{"id":3510,"date":"2022-03-15T14:46:30","date_gmt":"2022-03-15T14:46:30","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3510"},"modified":"2022-03-15T14:46:33","modified_gmt":"2022-03-15T14:46:33","slug":"2022-mercedes-gt-vs-audi-r8","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-mercedes-gt-vs-audi-r8\/","title":{"rendered":"2022 Mercedes GT vs Audi R8"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz AMG GT on nyt elinkaarensa p\u00e4\u00e4ss\u00e4 ja se korvataan hiljalleen upouudella Mercedes SL AMG:ll\u00e4. AMG GT on kuitenkin edelleen loistava auto, sill\u00e4 se tarjoaa suorituskyvyn ja ylellisyyden n\u00e4k\u00f6kulmasta kaikki uusimmat tekniikat.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta my\u00f6s Audi R8 on jo melko vanha auto, varsinkin kun otetaan huomioon, ett\u00e4 se on yksi viimeisist\u00e4 suurimoottorisista autoista, joissa on imusarja. Suorituskyvylt\u00e4\u00e4n AMG GT Black Series on paljon nopeampi ja suorituskykyisempi kuin R8 Performance -malliston huippumalli.<\/p>\n\n\n\n

Jopa AMG GT-, GT R- ja GT R Pro -mallit pystyv\u00e4t j\u00e4tt\u00e4m\u00e4\u00e4n R8:n taakseen useimmilla kilparadoilla ymp\u00e4ri maailmaa. Muotoilullisesti Audi R8 vie voiton, sill\u00e4 keskimoottorisessa superautossa on jotain luonnostaan erikoisempaa.<\/p>\n\n\n\n

Audi R8 kuulostaa paremmalta, ja se tarjoaa my\u00f6s ajokokemuksen, jota mik\u00e4\u00e4n muu auto kuin Lamborghini Huracan ei voi saavuttaa. Toisaalta AMG GT on hieman tavanomaisempi, sill\u00e4 monissa autoissa hy\u00f6dynnet\u00e4\u00e4n 4,0 litran BiTurbo V8 -moottoria.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes AMG GT – Mercedeksen 2-paikkainen hot rod -kilpa-autoauto.<\/h2>\n\n\n\n

2022 Mercedes AMG GT:st\u00e4 on tarjolla muutama eri variantti jopa 4-ovinen luksussedan. 2-ovinen coupe on saatavana joko tavallisena AMG GT:n\u00e4 tai suorituskykyisemp\u00e4n\u00e4 AMG GT R -mallina. AMG GT:n ravintoketjun huipulla istuu naurettava AMG GT Black Series, joka maksaa naurettavat 325 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa AMG GT -malleissa on 4,0 litran BiTurbo V8 -moottori, jonka teho Black Seriesiss\u00e4 on jopa 730 hv. AMG GT n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aggressiiviselta, matalalta ja sill\u00e4 on paljon l\u00e4sn\u00e4oloa tiell\u00e4. Sis\u00e4tiloiltaan AMG GT tarjoaa kaikki ne huipputekniset vempaimet ja ominaisuudet, joita Mercedekselt\u00e4 voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n se on hieman parempi kuin R8, mutta t\u00e4llaisia autoja ei osteta k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden ja tehokkuuden vuoksi. GT tuntuu hurjemmalta ajaa, koska se on tiukasti takavetoinen auto. Saatavana on nopeasti vaihtava kaksoiskytkinvaihteisto, joka on R8:ssa olevan S-Tronicin tasolla.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan AMG GT on hieno auto, sill\u00e4 se on j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4, se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4 ja se kuulostaa hyv\u00e4lt\u00e4. Paras hankittava on AMG GT R Mercedeksen tunnusomaisessa Beast of the Green -helvetinvihre\u00e4ss\u00e4 v\u00e4riss\u00e4, sill\u00e4 tuo v\u00e4ri on jo ikoninen.<\/p>\n\n\n\n

2022 Audi R8 – Todellinen superauto jokap\u00e4iv\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n<\/h2>\n\n\n\n

Audi R8 on yksisarvinen, sill\u00e4 se tarjoaa edelleen luonnollisesti imett\u00e4v\u00e4n 5,2 litran V10-moottorin, joka on liigan verran AMG GT:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4\u00e4 4,0 litraa parempi. V10 kuulostaa loistavalta, ja se tarjoaa t\u00e4ysin ennustettavan ja lineaarisen voiman luovutuksen ilman mink\u00e4\u00e4nlaista viivett\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

R8:n huipputeho on 640 hv, ja voit valita joko takavetoisen viritetyn version tai Quattro 640hv Performance -mallin. Muotoilullisesti R8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 erikoisemmalta kuin AMG GT, koska se on todellinen keskimoottorinen superauto, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja kuulostaa miljoonalta dollarilta.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tiloiltaan R8 on my\u00f6s huippuluokkaa, sill\u00e4 siin\u00e4 on Audin alan johtava digitaalinen virtuaalinen ohjaamo, laadukkaat materiaalit ja paljon sis\u00e4tilaa. Audi R8:aa kutsutaan usein parhaaksi p\u00e4ivitt\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n soveltuvaksi superautoksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 niin kaupungissa, radalla kuin moottoritiell\u00e4kin.<\/p>\n\n\n\n

