{"id":3532,"date":"2022-03-15T14:55:04","date_gmt":"2022-03-15T14:55:04","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=3532"},"modified":"2022-03-15T14:55:07","modified_gmt":"2022-03-15T14:55:07","slug":"2022-genesis-gv80-vs-mercedes-gle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/2022-genesis-gv80-vs-mercedes-gle\/","title":{"rendered":"2022 Genesis GV80 vs. Mercedes GLE"},"content":{"rendered":"\n

T\u00e4m\u00e4n vuosisadan alussa Mercedes julkaisi Mercedes ML-luokan, joka oli yksi, ellei jopa ensimm\u00e4inen keskikokoinen luksusmaasturi. Siirry eteenp\u00e4in 25 vuotta, ja GLE-luokka (uusi ML-luokka) on edelleen yksi, ellei jopa markkinoiden paras keskikokoinen luksusmaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedeksell\u00e4 on vuosikymmenten kokemus maailman kaikkien aikojen ylellisimpien autojen suunnittelusta ja valmistuksesta. Kaikki Mercedeksen nykyiset katumaasturit perustuvat ylivoimaisen tuotesuunnittelun, sijoittelun ja filosofian perint\u00f6\u00f6n, ja siksi GLE on t\u00e4m\u00e4n segmentin huipulla.<\/p>\n\n\n\n

Muutama vuosi sitten Genesis nousi kuitenkin esiin uutena luksusmerkkin\u00e4, joka keskittyi valmistamaan autoja, joiden pit\u00e4isi kilpailla Mercedeksen, Audin, BMW:n, Volvon ja Jaguarin kaltaisten autojen kanssa. GV80 on Genesiksen keskikokoinen katumaasturi, joka on suunniteltu kilpailemaan GLE:n kanssa, mutta joka on my\u00f6s edullisempi.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka GV80 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kin lupaavalta, Genesis tarvitsee todenn\u00e4k\u00f6isesti vuosikymmeni\u00e4 luksusautojen valmistusta voidakseen kilpailla GLE:n kanssa. GLE on halutumpi, ylellisempi, teknisesti kehittyneempi, tilavampi, ja se on saatavana pehme\u00e4mmill\u00e4, tehokkaammilla ja tehokkaammilla moottoreilla.<\/p>\n\n\n\n

2022 Genesis GV80 – Keskikokoinen luksusmaasturi uutukainen<\/h2>\n\n\n\n

Genesis GV80:n hinnat alkavat 50 200 dollarista RWD 2.5T -mallissa, jossa on 2,5 litran nelisylinterinen moottori, jonka teho on 300 hv. Jos maksat 6000 dollaria lis\u00e4\u00e4, voit p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 AWD-versioihin, joissa on my\u00f6s hieman parempi varustelista, joka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 muun muassa tuuletetut istuimet, langattomat laturit ja l\u00e4mmitetyn ohjauspy\u00f6r\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Valikoiman ylin Genesis 60 800 dollarin GV80 3.5T tarjoaa 3,5 litran V6:n 375 hv:n teholla, mutta 8 000 dollaria kalliimmalla saat 3.5T Advanced -huippumallin, jossa on 3. istuimet ja melkein kaikki Genesiksen tarjoama. Muotoilullisesti GV80 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aidolta ja on raikas tuulahdus verrattuna nykyisiin merkkeihin, kuten Mercedes, BMW, Volvo ja Audi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 teema jatkuu my\u00f6s sis\u00e4tiloissa, mutta GV80 ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 ylellinen kuin GLE, vaikka se tarjoaakin todella hienon sisustuksen. Perusmalli GV80 on halvempi ja tehokkaampi verrattuna perusmalliin GLE:hen, kun taas GLE vie voiton tehokkaammilla suorituskykymalleilla, houkuttelevammalla merkill\u00e4 ja suuremmalla matkustajatilalla.<\/p>\n\n\n\n

On turvallista sanoa, ett\u00e4 GV80 on vaikuttava paketti, sill\u00e4 se tarjoaa melko paljon vastinetta rahalle. Mercedeksen kaltaisen merkin kanssa kilpaileminen on kuitenkin vaikea teht\u00e4v\u00e4, varsinkin uudelle tulokasmerkille, joka on vasta aloittanut matkansa luksusautojen parissa.<\/p>\n\n\n\n

2022 Mercedes GLE-luokka – Mercedeksen katumaasturivalikoiman makea piste.<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes GLE350:n hinnat alkavat 56 150 dollarista, ja siin\u00e4 on 2,0 litran nelisylinterinen turbomoottori, jossa on 255 hv. GLE350 on my\u00f6s vakiona RWD-muodossa, ja 2000 dollaria kalliimmalla voit p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, mutta Mercedes ei vaadi lis\u00e4varusteita, jos haluat vain 4MATIC-j\u00e4rjestelm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

