{"id":3487,"date":"2022-03-15T14:33:40","date_gmt":"2022-03-15T14:33:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3487"},"modified":"2022-03-15T14:33:42","modified_gmt":"2022-03-15T14:33:42","slug":"2022-mercedes-c300-vs-bmw-330i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-c300-vs-bmw-330i\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes C300 vs BMW 330i"},"content":{"rendered":"\n

BMW 3-sarjan, Audi A4:n ja Mercedes Benz C-luokan v\u00e4linen kilpailu on yksi Saksan koko autoteollisuuden tiukimmin yhteen sovitetuista kilpailuista. Audi A4:n nykyinen sukupolvi on kuitenkin jo hieman i\u00e4k\u00e4s, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se j\u00e4\u00e4 hetkellisesti sek\u00e4 uuden 3-sarjan ett\u00e4 upouuden Mercedes C-luokan taakse.<\/p>\n\n\n\n

Uusi BMW 3-sarja esiteltiin pari vuotta sitten, ja se tuntuu yh\u00e4 yht\u00e4 tuoreelta kuin ennenkin. 3-sarja on nyt sek\u00e4 isompi ett\u00e4 pidempi kuin edellinen F30 BMW 3-sarja, mutta s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 silti BMW:n legendaarisen ajotuntuman. Se on ihastuttava auto, jolla on luokkansa parhaat dynaamiset ominaisuudet.<\/p>\n\n\n\n

Spektrin toisella puolella on upouusi Mercedes C-luokka. Vuoden 2022 C-luokkaa p\u00e4ivitettiin tuntuvasti, ja se on nyt enemm\u00e4n linjassa huippumalli S-luokan kanssa. Samalla tavalla kuin 3-sarja on edell\u00e4k\u00e4vij\u00e4 dynamiikassa, C-luokka tekee sen mukavuudessa, tekniikassa ja ylellisyydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ennen uuden C-luokan tuloa BMW:n 3-sarja oli malliston selke\u00e4 valinta, mutta uuden C-luokan myyntiin tulon my\u00f6t\u00e4 tilanne on k\u00e4\u00e4ntynyt, ja uusi C-luokka on nyt segmentin vertailukohde.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes C-luokka – teknisesti edistynein ja ylellisin C-luokka t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4.<\/h2>\n\n\n\n

Konepellin kolmiomainen t\u00e4htimerkki on synonyymi ylellisyydelle, mukavuudelle ja luokalle, mutta uusimmassa Mercedes-sukupolvessa my\u00f6s teknologia on keskeinen tekij\u00e4 tuotesijoittelussa. C300:n pit\u00e4isi alkaa noin 45 000 dollarista, ja tuohon hintaan saa paljon.<\/p>\n\n\n\n

2,0 litran 4-sylinterinen turbomoottori, joka tuottaa 255 hv ja joka on pakattu Mercedes-merkkisell\u00e4 EQ Boost -tekniikalla, jonka pit\u00e4isi lis\u00e4t\u00e4 tilap\u00e4isesti 20 hv. 4MATIC AWD on saatavana noin 2 000 dollarilla, ja kaikissa C300-malleissa on 9-vaihteinen automaattivaihteisto, joka tarjoaa saumattomat vaihdot ja hyv\u00e4n taloudellisuuden.<\/p>\n\n\n\n

Uusi C-luokka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 yht\u00e4 rohkealta kuin ennenkin, sill\u00e4 se hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 edelt\u00e4j\u00e4\u00e4ns\u00e4 verrattuna futuristisempaa ja kulmikkaampaa muotoilua. Sis\u00e4tilat ovat luokkansa johtavia, kiitos luokkansa johtavan MB UX -tietoviihdej\u00e4rjestelm\u00e4n, ihastuttavien muotoilun yksityiskohtien ja toiminnallisen minimalismin korostamisen.<\/p>\n\n\n\n

C-luokka on luksusauto, jossa on selv\u00e4sti panostettu mukavuuteen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei aja yht\u00e4 hyvin kuin 3-sarja, mutta useimmat C-luokan ostajat eiv\u00e4t ole siit\u00e4 kiinnostuneita. Kaiken kaikkiaan uusi C-luokka on uusi kompaktin luksussedanin vertailukohta.<\/p>\n\n\n\n

2022 BMW 330i – kuljettajan valinta<\/h2>\n\n\n\n

BMW 330i maksaa noin 42 445 dollaria, ja sill\u00e4 rahalla saa 2,0-litraisen turbo nelisylinterisen moottorin, joka tuottaa 255 hv. 330i:n mukana tulee my\u00f6s yksinomaan 8-vaihteinen DCT-vaihteisto, joka mahdollistaa salamannopeat vaihdot sek\u00e4 pehme\u00e4n ja ennustettavan voiman luovutuksen. xDrive on saatavana 2000 dollarin lis\u00e4varusteena.<\/p>\n\n\n\n

