{"id":3485,"date":"2022-03-15T14:33:07","date_gmt":"2022-03-15T14:33:07","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3485"},"modified":"2022-03-15T14:33:10","modified_gmt":"2022-03-15T14:33:10","slug":"mercedes-c300-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c300-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Mercedes C300 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Upouusi C300 tarjoaa 2,0 litran nelisylinterisen mild-hybridivoimansiirron, joka tasapainottaa t\u00e4ydellisesti ylivoimaisen tehokkuuden, luokkansa johtavan tehon ja hienon kokonaisvaltaisen hienostuneisuuden. Vanhemmissa C300-malleissa oli aiemmin 3,0 litran 6-sylinterinen moottori, joka oli j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi, mutta ei l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 tehokas eik\u00e4 hienostunut.<\/p>\n\n\n\n

C300 on itse asiassa yksi maailman myydyimmist\u00e4 premium-autoista ja samalla myydyin Mercedes-sedan. C300 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 uskomattoman ensiluokkaiselta, ja se erottuu kilpailijoistaan, koska se huokuu luokkaa ja hienostuneisuutta paljon enemm\u00e4n kuin Audi A4, BMW 3-sarja ja Lexus IS.<\/p>\n\n\n\n

C300 k\u00e4rsii kuitenkin ongelmista, kuten \u00f6ljyvuodoista, s\u00e4hk\u00f6ongelmista ja lis\u00e4\u00e4ntyneest\u00e4 t\u00e4rin\u00e4st\u00e4 ajon aikana. Arvoltaan uusi C300 on ehdottomasti luokkansa ykk\u00f6nen, koska se on ylellisempi, mukavampi ja haluttavampi.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa uudemmissa C300-malleissa on 7-9-vaihteinen automaattivaihteisto, joka on hienostunut ja C-luokkaan sopiva. C-luokan malleissa ei ole tehtaalta saatavana 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, mutta sen saa lis\u00e4varusteena noin 2 000 dollarilla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C300 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C300:ssa on 2,0 litran 4-sylinterinen moottori, joka tarjoaa 255 hv ja hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 Mercedes-merkkist\u00e4 EQ Boost -mild-hybriditeknologiaa. T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 pystyy tilap\u00e4isesti lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n C300:een 20 hv:n lis\u00e4tehon, jonka ansiosta C300 saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan 5,9 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

C300 kulkee kaupungissa 23MPG ja maantiell\u00e4 noin 34MPG, kun taas yhdistetty kulutus on noin 27MPG, mik\u00e4 on todellakin hyv\u00e4 tulos 255hv:n luksussedanille. C300:n mukana tulee 9-vaihteinen automaattivaihteisto, joka on suunnattu nopeaan kiihtyvyyteen ja saumattomiin vaihtoihin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C300 tuntuu oikein kotoisalta.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki C-luokan mallit toimitetaan tehtaalta RWD-ajoneuvolla, mutta voit p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 4MATIC-malliin 2000 dollarin lis\u00e4maksusta. Vanhemmissa C-luokan malleissa k\u00e4ytettiin arkaaisempaa, mutta kiistatta mielenkiintoisempaa 3,0 litran 6-sylinterist\u00e4 moottoria, joka tarjoaa 200-250 hv.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 moottori ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 taloudellinen kuin uusi 2.0L-moottori, mutta se tuntuu tukevammalta. Vanhemmista C300-malleista l\u00f6ytyv\u00e4t automaattivaihteistot ovat parempia kuin A4:ss\u00e4, mutta eiv\u00e4t yht\u00e4 hyvi\u00e4 kuin BMW:n 3-sarjassa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C300 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C300 ei n\u00e4yt\u00e4 kovinkaan paljon erilaiselta kuin muut C-luokan mallit, lukuun ottamatta tietenkin AMG-malleja. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C300 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 komealta ja hienostuneelta aivan kuten mik\u00e4 tahansa muukin Mercedes-sedan. Se ei ehk\u00e4 n\u00e4yt\u00e4 yht\u00e4 urheilulliselta tai dynaamiselta kuin BMW, mutta voit aina valita AMG-varustelun, joka todellakin tekee autosta paljon aggressiivisemman.<\/p>\n\n\n\n

Alustan osalta C300 on viritetty ennen kaikkea mukavuutta silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en, ja se on melko selv\u00e4\u00e4 heti, kun astut C300:n rattiin. Joidenkin mielest\u00e4 se on liian senioriyst\u00e4v\u00e4llinen, kun taas toiset ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 C300:n pit\u00e4isi olla mukava ja mahdollisimman komea.<\/p>\n\n\n\n

