{"id":3502,"date":"2022-03-15T14:39:05","date_gmt":"2022-03-15T14:39:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3502"},"modified":"2022-03-15T14:39:08","modified_gmt":"2022-03-15T14:39:08","slug":"2022-mercedes-gt-vs-porsche-911","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-gt-vs-porsche-911\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes GT vs. Porsche 911"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes AMG GT l\u00e4hestyy k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4ns\u00e4 loppua, sill\u00e4 se korvataan pian upouudella Mercedes SL:ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tarkoita sit\u00e4, etteik\u00f6 AMG GT olisi huipputekninen superauto, joka ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Porsche 911:lle, p\u00e4invastoin, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat saksalaisten urheiluautojen kilpailijoita, jotka ajavat p\u00e4in toisiaan.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka ne pyrkiv\u00e4tkin tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n samaa asiakaskuntaa, ne tekev\u00e4t sen hyvin eri tavoin. AMG GT on etukeskimoottoriin asennettu BiTurbo V8, joka tulee yksinomaan takavetoisena. 911 puolestaan on taakse asennettu turboahdettu 6-tasainen urheiluauto, joka on saatavana sek\u00e4 AWD- ett\u00e4 takavetoisena ja jopa manuaalivaihteisena.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilun suhteen tilanne on todella l\u00e4hell\u00e4, sill\u00e4 molemmat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t upeilta. 911 on osa 70 vuotta vanhaa perint\u00f6\u00e4, joka s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 klassisen 911-siluetin, kun taas AMG GT:ss\u00e4 on selv\u00e4sti vanhan koulukunnan hot rod -urheiluautojen tuoksu sekoitettuna Mercedes 300SL:n erottamattomaan olemukseen.<\/p>\n\n\n\n

911:ss\u00e4 on takapenkit, jotka ovat enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n hy\u00f6dytt\u00f6m\u00e4t kenellek\u00e4\u00e4n, jolla on pari jalkaa. Molemmat s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa hyvin. Suorituskyvylt\u00e4\u00e4n 911 Turbo S on nopein suoralla radalla, kun taas hurja AMG GT Black Series ja 911 GT2 RS MR ovat kaksi nopeinta autoa Saksan legendaarisella Nurburgringin radalla.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes AMG GT – kuuma kilpa-autoilija<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes AMG GT:st\u00e4 on tarjolla muutamia eri versioita. Se tulee joko 4-ovisena luksusurheilukupeena tai 2-ovisena superautona. 2-ovisen GT:n saa my\u00f6s ”l\u00e4ht\u00f6tason” AMG GT:n\u00e4, mutta voit valita my\u00f6s tehokkaamman AMG GT S:n, AMG GT R:n, AMG GT R PRO:n tai huippumallin AMG GT Black Seriesin.<\/p>\n\n\n\n

Useimpiin 2-ovisiin AMG GT -versioihin on saatavana my\u00f6s avoautoversio. Kaikissa n\u00e4iss\u00e4 on muunnelma AMG 4.0L BiTurbo V8 -moottorista, jonka teho on Black Series -mallissa jopa 730 hv. Kaksoiskytkin-pikavaihteinen automaatti on ainoa vaihtoehto kaikkiin AMG GT -versioihin, mukaan lukien coupe- ja avoautoversiot.<\/p>\n\n\n\n

Black Series on joukon nopein ja kallein, sill\u00e4 sen l\u00e4ht\u00f6hinta on hulppeat 325 000 dollaria. 4-ovinen luksuskup\u00e9 tarjoaa t\u00e4ydellisen sekoituksen AMG-huliganismia ja riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa jopa nelj\u00e4lle matkustajalle.<\/p>\n\n\n\n

Ylellisyydelt\u00e4\u00e4n AMG GT on parempi auto kuin 911, koska siin\u00e4 on enemm\u00e4n tilaa, mukavampi kyyti ja my\u00f6s enemm\u00e4n tavaratilaa. AMG GT kuulostaa my\u00f6s kiistatta paremmalta kuin useimmat 911-mallit, lukuun ottamatta 911 GT -malleja.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 – Urheiluautoikoni<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 911 on urheiluautoikoni, ja uusin 992 911-sukupolvi s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 juuri saman olemuksen. Se on saatavana joko coup\u00e9-, avoauto-, speedster- tai Targa-mallina. Kaikissa 911-malleissa on legendaarinen 911:n tasakuutosmoottori, kun taas GT3, GT3 RS ja Speedster on varustettu loistavalla N\/A-moottorilla, joka on parempi kuin kaikki AMG GT:n moottorit.<\/p>\n\n\n\n

Suuri etu, joka 911:ll\u00e4 on AMG GT:hen verrattuna, on manuaalivaihteiston saatavuus, ja useimmat ihmiset, jotka ostavat 911 GT -tuotteita, ovat enemm\u00e4n kiinnostuneita kilpa-autoilusta kuin vain tyylist\u00e4 ja draamasta. Kuten mainittiin, 911:ss\u00e4 on pari takaistuinta, mutta niit\u00e4 voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vain ostoskasseille tai vastaaville.<\/p>\n\n\n\n

