 huolla niit\u00e4 asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350:n tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n vuodot<\/h2>\n\n\n\n

Monien korkeammalla ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 ajettujen E-Luokan mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n vuodoista jonkin ajan kuluttua. T\u00e4m\u00e4 ongelma on itse asiassa yleisin E350-malleissa, joten muista huoltaa ja tarkastaa tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6 huoltoaikataulujen mukaisesti. L\u00e4hes kaikki Mercedes-asiantuntijat ovat tietoisia t\u00e4st\u00e4 ongelmasta, ja siksi on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 havaita se ajoissa.<\/p>\n\n\n\n

Vuodot muodostuvat useimmiten tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6n kansien ja tiivisteiden ymp\u00e4rille, jotka menett\u00e4v\u00e4t suojakykyns\u00e4 ajan my\u00f6t\u00e4. T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa vuodon, joka voi my\u00f6hemmin aiheuttaa kaikenlaisia vakavampia ongelmia. Asianmukainen ja oikea-aikainen huolto voi kuitenkin korjata t\u00e4m\u00e4n jo varhaisessa vaiheessa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350:n jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Useimmissa Mercedes-malleissa, joissa esiintyy jousitusongelmia, on Mercedes AIRMATIC-ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4, joka tarvitsee jatkuvaa huoltoa toimiakseen. AIRMATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4n korjaaminen maksaa tosiaan melkoisesti, mutta ei ole totta, etteik\u00f6 n\u00e4it\u00e4 voisi ratkaista jo varhaisemmassa vaiheessa.
Yleisimm\u00e4t AIRMATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t ilmakompressoriin, joka menett\u00e4\u00e4 paineenluovutuskykyns\u00e4, jolloin auto ei pysty nousemaan. E350-mallit tunnetaan my\u00f6s ilmapumpun releiden jumittumisesta, mik\u00e4 saattaa aiheuttaa kompressorin jatkuvan k\u00e4ymisen ja jopa akun varauksen tyhjentymisen.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350:n vaihteisto ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 vaihteisto-ongelmat liittyv\u00e4t useimmiten vanhempiin E350-malleihin, koska uudemmat momentinmuunninyksik\u00f6t ovat paljon hienostuneempia ja kest\u00e4v\u00e4mpi\u00e4. Tiettyjen komponenttien, kuten venttiilirungon ja tappiliittimien, tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan jonkin ajan kuluttua, erityisesti vanhemmissa E350-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Joissakin E350-malleissa on my\u00f6s ongelmia vaihteistoa ohjaavan elektroniikan kanssa, varsinkin jos lis\u00e4akku alkaa aiheuttaa ongelmia. Kaiken kaikkiaan vaihteisto tarvitsee oikea-aikaisia \u00f6ljynvaihtoja, jos haluat minimoida komponenttien kulumisen ja saada vaihteiston kest\u00e4m\u00e4\u00e4n mahdollisimman pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 4MATIC -ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

4MATIC-siirtokotelo-ongelma on melko usein esiintyv\u00e4 ongelma useissa Mercedes-malleissa ja erityisesti W212-malleissa. T\u00e4llaiset ongelmat ovat yleisempi\u00e4 korkeammalla ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 varustetuissa yksil\u00f6iss\u00e4, mutta on tapauksia, joissa jopa joissakin matalalla ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 varustetuissa malleissa esiintyy siirtokotelo-ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4 on yleens\u00e4 melko luotettava j\u00e4rjestelm\u00e4 kaikissa uudemmissa Mercedes-malleissa, koska se on paljon kehittyneempi kuin jotkin sen aikaisemmat versiot. Aivan ensimm\u00e4iset 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4t olivat paljon ongelmallisempia, ja siksi useimmat ihmiset v\u00e4ltt\u00e4v\u00e4t niit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E350 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

