{"id":3500,"date":"2022-03-15T14:38:35","date_gmt":"2022-03-15T14:38:35","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3500"},"modified":"2022-03-15T14:38:37","modified_gmt":"2022-03-15T14:38:37","slug":"mercedes-e320-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-e320-kaikki-mita-sinun-tarvitsee-tietaa\/","title":{"rendered":"Mercedes E320 – Kaikki mit\u00e4 sinun tarvitsee tiet\u00e4\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes E320 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran viime 90-luvulla W210-sukupolvea varten, ja toisen sukupolven 2003 W211 E350 oli my\u00f6s viimeinen E320-malli, koska sen tuotanto lopetettiin vuonna 2009, ja se korvattiin my\u00f6hemmin E350:ll\u00e4 W212-sukupolvea varten.<\/p>\n\n\n\n

W210 E320 on nyt melko vanha auto ja useimmat n\u00e4iden ostamisesta kiinnostuneet haluavat ne viikonloppuristeilij\u00f6iksi ja harrasteajoneuvoiksi. W211 on itse asiassa paljon yleisempi jokap\u00e4iv\u00e4isen\u00e4 kuljettajana, ja todenn\u00e4k\u00f6isesti n\u00e4et muutaman t\u00e4llaisen auton p\u00e4ivitt\u00e4isen ty\u00f6matkasi aikana.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 W210- ett\u00e4 W211-E320-malleissa k\u00e4ytetyt moottorit ovat 6-sylinterisi\u00e4 moottoreita, jotka olivat tuolloin keskitason E-luokan moottorikokoonpanoja. N\u00e4m\u00e4 moottorit on tehty tehokkaiksi, tasaisiksi ja niihin yhdistettiin useimmiten aina automaattivaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 W210- ett\u00e4 W211 E320 -mallit ovat luksusautoja, ja niill\u00e4 pystyy ajamaan sujuvasti viel\u00e4 nyky\u00e4\u00e4nkin. Ne ovat kuitenkin my\u00f6s suhteellisen ongelmallisia, ja monet jousitukseen, moottoriin, turvatyynyihin ja s\u00e4hk\u00f6ihin liittyv\u00e4t ongelmat aiheuttavat tunnetusti paljon p\u00e4\u00e4nvaivaa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E320 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

90-luvun lopun W210 E320-mallissa on 3,2 litran V6-moottori, joka tarjoaa 220 hevosvoimaa ja 232 hevosvoiman v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. N\u00e4m\u00e4 teholuvut olivat melko vahvat 1990-luvulle, ja ne ovat enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4t W210-alustalle. W210 E320 tulee takavetoisena autona, joka on kytketty nelivaihteiseen automaattivaihteistoon.<\/p>\n\n\n\n

2000-luvun alun W211 E320 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s 3,2 litran V6-moottoria, jossa on 225 hv ja 232 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on suurin piirtein sama moottori kuin W210-mallissa, ja ainoa ero on hieman parempi polttoainetaloudellisuus W211-mallissa. W211 E320 on saatavana my\u00f6s takavetoisena, ja siihen on yhdistetty kehittyneempi 5-vaihteinen automaatti.<\/p>\n\n\n\n

Sek\u00e4 W210 ett\u00e4 W211 ovat riitt\u00e4v\u00e4n tehokkaita jopa nykyp\u00e4iv\u00e4n standardien mukaan. Monet Mercedes-harrastajat pit\u00e4v\u00e4t 3.2 V6-moottoria kelpo moottorina, vaikka siin\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4nkin olevan ongelmia hihnojen ja hihnapy\u00f6rien kanssa, mik\u00e4 voi saada koko auton melko aikaisin el\u00e4kkeelle.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 voimanl\u00e4hteet kest\u00e4v\u00e4t aikaa, mutta vain, jos niit\u00e4 huolletaan asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E320 – Muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

W210 E320 hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 Mercedeksen klassista maajahdin muotoilua, jossa on kaksi edess\u00e4 olevaa py\u00f6ristetty\u00e4 ajovaloa, jotka ovat nyky\u00e4\u00e4n ikonisia. Auto on pitk\u00e4, leve\u00e4 ja matala, ja sen voi helposti erehty\u00e4 my\u00f6hemmin tulleesta Mercedes CL:n ensimm\u00e4isest\u00e4 sukupolvesta, joka oli S-luokan coupe-versio.<\/p>\n\n\n\n

