{"id":3530,"date":"2022-03-15T14:53:07","date_gmt":"2022-03-15T14:53:07","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3530"},"modified":"2022-03-15T14:53:10","modified_gmt":"2022-03-15T14:53:10","slug":"2022-porsche-cayenne-vs-mercedes-gle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-porsche-cayenne-vs-mercedes-gle\/","title":{"rendered":"2022 Porsche Cayenne vs. Mercedes GLE"},"content":{"rendered":"\n

2022 Porsche Cayenne on yksi monipuolisimmista keskikokoisista luksusmaastureista, koska siit\u00e4 on saatavilla l\u00e4hes kaikki kuviteltavissa olevat versiot. Saatavilla on klassinen katumaasturi Cayenne, coupe Cayenne, diesel Cayenne, hybridi Cayenne, superauton kilpaileva Cayenne ja Cayenne, jonka v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti riitt\u00e4\u00e4 k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n kuolevan planeetan.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Mercedes GLE on Cayennen suora kilpailija, mutta sit\u00e4 ei ole tarjolla yht\u00e4 monipuolisesti kuin Cayennea. GLE alittaa Cayennen my\u00f6s hinnan osalta, ja se on melko selv\u00e4\u00e4, koska Cayenne vaikuttaa laadukkaammalta tuotteelta.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kaksi kuuluvat suosituimpiin keskikokoisiin perhemaastureihin, jotka pystyv\u00e4t sek\u00e4 suorituskykyyn ett\u00e4 mukavuuteen, ja niiden etumatka on hieman maastok\u00e4yt\u00f6ss\u00e4. On turvallista sanoa, ett\u00e4 tuskin kukaan aikoo ottaa kumpaakaan n\u00e4ist\u00e4 pois kuljetun polun p\u00e4\u00e4lt\u00e4, mutta jos he tekev\u00e4t niin, on hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 he voivat.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Cayenne vaikuttaa ylivoimaiselta valinnalta, koska se on halutumpi, ylellisempi, nopeampi, luotettavampi ja pit\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin. GLE ei ole huono katumaasturi, se on itse asiassa todella vaikuttava paketti, mutta Cayenne on yksinkertaisesti toisella tasolla.<\/p>\n\n\n\n

2022 Porsche Cayenne – Porschen lippulaivamaasturi.<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Cayenne alkaa 69 000 dollarista tavallisesta Cayenne-mallista, joka tarjoaa 2,9 litran turboahdetun V6-moottorin, jossa on 335 hv. 79 000 dollarilla saat rajoitetun Porsche Cayenne Platinum Editionin, joka on muutamaan Cayenne-malliin tarkoitettu erikoispaketti. 83 300 dollarin Cayenne E-Hybrid tarjoaa saman moottorin lis\u00e4ksi s\u00e4hk\u00f6moottorin, jonka yhteisteho on 455 hv.<\/p>\n\n\n\n

86 800 dollarin Cayenne S saa 434 hv samasta V6-moottorista, kun taas 109 000 dollarin Cayenne GTS saa t\u00e4ysiverisen 4,0 litran V8-moottorin, jossa on 453 hv. My\u00f6s 129 000 dollarin Cayenne Turbo saa V8-moottorin, mutta teho nousee 541 hv:hen, kun taas 165 300 dollarin Cayenne Turbo S E-Hybrid -malliin lis\u00e4t\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6moottori, jonka yhteisteho on 670 hv.<\/p>\n\n\n\n

Cayenne GT on Cayennen huippumalli, jossa on 631 hevosvoimaa ja jonka hinta on hulppeat 180 800 dollaria. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 kaikki Cayenne-mallit ovat saatavilla my\u00f6s coup\u00e9-muodossa. Cayenne n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 uhkaavalta, dynaamiselta ja hienostuneelta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, ja se onnistuu n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n ja tuntumaan ylellisemm\u00e4lt\u00e4 kuin GLE.
Cayenne ei ole yht\u00e4 tilava kuin GLE, mutta se hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4 olevan tilan eritt\u00e4in hyvin. Cayenne on luotettavampi, pit\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin ja on paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi ajaa.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes GLE – Mercedeksen paras perhemaasturi.<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Mercedes GLE-mallisto alkaa 56 150 dollarin hintaisella GLE350-mallilla, joka saa vaimean 2,0 litran nelisylinterisen turbomoottorin, jossa on 255 hv. Vaikka t\u00e4m\u00e4 moottori on todellakin tehokas, sit\u00e4 ei yksinkertaisesti voi verrata mihink\u00e4\u00e4n Cayennen moottoreihin, niin hienostuneisuuden, pehmeyden kuin suorituskyvyn osalta.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 GLE350:ss\u00e4 ei ole vakiona 4MATICia, ja jos haluat sen, sinun on maksettava 2 000 dollaria lis\u00e4hintaa. 63 950 dollarin hintainen GLE450 4MATIC on katumaasturi, joka vastaa enemm\u00e4n Cayennea, sill\u00e4 siin\u00e4 on 3,0 litran turbo V6, jossa on 362 hv. Coupe GLE:t\u00e4 ei ole saatavana 2.0L-moottorilla ja kaikki Coupe GLE:t toimitetaan tehtaalta 4MATICilla.<\/p>\n\n\n\n