Porschen PDK-kaksoiskytkinvaihteisto on alan standardi, sill\u00e4 se tarjoaa nopeimmat vaihtamisajat eik\u00e4 se ole nykiv\u00e4 niin kaupungissa kuin radallakaan. Rakennusmateriaalien osalta 911 on kuningas, sill\u00e4 mik\u00e4\u00e4n muu saksalainen valmistaja ei tarjoa yht\u00e4 laadukkaita rakennusmateriaaleja.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 911 on enemm\u00e4nkin suorituskykyinen auto, koska kaikki 911-muunnokset jakavat 911:n kilpa-autoilun olemuksen, jota ei voi n\u00e4hd\u00e4 miss\u00e4\u00e4n muussa urheiluautossa planeetalla, varsinkaan naurettavassa 645 000 dollarin hintaisessa GT2 RS MR:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Se on t\u00e4ydellinen tasapeli.<\/h2>\n\n\n\n

911 ja AMG GT pystyv\u00e4t vaihtamaan ly\u00f6ntej\u00e4 l\u00e4hes jokaisessa kategoriassa. AMG GT on parempi arkik\u00e4yt\u00f6ss\u00e4, sill\u00e4 se on saatavana neliovisena luksussedanina. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s kiistatta hieman j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4, erityisesti mattavihre\u00e4 AMG GT R.<\/p>\n\n\n\n

911 on yksi ikonisimmista urheiluautoista, ja 911 on saatavana imumoottorilla, manuaalivaihteistolla ja nelivedolla. Sin\u00e4ns\u00e4 911 saattaa tarjota sinulle enemm\u00e4n suorituskyvyn suhteen, koska 911 on ollut vuosikymmeni\u00e4 suorituskyvyn peruskiviauto.<\/p>\n\n\n\n

AMG GT R kilpailee GT3:n kanssa, mutta GT3 vie voiton, koska se on varustettu 6-sylinterisell\u00e4 imumoottorilla ja manuaalivaihteistolla.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes AMG GT parempi hinta-laatusuhde kuin Porsche 911?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat suorituskyky\u00e4, mutta et halua k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kohtuuttomia summia rahaa, 100 000 dollarin ”l\u00e4ht\u00f6tason” 911 on oikea valinta, sill\u00e4 se on t\u00e4ydellisen tasapainoinen ja tarjoaa tehoonsa n\u00e4hden loistavat suorituskykyluvut.<\/p>\n\n\n\n

AMG GT:n hinta on 154 550 dollaria, ja vaikka se tarjoaa enemm\u00e4n tehoa, se ei tunnu l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 tasapainoiselta tai j\u00e4m\u00e4k\u00e4lt\u00e4 kuin 911. Korkeamman hintaluokan AMG GT -mallit ovat todellakin parempia kuin useimmat muut kuin GT 911-mallit, mutta ne kaikki maksavat yleens\u00e4 my\u00f6s paljon enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4\u00e4k\u00f6 Porsche 911 arvonsa paremmin kuin AMG GT?<\/h3>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 kaikki n\u00e4m\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainitut autot maksavat yli 100 000 dollaria, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 ostaa sellainen auto, joka ei menet\u00e4 rahaa. L\u00e4ht\u00f6tason 911- ja AMG GT -mallit ovat menett\u00e4neet jo melkoisesti arvoaan, eik\u00e4 niit\u00e4 kannata ostaa, jos olet ostamassa tehtaalta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 GT3 ja 911 Speedster ovat kaksi parasta 911-mallia, jotka kannattaa ostaa, jos haluat k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 niit\u00e4 muutaman vuoden ja myyd\u00e4 ne sitten, sill\u00e4 ne s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa paremmin kuin kaikki muut AMG GT -mallit lukuun ottamatta Black Series -malliston huippupetoa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 911 GT2 RS MR nopeampi kuin AMG GT Black Series?<\/h3>\n\n\n\n

Parhaiden rata-autojen listan k\u00e4rjess\u00e4 AMG GT Black Series ja 911 GT2 RS hallitsevat maata. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 maksavat \u00e4lytt\u00f6mi\u00e4 summia rahaa, ja ne on suunniteltu ja rakennettu viett\u00e4m\u00e4\u00e4n suurimman osan elinkaarestaan kuuluisalla saksalaisella Nurburgringin radalla.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 GT2 RS MR on nopeampi auto, mutta AMG GT BS ei ole kaukana per\u00e4ss\u00e4. 911 tarjoaa yksinkertaisesti enemm\u00e4n voimaa sek\u00e4 suoranopeudessa, huippunopeudessa ett\u00e4 useimmissa kierrosenn\u00e4tyksiss\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes AMG GT l\u00e4hestyy k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4ns\u00e4 loppua, sill\u00e4 se korvataan pian upouudella Mercedes SL:ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tarkoita sit\u00e4, etteik\u00f6 AMG GT olisi huipputekninen superauto, joka ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 Porsche 911:lle, p\u00e4invastoin,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11,12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3502"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3502"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3502\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3503,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3502\/revisions\/3503"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3502"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3502"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3502"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}