{"id":3519,"date":"2022-03-15T14:49:02","date_gmt":"2022-03-15T14:49:02","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3519"},"modified":"2022-03-15T14:49:05","modified_gmt":"2022-03-15T14:49:05","slug":"2022-bmw-x6-vs-mercedes-gle-coupe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-bmw-x6-vs-mercedes-gle-coupe\/","title":{"rendered":"2022 BMW X6 vs. Mercedes GLE Coupe"},"content":{"rendered":"\n

Jos kelataan aikaa taaksep\u00e4in vuoteen 2007, jolloin ensimm\u00e4inen X6 tuli markkinoille, kaikki olivat t\u00e4ysin ymm\u00e4ll\u00e4\u00e4n, miksi t\u00e4llainen ”ruma” katumaasturi on edes olemassa. Top Gear sanoi, ett\u00e4 X6 on hy\u00f6dyt\u00f6n, koska se on liian ahdas, liian monimutkainen ja liian kallis, mutta samalla se on my\u00f6s tarpeettoman suuri ja maastokelpoinen.<\/p>\n\n\n\n

Nyt, 15 vuotta my\u00f6hemmin, tilanne on kuitenkin t\u00e4ysin toinen, sill\u00e4 kaikki muut premium-luokan merkit, kuten Mercedes, Audi ja Porsche, ja jopa jotkin economy-tason merkit tarjoavat nyt ainakin yhden coupe-maasturin. On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 BMW tiesi, mit\u00e4 se teki X6:n kanssa, sill\u00e4 X6 on coupe-SUV:n todellinen pioneeri.<\/p>\n\n\n\n

BMW tarjoaa X6:sta edelleen, sill\u00e4 nyt jo kolmannen sukupolven X6 on tukeva, komentava ja luottamusta her\u00e4tt\u00e4v\u00e4 auto ajettavaksi. GLE-kupeen 2. sukupolvi on suunnattu suoraan X6:lle, mutta X6 tuntuu olevan kokonaisuudessaan parempi auto, sill\u00e4 se tuntuu erikoisemmalta ja aidommalta.<\/p>\n\n\n\n

Emme voi paeta sit\u00e4 tosiasiaa, ett\u00e4 X6 aloitti koko suuren coupe-SUV-trendin, mutta vaikka sit\u00e4 ei mainittaisikaan, X6 tuntuu silti premium-tuotteelta.<\/p>\n\n\n\n

2022 BMW X6 – Ensimm\u00e4inen ylellinen coupe-SUV-luokan katumaasturi<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 BMW X6:n l\u00e4ht\u00f6hinta l\u00e4ht\u00f6tason xDrive40i-mallissa on 67 350 dollaria, kun taas tehokkaampi X6 50i maksaa noin 86 000 dollaria. Huippumalli BMW X6 M alkaa vajaasta 110 000 dollarista, ja se on kaikkien aikojen tehokkain ja pelottavin BMW SUV.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason 40i-mallissa on 335 hv:n 6-sylinterinen moottori, M50i-mallissa on V8-turbomoottori, jossa on 523 hv, ja X6 M:n V8-turbomoottorin huipputeho on 600 hv. Kaikissa BMW X6 -malleissa on BMW:n xDrive AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4 ja luotettava ja pehme\u00e4 8-vaihteinen automaattinen momentinmuunninvaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

X6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tankilta, ja se on mielest\u00e4ni kaikkein komentavan n\u00e4k\u00f6isin coupe-maasturi, vaikka sit\u00e4 verrataankin hullunkuriseen Lamborghini Urukseen. X6:ssa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n laadukkaita materiaaleja, eik\u00e4 X6:n sis\u00e4ll\u00e4 ole miss\u00e4\u00e4n kohtaa halpaa muovia.<\/p>\n\n\n\n

X6 M:ll\u00e4 on hauska ajaa, ja se on X6:n paras versio, mutta on turvallista sanoa, ett\u00e4 jo l\u00e4ht\u00f6tason 40i on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4. X6:ssa on jotain hieman erikoisempaa verrattuna GLE Coupeen.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes GLE Coupe – Mercedeksen Coupe-maasturin lippulaiva<\/h2>\n\n\n\n

BMW:n tuotua X6:n markkinoille kaikki muut premium-merkit seurasivat per\u00e4ss\u00e4, mutta t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tuskin yksik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 pystyy vastaamaan X6:een. 78 450 dollarin Mercedes GLE 53 Coupe on halvin GLE Coupe -malli, jonka voi ostaa Yhdysvalloissa, ja siin\u00e4 on luotettu 3,0 litran turbov6, jossa on 429 hv.<\/p>\n\n\n\n

117 000 dollarin GLE63 Coupe tarjoaa 4.0L BiTurbo V8:n 603hv:ll\u00e4, Mercedes 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n ja 9G 9-vaihteisen automaattivaihteiston. GLE Coupe on nimens\u00e4 mukaisesti coupe-versio GLE-maasturista ja se on suunnattu suoraan X6:sta vastaan.<\/p>\n\n\n\n

GLE Coupe on kuitenkin hieno auto, mutta siin\u00e4 on puutteita X6:een verrattuna, sill\u00e4 se saa V8-moottorin vain malliston huippuversioon. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on maksettava 117 000 dollaria, jos haluat V8 GLE:n, kun taas V8 X6:n saat 30 000 dollaria halvemmalla.<\/p>\n\n\n\n