R8 on sukupuuttoon kuoleva autotyyppi, sill\u00e4 emme koskaan tule saamaan luonnollisesti imett\u00e4v\u00e4\u00e4 V10-moottoria. N\u00e4in ollen R8 j\u00e4\u00e4 historiaan yhten\u00e4 viimeisist\u00e4 todellisista superautoista.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Audi R8 on parempi, mutta AMG GT on nopeampi.<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka AMG GT on yksi markkinoiden parhaista kaksipaikkaisista urheiluautoista t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, R8 on jotain muuta. Luonnollisesti imev\u00e4 V10-moottori tuntuu vuonna 2022 ep\u00e4todelliselta, ja sen vuoksi R8 vie voiton n\u00e4iden kahden auton v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

R8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s hienommalta ja erikoisemmalta, koska se on keskimoottorinen superauto, kun taas AMG GT k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tavallisempaa etumoottorista ja takavetoisen superauton alustaa. AMG GT kuulostaa hyv\u00e4lt\u00e4, mutta R8 kuulostaa paremmalta.<\/p>\n\n\n\n

R8 tarjoaa enemm\u00e4n sis\u00e4tilaa ja tarjoaa samalla lineaarisemman tehokaistan, joka tekee siit\u00e4 ennustettavan ja itsevarman innostavan niin radalla kuin mutkaisella tiell\u00e4. On vaikea valita voittajaa, sill\u00e4 molemmat ovat upeita, mutta R8:n V10-moottori ansaitsee kaiken kunnian.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes AMG GT kalliimpi kuin Audi R8?<\/h3>\n\n\n\n

Perusmalli AMG GT maksaa noin 100 000 dollaria, kun taas perusmalli R8 maksaa 143 000 dollaria. Huippumalli Audi R8 Performance -avoauto maksaa 209 000 dollaria, kun taas huippumalli AMG GT Black Series maksaa 325 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 on melko selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 AMG GT on kalliimpi auto aivan yl\u00e4p\u00e4\u00e4ss\u00e4, koska AMG GT Black Series on rajoitettu painos rata-ajoon keskittyv\u00e4 suorituskykyauto, joka on suunniteltu ja rakennettu viett\u00e4m\u00e4\u00e4n aikaansa legendaarisella Nurburgringin radalla.<\/p>\n\n\n\n

Tuleeko Audi pian tarjoamaan uuden R8:n?<\/h3>\n\n\n\n

Audi ei voi en\u00e4\u00e4 tarjota luonnollisesti imett\u00e4v\u00e4\u00e4 V10-moottoria, koska p\u00e4\u00e4st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4ykset eiv\u00e4t yksinkertaisesti salli sit\u00e4. Audi kuitenkin sanoo, ett\u00e4 he todellakin aikovat tarjota R8:n seuraajan, mutta sellaisen, joka tulee olemaan 100-prosenttisesti s\u00e4hk\u00f6inen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 aiheutti rintakipuja monille Audi Sportin harrastajille, mutta todellisuus R8:n suunnittelusta 6-sylinterisell\u00e4 tai jopa 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla vain tuhoaa R8:n perinn\u00f6n. S\u00e4hk\u00f6iset voimansiirrot ovat tulevaisuutta, ja Audi aikoo hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 R8-nime\u00e4 parilla s\u00e4hk\u00f6moottorilla.<\/p>\n\n\n\n

Onko uusi Mercedes SL parempi kuin AMG GT?<\/h3>\n\n\n\n

Uusi Mercedes SL on todellinen seuraavan sukupolven Mercedes-auto, koska se tarjoaa seuraavan askeleen AMG-suorituskyvyss\u00e4. En kuitenkaan ole vakuuttunut SL:st\u00e4, sill\u00e4 se on enemm\u00e4n Grand Tourer kuin suorituskykyinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Uskon kuitenkin, ett\u00e4 AMG aikoo aikanaan paljastaa todellisen seuraajan AMG GT:lle ja SLS AMG:lle, koska Mercedes haluaa niin kovasti kilpailla 911:n kanssa, ja my\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 pehme\u00e4kattoinen kaksipaikkainen Grand Tourer SL ei pysty siihen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz AMG GT on nyt elinkaarensa p\u00e4\u00e4ss\u00e4 ja se korvataan hiljalleen upouudella Mercedes SL AMG:ll\u00e4. AMG GT on kuitenkin edelleen loistava auto, sill\u00e4 se tarjoaa suorituskyvyn ja ylellisyyden n\u00e4k\u00f6kulmasta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4,11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3510"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3510"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3510\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3511,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3510\/revisions\/3511"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3510"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3510"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3510"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}