{"id":3492,"date":"2022-03-15T14:36:37","date_gmt":"2022-03-15T14:36:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3492"},"modified":"2022-03-15T14:36:40","modified_gmt":"2022-03-15T14:36:40","slug":"2022-mercedes-c300-vs-volvo-s60","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-c300-vs-volvo-s60\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes C300 vs. Volvo S60"},"content":{"rendered":"\n

Kompaktien luksussedanien maassa vuoden 2022 C-luokka on nyt kuningas, koska se tarjoaa enemm\u00e4n ylellisyytt\u00e4, mukavuutta ja tyyli\u00e4 kuin yksik\u00e4\u00e4n muu segmenttins\u00e4 auto. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tarkoita, etteik\u00f6 nykyinen Volvo S60 pystyisi kilpailemaan C-luokan kanssa?<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa asetamme n\u00e4m\u00e4 kaksi kompaktia luksussedania vastakkain kaikilla niill\u00e4 osa-alueilla, joista tavalliset luksussedanien ostajat ovat kiinnostuneita. Kuten alussa mainittiin, uusi C-luokka on vasta hiljattain julkistettu, kun taas S60 on ollut myynniss\u00e4 jo noin 2-3 vuotta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tekee n\u00e4ist\u00e4 kahdesta kompaktista sedanista varsin erilaisia, sill\u00e4 C-luokassa on futuristisemman n\u00e4k\u00f6inen sis\u00e4tila ja ulkoasu sek\u00e4 paljon enemm\u00e4n toiminnallisuutta ja vempaimia. Se on my\u00f6s mukavampi ajaa ja paljon haluttavampi.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta S60 p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 C-luokan k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden ja tilojen osalta. Objektiivisesti tarkasteltuna C-luokka on parempi auto, mutta S60:ll\u00e4 on muutama etu C-luokkaan verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes C300 – Maailman ylellisin kompakti sedan.<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes on vet\u00e4nyt kansiansa upouudesta C-luokasta muutama kuukausi sitten, ja C300 on todenn\u00e4k\u00f6isesti tulossa markkinoille hetken\u00e4 min\u00e4 hyv\u00e4ns\u00e4. C300:n hinnat alkavat 42 000 dollarista, ja siin\u00e4 on 2,0 litran nelisylinterinen turbomoottori, joka tuottaa 255 hv. T\u00e4ss\u00e4 moottorissa on my\u00f6s Mercedes EQ Boost -miedohybriditekniikka, joka voi tarjota tilap\u00e4isesti 20 hv enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

C300 on tehtaalta l\u00e4htien takavetoinen auto, mutta jos olet valmis maksamaan 2 000 dollaria lis\u00e4\u00e4, voit valita 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n. Kaikissa C300-malleissa on yksinomaan 9-vaihteinen automaattivaihteisto, joka on sek\u00e4 pehme\u00e4 ett\u00e4 saumaton, mik\u00e4 sopii erinomaisesti C300:n luonteeseen.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti C300 on rohkea ja itsevarma, ja se her\u00e4tt\u00e4\u00e4 paljon enemm\u00e4n huomiota kuin S60. Sis\u00e4tiloiltaan C300 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu mini- S-luokalta, ja se on ehdottomasti luokkansa paras sis\u00e4tila sek\u00e4 muotoilultaan ett\u00e4 toiminnallisuudeltaan, sill\u00e4 siin\u00e4 on Mercedeksen ylivoimainen MB UX -tietoviihdej\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tiloiltaan C300 on keskinkertainen luokkaansa n\u00e4hden, mutta sinne pit\u00e4isi mahtua 4 aikuista ilman ongelmia, kun taas tavaratila on parhaimmillaankin keskinkertainen. C300 ajaa kuin todellinen luksusauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ajo on pehme\u00e4\u00e4, mukautuvaa ja melueristys on luokkansa johtava.<\/p>\n\n\n\n

2022 Volvo S60 – ruotsalaista minimalismia ja sis\u00e4lt\u00f6\u00e4.<\/h2>\n\n\n\n

Volvo S60:n hinnat alkavat Momentum-mallin osalta noin 40 000 dollarista ja kallein Recharge Polestar Engineered maksaa 65 845 dollaria. Momentum B5 -malli on se, joka kilpailee C300:n kanssa p\u00e4\u00e4 edell\u00e4, sill\u00e4 my\u00f6s siin\u00e4 on 2,0 litran nelisylinterinen, joka puskee ulos 247 hv.<\/p>\n\n\n\n

