{"id":3498,"date":"2022-03-15T14:38:05","date_gmt":"2022-03-15T14:38:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3498"},"modified":"2022-03-15T14:38:07","modified_gmt":"2022-03-15T14:38:07","slug":"mercedes-e320n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-e320n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes E320:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

W210 Mercedes E320 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1996, ja Mercedes julkaisi uuden W211 E320-mallin, joka oli tuotannossa vuosina 2003-2009. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4lkeen E320-merkki korvattiin E350:ll\u00e4 W212-mallissa ja se ty\u00f6nnettiin kalliimpaan luokkaan.<\/p>\n\n\n\n

W210 E320:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n jousitusongelmista, moottorin j\u00e4\u00e4hdytysongelmista ja s\u00e4hk\u00f6ongelmista. Kaikki n\u00e4m\u00e4 ovat nyky\u00e4\u00e4n yleisi\u00e4, sill\u00e4 W210 E320 on melko vanha auto. Monet uskovat, ett\u00e4 E320 kest\u00e4\u00e4 satoja tuhansia kilometrej\u00e4, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan v\u00e4sym\u00e4tt\u00e4, sill\u00e4 se ei ole yht\u00e4 luotettava kuin Mercedeksen 1980-luvun autot.<\/p>\n\n\n\n

W211 E320 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan hieman v\u00e4hemm\u00e4n ongelmallinen, ja ihmiset uskovat my\u00f6s, ett\u00e4 se kest\u00e4\u00e4 helposti satoja tuhansia kilometrej\u00e4 ilman suurempia peruskorjauksia. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin silt\u00e4, ett\u00e4 W211 E320 on itse asiassa paljon ongelmallisempi.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 W211 E320:n ongelmia ovat polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, s\u00e4hk\u00f6ongelmat ja turvatyynyongelmat. Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 voivat tosiaan kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, mutta ne eiv\u00e4t ole kaikkien aikojen luotettavimpia Mercedes E-Class -malleja, p\u00e4invastoin.<\/p>\n\n\n\n

W210 E320:n jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W210 E320 -mallin yleisin ongelma liittyy etukierrejousien ongelmiin. Monet omistajat raportoivat, ett\u00e4 etukierrejouset olivat todella alttiita rikkoutumaan, mink\u00e4 seurauksena auto menetti yht\u00e4kki\u00e4 ajokorkeuttaan jopa suhteellisen suurilla nopeuksilla ajettaessa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on helppo havaita, jos auto alkaa ajautua jommallekummalle puolelle. Kyseess\u00e4 on todella vakava ongelma, joka voi johtaa katastrofaalisiin seurauksiin. T\u00e4llaiset ongelmat voivat horjuttaa autoa, mik\u00e4 voi lopulta johtaa hallinnan t\u00e4ydelliseen menett\u00e4miseen. Kaiken kaikkiaan muista tarkastaa k\u00e4\u00e4mit kaikissa W210-malleissa mallinimikkeest\u00e4 riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

W210 E320 moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vesipumppuongelmat, liiallinen \u00f6ljynkulutus, moottorihihna- ja hihnapy\u00f6r\u00e4ongelmat ovat kaikki yleisi\u00e4 W210 E320 -malleissa. Kaikkiin n\u00e4ihin ongelmiin on puututtava mahdollisimman pian, sill\u00e4 ne voivat johtaa kalliisiin korjauksiin tai mahdollisesti jopa moottorin t\u00e4ydelliseen uusimiseen tai vaihtamiseen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on valtava kustannus, ja monet W210 E320 -mallit on poistettu k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 niiden vuoksi. My\u00f6s harmoninen tasapainotin on suhteellisen yleinen ongelma W210-mallissa, ja sen voi helposti huomata, jos virta alkaa yht\u00e4kki\u00e4 h\u00e4vit\u00e4. T\u00e4llaiset korjaukset voivat helposti maksaa yli 2000 dollaria, mik\u00e4 on uskomattoman stressaavaa.<\/p>\n\n\n\n

W210 E320 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W210 E320 on nyt melko vanha auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 E320 k\u00e4rsii klassisesta vanhan auton v\u00e4symyksest\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtaa usein my\u00f6s lukemattomiin s\u00e4hk\u00f6ongelmiin, joita ovat esimerkiksi s\u00e4hk\u00f6ikkunoiden sammuminen, hidas tai reagoimaton kattoluukun mekanismi tai viallinen ulkovalaistus.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s virtalukot ovat alttiita samanlaisille ongelmille, samoin kuin monet autossa olevat lis\u00e4varusteet, kuten kupuvalot ja ilmastointilaitteen kytkimet.<\/p>\n\n\n\n

