{"id":3483,"date":"2022-03-15T14:32:36","date_gmt":"2022-03-15T14:32:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3483"},"modified":"2022-03-15T14:32:39","modified_gmt":"2022-03-15T14:32:39","slug":"mercedes-c300n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c300n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes C300:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz C-luokka on Mercedesin kompakti luksusluokan sedan, joka myy paljon paremmin kuin sen suuremmat E- ja S-luokan serkut. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 C-luokka tarjoaa ensiluokkaista ylellisyytt\u00e4, mutta ei ole liian kallis tai suuri.<\/p>\n\n\n\n

C300 on yksi C300:n suosituimmista moottorivaihtoehdoista, koska se tarjoaa 200-250 hv ja on samalla taloudellinen ja hienostunut. Vanhemmissa C300-malleissa k\u00e4ytettiin 3,0 litran 6-sylinterist\u00e4 moottoria, joka oli paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi kuin uudemmissa C300-malleissa oleva 2,0 litran 4-sylinterinen moottori.<\/p>\n\n\n\n

Yksi C300:n yleisimmist\u00e4 ongelmista on lis\u00e4\u00e4ntynyt t\u00e4rin\u00e4 ajon aikana, joka johtuu useimmiten tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6ongelmista tai ajoanturiongelmista. C300:ssa on my\u00f6s yleisesti ongelmia sylinterinp\u00e4iden \u00f6ljyvuotojen kanssa. My\u00f6s ohjauspy\u00f6r\u00e4mekanismin tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan vanhemmissa C300-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Ennen vuotta 2012 valmistetuissa malleissa on lis\u00e4ksi vakavia ongelmia ABS-j\u00e4rjestelm\u00e4n vikojen kanssa, ja l\u00e4hes kaikissa C300-malleissa esiintyy lopulta s\u00e4hk\u00f6ongelmia. Kaiken kaikkiaan C300 ei ole luokkansa luotettavin auto, mutta se on kunnollinen, jos sit\u00e4 huolletaan Mercedeksen huoltopolitiikan mukaisesti. Sin\u00e4ns\u00e4 Mercedeksen huolto saattaa maksaa enemm\u00e4n, mutta se on todellakin sen arvoista.<\/p>\n\n\n\n

Liiallinen t\u00e4rin\u00e4 ajon aikana<\/h2>\n\n\n\n

Monet C300:n omistajat valittavat kaikenlaista t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ja \u00e4\u00e4ni\u00e4, jotka tulevat auton alta, erityisesti vanhemmissa C300-malleissa, joissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n edell\u00e4 mainittua 3,0 litran 6-sylinterist\u00e4 moottoria. N\u00e4m\u00e4 johtuvat useimmiten murtuneista vetoakselin joustolevyist\u00e4, jotka on vaihdettava kokonaan ongelman ratkaisemiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi uudemmat C300-mallit on varustettu lukemattomilla edistyksellisill\u00e4 ajoantureilla, jotka valvovat ajokokemuksen jokaista osa-aluetta ja ovat samalla ratkaisevia kaikenlaisten kuljettajan apuj\u00e4rjestelmien k\u00e4ytt\u00f6\u00f6noton kannalta. N\u00e4iden tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan ja aiheuttavan t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuodot sylinterinp\u00e4ist\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

2000-luvun lopun ja vuoden 2010 alun C300-malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n venttiilikansissa muovisia paisuntatulppia, joiden tiedet\u00e4\u00e4n pett\u00e4v\u00e4n ja aiheuttavan \u00f6ljyvuotoja. Useimmat Mercedes-asiantuntijat suosittelevat, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kannet vaihdetaan noin 60 kilometrin v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma koskee l\u00e4hes kaikkia tuon aikakauden Mercedes-autoja, ja monien uudempien mallien, my\u00f6s uudempien C-luokan mallien, tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s vuotavan ajoittain. Jotta \u00f6ljyvuotojen muodostumisen riski olisi mahdollisimman pieni, venttiilikannet ja tiivisteet on syyt\u00e4 tarkastaa usein.<\/p>\n\n\n\n

Ohjauspy\u00f6r\u00e4n mekanismiin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vanhemmissa C300-malleissa tiedet\u00e4\u00e4n esiintyv\u00e4n ongelmia ohjauspy\u00f6r\u00e4n lukitusmekanismin kanssa. Vaikka t\u00e4m\u00e4 ongelma on melko helposti korjattavissa, se tekee autosta ajokelvottoman. Et my\u00f6sk\u00e4\u00e4n pysty k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n autoa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 joudut hinaamaan sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Monissa verkkol\u00e4hteiss\u00e4 todetaan, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat yleisi\u00e4 sek\u00e4 v\u00e4h\u00e4n ett\u00e4 paljon ajetuissa autoissa, mik\u00e4 on todellakin ongelma. Kuten mainittu, ongelma ei ole kovin vaikea korjata, mutta se on uskomattoman stressaava, koska se tekee autostasi kirjaimellisesti ajokelvottoman.<\/p>\n\n\n\n

