{"id":3524,"date":"2022-03-15T14:51:17","date_gmt":"2022-03-15T14:51:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3524"},"modified":"2022-03-15T14:51:19","modified_gmt":"2022-03-15T14:51:19","slug":"2022-bmw-x6-vs-mercedes-gle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-bmw-x6-vs-mercedes-gle\/","title":{"rendered":"2022 BMW X6 vs. Mercedes GLE"},"content":{"rendered":"\n

BMW X7:n julkaisun j\u00e4lkeen X6 ei ole en\u00e4\u00e4 BMW:n katumaastureiden lippulaiva, mutta monet uskovat, ett\u00e4 X6 on edelleen BMW:n paras katumaasturi. X6:n nykyinen, kolmas sukupolvi on uhkaavampi kuin koskaan, ja kaikissa saatavilla olevissa X6-malleissa on vahvat moottorit ja loistava vakiovarustelu.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz GLE on saatavana joko SUV- tai Coup\u00e9-muodossa, ja Coup\u00e9-versio on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n suora kilpailija X6:lle. X6 on kuitenkin todellinen itsen\u00e4inen malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se perustuu BMW X5:een, mutta erot X5:n ja X6:n v\u00e4lill\u00e4 ovat huomattavat.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta GLE:n ja GLE Coupen v\u00e4liset erot ovat minimaaliset, niinkin v\u00e4h\u00e4iset, ett\u00e4 et ehk\u00e4 pysty erottamaan niit\u00e4 toisistaan, kun katsot niit\u00e4 edest\u00e4p\u00e4in. Niin tai n\u00e4in, X6 on viihdytt\u00e4v\u00e4mpi, erikoisempi ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi auto ajettavaksi GLE:hen verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

GLE on enemm\u00e4n perheelle suunnattu katumaasturi, joka pyrkii tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n asiakkaita, jotka etsiv\u00e4t tehokkuutta, tilaa, turvallisuutta ja hiljaisuutta. X6 on nuorekkaampi valinta, ja se on suunnattu niille, jotka haluavat j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4 ajoa vakiovarusteisen GLE:n tarjoaman suhteellisen hienovaraisuuden sijaan.<\/p>\n\n\n\n

2022 BMW X6 – BMW:n urheilullisen katumaasturin lippulaiva.<\/h2>\n\n\n\n

BMW X6:n hinnat alkavat 67 350 dollarista xDrive 40i -mallissa, joka tarjoaa 3,0 litran V6-moottorin, jossa on 335 hv ja 330 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. V8-moottorilla varustettu M50i X6 alkaa 86 650 dollarista, ja se tarjoaa viritetyn version X6 M -moottorista, jossa on 523 hv ja 553 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet valmis menem\u00e4\u00e4n t\u00e4ysill\u00e4, voit valita X6 M:n, joka tarjoaa BMW:n M-divisioonan 4,0 litran twin-turbo V8-moottorin, jossa on yli 600 hv ja 553 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, hintaan 109 595 dollaria. Huippumalli X6 M Competition maksaa 118 595 dollaria, ja se tarjoaa 617 hv.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa BMW X6 -malleissa on BMW:n xDrive AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4 ja 8-vaihteinen momentinmuunninautomatiikka. X6:sta ei voi olla huomaamatta, sill\u00e4 se tarjoaa runsaasti l\u00e4sn\u00e4oloa tiell\u00e4. Se on suuri, leve\u00e4 ja korkea katumaasturi, joka voi pelotella kaikki kuumat hatchbackit pois ohituskaistalta.<\/p>\n\n\n\n

Kun astut X6:n sis\u00e4lle, sinua tervehtii parasta, mit\u00e4 BMW:ll\u00e4 on tarjota, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 X6:n sis\u00e4tilojen rakentamisen laatu ja yksityiskohtien huomioiminen ovat luokkansa johtavia. Se ei ole k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisin maasturi, eik\u00e4 se tarjoa klassista maasturin\u00e4kyvyytt\u00e4, mutta X6 ostetaan aivan muista syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes GLE – J\u00e4rkev\u00e4mpi vaihtoehto.<\/h2>\n\n\n\n