74 150 dollaria maksava GLE 45 AMG saa saman 3.0L-moottorin, mutta sen teho on kasvanut reippaasti 429hv:iin. Kallein GLE on GLE 63 AMG Coupe, joka maksaa 117 000 dollaria ja tarjoaa noin 600 hv 4.0- BiTurbo V8:sta. GLE n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4nkin klassiselta perhemaasturilta, ja vasta kun hypp\u00e4\u00e4 AMG:n kyytiin, se alkaa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman nuorekkaammalta.<\/p>\n\n\n\n

GLE on tilavampi kuin Cayenne ja sen sisustus on futuristisemman n\u00e4k\u00f6inen, mutta laatu ei ole Cayennen tasolla. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 GLE:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4 9G-automaatti ei ole yht\u00e4 hienostunut kuin Porschesta l\u00f6ytyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Cayenne on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka Mercedes GLE maksaa v\u00e4hemm\u00e4n ja tarjoaa tehokkaammat moottorit, Cayenne on selv\u00e4 askel yl\u00f6sp\u00e4in sek\u00e4 laadussa ett\u00e4 suorituskyvyss\u00e4. Cayenne on saatavana monissa eri varustetasoissa ja -kokoonpanoissa, kun taas GLE on hintalapun arvoinen vain, jos valitset joko 6-sylinteriset moottorit tai V8-moottorit.<\/p>\n\n\n\n

Cayenne tarjoaa my\u00f6s laadukkaamman sisustuksen, joka toiminnallisuuden osalta vet\u00e4\u00e4 vertoja GLE:lle. Cayenne on luotettavampi, s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin ja on haluttavampi Porsche-merkin ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Ajotuntumaltaan Cayenne on selv\u00e4sti suorituskykyisempi, kun taas GLE on aina hillitty, jopa malliston AMG-versioissa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Porsche Cayenne tehokkaampi kuin Mercedes GLE?<\/h3>\n\n\n\n

Cayennen tehokkain ei-hybridiversio on Cayennen vakiomalli, jonka kulutus on 19MPG kaupungissa ja 23MPG maantiell\u00e4. E-Hybrid Cayenne ei ole kovin paljon parempi, koska lis\u00e4tty s\u00e4hk\u00f6moottori lis\u00e4\u00e4 vain suorituskyky\u00e4, eik\u00e4 siin\u00e4 keskityt\u00e4 niink\u00e4\u00e4n tehokkuuteen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta l\u00e4ht\u00f6tason 2,0 litran nelisylinterinen GLE350 on mitoitettu 19MPG kaupungissa ja 26MPG maantiell\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole kovinkaan paljon tehokkaampi, vaikka se on my\u00f6s tehokkain GLE.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Porsche Cayenne luotettavampi kuin Mercedes GLE?<\/h3>\n\n\n\n

Useimpien luotettavuustaulukoiden ja -tutkimusten mukaan Porsche on merkkin\u00e4 aina l\u00e4hell\u00e4 k\u00e4rke\u00e4, kun taas Mercedes on joko jossain keskell\u00e4 tai alhaalla. T\u00e4m\u00e4 p\u00e4tee sek\u00e4 Cayenneen ett\u00e4 GLE:hen, koska Cayenne on todellakin luotettavampi auto.<\/p>\n\n\n\n

Cayenne maksaa huollollisesti huomattavasti enemm\u00e4n kuin GLE, mutta osittain juuri siksi se on luotettavampi.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Porsche Cayenne turvallisempi kuin Mercedes GLE?<\/h3>\n\n\n\n

Molemmat n\u00e4ist\u00e4 keskikokoisista premium-luokan luksusmaastureista ovat niin turvallisia kuin olla voi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 molemmissa on kaikki uusimmat ohjelmalliset turvallisuusominaisuudet, kuten automaattinen jarrutus, t\u00f6rm\u00e4yksenestoj\u00e4rjestelm\u00e4t, pys\u00e4k\u00f6intianturit, kamerat, kuolleen kulman avustin, kaistalla pysymisen avustin, mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din ja ristikk\u00e4isliikenteen varoitin.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat n\u00e4ist\u00e4 kahdesta turvallisimmat versiot, joudut k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n melko paljon rahaa lis\u00e4varustepaketteihin, ja t\u00e4ss\u00e4 Cayenne maksaa paljon enemm\u00e4n kuin GLE.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2022 Porsche Cayenne on yksi monipuolisimmista keskikokoisista luksusmaastureista, koska siit\u00e4 on saatavilla l\u00e4hes kaikki kuviteltavissa olevat versiot. Saatavilla on klassinen katumaasturi Cayenne, coupe Cayenne, diesel Cayenne, hybridi Cayenne, superauton kilpaileva<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11,12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3530"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3530"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3530\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3531,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3530\/revisions\/3531"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3530"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3530"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3530"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}