W211 E320 tarjoaa my\u00f6s ikonisen Mercedes-muotoilukielen, mutta se on silta vanhempien laatikkomallisten Mercedes-sedanien ja uudempien mallien virtaviivaisemman muotoilukielen v\u00e4lill\u00e4. Molempia n\u00e4ist\u00e4 on saatavana my\u00f6s farmarimallina, mutta sedan-versiot olivat aina ja ovat edelleen paljon suositumpia.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat n\u00e4ist\u00e4 autoista on sijoitettu t\u00e4ysimittaisiksi luksussedaneiksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne on suunniteltu pitkiin moottoritieajeluihin \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen mukavasti. Ne eiv\u00e4t ole kovin dynaamisia, ja jos yrit\u00e4t ajaa niill\u00e4 muutaman mutkan l\u00e4pi kovaa vauhtia, hidastut todenn\u00e4k\u00f6isesti ensimm\u00e4isen mutkan j\u00e4lkeen, sill\u00e4 molemmissa autoissa on paljon korin kallistelua.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E320 – Luotettavuus ja mahdolliset ongelmatekij\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 kohtaa sek\u00e4 W210:n ett\u00e4 W211:n vetovoima alkaa kadota, sill\u00e4 n\u00e4iss\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4n olevan vakavia ongelmia monien auton elint\u00e4rkeiden osien kanssa. W210 on tunnettu etukierrejousien r\u00e4j\u00e4hdyksist\u00e4, jotka voivat johtaa jopa hallinnan t\u00e4ydelliseen menett\u00e4miseen.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat k\u00e4rsiv\u00e4t my\u00f6s kaikenlaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, ja W211:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n polttoainevuodoista, jotka voivat johtaa jopa tulipaloon. Jos kuitenkin huollat niit\u00e4 ja pid\u00e4t aina tarkkaan silm\u00e4ll\u00e4 huoltotietoja, voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 W210:t\u00e4 ett\u00e4 W211:t\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E320 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

W210 oli uskomattoman suosittu, ja W211 on itse asiassa yksi kaikkien aikojen parhaiten myydyist\u00e4 Mercedes-autoista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 on paljon liikkeell\u00e4, ja ne saa kohtuuhintaan. Koska niit\u00e4 on kuitenkin niin paljon ja koska ne ovat niin halpoja, on paljon vaikeampaa l\u00f6yt\u00e4\u00e4 kunnossa olevaa autoa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n molemmat n\u00e4ist\u00e4 autoista ovat tilavia, mutta ne eiv\u00e4t tarjoa yht\u00e4 paljon tilaa kuin nykyiset E-Class-mallit. Siit\u00e4 huolimatta sek\u00e4 W210 ett\u00e4 W211 eiv\u00e4t tuota pettymyst\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden suhteen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa W210 vai W211 E320?<\/h3>\n\n\n\n

W211 on parempi auto, se tarjoaa paremman vaihteiston, mukavamman ajomukavuuden ja se on paljon yhteensopivampi uudemman yleisen tekniikan kanssa. Kaikki riippuu kuitenkin n\u00e4ist\u00e4 kahdesta mallista, joita tarkastelet, sill\u00e4 kilometrien m\u00e4\u00e4r\u00e4 ja yleinen kunto ovat keskeisi\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4, jotka sinun on otettava huomioon, jos olet kiinnostunut uudesta E320:sta.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka kumpikin n\u00e4ist\u00e4 voi olla kunnollinen, sinun on parempi katsoa W212 E-Klassea, koska se on paljon parempi l\u00e4hes kaikissa tapauksissa ilman, ett\u00e4 se maksaa paljon enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko W210- ja W211-Mersun autot turvallisia?<\/h3>\n\n\n\n

Sek\u00e4 W210 ett\u00e4 W211 ovat nyky\u00e4\u00e4n melko vanhoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t hy\u00f6dy kaikesta nykyaikaisesta turvallisuustekniikasta. Niiss\u00e4 ei ole edes peruutuskameraa, ja ainoa niiden tarjoama turvatekniikka ovat turvatyynyt, joissa on usein ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 25 vuotta vanhalta autolta ei voi odottaa, ett\u00e4 se olisi turvallinen nykyp\u00e4iv\u00e4n standardien mukaan. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 olisivat turvattomia, mutta ne ovat turvallisuudessa kaukana W212 E-Klassea j\u00e4ljess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko W211 hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes W210 on aivan liian vanha perheautoksi, mutta W211 on itse asiassa kelpo auto, jos onnistut l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellaisen, jossa ei ole kovin paljon kilometrej\u00e4 kellossa ja jos kaikki elektroniikka, turvatyynyt ja mekaniikka toimivat mainostetulla tavalla.<\/p>\n\n\n\n

Viel\u00e4 kerran, jos haluat kuljettaa perhett\u00e4si, sinun kannattaa s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 muutama tuhat dollaria enemm\u00e4n ja hankkia itsellesi W212 E-luokka.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes E320 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran viime 90-luvulla W210-sukupolvea varten, ja toisen sukupolven 2003 W211 E350 oli my\u00f6s viimeinen E320-malli, koska sen tuotanto lopetettiin vuonna 2009, ja se korvattiin my\u00f6hemmin E350:ll\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3500"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3500"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3500\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3501,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3500\/revisions\/3501"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3500"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3500"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3500"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}