Siin\u00e4 on takaveto ja hienostunut 8-vaihteinen vaihteisto, joka my\u00f6s sopii t\u00e4ydellisesti S60:n luonteeseen. Volvo p\u00e4ivitti S60:n mallivuodeksi 2022 upouudella s\u00e4leik\u00f6ll\u00e4, langattomalla latauksella, ilmansuodatusj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 ja upouusilla puskureilla.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tiloissa S60 tuntuu tilavammalta, mutta sis\u00e4tilat itsess\u00e4\u00e4n tuskin kilpailevat C300:n kanssa. Materiaalivalinnat ovat tasokkaita ja mahdollisesti jopa parempia kuin muutamat osat C300:ssa. S60 ajaa yht\u00e4 v\u00e4h\u00e4eleisesti kuin milt\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei loista miss\u00e4\u00e4n, mutta se tekee kaiken tyydytt\u00e4v\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

S60 ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 haluttu kuin C300, mutta se on muutaman nettil\u00e4hteen mukaan luotettavampi. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 C300 on viel\u00e4 uusi, ja tuskin kukaan osaa sanoa, onko se riitt\u00e4v\u00e4n luotettava vai ei. S60 on saatavana lis\u00e4varusteena my\u00f6s nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Mercedes C300 on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Volvo S60 on todellakin loistava auto, sill\u00e4 se on kaikkien alojen taitaja. Se on tilava ja hienostuneen n\u00e4k\u00f6inen, se kulkee sulavasti ja vaivattomasti ja tarjoaa laadukkaita materiaaleja. C300 tarjoaa kuitenkin kaikki ne hienoudet, joita 2022-luvun autolta voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Se on mukavampi, ylellisempi, haluttavampi ja paremman n\u00e4k\u00f6inen auto sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa. S60 tarjoaa enemm\u00e4n tilaa ja muotoilu saattaa sopia joillekin ihmisille paremmin, mutta kaiken kaikkiaan C300 on eri maata.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Mercedes C300 tehokkaampi kuin Volvo S60?<\/h3>\n\n\n\n

S60:n kulutusluokka on 26MPG kaupungissa ja 35MPG maantiell\u00e4, kun taas C300 tarjoaa 23MPG kaupungissa ja 33MPG maantiell\u00e4. Vaikka alkuper\u00e4iset luokitukset viittaavat siihen, ett\u00e4 S60 on tehokkaampi, ne ovat niin l\u00e4hell\u00e4 toisiaan, ett\u00e4 ajotyylisi voi helposti mit\u00e4t\u00f6id\u00e4 edut.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet bensapoljintietoinen kuljettaja ja pid\u00e4t pehme\u00e4st\u00e4 ja helposta ajokokemuksesta, saatat saada S60:st\u00e4 muutaman MPG:n enemm\u00e4n. Kaiken kaikkiaan erot ovat niin marginaalisia, ettei niill\u00e4 ole mit\u00e4\u00e4n merkityst\u00e4 todellisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Mercedes C300 parempi perheauto kuin Volvo S60?<\/h3>\n\n\n\n

Sek\u00e4 C300 ett\u00e4 S60 voivat olla loistavia perheautoja, koska niihin on saatavilla lukemattomia perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia ja vempaimia. S60 on kuitenkin hieman tilavampi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S60:een mahtuu enemm\u00e4n ihmisi\u00e4 ja enemm\u00e4n tavaraa.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta C300 on paremmin eristetty, ja sen kyyti on miellytt\u00e4v\u00e4mp\u00e4\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 lapsesi nukkuvat todenn\u00e4k\u00f6isesti paremmin. Molemmat tarjoavat hyv\u00e4t liitett\u00e4vyys- ja lokerotilat takana, joten erot ovat t\u00e4ss\u00e4kin suhteessa marginaalisia.<\/p>\n\n\n\n

Onko Mercedes C300 paras kompakti luksussedan?<\/h3>\n\n\n\n

C300 on todellakin markkinoiden paras kompakti luksussedan t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, koska se tarjoaa enemm\u00e4n kuin kaikki muut kompaktit sedanit. C300 on kuitenkin huomattavasti kalliimpi kuin jotkut kilpailijansa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 suuri arvo saattaa kumota t\u00e4m\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka C300 on parempi kuin BMW 3-sarja, Audi A4 ja S60, jos pystyt ostamaan mink\u00e4 tahansa n\u00e4ist\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n edulliseen hintaan, ne saattavat olla kokonaisuutena parempi tarjous.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kompaktien luksussedanien maassa vuoden 2022 C-luokka on nyt kuningas, koska se tarjoaa enemm\u00e4n ylellisyytt\u00e4, mukavuutta ja tyyli\u00e4 kuin yksik\u00e4\u00e4n muu segmenttins\u00e4 auto. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tarkoita, etteik\u00f6 nykyinen Volvo S60<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11,18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3492"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3492"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3492\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3493,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3492\/revisions\/3493"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3492"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3492"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3492"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}