56 150 dollarista alkava 2022 GLE350 on l\u00e4ht\u00f6kohta keskikokoisen Mercedes SUV:n omistamiseen, mutta monet pit\u00e4v\u00e4t 350:t\u00e4 hieman tyls\u00e4n\u00e4, koska siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 2,0 litran nelisylinterist\u00e4 moottoria, jossa on 255 hv ja 277 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, eik\u00e4 sit\u00e4 toimiteta tehtaalta Mercedes 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n sanottuasi sinun kannattaa keskitt\u00e4\u00e4 huomiosi 63 950 dollarin hintaiseen GLE450-malliin, joka on varustettu 4MATIC AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 tehtaalta ja 3,0 litran V6-moottorilla, joka tuottaa 362 hv:n tehon ja 369 bl-ft-v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin. 74 150 dollaria maksava GLE 53 4MATIC+ tarjoaa saman moottorin, johon on lis\u00e4tty joitakin AMG:n bittej\u00e4, sill\u00e4 se tarjoaa 429hv ja 384lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ainoa GLE-malli, joka pystyy kilpailemaan X6:n kanssa, on kuitenkin V8 GLE 63 AMG S -malli, joka maksaa 117 000 dollaria ja tarjoaa samanlaisen tehon kuin X6 M. Vakiok\u00e4ytt\u00f6inen katumaasturi GLE on paljon k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi, j\u00e4rkev\u00e4mpi ja objektiivisesti katsottuna parempi katumaasturi X6:een verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Se on my\u00f6s parempi maastokelpoinen, se tarjoaa paremman n\u00e4kyvyyden, se on tehokkaampi ja halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4. BMW X6 ostetaan kuitenkin syd\u00e4mell\u00e4, ei j\u00e4rjell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – GLE on parempi, mutta X6 voittaa.<\/h2>\n\n\n\n

L\u00e4hes kaikki mahdolliset parametrit tehon ja suorituskyvyn lis\u00e4ksi antavat GLE:lle yliotteen, koska GLE on halvempi ostaa, halvempi yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, tehokkaampi, tilavampi, perheyst\u00e4v\u00e4llisempi, parempi maastoauto ja parempi perheauto.<\/p>\n\n\n\n

GLE on paljon helpompi ajaa, pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 ja man\u00f6\u00f6vereill\u00e4 ahtaissa tiloissa. Lis\u00e4ksi GLE:t\u00e4 tarjotaan seitsem\u00e4ll\u00e4 istuimella, kun taas X6:n toisella istuinrivill\u00e4 on liian v\u00e4h\u00e4n tilaa. L\u00e4hes kaikki seikat viittaavat GLE:hen, mutta X6 voittaa, koska se tuntuu erikoisemmalta, ainutlaatuisemmalta ja sit\u00e4 on paljon viihdytt\u00e4v\u00e4mpi ajaa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW X6 luotettavampi kuin Mercedes GLE?<\/h3>\n\n\n\n

Muutaman verkkol\u00e4hteen perusteella X6:lla on paremmat luotettavuusennusteet GLE:hen verrattuna, vaikka X6 on paljon kalliimpi omistaa. X6 on itse asiassa yksi kalleimmista omistettavista BMW:ist\u00e4, koska se on niin erityinen ja ainutlaatuinen.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi X6 M:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 295 takarenkaita, mik\u00e4 on naurettavaa katumaasturiksi. V\u00e4h\u00e4n kontekstia, Ferrari 458 Italia ja uusi McLaren Artura k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t 295-luokan renkaita. X6:ssa on monia t\u00e4llaisia seikkoja, ja siksi t\u00e4m\u00e4n coupe-urheilumaasturin yll\u00e4pito maksaa niin paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa BMW X6 Mercedes GLE:n sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Sinun kannattaa ostaa BMW X6 Mercedes GLE:n sijaan, jos haluat urheilullisen, houkuttelevan n\u00e4k\u00f6isen do-all-tyyppisen auton, joka pystyy kilpailemaan sek\u00e4 katumaastureiden ett\u00e4 urheiluautojen kanssa. Suuret coupe-maasturit ovat tosiaan hankittu maku, mutta ne, jotka rakastavat niiden muotoilua, rakastavat yleens\u00e4 kaikkea muutakin niiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

X6 on paljon erikoisempi, viihdytt\u00e4v\u00e4mpi ajaa ja siin\u00e4 on laadukkaammat sisustusmateriaalit. Se ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 perhemaasturi kuin GLE, mutta X6 on enemm\u00e4n kuin k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen perhekuljetuksiin.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa Mercedes GLE BMW X6:n sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes GLE -perhemaasturi on objektiivisesti katsoen parempi auto X6:een verrattuna, koska se tarjoaa enemm\u00e4n tilaa, on halvempi, k\u00e4ytt\u00f6kelpoisempi, tarjoaa paremman n\u00e4kyvyyden, ei ole yht\u00e4 j\u00e4ykk\u00e4 ja sen yll\u00e4pito maksaa v\u00e4hemm\u00e4n rahaa. GLE on j\u00e4rkev\u00e4, fiksun miehen vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet Mercedes-harrastaja, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ettet edes harkitse BMW X6:sta, varsinkaan jos et my\u00f6sk\u00e4\u00e4n pid\u00e4 coupe-maastureista. T\u00e4st\u00e4 huolimatta on lukemattomia syit\u00e4, miksi sinun pit\u00e4isi ostaa GLE X6:n sijaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW X7:n julkaisun j\u00e4lkeen X6 ei ole en\u00e4\u00e4 BMW:n katumaastureiden lippulaiva, mutta monet uskovat, ett\u00e4 X6 on edelleen BMW:n paras katumaasturi. X6:n nykyinen, kolmas sukupolvi on uhkaavampi kuin koskaan, ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6,11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3524"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3524"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3524\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3525,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3524\/revisions\/3525"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3524"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3524"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3524"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}