330i tuntuu nuorekkaammalta ja rohkeammalta sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se ei ole yht\u00e4 hyvin eristetty kuin C300, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 se pit\u00e4\u00e4 tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4 paljon paremmin. Siin\u00e4 miss\u00e4 C300 tuntuu sujuvalta ja pehme\u00e4lt\u00e4, 330i tuntuu hieman j\u00e4m\u00e4k\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja innokkaammalta suunnanvaihdossa.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti 330i ei ole yht\u00e4 houkutteleva kuin uusi C-luokka, mutta huippuluokan M Sport -mallit ovat todellakin paljon aggressiivisemman n\u00e4k\u00f6isi\u00e4. Sis\u00e4tiloissa BMW tuntuu tavallisemmalta kuin C-luokka, mutta sen materiaalit ovat laadukkaampia.<\/p>\n\n\n\n

BMW:ss\u00e4 on my\u00f6s enemm\u00e4n tilaa, mutta 3-sarjassa ajaminen ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4 kuin C-luokassa. 3-sarja on edelleen loistava luksusluokan kompakti sedan, mutta C-luokka tuntuu yksinkertaisesti kokonaista sukupolvea uudemmalta.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Mercedes C-luokka on uusi luksusluokan kompakti sedan.<\/h2>\n\n\n\n

C300 on yksinkertaisesti parempi vaikka j\u00e4lkeen ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi auto. Vaikka 3-sarja tuntuu edelleen houkuttelevammalta ajaa ja on tilavampi, C300 on ylellisempi, mukavampi, teknisesti kehittyneempi ja haluttavampi.<\/p>\n\n\n\n

Ei ihme, ett\u00e4 C-luokka on aina ollut myydyin Mercedes-sedan, sill\u00e4 se tarjoaa oikean kokoisen auton suurimmalle osalle ihmisist\u00e4. Totuus on, ett\u00e4 useimmat kompaktin luksussedanin ostajat haluavat ennen kaikkea mukavuutta, teknologiaa ja ylellisyytt\u00e4, ja siin\u00e4 uusi C-luokka on erinomainen.<\/p>\n\n\n\n

BMW:n 3-sarja on edelleen ylivoimainen, kun kyse on ajamisen j\u00e4nnityksest\u00e4, ja jos se on sinun mojoasi, valitse ehdottomasti 3-sarja.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Mercedes C300 tehokkaampi kuin BMW 330i?<\/h3>\n\n\n\n

BMW 330i on mitoitettu 26MPG:ksi kaupungissa ja 36MPG:ksi maantiell\u00e4, mik\u00e4 on melko ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llinen tulos, kun taas C300 on mitoitettu 23MPG:ksi kaupungissa ja 33MPG:ksi maantiell\u00e4. Todellisuudessa molempien pit\u00e4isi olla yht\u00e4 tehokkaita, ja suurin ero on yleinen ajotottumuksesi.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 C-luokka tuntuu enemm\u00e4n kotoisammalta, kun se vain kruisailee mukavasti, koska Sport-tila ei ole kovinkaan mukaansatempaava. Toisaalta 330i tuntee olonsa kotoisammaksi pienemmill\u00e4 vaihteilla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useimmat kuljettajat todenn\u00e4k\u00f6isesti painavat 330i:t\u00e4 kovempaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Mercedes C300 turvallisempi kuin BMW 330i?<\/h3>\n\n\n\n

Turvallisuuden kannalta molemmat ovat viiden t\u00e4hden autoja, joissa on alan johtavat turva-apuj\u00e4rjestelm\u00e4t, mutta on syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 C-luokka tarjoaa enemm\u00e4n, kun se on t\u00e4ysin varusteltu. N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 ei ole k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 mit\u00e4\u00e4n eroa turvallisuuden suhteen, sill\u00e4 ne ovat molemmat ylivoimaisen turvallisia.<\/p>\n\n\n\n

330i:ss\u00e4 on kuitenkin vakiona vain etut\u00f6rm\u00e4ysvaroitin ja automaattinen jarrutus, kun taas C300:ssa on vakiona my\u00f6s kaista-avustin, jalankulkijoiden tunnistus ja vakionopeudens\u00e4\u00e4din.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Mercedes C300 parempi perheauto kuin BMW 330i?<\/h3>\n\n\n\n

Molemmat n\u00e4ist\u00e4 kahdesta saksalaisesta premium-luokan ylellisest\u00e4 kompaktista sedanista ovat loistavia perheautoja, ja sinun pit\u00e4isi olla tyytyv\u00e4inen kumpaan tahansa niist\u00e4. BMW tarjoaa hieman enemm\u00e4n tilaa ja on kaiken kaikkiaan hieman k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi, mutta C300 on paremmin eristetty ja tarjoaa pehme\u00e4mm\u00e4n ajon.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan molemmat ovat loistavia perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, sill\u00e4 ne tasapainottavat mukavuuden, tilan ja hinnan paremmin kuin BMW 5-sarja ja Mercedes Benz E-Luokka. Ei ole ihme, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 molemmat ovat molempien valmistajien myydyimpi\u00e4 sedan-malleja, sill\u00e4 ne todella tarjoavat kaiken, mit\u00e4 pienelt\u00e4 sedanilta voi toivoa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 3-sarjan, Audi A4:n ja Mercedes Benz C-luokan v\u00e4linen kilpailu on yksi Saksan koko autoteollisuuden tiukimmin yhteen sovitetuista kilpailuista. Audi A4:n nykyinen sukupolvi on kuitenkin jo hieman i\u00e4k\u00e4s, mik\u00e4 tarkoittaa,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6,11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3487"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3487"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3487\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3488,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3487\/revisions\/3488"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3487"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3487"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3487"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}