GLE450:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 3,0 litran turbo V6, jossa on 362 hv ja jonka hinta on 63 950 dollaria. GLE on saatavana my\u00f6s AMG-mallina, jossa huomattavasti kalliimmissa GLE45 AMG- ja huippumalleissa GLE 63 AMG S-malleissa on 429hv ja 600hv moottorit, mutta ne maksavat usein yli 120 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 GLE on saatavana my\u00f6s urheilullisemman n\u00e4k\u00f6isen\u00e4 Coupe-mallina. GLE n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tavallisemmalta GV80:een verrattuna, mutta tavallinen tarkoittaa Mercedeksen termein silti vaikuttavaa. GLE:n sis\u00e4tilat ovat teknisesti kehittyneemm\u00e4t, ja se tuntuu ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kalliimmalta ja ylellisemm\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

GLE:n 9G-automaatti on parempi kuin GV80:ss\u00e4 oleva automaatti, ja ajokokemus on GLE:ss\u00e4 yleisesti ottaen paljon hienostuneempi, varsinkin jos valitset AIRMATIC-ilmajousituksen. GLE on parempi, mutta GV80 on varteenotettava kilpailija.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – GLE vie voiton helposti, mutta GV80 on lupaava alku.<\/h2>\n\n\n\n

On melko rohkeaa, ett\u00e4 uusi tulokasmerkki ilmestyy yht\u00e4kki\u00e4 tyhj\u00e4st\u00e4 ja kilpailee mahdollisesti kaikkien aikojen vaikuttavimman luksusmerkin kanssa. Olemme n\u00e4hneet lukemattomia yrityksi\u00e4, joilla monet muut uudet tulokasmerkit ovat yritt\u00e4neet kilpailla Mercedeksen kaltaisten merkkien kanssa, ja on turvallista sanoa, ett\u00e4 tuskin yksik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 onnistuu r\u00f6yhistelem\u00e4\u00e4n Mercedeksen ylellisyytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

GV80 on kuitenkin kiistatta yksi lupaavimmista uusista tulokkaista keskikokoisten luksusmaastureiden joukossa. Vaikka se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 GLE:lle tai millek\u00e4\u00e4n muulle premium-saksalaiselle keskikokoiselle luksus-SUV:lle, se on silti lupaava alku, ja jos Genesis jatkaa GV80:n parantamista, GLE saa arvoisensa kilpailijan.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko vuoden 2020 Genesis GV80 tehokkaampi kuin Mercedes GLE?<\/h3>\n\n\n\n

Sek\u00e4 l\u00e4ht\u00f6tason 2.5T RWD GV80:n ett\u00e4 GLE350:n ei-4MATIC-version yhdistetty MPG-tulos on 23MPG. GLE350 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tarjoavan tehokkaamman kokemuksen maantiell\u00e4, kun taas GV80 on enemm\u00e4n kotonaan kaupungissa.<\/p>\n\n\n\n

Mallistoa yl\u00f6sp\u00e4in siirrytt\u00e4ess\u00e4 GLE450 onnistuu tarjoamaan tehokkaampia moottoreita 23MPG:n yhdistetyn MPG-tuloksen ansiosta, kun taas GV80 on l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 20MPG:t\u00e4. Kaiken kaikkiaan molemmat ovat tehokkuuden suhteen samankaltaisia l\u00e4ht\u00f6tasolla, kun taas GLE vaikuttaa tehokkaammalta 6-sylinterisell\u00e4 moottorilla.<\/p>\n\n\n\n

Onko vuoden 2022 Genesis GV80 luotettavampi kuin Mercedes GLE?<\/h3>\n\n\n\n

Tuotemerkin tasolla Genesis kuuluu luotettavuuden osalta aivan parhaiden luksusautomerkkien joukkoon, kun taas Mercedes sijoittuu jonnekin keskivaiheille. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 GV80:ll\u00e4 on my\u00f6s paremmat ennusteet GLE:hen verrattuna, mutta jos huollot tehd\u00e4\u00e4n kunnolla, erot eiv\u00e4t ole kovin suuria.<\/p>\n\n\n\n

GLE:n yll\u00e4pito on sin\u00e4ns\u00e4 kalliimpaa, mik\u00e4 on odotettavissa, koska kyseess\u00e4 on kuitenkin Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Onko Genesis yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Mercedes?<\/h3>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, Genesis on aloittanut hyvin ensimm\u00e4isten luksusautojensa osalta, mutta sill\u00e4 on viel\u00e4 pitk\u00e4 matka edess\u00e4\u00e4n ennen kuin se pystyy todella uhkaamaan Mercedeksen, BMW:n ja Audin kaltaisia merkkej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kolme saksalaista luksusmerkki\u00e4 ovat tehneet luksusautoja jo jonkin aikaa, kun taas Hyundai\/Kia (Genesiksen omistajat) eiv\u00e4t ole viel\u00e4 kovin kokeneita luksusautojen valmistuksessa. Sin\u00e4ns\u00e4 Genesis ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Mercedes, mutta vain aika n\u00e4ytt\u00e4\u00e4, muuttuuko t\u00e4m\u00e4 vai ei.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00e4m\u00e4n vuosisadan alussa Mercedes julkaisi Mercedes ML-luokan, joka oli yksi, ellei jopa ensimm\u00e4inen keskikokoinen luksusmaasturi. Siirry eteenp\u00e4in 25 vuotta, ja GLE-luokka (uusi ML-luokka) on edelleen yksi, ellei jopa markkinoiden paras<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[33,11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3532"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3532"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3532\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3533,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3532\/revisions\/3533"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3532"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3532"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3532"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}