E350-mallissa tiedet\u00e4\u00e4n olevan lukemattomia mahdollisia s\u00e4hk\u00f6ongelmia, joiden tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan p\u00e4\u00e4nvaivaa kaikkialla maailmassa. T\u00e4llaisia ongelmia ovat muun muassa johdinsarjaongelmat, ikkunan s\u00e4\u00e4timen ongelmat, kojelaudan tyhj\u00e4ksi menev\u00e4t ongelmat, auto ei pysty pysym\u00e4\u00e4n tai menem\u00e4\u00e4n parkkiin, peruutuskameraongelmat ja palava s\u00e4hk\u00f6inen haju ajoneuvon sis\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 E-Class-mallit ovat uskomattoman monimutkaisia, ja siksi useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat edes olemassa. On \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen vaikeaa tehd\u00e4 n\u00e4in monimutkaista autoa ja odottaa sen toimivan asianmukaisesti vuosikymmeni\u00e4 my\u00f6hemmin. Huolto voi ratkaista joitakin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista, mutta niit\u00e4 ei voi t\u00e4ysin v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, koska mahdollisia syyllisi\u00e4 on monia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes E350 luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes E350 ei todellakaan ole luotettava auto segmentiss\u00e4\u00e4n, varsinkin kun sit\u00e4 verrataan Lexus ES:\u00e4\u00e4n. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Mercedes E-luokkaa ei ole rakennettu samalla tavalla kuin ES:\u00e4\u00e4. Lexus hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 mielell\u00e4\u00e4n viimeisimm\u00e4n sukupolven ominaisuuksia, jos se ei ole 100-prosenttisen varma siit\u00e4, ett\u00e4 uudemmat ominaisuudet eiv\u00e4t ole riitt\u00e4v\u00e4n luotettavia.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes keskittyy enimm\u00e4kseen siihen, ett\u00e4 sen autot pakataan mahdollisimman innovatiivisella tekniikalla. Siksi useimmat Mercedes-mallit sijoittuvat suhteellisen huonosti useimmissa luotettavuustaulukoissa. Ne vaativat jatkuvaa huoltoa, jos niiden halutaan kest\u00e4v\u00e4n pitk\u00e4\u00e4n, mutta kukaan ei voi sanoa, ett\u00e4 ne ovat riitt\u00e4v\u00e4n luotettavia.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes E350 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes E350 on todellakin todella turvallinen auto, sill\u00e4 Mercedes pit\u00e4\u00e4 turvallisuutta yhten\u00e4 painopistealueistaan. Useimmat Mercedes-autot, mukaan lukien E350, tarjoavat erinomaisen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen, joka koostuu \u00e4lykk\u00e4ist\u00e4 ohjelmallisista turvaominaisuuksista ja uskomattoman hyvin toteutetuista t\u00f6rm\u00e4yspuristusalueista ja turvatyynyist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen kaikissa uudemmissa E350-malleissa on kaikki tarvittavat turvallisuusominaisuudet, kuten automaattinen h\u00e4t\u00e4jarrutus, t\u00f6rm\u00e4yksenestoj\u00e4rjestelm\u00e4t, kaistavahti, kuolleen kulman valvonta, ristikk\u00e4isliikenteen varoitusj\u00e4rjestelm\u00e4 ja monet muut, jotka ovat useimmiten lis\u00e4varusteita.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes E350 kallis yll\u00e4pit\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

E350:een liittyv\u00e4t huoltokustannukset ovat todellakin kalliimpia kuin muihin kuin luksusautoihin liittyv\u00e4t kustannukset. E350:n keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset vuotuiset korjauskustannukset voivat helposti nousta 1000 dollariin, mutta kaikki riippuu siit\u00e4, kuinka vanha auto on ja kuinka paljon sit\u00e4 on ajettu, varustelutasosta ja siit\u00e4, miss\u00e4 sill\u00e4 on tapana ajaa.<\/p>\n\n\n\n

E-luokka on todellinen luksussedan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa my\u00f6s todelliset luksussedan huoltokustannukset. Audi A6 3.0 TFSI maksaa hieman v\u00e4hemm\u00e4n huoltoa, koska se kuuluu VAG:hen, joka jakaa monia osia eri valmistajien kesken, kun taas BMW 530i on kallein huollettava.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes E350 on keskitason E-luokan malli, joka on varustettu joko 6-sylinterisell\u00e4 moottorilla tai uusimmissa E350-malleissa 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla. Sellaisenaan E350:n teho on yleens\u00e4 250 ja 300 hv v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 on enemm\u00e4n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3479"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3479"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3479\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3480,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3479\/revisions\/3480"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3479"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3479"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3479"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}