C300 on saatavana my\u00f6s coupe-, avoauto- ja farmarimallina. Coup\u00e9-versio on paljon dynaamisemman n\u00e4k\u00f6inen ja nuorekkaampi, kun taas cabriolet on l\u00e4hinn\u00e4 naisten suosiossa. Kombi-versio ei ole kovin suosittu Saksan ulkopuolella, mutta se on n\u00e4ist\u00e4 vaihtoehdoista k\u00e4ytt\u00f6kelpoisin ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan C300 ajaa niin kuin n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin, eli hienostuneesti, mukavasti ja ylellisesti.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C300 – Luotettavuus ja mahdolliset ongelmatekij\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes C300 ei ole markkinoiden luotettavin kompakti luksussedan, mutta jos huollat sit\u00e4 oikein, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti nauttia siit\u00e4 vuosikymmeni\u00e4. C300:n yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t \u00f6ljyvuotoihin, ohjauspy\u00f6r\u00e4n mekanismiin liittyviin ongelmiin, s\u00e4hk\u00f6ongelmiin ja ei-toivottuun t\u00e4rin\u00e4\u00e4n ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

Useimpien n\u00e4ist\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4n vaivaavan vanhempia C300-malleja, mutta uusimmissakin malleissa on usein s\u00e4hk\u00f6ongelmia. T\u00e4m\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, sill\u00e4 C300 on uskomattoman monimutkainen auto, ja t\u00e4llainen monimutkaisuus aiheuttaa v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ongelmia jonkin ajan kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C300 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Upouusi 2022 C300 maksaa noin 43 000 dollaria, ja hintalappu voi nousta paljon korkeammaksi, jos sen saa kokonaan lis\u00e4varusteena. Kaikkien ylellisten Mercedes-sedaanien tiedet\u00e4\u00e4n romahtavan arvossaan ensimm\u00e4isten viiden omistusvuoden aikana, mik\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n vakio luokassa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n C300 on kohtuullinen, mutta ei l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n luokkansa k\u00e4rke\u00e4 useimmissa asioissa. Istumatilaa riitt\u00e4\u00e4 nelj\u00e4lle isommalle aikuiselle, mutta tavaratila on heikompi, etenkin Audi A4:\u00e4\u00e4n verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes C300 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C300 on todellakin sen arvoinen, jos etsit kompaktia luksussedania, jossa mukavuus ja tekniikka ovat kauniisti tasapainossa. Se ei ehk\u00e4 ole luokkansa johtava luotettavuuden suhteen, mutta jos huollat sit\u00e4 oikein, sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Vanhempia C300-malleja on hieman vaikeampi suositella, vaikka ne ovatkin t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 suhteellisen edullisia. Hyv\u00e4 puoli on se, ett\u00e4 l\u00e4hes kaikkiin C-luokkasukupolviin on saatavilla paljon varaosia, joten sinun ei pit\u00e4isi koskaan joutua odottamaan C300:n korjausta kovin pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 C300-sukupolvi on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2011 C300:aa pidet\u00e4\u00e4n usein kaikista parhaimpana C-luokan sukupolvena, koska se on luotettavin ja tarjoaa luonteenomaisen 3,0 litran 6-sylinterisen moottorin, jossa on noin 230 hv. T\u00e4m\u00e4 C300-sukupolvi on paras siksi, ett\u00e4 se tarjoaa loistavan moottorin, joka ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 tehokas eik\u00e4 tehokas kuin uusimmat C300-mallit, mutta se on paljon luontevampi.<\/p>\n\n\n\n

Se my\u00f6s maksaa paljon v\u00e4hemm\u00e4n kuin kaikki sen j\u00e4lkeen tulleet C300-mallit. Lopuksi vuoden 2011 C300 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4, koska muotoilu on vanhentunut todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes C300 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C300 on todellakin turvallinen auto, koska Mercedes on aina asettanut turvallisuuden etusijalle. Niinp\u00e4 kaikki C300-sukupolvet tarjoavat luokan johtavat turvallisuuslukemat, mutta vain jos valitset kaikki ohjelmalliset apuj\u00e4rjestelm\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan, jos turvallisuus on huolenaiheesi, sinun kannattaa todellakin harkita C300:aa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Upouusi C300 tarjoaa 2,0 litran nelisylinterisen mild-hybridivoimansiirron, joka tasapainottaa t\u00e4ydellisesti ylivoimaisen tehokkuuden, luokkansa johtavan tehon ja hienon kokonaisvaltaisen hienostuneisuuden. Vanhemmissa C300-malleissa oli aiemmin 3,0 litran 6-sylinterinen moottori, joka oli j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3485"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3485"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3485\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3486,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3485\/revisions\/3486"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3485"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3485"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3485"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}