GLE Coupe on h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 katumaasturi, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4, ajaa hyvin ja on uskomattoman haluttava, mutta X6:ssa on vain jotain erilaista, sill\u00e4 se on paras coupe-katumaasturi, joka on olemassa.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – BMW X6 on parempi.<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, GLE Coupe on uskomaton katumaasturi, ja siit\u00e4 on vaikea l\u00f6yt\u00e4\u00e4 vikaa korkeiden yll\u00e4pitokustannusten ja huonon toisen istuinrivin lis\u00e4ksi. T\u00e4m\u00e4 on vakioasia suurissa coupe-SUV:issa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 X6 k\u00e4rsii samankaltaisista ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Siit\u00e4 huolimatta useimmat ihmiset, joilla on taipumus ostaa t\u00e4m\u00e4ntyyppisi\u00e4 katumaastureita, eiv\u00e4t v\u00e4lit\u00e4 t\u00e4st\u00e4, koska he haluavat vaikuttavimman urheilullisen n\u00e4k\u00f6isen katumaasturin, joka on myynniss\u00e4. Sin\u00e4ns\u00e4 BMW X6 on, kuten nuoret ehk\u00e4 sanoisivat – rakennettu erilaiseksi. X6:ssa on jotain sellaista, joka saa sen tuntumaan kotoisammalta kuin GLE:n tapauksessa.<\/p>\n\n\n\n

Se voi johtua siit\u00e4, ett\u00e4 X6 keksi coupe-SUV-kaavan, mutta se voi johtua my\u00f6s siit\u00e4, ett\u00e4 BMW on sopivampi tekem\u00e4\u00e4n t\u00e4llaisen auton verrattuna Mersuun. Lis\u00e4ksi BMW tuntuu my\u00f6s paremmin tehdylt\u00e4, sill\u00e4 siin\u00e4 on k\u00e4ytetty korkealuokkaisempia materiaaleja ja kiinnitetty enemm\u00e4n huomiota yksityiskohtiin.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi Q8 parempi kuin BMW X6 ja Mercedes GLE?<\/h3>\n\n\n\n

Audi tuli hieman my\u00f6h\u00e4ss\u00e4 Q8:n kanssa, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Q8:aa myyd\u00e4\u00e4n paljon paremmin verrattuna GLE Coupeen ja X6:een. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Audi teki sen hieman eri tavalla. Loppujen lopuksi Q8 on helpommin saavutettavissa ja se on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi.<\/p>\n\n\n\n

Q8 ei k\u00e4rsi yht\u00e4 monista k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyskompromisseista kuin kaksi muuta, mutta siit\u00e4 huolimatta useimmat pit\u00e4v\u00e4t X6:sta parhaana coupe-SUV:na. Kaikki kolme ovat vaikuttavia, ja on vaikea sanoa, ett\u00e4 yksik\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 olisi huono.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW X6 M nopeampi kuin Mercedes 63 S AMG GLE Coupe?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X6 M ja Mercedes Benz GLE AMG 63 S Coupe ovat uskomattoman samankaltaisia, kun on kyse 0-60mph-ajoista ja moottoritehoista. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin silt\u00e4, ett\u00e4 X6 M:ll\u00e4 on pieni etu GLE 63 Coupeen n\u00e4hden, koska se painaa hieman v\u00e4hemm\u00e4n ja se pystyy laskemaan tehonsa paremmin.<\/p>\n\n\n\n

On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 sek\u00e4 GLE Coupessa ett\u00e4 X6:ssa on \u00e4lytt\u00f6m\u00e4n leve\u00e4t renkaat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niiden pit\u00e4isi pysty\u00e4 laskemaan teho alas helposti.<\/p>\n\n\n\n

Miksi BMW X6 M on parempi kuin kaikki kilpailijansa?<\/h3>\n\n\n\n

Se johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 BMW keksi coupe-SUV-segmentin ja ett\u00e4 BMW on t\u00e4ydellist\u00e4nyt sen. Kyll\u00e4, GLE, Urus ja Cayenne Coupe ovat upeita, mutta X6 tuntuu yksinkertaisesti tukevammalta, aggressiivisemmalta ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Lamborghini Urus voi kilpailla X6:n kanssa, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mp\u00e4n\u00e4, mutta minusta X6 vain n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja tuntuu kaiken kaikkiaan erikoisemmalta. On my\u00f6s turvallista sanoa, ett\u00e4 vain Cayenne Coupe pystyy kilpailemaan X6:n kanssa sis\u00e4tilojen laadussa ja rakennusmateriaalien johdonmukaisuudessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jos kelataan aikaa taaksep\u00e4in vuoteen 2007, jolloin ensimm\u00e4inen X6 tuli markkinoille, kaikki olivat t\u00e4ysin ymm\u00e4ll\u00e4\u00e4n, miksi t\u00e4llainen ”ruma” katumaasturi on edes olemassa. Top Gear sanoi, ett\u00e4 X6 on hy\u00f6dyt\u00f6n, koska<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6,11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3519"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3519"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3519\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3520,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3519\/revisions\/3520"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3519"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3519"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3519"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}