W211 E320 polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W211 E320:ssa tiedet\u00e4\u00e4n olevan paljon polttoainej\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvi\u00e4 ongelmia, kuten autoon tunkeutuva voimakas bensiinin haju. N\u00e4m\u00e4 johtuvat yleens\u00e4 monista polttoainevuodoista, jotka voivat joissakin tapauksissa p\u00e4\u00e4tty\u00e4 katastrofaalisesti. Monet E320-omistajat valittivat, ett\u00e4 W211 E320:n polttoaines\u00e4ili\u00f6st\u00e4 vuoti polttoainetta takaistuinten alta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes j\u00e4rjesti vuonna 2005 jopa valtakunnallisen takaisinkutsun n\u00e4iden polttoainevuotojen vuoksi, ja monissa E320-malleissa n\u00e4it\u00e4 vuotoja esiintyy edelleen.<\/p>\n\n\n\n

W211 E320 s\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W211 E320 -mallissa tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s esiintyv\u00e4n monia s\u00e4hk\u00f6ongelmia, kuten akku- ja generaattoriongelmia, kojetauluongelmia, takakontin johdotusongelmia ja ongelmia turvatyynyantureiden kanssa, erityisesti etumatkustajan istuimen osalta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaiset ongelmat voidaan yleens\u00e4 ratkaista melko helposti, mutta monet mahdolliset s\u00e4hk\u00f6ongelmat vaivaavat yleens\u00e4 n\u00e4it\u00e4 malleja.<\/p>\n\n\n\n

W211 E320 turvatyynyongelmat<\/h2>\n\n\n\n

W211 E320 -mallin turvatyynyanturit aiheuttavat tunnetusti aika ajoin ongelmia. Kuitenkin my\u00f6s turvatyynyn p\u00e4\u00e4lle- ja poiskytkent\u00e4 on ongelmallinen, ja W211:n turvatyynyn laukaisuantureiden tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s joskus laukaisevan turvatyynyn ilman j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 syyt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muutamat omistajat valittivat, ett\u00e4 etumatkustajan turvatyyny laukesi ajettaessa aggressiivisen kuoppakuopan yli. T\u00e4m\u00e4 on tietenkin valtava turvallisuusriski, mink\u00e4 vuoksi turvatyynyt on syyt\u00e4 tarkastaa aina, kun viet auton huoltoon.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes E320 turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes E320 ei ole maailman turvallisin auto, sek\u00e4 siksi, ett\u00e4 se on vanha, ett\u00e4 siksi, ett\u00e4 siin\u00e4 on monia potentiaalisesti katastrofaalisia suunnitteluvirheit\u00e4, kuten etukelat, turvatyynyt ja polttoainevuodot. Kaikki n\u00e4m\u00e4 voivat johtaa tappaviin seurauksiin, ja on parempi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 E320-autoa, jos kaikkia n\u00e4it\u00e4 j\u00e4rjestelmi\u00e4 ei ole korjattu asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 W210 ett\u00e4 W211 ovat suhteellisen vanhoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t hy\u00f6dy nykyaikaisista aktiivisista ohjelmallisista turvallisuusominaisuuksista. Niiss\u00e4 ei ole edes peruutuskameraa, sill\u00e4 ne otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vasta muutama vuosi sen j\u00e4lkeen, kun W211:n tuotanto lopetettiin.<\/p>\n\n\n\n

Onko W211 parempi kuin W210?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4ydellisess\u00e4 maailmassa W211 on parempi auto, mutta molemmat ovat alttiita ongelmille, joten se riippuu aina kahdesta nimenomaisesta autosta, joita tarkastelet. Kilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4ll\u00e4 on suuri merkitys, mutta monet t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa luetelluista ongelmista ovat tunnettuja sek\u00e4 pienill\u00e4 ett\u00e4 suurilla kilometreill\u00e4 ajetuissa autoissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan W211 on tosiaan kehittyneempi auto, mutta sinun kannattaa keskitty\u00e4 W212-malliin, koska se on nykyaikaisempi ja turvallisempi auto.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko vanhat Mercedes-autot luotettavia?<\/h3>\n\n\n\n

1980-luvun Mercedes-autot tunnetaan usein luotettavimpina koskaan rakennetuista autoista, ja se on tosiasia. My\u00f6s 1990-luvun alun Mercedes-mallit ovat ylivertaisen luotettavia, mutta my\u00f6hemm\u00e4t 1990-luvun mallit ovat huonoimpia koskaan valmistettuja Mercedes-malleja. T\u00e4h\u00e4n asti Mercedes oli keskittynyt valmistamaan maailman parhaita autoja hinnasta riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

1990-luvun j\u00e4lkeen Mercedes alkoi keskitty\u00e4 erilaisiin prioriteetteihin, ja t\u00e4m\u00e4 on melko ilmeist\u00e4 heti, kun katsot W220 S-luokkaa, joka oli tuon ajan Mercedeksen lippulaiva, mutta jota nyt pidet\u00e4\u00e4n yhten\u00e4 kaikkien aikojen huonoimmista Mercedes-autoista.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

W210 Mercedes E320 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1996, ja Mercedes julkaisi uuden W211 E320-mallin, joka oli tuotannossa vuosina 2003-2009. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4lkeen E320-merkki korvattiin E350:ll\u00e4 W212-mallissa ja se ty\u00f6nnettiin kalliimpaan luokkaan.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3498"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3498"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3498\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3499,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3498\/revisions\/3499"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3498"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3498"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3498"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}