ABS-viat<\/h2>\n\n\n\n

Lukkiutumisenestoj\u00e4rjestelm\u00e4 otettiin ensimm\u00e4isen kerran k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n 1920-luvulla ilmailuteollisuutta varten. Ensimm\u00e4inen ABS-j\u00e4rjestelm\u00e4 otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n W140-mallissa, ja siit\u00e4 l\u00e4htien se on l\u00f6yt\u00e4nyt tiens\u00e4 kaikkien merkkien ja mallien autoihin. J\u00e4rjestelm\u00e4 on uskomattoman t\u00e4rke\u00e4, sill\u00e4 se pystyy valvomaan jarrupaineita asianmukaisesti, jotta jarrut eiv\u00e4t lukkiudu jarrutuksen aikana.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmissa C300-malleissa tiedet\u00e4\u00e4n esiintyv\u00e4n ongelmia ABS-j\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa, ja syyn\u00e4 on useimmiten likainen jarru\u00f6ljy. Monet Mercedes-asiantuntijat suosittelevat jarrujen huuhtelua noin kahden vuoden v\u00e4lein, jos haluat minimoida ABS-j\u00e4rjestelm\u00e4n vikaantumisriskin.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

C-luokka on suhteellisen edullinen auto ottaen huomioon sen markkina-aseman ja sen yleens\u00e4 tarjoaman ylellisyyden tason. Sellaisenaan C300:n s\u00e4hk\u00f6jen tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan ongelmia jonkin ajan kuluttua, erityisesti s\u00e4hk\u00f6isten ikkunan s\u00e4\u00e4timien ja ulkovalaistuksen osalta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on harvinaista uudemmissa C-luokan malleissa, koska ne on rakennettu paljon paremmin, mutta jopa uusimpien C-luokan mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n s\u00e4hk\u00f6ongelmista. Se ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, sill\u00e4 C-luokka on uskomattoman monimutkainen auto, jolla on taipumus tarjota markkinoiden kompaktisimmista sedaneista teknisesti kaikkein monipuolisin kokemus.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Ovatko uudemmat C-luokan mallit parempia?<\/h3>\n\n\n\n

C-luokan varhaiset iteraatiot eiv\u00e4t oikeastaan olleet kovinkaan mersumaisia, koska ne olivat l\u00e4hes kaikilta osin muutaman tason korkeamman hintaluokan Mercedes-malleja alempana. Uudemmat C-luokan mallit eiv\u00e4t eroa isommista serkuistaan en\u00e4\u00e4 niin paljon kuin ennen, ja siksi ne ovat paljon parempia.<\/p>\n\n\n\n

Upouusi 2022 C-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu mini- S-luokalta, mik\u00e4 on todellakin jotain, mit\u00e4 haluat, jos olet kiinnostunut C-luokan ostamisesta, mutta ei niin hyv\u00e4, jos olet lippulaiva S-luokan per\u00e4ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko C300 luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

C300 ei todellakaan ole kovin luotettava, varsinkin kun tarkastellaan joitakin aiempia malleja. Mercedes on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa uskomattoman hienostuneita ja ylellisi\u00e4 autoja, mutta ne eiv\u00e4t ole kovinkaan luotettavia, varsinkin jos niit\u00e4 ei huolleta kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

Uudemmat C-luokan mallit ovat paljon parempia, mutta ne eiv\u00e4t silti ole l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n segmenttins\u00e4 k\u00e4rke\u00e4 luotettavuuden osalta. Kilpaileva Lexus on aina luotettavampi, sek\u00e4 tehtaalta l\u00e4htien ett\u00e4 muutaman sadantuhannen kilometrin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Onko C300 hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Hyv\u00e4n perheauton on oltava tilava, mukava, turvallinen, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ja tarjottava hyv\u00e4 n\u00e4kyvyys. C300 on todellakin ihana perheauto, koska se on erinomainen monik\u00e4ytt\u00f6inen auto. Se ei ehk\u00e4 ole markkinoiden luotettavin kompakti luksussedan, mutta se onnistuu tarjoamaan mukavuuden osalta enemm\u00e4n kuin jotkut saksalaiset kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes asettaa turvallisuuden yht\u00e4 paljon etusijalle kuin ylellisyyden, mutta sinun on ostettava hyvin varusteltu malli, jos haluat mahdollisimman turvallisen kokemuksen. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n C-luokka on kunnollinen, mutta ei l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n Audi A4:\u00e4\u00e4, joka on edelleen luokkansa johtava.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz C-luokka on Mercedesin kompakti luksusluokan sedan, joka myy paljon paremmin kuin sen suuremmat E- ja S-luokan serkut. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 C-luokka tarjoaa ensiluokkaista ylellisyytt\u00e4, mutta ei ole<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3483"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3483"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3483\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3484,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3483\/revisions\/3484"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3483"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3483"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3483"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}